Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn, kletstopic - vervolg

14-07-2020 21:13 3001 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-08-2020 19:16
JA, had ik dat nog niet verteld? Schitterende flat. Hij kan aanrecht van hoogte verstellen, dus ook koken in rolstoel. Er zitten vossen bij het balkon! (ze wonen op de onderste verdieping)
Laatste dat ik wist was dat ze die dag de sleutel kregen 😬.
Voelt hij/Voelen zij zich ook beter nu ze daar zitten?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja ergens vind ik 30 ook wel lastig.. puur omdat je voor jezelf bepaalde verwachtingen had. Vroeger dacht ik dat ik nu wel al een carrière zou hebben en kinderen haha. Nouja.. Dan is 30 opeens heel snel dichtbij gekomen.

Serverus dus ik herken het ook wel. Fijn dat het toen opeens snel ging qua vriend ontmoeten. bij mannen maakt het in principe niet uit hoe oud ze zijn, die blijven wel goed vruchtbaar haha. Maarja het is inderdaad ook een keus om een "jonge" of "oudere" ouder te worden. Ik zie overigs in de zwanger worden forums steeds meer dat dames al rond de 40 zijn als ze nog kids willen.. tegenwoordig is dat niet gek meer.
suzyqfive schreef:
19-08-2020 21:44
Jammer voor je moeder, iemand overleden? Wel onhandig al dat online gedoe voor ouderen.

Verstandig idd om supplementen te nemen. Dat is tegenwoordig sowieso het advies wanneer je veganistisch eet.
Overigens heb je met een portie zalm je ADH wel binnen 🤣.
Moet je wel zalm eten.

Nee, gelukkig niet weer iemand overleden. Van heel andere orde, maar gewoon niet leuk.

Als ik een tijdje invul op voedingscentrum, zie ik altijd precies wat ik te weinig krijg. Bij voldoende kaas en eieren, valt B12 wel mee, maar daar heb ik de laatste tijd niet zoveel van gehad. Van éen van de andere B-vitamines zit ik ook vaak laag, trouwens. Misschien moet k weer eens bij gaan houden. Ik eet wel goed en gevarieerd, dat wel.

Zalm eet ik soms.

Ik had trouwens vandaag een vegetarische saté in een restaurant, kreeg ik er soort huzarensalade met ham bij :facepalm: Ik heb er een opmerking over gemaakt en kreeg toen m'n maaltijd gratis, dat is wel weer aardig. Daar zei ik het niet voor, meer van 'wel handig om op te letten'. Ik kreeg in een ander restaurant bij m'n vegetarische maaltijd een keer sperziebonen met spek. Nou was dat wel voor de hele tafel en ik was de enige vegetariër, maar kreeg dus geen andere warme groente. Zo stom.
Later is nu
suzyqfive schreef:
19-08-2020 21:45
Laatste dat ik wist was dat ze die dag de sleutel kregen 😬.
Voelt hij/Voelen zij zich ook beter nu ze daar zitten?
Met de woonruimte zijn ze heel blij. Verder ging het van de week niet zo goed.. dat lees ik dan op social media :(
Later is nu
suzyqfive schreef:
19-08-2020 21:42
Ik kan mijn vader wel even vragen wie hij had? Hij heeft ook andere oudere mannen geadviseerd om daarheen te gaan .
Ik ben benieuwd nu :)

Al krijg je dus als patiënt geen keuze.
suzyqfive schreef:
19-08-2020 17:42
Ook vooral cilinder dus?
Bij mij zei de oogarts juist wel later op de dag te gaan.
Ja maar een afwijkende zeg maar. Normaal gaat het per 5 graden maar bij mij niet. En daarnaast 1 oog min en 1 oog plus maar dat is maar een beetje. Mijn ogen compenseren dus en daar krijg ik de hoofdpijn van. Aan het begin van de dag compenseren ze nog niet.
"After all this time?" "Always."
Nankurunaisa schreef:
19-08-2020 21:53
Ja ergens vind ik 30 ook wel lastig.. puur omdat je voor jezelf bepaalde verwachtingen had. Vroeger dacht ik dat ik nu wel al een carrière zou hebben en kinderen haha. Nouja.. Dan is 30 opeens heel snel dichtbij gekomen.

Serverus dus ik herken het ook wel. Fijn dat het toen opeens snel ging qua vriend ontmoeten. bij mannen maakt het in principe niet uit hoe oud ze zijn, die blijven wel goed vruchtbaar haha. Maarja het is inderdaad ook een keus om een "jonge" of "oudere" ouder te worden. Ik zie overigs in de zwanger worden forums steeds meer dat dames al rond de 40 zijn als ze nog kids willen.. tegenwoordig is dat niet gek meer.
Klopt voor mannen maakt het niet heel veel uit maar vriend is er wel heel erg klaar voor. En ik wil hem ook niet nog 5 jaar laten wachten bijvoorbeeld, als we toch weten dat het goed zit.
"After all this time?" "Always."
Goedemorgen :redrose:

Wel fijn dat je vriend ook graag wil en dat het zo goed voelt, Severus. Als ik al die verhalen hier op het forum lees bij relaties, durf ik bijna niet meer in een goede relatie te geloven, ook al heb ik er zelf 1 ;-))

Pff, ik heb zo'n pijn, ik wil eigenlijk alleen maar weer terug naar bed. Blegh.
Later is nu
Sterkte dan vandaag Dreamer

@Nanku, die verwachting dat je na je dertigste wel een keer carrière maakt of gemaakt hebt, daar worstel ik ook nog wel mee. Ik herken het dus :hug:

Goedemorgen allemaal en veel plezier en sterkte vandaag.

Ik werd vannacht wel een keer wakker maar viel meteen weer in slaap. Ik slaap wel beter dus met de diazepam. Zometeen komt de schoonmaakster en vanmiddag moet ik weer naar revalidatie. Ik heb wat meer pijn dan voorgaande dagen, ondanks de rust.
Dreamer dat is echt heel dom van die restaurants, moest er echt een beetje van lachen gewoon puur van "Hoe verzinnen ze het". Blijkbaar geen vegetarische kok in de keuken, anders was daar al lang iets over gezegd. Als je vegatarisch/veganistisch bent moet je vooral ook oppassen mij ijzerinname heb ik gehoord. Dus af en toe maar wat extra spinazie enzo. Daar kun je ook extra klachten van krijgen. Maar dat zul je vast zelf allemaal al weten.

en ja inderdaad... die relaties. Ik woon in de "vervloekte straat" buren gaan huis verkopen want gaan scheiden (2 jonge kinderen), hun buren gaan uit elkaar (net een baby) en de buren ernaast ook... ongelofelijk. Tegenwoordig is het gras overal groener heb ik het idee.
Vind ik soms ook wel beangstigend hoor. Bij ons zit ook alles goed. Zitten precies op 1 lijn, maarja wat als er kinderen zijn. Zitten we dan ook nog op 1 lijn. Ga ik dat überhaupt trekken met mijn gezondheid etc etc..
Dat dus haha
Dreamer schreef:
19-08-2020 22:17
Met de woonruimte zijn ze heel blij. Verder ging het van de week niet zo goed.. dat lees ik dan op social media :(
Dat is jammer. Ook dat je dat via SM moet lezen. Hopelijk wordt het elke keer een beetje beter.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hihi, dat was bij ons in het rijtje ook zo, ik had een trend gezet ofzo 😬

Ik ging de buren inlichten dat we uit elkaar gingen. Oh zei de buurvrouw, ik ben ook zo zat van mijn man maar durfde nooit de stap zetten maar je inspireert me. De buren daarnaast die gingen nog een half jaar goed maar buurman bleek verborgen drankverslaafd te zijn en die ging toen helemaal mis. Buuf een kids zijn zelfs op een gegeven moment gevlucht en de buurman ging compleet mis. Is inmiddels ook overleden. De mensen op de andere hoek zijn inmiddels ook uit elkaar 🙈
Poeh, stond om half 7 op. Even rustig douchen enz. Net onder de douche vandaan: nee! Migraine! En ik moet naar mijn werk! Gauw medicatie ingenomen, een liter water naar binnen. Dochter van 12 uitgezwaaid voor haar eerste dag VO en op de bank gaan liggen. De andere twee moesten zelf hun spullen maar klaarmaken (kunnen ze prima) en ik heb ruim een uur op de bank gelegen tot het ergste wegtrekt. Nu maar even richting mijn werk. Zal niet de helderste dag van mijn leven zijn 🙈.
Ik heb bijna nooit door de week migraine en sowieso maar een paar keer per jaar. Had van mij nu niet gehoeven eigenlijk. 😬
Sterkte Suzy!
suzyqfive schreef:
20-08-2020 08:51
Hihi, dat was bij ons in het rijtje ook zo, ik had een trend gezet ofzo 😬

Ik ging de buren inlichten dat we uit elkaar gingen. Oh zei de buurvrouw, ik ben ook zo zat van mijn man maar durfde nooit de stap zetten maar je inspireert me. De buren daarnaast die gingen nog een half jaar goed maar buurman bleek verborgen drankverslaafd te zijn en die ging toen helemaal mis. Buuf een kids zijn zelfs op een gegeven moment gevlucht en de buurman ging compleet mis. Is inmiddels ook overleden. De mensen op de andere hoek zijn inmiddels ook uit elkaar 🙈

Gelukkig woonde je niet in mijn straat :O

Hoewel.. ik kom er altijd pas achter dat buren gescheiden zijn, als ik de nieuwe lover toch wel heel vaak in de straat zie en daar eens op ga letten hoe dat zit :rofl:
Later is nu
Goedemorgen,

Sterkte Dreamer, lise en Suzy met de pijn.
Ik heb gelukkig zo goed als nooit geen hoofdpijn, heel hard afkloppen nu.
Vind hoofdpijn ook een van de ergste pijnen samen met kiespijn.
Ben ook gestopt met de medicijnen tegen de zenuwpijn omdat ik daar 24/7 hoofdpijn van kreeg :(

Gisteren ontzettend stom geweest om toch een paar ramen te zemen. (De tic die ik deel met Hemke, ramen moeten schoon zijn haha)
Gevolg ontzettende rug en beenpijn en een slechte nacht.
Vandaag dus een erg rustig dagje met hooguit een beetje lopen en voor de rest lezen.

Fijne dag iedereen!
Sterkte Suzy.

Hier ook wakker geworden met hoofdpijn. En moe . Vreselijk moe.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh bah migraine, juist nu je net begint. Klote.

Had ik het vorige week nog over met mij leidinggevende. Ik werk in principe onder m'n niveau, maar ik durf gewoon niet meer te solliciteren. Ben veel te bang in de eerste maand zoveel migraine (en pijn) te hebben (want ja, spanning en meer druk werkt toch echt mee of tegen) dat m'n contract niet verlengd wordt. Dan maar onder niveau.
Later is nu
Sterkte Puck, en geniet van je schone ramen ;-)

Succes vandaag Lien.
Ik hoef niet te werken vandaag Lise. In het weekend weer 2 dagen.
Maar nu even 2 dagen vrij. Wel huishouden en zo natuurlijk maar dat kan op mijn eigen tempo.
Sterkte Suzy, hopelijk zakte pijn en word5 het nog een fijne dag.
Ik heb stukjes gelezen, maar onthoud het niet helemaal.
Ik ben antiek, fiets nog op de fiets met zelfbediening,de jeugd vliegt mij voorbij op de E-Nike.
Eigenlijk vond ik 65 worden een ramp, ouder wilde ik ook niet worden,zo denk ik nog, jaren later.
In mijn fam wordt er amper gescheiden, Wat God heeft samen gebracht.....,ik denk er inmiddels wel anders over.

Ik mag vanavond weer naar mijn cursus .hoeraaaa
Hier ook geen scheidingen in de familie, al weet ik ook dat niet elk huwelijk even gezellig is.
Veel plezier vanavond hemke!
lientje69 schreef:
20-08-2020 09:35
Ik hoef niet te werken vandaag Lise. In het weekend weer 2 dagen.
Maar nu even 2 dagen vrij. Wel huishouden en zo natuurlijk maar dat kan op mijn eigen tempo.
Dat scheelt Lien, kun je even bijtanken.
Blijf je wel sterk bij Hemke , een gewone fiets.
Hier wil ik graag een e-bike maar eigenlijk fiets ik daar tekort voor. Zonde geld dus dan.
lientje69 schreef:
20-08-2020 09:43
Blijf je wel sterk bij Hemke , een gewone fiets.
Hier wil ik graag een e-bike maar eigenlijk fiets ik daar tekort voor. Zonde geld dus dan.
Ik fiets er ook te weinig voor, maar toch heb ik er veel gemak van op de stukjes die ik er wel mee fiets. Dus ik ben er evengoed wel blij mee. Ik heb hem straks alweer twee jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven