Met onweer douchen

11-08-2020 23:47 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu net thuis en het onweert hier.
Kan ik gaan douchen of wachten?
Douche je buiten bovenop een berg?
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe erg en of er flitsen zijn ja of nee. Met een beetje gerommel zou ik gewoon gaan douchen. Met flitsen en harde knallen wachten.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar ik heb gehoord dat het gevaarlijk kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
11-08-2020 23:52
Ligt eraan hoe erg en of er flitsen zijn ja of nee. Met een beetje gerommel zou ik gewoon gaan douchen. Met flitsen en harde knallen wachten.
Oké het flits idd ook.
Wachten dus, balen zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als het onweer recht boven je hangt: even wachten tot het overgetrokken is.
Als de flitsen verder weg zijn: lekker gaan douchen.
https://www.ad.nl/binnenland/max-12-wer ... ~a8d8a4fc/

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... -wordt.amp

Oppassen dus
Alle reacties Link kopieren
Even wachten inderdaad. Ben ik nu ook aan het doen :yawnee:
jij leest die artikelen maar half? Dit staat er:

Conclusie
Het klopt dat er een risico is als je bij een blikseminslag in jouw huis aan het douchen bent, maar de kans dat dit gebeurt is wel heel erg klein. En de kans dat je erdoor overlijdt is al helemaal miniem. Er zijn geen gevallen in Nederland bekend. Wil je tijdens onweer echt helemaal geen risico lopen, dan kan je jouw douche even uitstellen en dan moet je tijdelijk ook je handen niet wassen of tegen de verwarming aan zitten.
S-Meds schreef:
12-08-2020 00:05
jij leest die artikelen maar half? Dit staat er:

Conclusie
Het klopt dat er een risico is als je bij een blikseminslag in jouw huis aan het douchen bent, maar de kans dat dit gebeurt is wel heel erg klein. En de kans dat je erdoor overlijdt is al helemaal miniem. Er zijn geen gevallen in Nederland bekend. Wil je tijdens onweer echt helemaal geen risico lopen, dan kan je jouw douche even uitstellen en dan moet je tijdelijk ook je handen niet wassen of tegen de verwarming aan zitten.
Het is maar net wat je wilt lezen Smeds.
En het eerste artikel is een verhaal over een knul die het is overkomen.
Nog meer vragen?
Alle reacties Link kopieren
Meds, je vergeet:
‘en tevens je adem inhouden zodat je niet per ongeluk het onweer inademt.’

Ik moest trouwens hieraan denken:

https://www.nu.nl/282089/video/door-bli ... lveld.html
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen seconde bij stilstaan dat dat gevaarlijk zou zijn.
Oeps, zoonlief heeft vanavond gedoucht tijdens het onweer. o_o
Ik heb altijd geleerd dat je met onweer beter niet kunt douchen of in bad. En dat je dan ook buiten uit het water moet gaan voor het geval dat. Soms is het wel irritant als je net dan wilt douchen maar hoe vaak komt dat nou voor?
Alle reacties Link kopieren
Lenteui schreef:
12-08-2020 00:15
Het is maar net wat je wilt lezen Smeds.
En het eerste artikel is een verhaal over een knul die het is overkomen.
Nog meer vragen?
Inderdaad. En de zin na het geciteerde stukje is: We beoordelen de stelling 'het is gevaarlijk om te douchen tijdens onweer' als gedeeltelijk waar.

De kans is misschien klein om tijdens het douchen door de bliksem getroffen te worden, maar het is niet onmogelijk. Ik ga dan ook niet douchen als het onweer dichtbij is (en ook niet handen wassen). Wat is er tegen om even te wachten tot het onweer weggetrokken is?
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Alle reacties Link kopieren
In een heel, heel grijs verleden was er op dit forum iemand die onder de douche door de bliksem getroffen was (ik heb het onthouden omdat ik daarvoor ook niet wist dat het kon) en die persoon had het onaangenaam genoeg gevonden om nooit meer tijdens onweer te gaan douchen.
Alle reacties Link kopieren
o ja dat kind zag ik pas toevallig op het jeugdjournaal,was een item waarop ze terugkijken hoe het nu met kinderen gaat die afgelopen jaar in het nieuws waren. Kind zat wat sporten betreft nog niet op zijn eerdere niveau, dus had nog steeds last van het gebeuren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
LīlyRose schreef:
11-08-2020 23:50
Douche je buiten bovenop een berg?
Dit vind ik nou best een domme opmerking. VIa de koperen leiding, nooit van gehoord zeker.
Lenteui schreef:
12-08-2020 00:15
Het is maar net wat je wilt lezen Smeds.
En het eerste artikel is een verhaal over een knul die het is overkomen.
Nog meer vragen?
lees ook in dat artikel even wat de deskundige zegt
Ik zou dat niet doen, veel te link.
Alle reacties Link kopieren
Lenteui schreef:
12-08-2020 00:15
Het is maar net wat je wilt lezen Smeds.
En het eerste artikel is een verhaal over een knul die het is overkomen.
Nog meer vragen?
Het is een beetje vreemd om die paar woorden in die eerste zin vet te maken. Als ik zeg: “Ik houd van alle groenten, maar ik houd niet zo van spruitjes.”, trek je toch ook niet de conclusie dat ik enorm van spruitjes houd, omdat ik voor de maar zei dat ik van alle groenten houd, want het is maar net wat je wil lezen? :bonk:

Die andere dikgedrukte opmerking bewijst ook niks. Dat is een uitspraak in de trant van tja de lucht is onbewolkt en Buienradar zegt dat het droog blijft, maar als je echt zeker wilt weten dat je nieuwe kapsel niet natregent, moet je een paraplu meenemen.
Je hebt gelijk, er is een risico, dat staat er. Maar dat is wel een heel erg extreem klein risico, zeker als het onweer ver weg is. Het slaat nergens op om alle afzwakkingen te negeren en te doen alsof er staat dat er een enorm risico is.
Nog meer vragen?
Ik heb nog nooit gehoord dat dit gevaarlijk kan zijn!
Ben zelf dus echt heel bang voor onweer en ga juist onder de douche zodat ik een beetje rustig kan worden...
Mijn badkamer is in het midden van m’n appartement en heeft geen ramen, dus hoor dan niets!
Alle reacties Link kopieren
Ik had er nooit van gehoord tot ik vorig jaar dat bericht van die jongen van 12 las. Ook al is de kans klein, ik wacht altijd even met douchen. Better safe than sorry
Gewoon douchen.
De kans dat je van je fiets gereden wordt is veel groter. Er zal vast ergens een artikel op internet staan van iemand die het is overkomen.

En stel dat het recht boven je huis echt enorm tekeer gaat, en je vertrouwt het niet, dan wacht je 2 minuten. Maar zo erg was het weer niet.
Alle reacties Link kopieren
De kans dat het fout gaat, is heel klein, maar het gebeurt. Als het onweer recht boven je hangt, zou ik even wachten met douchen. Anders gewoon gaan.
Alle reacties Link kopieren
Die jongen vorig jaar was in een stacaravan oid, niet in een gewoon degelijk stenen huis! Ik douche gewoon wanneer ik wil, onweer of niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven