Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even een ordinaire tvp, reageerde door drukte al wat meer sporadisch in het vorige topic maar zou nu weer mee moeten kunnen schrijven.

Houd vol allemaal en beterschap voor degene die er ook zo beroerd van worden :hug:
@All:
Happy new topic!!!

Welk plaatje zal ik laten staan? De grote of de kleinere, bewegende?
Moemoe64 schreef:
12-08-2020 14:20
Alsof deze rothitte nog niet erg genoeg is; vanmorgen toen man en ik wakker werden waren hier ALLE verwarmingen (radiators) gloeiendheet!!!
Echt allemaal; in de hall, in de woonkamer, in de keuken, in de badkamer, in alle slaapkamers terwijl de thermostaat al sinds april op NUL staat.
In paniek de woonbouwvereniging gebeld. Ze gaan 'zo vlug mogelijk' iemand langssturen. Benieuwd wanneer " zo vlug mogelijk" is.......
Ik heb wel onmiddellijk alle kranen - of hoe het ook heet- zo'n knoppen van elke radiator op NUL gedraaid.
Ik kan echt janken nu; het was hier al superheet en toen we opstonden was het 3° heter nog!
Het is hier de hel,echt!
OMG dit is echt erg!!! Hoe bestáát het ook he?!Hopelijk snel gefikst. Maar met radiatorkraantjes dicht, dan kan er geen extra warm water meer bij, toch?


@Ugli, wat een uitgbreide post met goede tips mbt mobiele airco! Hoezo moet de opslagruimte waar hij staat als hij buiten gebruik is, een x aantal m2 zijn eigenlijk? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Bij ons staat ie op de slaapkamer van kind in de winter, want daar staat ie niet in de weg en op alle andere plekken boven wel.
Maar dat zal dan niet de bedoeling zijn...?
Qua type en aantal BTI etc geen idee wat de onze heeft. Heb deze gekregen van m'n ouders nadat zij zelf overal in huis vaste airco hadden laten installeren en ben ze daarvoor nog elke keer dankbaar als ik hem aanzet.

@Elf12345 Mijn buren zijn verder verschrikkelijk lieve (oude) mensen, en ik heb vrijwel nooit geluidsoverlast van ze. Hooguit hoor ik het gestamp als hun kleinkinderen op bezoek zijn. Het enige waar ik last van heb, is de rooklucht van buurman. Ik zit vaker wel dan niet in de rooklucht te werken in mijn werkkamer, en ook de keukendeur en raam moeten vaak dicht omdat het anders gewoon echt binnenkomt. Dat is niet iets dat je zomaar even oplost, we hebben de schutting al opgehoogd en zo maar ja.. Dus van de ene kan denk ik, tja het zijn (niet al te gezonde) oude mensen die nooit ergens moeilijk over hebben gedaan, dus ik ga wel verkassen voor die paar nachten. En van de andere kant denk ik, pleur op, ik zit al jarenlang ongewenst mee te roken en hoe ongezond is dat dan. Maargoed, ik zal de pleur-op-gedachte parkeren en gewoon op de kinderkamer gaan liggen vannacht. Het is ook maar nog voor een paar nachten als het goed is he..

@ Parisienne slim om lekker rond te gaan rijden met de auto en dan wat mooie plekken in de natuur op te zoeken. Zo hebben wij dat ook vorig jaar tijdens onze vakantie in de ardennen gedaan, toen was het ook zo heet en zijn we in van die berg-beekjes gaan zitten. Was ideaal. Hoe doet je baby het verder met de hitte? Kan die het goed hebben ?

@ Yesss, je haar stijlen, denk dat Luci wel snapt wat dat is maar denk niet dat velen zullen begrijpen dat je er überhaupt aan gaat beginnen met deze grafhitte, hoe erg je je haar ook moge vinden in ongestijlde staat ;-D Is het echt zo erg die knot ? Anders misschien een keer een vlecht doen? Stijlen en föhnen, no way dat ik eraan begin in de zomer. Maar geen idee hoe (on)handelbaar jouw haar is verder, en als je je er beter door gaat voelen moet je het sowieso gewoon wel doen natuurlijk :)

@ Rockola, slim, dekbedden wassen nu! :idee:

@Madrid, wat snoezig jouw kleine neefje en sneu idd dat het bij hen ook al zo loeiwarm is binnen en dat ze geen buitenruimte hebben. Wonen zij in dichtstedelijk gebied ofzo? Ik ken eigenlijk weinig tot geen mensen die geen eigen buitenruimte hebben, besef ik nu. Welk zwembadje heb je besteld, de paddenstoel? Die was hier vorig jaar een groot succes. Inmiddels is ons kind er te groot voor en gebruiken we de bovenste schelp (deksel van de zandbak) als zwembadje. En met ons samen mag ze in het grotere zwembadje.

@Luci, geniet je een beetje van je dagje voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic :hello:
Happy new topic, ik ben een oude bekende die hier vroeger meeschreef, nu andere nickname ;)

Wel grappig dat deel 7 geopend is op 11 augustus 2019 :P Deze bijna precies een jaar later.

Verder is er niks grappig aan deze tijd, wat een hel. We zaten allemaal te juichen dat we zo geboft hadden met juli, komt deze hel!
Ik vind het echt zorgelijk en bizar dat dit nu al de derde hittegolf-ellende is in drie jaar tijd.

De eerste twee á drie dagen kwam ik nog redelijk door omdat het hier in huis (en vooral de slaapkamer) nog wel aardig koel te houden was, maar nu is er echt geen redden meer aan. 30 graden. Gelukkig hebben we vorig jaar een mobiele airco kunnen overnemen. Hij is niet krachtig genoeg voor de woonkamer, maar hij koelt de slaapkamer best aardig af.

Het is weer net als voorgaande jaren. Voor pampus op de bank en op bed liggen (en ik heb al rugklachten, dus dat helpt allemaal niet mee), telkens verplaatsen, telkens tobben met ventilator en airco. 's Avonds ramen open in de hoop dat het een beetje gaat afkoelen... Maar vooral gisteravond was een tropische hel, alsof je in het krokodillenverblijf van de dierentuin zat.

Alleen morgen nog een dertiger, daarna GODDANK HOPELIJK een einde hieraan. Man man man.

Sterkte allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh die plaatjes :heart:

Ik heb het echt super slecht vandaag, lijkt wel alsof het nog tien graden warmer is. Ik ben misselijk, benauwd en heb constant het gevoel dat ik wil huilen :sigh:

Hoe houden jullie moed? Ik heb echt het gevoel compleet in paniek te raken.
Hebben jullie ook van die duizelingen als je opstaat? Zal wel met bloeddruk te maken hebben ofzo. Ook telkens zo'n licht duizelig gevoel. Ik mag van mezelf nu veel naturelchips eten, misschien wel het enige voordeel.
Alle reacties Link kopieren
Ja binnen is echt zo heet..
Net weer liggen slapen op de bank o_o
Wat een dagen op deze manier zeg pffff

Maar de voorspellingen zien er redelijk uit.. nog wel een nasleep, het weekend nog warm maar daarna steeds lagere temperaturen en dan richting 20 graden met meer kans op regen.
Laten we het hopen!
Girl_Undiscovered schreef:
12-08-2020 16:48
Oh die plaatjes :heart:

Ik heb het echt super slecht vandaag, lijkt wel alsof het nog tien graden warmer is. Ik ben misselijk, benauwd en heb constant het gevoel dat ik wil huilen :sigh:

Hoe houden jullie moed? Ik heb echt het gevoel compleet in paniek te raken.
Ik hou moed door te bedenken dat we al door het ergste heen zijn... Zowel deze hittegolf duurt nog maar een dag of 2 (ook al te lang natuurlijk) en ook de zomer zelf duurt niet zo heel lang meer.

Wat dat betreft vind ik mei, juni en juli toch erger, dan heb je nog zolang te gaan.

Verder jezelf zo rustig mogelijk houden, probeer jezelf af te leiden met bijvoorbeeld je lievelingsfilm of -serie, dan zit je toch even met je gedachten ergens anders.
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
12-08-2020 16:52
Hebben jullie ook van die duizelingen als je opstaat? Zal wel met bloeddruk te maken hebben ofzo. Ook telkens zo'n licht duizelig gevoel. Ik mag van mezelf nu veel naturelchips eten, misschien wel het enige voordeel.
Ja had ik ook net, komt dat door tekort aan zout? Anders goed excuus om een zak open te trekken ja.
Girl_Undiscovered schreef:
12-08-2020 16:54
Ja had ik ook net, komt dat door tekort aan zout? Anders goed excuus om een zak open te trekken ja.
Weet eigenlijk niet, maar elk excuus om chips te mogen grijp ik aan ;)

Het is wel belangrijk om genoeg te blijven eten en drinken. Ik zie hier soms mensen schrijven dat ze heel de dag nog niks hebben kunnen eten, maar daar word je nog 10x zo beroerd van natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
12-08-2020 16:54
Ik hou moed door te bedenken dat we al door het ergste heen zijn... Zowel deze hittegolf duurt nog maar een dag of 2 (ook al te lang natuurlijk) en ook de zomer zelf duurt niet zo heel lang meer.

Wat dat betreft vind ik mei, juni en juli toch erger, dan heb je nog zolang te gaan.

Verder jezelf zo rustig mogelijk houden, probeer jezelf af te leiden met bijvoorbeeld je lievelingsfilm of -serie, dan zit je toch even met je gedachten ergens anders.
Afleiding werkt inderdaad wel. En inderdaad het ergste is achter de rug, maar de weet dat er nu nergens in huis meer een koele plek is om te "ontsnappen" geeft me veel paniek.

Het duurt gewoon te lang zo.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
12-08-2020 16:26
@All:
Happy new topic!!!

Welk plaatje zal ik laten staan? De grote of de kleinere, bewegende?
Héérlijk dat eerste plaatje! Tweede plaatje lijkt op een huis waar het heel warm is. Maar het kan ook zijn dat ik begin te ijlen van de hitte. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 wat lijkt me dat verschrikkelijk, begrijp dat je kunt janken. Dat zou ik ook doen.
Vandaag heb ik het een stuk zwaarder dan gisteren, langzaam is alle reserve op en voel ik me alleen nog maar plakkerig, stijve spieren van het niets doen moe en vies.
Ik hoop toch echt dat morgen de laatste hete dag is en dat de 30 van zondag een foutje is. Alhoewel 27 ook nog warm genoeg is. Als de nachten maar eens wat kouder werden dan is het toch beter vol te houden.
Wat mij betreft mogen beide foto's blijven staan hoe meer winter hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Haha Anoniem, een krokodillentuin.
Nee maar echt... of zo'n kas of een warme vlindertuin in een dierentuin ofzo. Ik ben het ook zo beu dat je geen normale kleren aan kan in huis, zelfs een hempje is te warm.
yesss schreef:
12-08-2020 17:00
Haha Anoniem, een krokodillentuin.
Nee maar echt... of zo'n kas of een warme vlindertuin in een dierentuin ofzo. Ik ben het ook zo beu dat je geen normale kleren aan kan in huis, zelfs een hempje is te warm.
Ja een vlindertuin inderdaad.

Ja, ik heb me vandaag niet eens normaal aangekleed, loop in een kort broekje en mijn bh. :puh:
RoosOpJeHoed schreef:
12-08-2020 16:58
Héérlijk dat eerste plaatje! Tweede plaatje lijkt op een huis waar het heel warm is. Maar het kan ook zijn dat ik begin te ijlen van de hitte. :biggrin:
Ja je ijlt :proud: , het is een heel fijn huis middenin winter wonder land!
Even kijken nog wat de rest ervan vindt maar het ziet ernaar uit dat we hem gaan laten staan. Uiteraard ben je vrij om zelf ook mooie winterse plaatjes te plakken, ik moet zeggen dat het wel even lekker was om bij weg te dromen tijdens het uitzoeken ervan., misschien aanrader voor wie even zijn gedachten wil verzetten , althans.. nouja. Ahum. Hahaha. Nu begin ik ook te ijlen. :kwijl: Ik ga maar even wat anders doen. :bonk:
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 17:04
1.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morgen een paar graden lager, overmorgen nog een paar graden lager; onweer verwacht waar ik dol op ben; laat maar komen dus. Ben er helemaal klaar voor! :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja die plaatjes zijn leuk :heart:
Ik zou willen dat ik in een huisje in de sneeuw zat nu.

Hebben jullie ook dat je soms even moet lachen om wat iemand hier schrijft :lol: omdat het gewoon zo herkenbaar is en daarna zit je weer zo :'-( omdat het eigenlijk te warm is om te lachen.
Girl_Undiscovered schreef:
12-08-2020 16:54
Ja had ik ook net, komt dat door tekort aan zout? Anders goed excuus om een zak open te trekken ja.
Een oplossing bij een te hoge bloeddruk is zoutloos eten. Dat wil niet zeggen dat je bij een te lage bloeddruk meer zout moet eten natuurlijk, maar de gedachte lijkt logisch, en chips is lekker.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
12-08-2020 17:04
Morgen een paar graden lager, overmorgen nog een paar graden lager; onweer verwacht waar ik dol op ben; laat maar komen dus. Ben er helemaal klaar voor! :)
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
yesss wijzigde dit bericht op 12-08-2020 17:10
19.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie ik het plaatje niet, hoe moet ik een plaatje plakken?
Ik heb dus serieus een nacht bijgeboekt in het hotel waar ik ben.

Nog een nacht koel slapen (morgen op vrijdag) was de meerkosten meer dan waard.
En het is hier ook gewoon leuk.

Het heeft me wel tot nadenken gestemd. Ik ga hier dus echt geld voor apart zetten.
Nu had ik het geluk dat ik al weken geleden voor deze week had geboekt en het dus goed uitkwam dat ik hier juist nu kan zijn.

Maar ik wil de mogelijkheid hebben dit ook bij een hittegolf ad hoc te kunnen doen. Als je dus ziet dat er een hittegolf aankomt last minute boeken.

Fysiek en mentaal was ik letterlijk kapot gegaan als ik hier niet had kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven