Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
charlotte86 schreef:
29-08-2020 15:08
The woman in the window wil ik vandaag aan beginnen, maar heb opzich wel zin in simpel boekje. Prima dus!
Leest als een trein hoor, ik wil je niet ontmoedigen

Okee ik offer me wel op met die Rijneveld, ik moet toch ergens een mening over hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Boek van Andries Bik is alweer uit, was wel een bijzonder boek. Leuk om eens gelezen te hebben.

Nu bezig met plankenkoorts van Tamara Haagmans. Tot nu toe een leuk boek.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Murrmurr schreef:
30-08-2020 20:00

Okee ik offer me wel op met die Rijneveld, ik moet toch ergens een mening over hebben
:rofl: Fideel van je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zooooo, ik heb Spiegelpassante 1 uit. Na een moeizame start hebben het boek en ik meer dan vrede gesloten, wat een goed boek zeg! Voor de liefhebbers van Nevermoor e.a. is dit ook weer een toptip.

Nu gauw verder in Dark Matter want die moet deze week nog terug naar de bieb.
Fiorah schreef:
01-09-2020 23:52
Zooooo, ik heb Spiegelpassante 1 uit. Na een moeizame start hebben het boek en ik meer dan vrede gesloten, wat een goed boek zeg! Voor de liefhebbers van Nevermoor e.a. is dit ook weer een toptip.

Nu gauw verder in Dark Matter want die moet deze week nog terug naar de bieb.
Klinkt interessant!

Dark matter heb ik echt van genoten, gelezen naar aanleiding van een tip hier
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was te moe voor Dark Matter, dus maar begonnen in Zo'n leuke leeftijd en dat pakt me meteen!
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben nu met de Duivelsdief bezig, vervolg op de Magiër,
en deel 4 van de Lunar Chronicles, heb ik vandaag opgehaald bij de biebmet nog iets van Lisa gardner geloof ik, had gereserveerd en ze meegenomen zonder echt te kijken, dus ik kan even door,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Murrmurr schreef:
30-08-2020 20:00


Okee ik offer me wel op met die Rijneveld, ik moet toch ergens een mening over hebben
Ga ik vandaag ook toevallig in beginnen. Ben benieuwd...

Meestal trek ik dit soort verhalen/onderwerpen niet echt. Maar deze wil ik in ieder geval proberen.
Ik ben de afgelopen tijd een paar boeken begonnen die ik al een keer heb gelezen, stom en zonde van mijn tijd.

Ik heb mij eindelijk door 'Geen uitweg' van Taylor Adams geworsteld.
Helemaal geen ingewikkeld boek, geen idee waarom het zo lang duurde allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaes schreef:
03-09-2020 07:44
Ik ben de afgelopen tijd een paar boeken begonnen die ik al een keer heb gelezen, stom en zonde van mijn tijd.
Ik lees juist vaak met opzet een boek nog een keer. Omdat ik het een goed boek vond en daarom graag nog een keer van wil genieten. Of als het een deel 1 was en deel 2 komt bijna uit.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
02-09-2020 23:58
ik ben nu met de Duivelsdief bezig, vervolg op de Magiër,
en deel 4 van de Lunar Chronicles, heb ik vandaag opgehaald bij de biebmet nog iets van Lisa gardner geloof ik, had gereserveerd en ze meegenomen zonder echt te kijken, dus ik kan even door,

Van Feist?

ik ben bezig in deel 4 van de Oorlog van de grote scheuring en aan de ene kant wil ik doorlezen, omdat ik gewoon wil weten hoe het met de hoofdpersonen gaat. Aan de andere kant ben ik inmiddels wel toe aan een ander soort boek. Deel 4 is niet zo dik, maar het laatste deel weer wel.

Juist vanwege dat deprimerende durf ik niet in De Avond is ongemak te beginnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
03-09-2020 22:14
Van Feist?

ik ben bezig in deel 4 van de Oorlog van de grote scheuring en aan de ene kant wil ik doorlezen, omdat ik gewoon wil weten hoe het met de hoofdpersonen gaat. Aan de andere kant ben ik inmiddels wel toe aan een ander soort boek. Deel 4 is niet zo dik, maar het laatste deel weer wel.

Juist vanwege dat deprimerende durf ik niet in De Avond is ongemak te beginnen.
nee sorry foute titel, De laatste magiër, van Lisa Maxwell
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
tonkje schreef:
03-09-2020 15:35
Ik lees juist vaak met opzet een boek nog een keer. Omdat ik het een goed boek vond en daarom graag nog een keer van wil genieten. Of als het een deel 1 was en deel 2 komt bijna uit.
Ik lees ook boeken regelmatig nog een keer.

Dit waren toevallig boeken die ik niet interessant vond te herlezen, vandaar ook dat ik de titels niet goed in mijn hoofd had en dus vergeten was dat ik ze al een keer had gelezen.

Ik ben toch maar aan 'midnight sun' begonnen. Ik ben nog niet in de mood voor 'de avond is ongemak'.

Schrok wel, boek heeft ruim 1850 bladzijdes.
Wordt de hele Twilight serie belicht ofzo???
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
04-09-2020 00:36
nee sorry foute titel, De laatste magiër, van Lisa Maxwell

OH, geeft niet. Er zijn zoveel boeken over magiërs :)
Later is nu
Felidaes schreef:
04-09-2020 06:26
Ik lees ook boeken regelmatig nog een keer.

Dit waren toevallig boeken die ik niet interessant vond te herlezen, vandaar ook dat ik de titels niet goed in mijn hoofd had en dus vergeten was dat ik ze al een keer had gelezen.

Ik ben toch maar aan 'midnight sun' begonnen. Ik ben nog niet in de mood voor 'de avond is ongemak'.

Schrok wel, boek heeft ruim 1850 bladzijdes.
Wordt de hele Twilight serie belicht ofzo???
1850? Lees je de ereader versie of de gewone. Ik heb die van mij vanochtend uit de bieb gehaald en deze heeft er iets van 600
LilyAldrin schreef:
04-09-2020 23:58
1850? Lees je de ereader versie of de gewone. Ik heb die van mij vanochtend uit de bieb gehaald en deze heeft er iets van 600
Bekijk Twilight - Midnight Sun op: https://www.bol.com/nl/p/twilight-midni ... _iphoneapp

672 volgens bol
LilyAldrin schreef:
04-09-2020 23:59
Bekijk Twilight - Midnight Sun op: https://www.bol.com/nl/p/twilight-midni ... _iphoneapp

672 volgens bol
Ik heb hem ook net. Ik ben er nog niet in begonnen, maar heb net even gekeken en die van mij is 756 pagina's (Engels, paperback).
defyinggravity schreef:
05-09-2020 00:40
Ik heb hem ook net. Ik ben er nog niet in begonnen, maar heb net even gekeken en die van mij is 756 pagina's (Engels, paperback).
Dat klinkt logischer dan 1850, paperback is kleiner dan hardcover dus is iets meer pagina’s niet gek.
1850 is echt onleesbaar voor de gemiddelde lezer
Alle reacties Link kopieren Quote
Dark Matter leest ook als een trein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dark Matter is top!

Wie vroeg er ook weer wat ik van Zo'n mooie leeftijd vond? Het is een bijzonder boek. Je zit er zo in en het heeft allerlei aspecten. Huidskleur/discriminatie, coming of age, moederschap, liefde.... maar het is ook een beetje een gek boek. Beetje populair geschreven ofzo? Toch vind ik het wel echt een aanrader dus als je hem kunt regelen, zou ik hem wel lezen.

Ik ben door mijn stapel heen aan het werken. Ik heb nu 2 weken om Het meisje in het ijs te lezen en twee boeken van Lisa Gardner. Dan heb ik nog de laatste MJ Arlidge liggen en ook drie literatuurboeken: Normale Mensen (geen idee, werd me aangeraden door de bieb), Blindganger (werd me aangeraden door een vriendin) en Een Herdersleven (die had ik in het Engels maar ik kon me er niet toe zetten eraan te beginnen, dus toen heb ik hem in het Nederlands geleend van de bieb). Ik wilde eigenlijk niks meer kopen maar Stephen Fry heeft twee nieuwe boeken en tsja... :heart: . Dat wordt dus nog een uitdaging.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben gestopt met de duivelsdief. ik was bijna op de helft en toen hadden ze het eerste artefact van de 5 die ze nog moesten vinden nog niet, en ik bedacht dat ze dan die andere 4 ook niet halen in de helft van het boek, en nog een deel 3, nee laat maar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
LilyAldrin schreef:
04-09-2020 23:58
1850? Lees je de ereader versie of de gewone. Ik heb die van mij vanochtend uit de bieb gehaald en deze heeft er iets van 600
Echt 1850.
Ik lees op een ereader.
Gewone letters, je kan het zelf instellen. Ik denk dat het daar ook aan ligt. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees het derde en waarschijnlijk laatste deel van De kleine bakkerij aan het strand van Jenny Colgan.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
09-09-2020 01:20
ik ben gestopt met de duivelsdief. ik was bijna op de helft en toen hadden ze het eerste artefact van de 5 die ze nog moesten vinden nog niet, en ik bedacht dat ze dan die andere 4 ook niet halen in de helft van het boek, en nog een deel 3, nee laat maar
😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was zo onder de indruk van "Alles op het spel" van Tamara Haagmans dat ik contact heb gezocht met de schrijfster en ook reactie kreeg.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven