Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 7 (ZONDER SPOILERS)

22-08-2020 23:26 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol. Vanaf maandag 21 december tien werkdagen lang om 19.00 uur op NPO1!

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.

        Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen:
        - Familie Nagelkerke, met moeder Sofie en vader Jan en acht kinderen. Inmiddels over op vloggen.
        - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en prins Jordy.
        - Familie Adema, het gezin met de vierling.
        - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen.
        - Willy Vink en haar 11 kinderen.
        - Familie Baumgard: bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
        - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

        Linkje naar eerdere topic:

        Deel 6 entertainment/een-huis-vol-deel-6-zonde ... ges/465425

        (in deel 6 staan links naar de topics daarvoor)
        cookielover wijzigde dit bericht op 18-11-2020 15:19
        39.66% gewijzigd
        HNT :cheer2:
        Alle reacties Link kopieren
        Makiko, geweldige samenvatting!!

        Nou waren de Nagelkerkjes vanavond weer uit eten. Maandag hebben ze voor het laatst thuis gegeten (bbq). Tuurlijk mogen ze doen wat ze willen, maar mij zou het restauranteten mijn neus uitkomen. Als ik op vakantie ben eet ik graag in restaurants, maar op een gegeven moment ben ik dat zat. Je eet al snel te veel, te vet, te zout. Dan snak ik naar een simpel bordje pasta of rijst met een prutje.
        't Is al met al een heel gedoe
        Alle reacties Link kopieren
        Beste mensen, vergeet je niet te abonneren op deel 7 van dit fantastische topic. Vrijwel ieder uur plaatsing van sappige reacties, visies etc. Daar kan baasje S niet aan tippen !
        Ik ben er weer!
        Alle reacties Link kopieren
        Ik lees ook weer mee!
        En ja dat ongezonde eten viel mij ook al op! Kijk sinds een paar weken de vlogs. Ik mag hopen dat als de vakantie voorbij is ze echt gaan koken thuis?
        It's 5 o'clock somewhere
        Alle reacties Link kopieren
        poppetje2006 schreef:
        23-08-2020 07:33
        Ik lees ook weer mee!
        En ja dat ongezonde eten viel mij ook al op! Kijk sinds een paar weken de vlogs. Ik mag hopen dat als de vakantie voorbij is ze echt gaan koken thuis?
        Max 2x in de week, gok ik... met 1 zakje groente voor 3 personen.
        Alle reacties Link kopieren
        Dank :)
        Present!!

        Vind trouwens de beschrijving van de buddenbruckjes in de OP beetje negatief..
        Alle reacties Link kopieren
        Leuk ik lees mee.
        Alle reacties Link kopieren
        Rilena schreef:
        23-08-2020 07:35
        Max 2x in de week, gok ik... met 1 zakje groente voor 3 personen.
        Ik vond het ook zo grappig toen ze die bakjes fruit lieten zien. 1 bakje aardbeien, 1 bakje bessen en 1 bakje frambozen. Toen ik nog samenwoonde, kocht ik zo'n hoeveelheid voor ons tweetjes.

        Als school weer begint zal de frequentie van uiteten gaan iets dalen, maar dan nog zal het een paar keer per week zijn, gok ik. Ja, je moet de horeca steunen hè!
        't Is al met al een heel gedoe
        Rilena schreef:
        23-08-2020 07:35
        Max 2x in de week, gok ik... met 1 zakje groente voor 3 personen.
        Ja dat is wel weinig, want voor alle kids behalve junior zou je
        7x250 gram = 1750 gram groente moeten koken volgens voedingscentrum

        Met ouders en sissy is dat meer dan 2 kilo

        Heb even niet de grammen opgezocht voor jongere kinderen, maar gaat om het idee @doktervandeploeg
        Alle reacties Link kopieren
        Toch vreemd, je laat je steriliseren omdat je blijkbaar geen kinderen meer wilt, dan komt er onverwachts toch nog een achtste kindje, en opeens wil je nog wel meer en maakt het niks meer uit? Ging het bij de Buddenbrucks niet ook zo? Pil werkte niet dus kwam de 10e, dan nog de 11e en zal me niks verbazen als er nog eentje komt. Verstop je dan niet achter mislukte anticonceptie, lijkt me veel fijner voor een kind om te weten dat het van harte welkom was ipv een ongelukje
        Alle reacties Link kopieren
        lieverdanlief schreef:
        22-08-2020 23:52
        Beste mensen, vergeet je niet te abonneren op deel 7 van dit fantastische topic. Vrijwel ieder uur plaatsing van sappige reacties, visies etc. Daar kan baasje S niet aan tippen !
        Haha
        Alle reacties Link kopieren
        Rnacie schreef:
        23-08-2020 08:28
        Ja dat is wel weinig, want voor alle kids behalve junior zou je
        7x250 gram = 1750 gram groente moeten koken volgens voedingscentrum

        Met ouders en sissy is dat meer dan 2 kilo

        Heb even niet de grammen opgezocht voor jongere kinderen, maar gaat om het idee @doktervandeploeg
        2 ons groente en 2 stuks fruit geldt voor volwassenen. De kinderarts hier zei dat daardoor kinderen eigenlijk teveel fruit binnen kregen en dat tot een jaar of 10/11 1 stuk meer dan genoeg is.
        Peuters 50-100gr groente. Kind tm 9 100-150gr en ouder 150-200gr.
        De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
        Alle reacties Link kopieren
        Rilena schreef:
        23-08-2020 07:35
        Max 2x in de week, gok ik... met 1 zakje groente voor 3 personen.
        Wat weinig groente zeg.
        Happy new topic.

        Wat raar dat ze Guusje niet konden vinden en dan toch gewoon weggaan. Je wilt toch zeker weten dat je kinderen veilig zijn?
        Stel dat je twee kinderen hebt en er een niet kan vinden, geen haar op je hoofd die dan er ook maar over nadenkt om lekker uit eten te gaan zonder dat je weet waar die uithangt. Maar als je er acht hebt dan maakt het blijkbaar niet uit dat je er eentje kwijt bent :facepalm:
        HNT :cheer2:
        Alle reacties Link kopieren
        Ik kijk de vlog nauwelijks maar lees hier met veel plezier mee. Maar gingen ze echt uiteten zonder te weten waar hun 9 jarige kind was. Echt bizar. Zoals Prada al zegt als je maar 2 kinderen hebt dan komt dat toch niet voor. Maar bij 8 kan je het als ouder toch ook niet voorstellen dat je lekker eten besteld een wijntje drinkt en niet weet waar een kind van je is maar het was niet veilig thuis toen je weg ging. Ze blijven wel verbazen in ieder geval.
        Dat was eerder ook met Noud geloof ik, toen ze ergens heen gingen. Dat ze hem niet konden vinden. Nu geloof ik best dat ze op de camping veilig hun gang kunnen gaan maar weggaan terwijl je niet weet waar je kind is en dus ook niet kunt vertellen dat je weggaat?
        Die kinderen zijn misschien behoorlijk zelfstandig, maar ook nog maar jong. En de au pair is er in het weekend niet.
        Happy new topic!

        Iemand zei dat maandag de laatste keer was dat S en J thuis hebben gegeten, en toen was het een barbecue. Dan is het toch anderhalve/twee weken geleden dat er normaal gekookt is door Jan voor z'n gezin en dat de kinderen enigszins fatsoenlijk aten (alhoewel hij blijkbaar ook nog een en ander te leren heeft wat een fatsoenlijke maaltijd is)

        Hoe erg ik tijdens de sluiting van de horeca het uit eten gaan heb gemist, dat maakt niet dat ik nu meerdere keren per week uit eten wil. Ook niet elke week trouwens. We zijn een keer geweest toen het weer mocht en daarna gewoon weer met verjaardagen of iets te vieren. En ook na een zo'n avond vind ik het heerlijk om weer gewoon thuis te eten.

        Ik zie trouwens ook nooit dat ze een maaltijd vega eten. De enige vis op tafel is in de pokebowl en verder is het elke dag vlees.
        Alle reacties Link kopieren
        Ze eten idd erg veel vlees. Een keertje zag ik een maaltijd met heel veel worst, volgens mij ook nog gehaktballen en een héél klein pannetje spinazie, zo'n pannetje waarin je normaal eieren kookt.
        't Is al met al een heel gedoe
        prada schreef:
        23-08-2020 09:42
        Happy new topic.

        Wat raar dat ze Guusje niet konden vinden en dan toch gewoon weggaan. Je wilt toch zeker weten dat je kinderen veilig zijn?
        Stel dat je twee kinderen hebt en er een niet kan vinden, geen haar op je hoofd die dan er ook maar over nadenkt om lekker uit eten te gaan zonder dat je weet waar die uithangt. Maar als je er acht hebt dan maakt het blijkbaar niet uit dat je er eentje kwijt bent :facepalm:
        Misschien ben je juist wel blij dat je er een kwijt bent als je er 8 hebt :-D.
        Alle reacties Link kopieren
        Als je zelfs ganzenlever eet en je kinderen constant hamburgers voert kan het je allemaal niks schelen denk ik
        Denk dat er wel gezinnen zijn die ongezonder eten hoor

        Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
        Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

        Terug naar boven