Entertainment alle pijlers

Docuserie Niet normaal vies

11-09-2020 12:04 94 berichten
Gisteren was de eerste aflevering van Niet normaal vies op NPO3. Het gaat over een Turkse man die een traumaschoonmaker is. Hij heeft zijn eigen bedrijf en gaat langs bij mensen en huizen voor uitzonderlijk schoonmaakwerk. (Lees: je moet een heel sterke maag hebben.)

Ik vond het heel bijzonder en interessant om te zien. Heeft iemand anders ook gekeken? En zo ja; wat waren jullie gedachten hierover?
Ja, ik heb ook gekeken. Ik volg zijn youtube-kanaal al een tijdje, ik krijg steeds meer respect voor hem. Ik doe het hem niet na..

Vind Tugrul ook een hele fijne man om naar te luisteren.
Kwebbeltje91 schreef:
11-09-2020 12:05
Ja, ik heb ook gekeken. Ik volg zijn youtube-kanaal al een tijdje, ik krijg steeds meer respect voor hem. Ik doe het hem niet na..

Vind Tugrul ook een hele fijne man om naar te luisteren.
Ik kende hem nog helemaal niet, tot gisteravond dus. Hij gaat ook een boek schrijven en uitbrengen.
Ik vind ook dat hij heel mooi en respectvol verteld. Ik ga zijn YouTube-kanaal eens bekijken!
Heb het ook gezien. Hoe kan het toch dat er zo neergekeken wordt op schoonmakers door veel mensen? Stel je eens voor dat niemand dit werk zou doen, en dan?
Ik vind hem een hele integere man met veel respect, hij denkt ook aan de overleden mensen en hoe hun leven geweest moet zijn.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 12:37
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee niet gekeken. Ik wordt altijd heel triest van dit soort programma's op het depressieve af.

Het laat zien hoe dun het laagje beschaving eigenlijk is en dat mensen vooral egoïstische wezens zijn die anderen heel makkelijk laten stikken.

De dienste van deze man zouden niet nodig zijn als mensen eens wat me er naar elkaar om zouden kijken buiten hun eigen comfortabele kringetje om en het populaire sociale contacten moeten mij vooral energie opleveren .
Oh is dat diegene van de Frisse Kater? Ik volg hem op youtube. Diep respect want mijn hemel, wat komen ze allemaal tegen met die klussen.

Man met het hart op de goede plek, altijd zo respectvol.
Alle reacties Link kopieren
Dit ga ik straks even terugkijken denk ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
leolux schreef:
11-09-2020 12:14
Oh is dat diegene van de Frisse Kater? Ik volg hem op youtube. Diep respect want mijn hemel, wat komen ze allemaal tegen met die klussen.

Man met het hart op de goede plek, altijd zo respectvol.
ja.
sugarmiss schreef:
11-09-2020 12:13
Nee niet gekeken. Ik wordt altijd heel triest van dit soort programma's op het depressieve af.

Het laat zien hoe dun het laagje beschaving eigenlijk is en dat mensen vooral egoïstische wezens zijn die anderen heel makkelijk laten stikken.

De dienste van deze man zouden niet nodig zijn als mensen eens wat me er naar elkaar om zouden kijken buiten hun eigen comfortabele kringetje om en het populaire sociale contacten moeten mij vooral energie opleveren .
Klopt helemaal. Daarom ook deze serie, daar wordt de aandacht ook zeker op gelegd. Sommige mensen lagen al maanden in hun eigen huis zonder dat iemand dat doorhad bijvoorbeeld.
AeonOfWinter schreef:
11-09-2020 12:17
Dit ga ik straks even terugkijken denk ik.
Ja, zeker doen. Kan op NPO Gemist.
sugarmiss schreef:
11-09-2020 12:13
Nee niet gekeken. Ik wordt altijd heel triest van dit soort programma's op het depressieve af.

Het laat zien hoe dun het laagje beschaving eigenlijk is en dat mensen vooral egoïstische wezens zijn die anderen heel makkelijk laten stikken.

De dienste van deze man zouden niet nodig zijn als mensen eens wat me er naar elkaar om zouden kijken buiten hun eigen comfortabele kringetje om en het populaire sociale contacten moeten mij vooral energie opleveren .

Hij doet ook "normaler" schoonmaakwerk, mensen kunnen hem ook bellen voor klussen in hun huis.
Maar de focus ligt inderdaad op de extreme zaken.
Wat me opviel was dat hij op een bepaald moment zei dat hij zo verbaasd was dat dit in een land als Nederland kon gebeuren, dat mensen wekenlang dood in hun huis liggen en dat mensen vereenzamen. Ik denk dan, dat gebeurt JUIST in een land als Nederland. Het heeft niets met welvaart te maken maar met cultuur en samenleving. Hier in Nederland en omringende landen wordt iedereen maar steeds individualistischer. In een land als India bijvoorbeeld zou zoiets als vereenzaming niet snel voorkomen, want de cultuur is daar gericht op familie en voor elkaar zorgen, zeker voor de ouderen.
sugarmiss schreef:
11-09-2020 12:13
Nee niet gekeken. Ik wordt altijd heel triest van dit soort programma's op het depressieve af.

Het laat zien hoe dun het laagje beschaving eigenlijk is en dat mensen vooral egoïstische wezens zijn die anderen heel makkelijk laten stikken.

De dienste van deze man zouden niet nodig zijn als mensen eens wat me er naar elkaar om zouden kijken buiten hun eigen comfortabele kringetje om en het populaire sociale contacten moeten mij vooral energie opleveren .
Hier zit ook een andere kant aan. Er wordt enorm veel werk verzet om mensen erbij te houden, weer te betrekken bij de omgeving. Maar ondanks dat zijn er nou eenmaal mensen die zich terugtrekken, de deur niet meer opendoen, en waar je niet meer binnenkomt.
Ik wist trouwens niet dat hij bezig is met een boek. Ik ga het zeker kopen als het in de winkel ligt..
Alle reacties Link kopieren
Ah, is er ook een serie op TV van? Ik volg hem al een hele tijd op Youtube.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ooit per ongeluk een filmpje van de Frisse Kater gezien. Mijn maag trekt dat echt niet. Is het in deze serie niet zo zichtbaar allemaal?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
11-09-2020 13:12
Ooit per ongeluk een filmpje van de Frisse Kater gezien. Mijn maag trekt dat echt niet. Is het in deze serie niet zo zichtbaar allemaal?

Ja, gisteravond waren er wel een paar beelden waarbij ik even de andere kant op moest kijken. En dan kan ik nog een best goed een knop omzetten vind ik van mezelf. Maar die beelden waren toch over mijn grens.
Alle reacties Link kopieren
Getaway_Car_59 schreef:
11-09-2020 12:32
Ja, zeker doen. Kan op NPO Gemist.
Staat nu aan, ik ben benieuwd. Bedankt voor de tip!
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
11-09-2020 12:13
Nee niet gekeken. Ik wordt altijd heel triest van dit soort programma's op het depressieve af.

Het laat zien hoe dun het laagje beschaving eigenlijk is en dat mensen vooral egoïstische wezens zijn die anderen heel makkelijk laten stikken.

De dienste van deze man zouden niet nodig zijn als mensen eens wat me er naar elkaar om zouden kijken buiten hun eigen comfortabele kringetje om en het populaire sociale contacten moeten mij vooral energie opleveren .
En wat doe jij voor je medemens?
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
11-09-2020 13:14
Ja, gisteravond waren er wel een paar beelden waarbij ik even de andere kant op moest kijken. En dan kan ik nog een best goed een knop omzetten vind ik van mezelf. Maar die beelden waren toch over mijn grens.
Ik vind het echt super wat deze man doet, diepe buiging. Ik wacht dan wel op het boek...
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik heb de docuserie niet gezien, heb wel net even op youtube gekeken.

Als ik die thumbnails zie die bij de videos horen denk ik alleen maar: wat een respectloze uitbuiterij van andermans ellende. Allemaal voor de views.

Staan gewoon foto's van ontbonden resten van mensen op. Hoe haal je het in je hoofd.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 14:09
4.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet gezien maar wel een artikel over gelezen. Ik heb groot respect voor deze man dat hij dit werk op zich neemt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het zelf misschien niet zou kunnen. Verder ga ik het programma niet kijken omdat het zo naar en confronterend is om te zien in welke situaties mensen terecht kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
11-09-2020 14:03
Ik heb de docuserie niet gezien, heb wel net even op youtube gekeken.

Als ik die thumbnails zie die bij de videos horen denk ik alleen maar: wat een respectloze uitbuiterij van andermans ellende. Allemaal voor de views.

Staan gewoon foto's van ontbonden resten van mensen op. Hoe haal je het in je hoofd.
Eerst de video's kijken, dan oordelen. Je zit er ontzettend naast.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wow, respect voor die man. Heel integer ook.
Had de beelden heftiger verwacht eigenlijk, maar goed ik kan net als hij tegen heel veel dingen. Je moet het maar kunnen. Volgende week kijk ik weer.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Hetvrijewoord schreef:
11-09-2020 14:03
Ik heb de docuserie niet gezien, heb wel net even op youtube gekeken.

Als ik die thumbnails zie die bij de videos horen denk ik alleen maar: wat een respectloze uitbuiterij van andermans ellende. Allemaal voor de views.

Staan gewoon foto's van ontbonden resten van mensen op. Hoe haal je het in je hoofd.
En dat is het dus absoluut niet. Ze doen het eigenlijk heel 'mooi'. Heel oprecht en met respect, met heel veel gevoel. Het gaat hen ook echt aan het hart.
leolux schreef:
11-09-2020 14:15
En dat is het dus absoluut niet. Ze doen het eigenlijk heel 'mooi'. Heel oprecht en met respect, met heel veel gevoel. Het gaat hen ook echt aan het hart.

Bijzonder dat ze voor de thumbnails dan zo gruwelijk mogelijke foto's uitkiezen.
Daar vind ik weinig respectvols aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven