Coronavirus COVID-19 alle pijlers

De basisschool is weer dicht en de rek is eruit

12-09-2020 15:47 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
De basisschool van mijn zoon is 1 van de inmiddels 130 basisscholen getroffen zijn door Corona onze school is vanaf donderdag dicht en vanaf maandag start het thuisonderwijs weer, las ik op de school app. Het is niet duidelijk wanneer de school weer opengaat.

Laat ik voorop stellen dat ik alle begrip heb voor de sluiting en de maatregelen heel goed snap. Er zal noodoovang zijn voor de kinderen met ouders die werken in vitale beroepen.

Maar ik merk dat het een behoorlijke klap is voor mezelf. Na de lockdown en de zomervakantie, was ik (net als vele ouders) heel blij dat mijn kind weer naar school ging. We zaten net weer helemaal in het ritme.

We hebben een peuter van 1,5. Ik ben een tijd thuis geweest omdat ik dat graag wilde, maar ik had net besloten om weer te gaan solliciteren omdat ik het thuis zitten inmiddels wel zat ben. Financieel is het niet echt nodig en heb er dan ook zon half jaar over gedaan om de beslissing om weer te gaan werken te maken. Ik was er helemaal klaar voor.

Ik kon tot nu toe zelf goed met alle veranderingen ivm corona omgaan. Ik ben toch al niet iemand die graag de drukte opzoekt etc. En ik prijs mezelf gelukkig dat er ook niemand in mijn omgeving besmet is geraakt. Maar ik merk dat bij mij de rek er wel een beetje begint uit te zijn. Ik wil graag weer werken, toekomstplannen maken, vrienden weer zien.

Ik ben natuurlijk niet de enige. En ik realiseer me terdege dat t een first world problem is, maar ik begin me nu toch wel zorgen te maken over de toekomst. De school gaat vast wel weer open, maar voor hoe lang?


Hoe gaan andere moeders hiermee om?
anoniem_383617 wijzigde dit bericht op 12-09-2020 16:44
4.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
only time will tell TO, en wees blij dat je in een luxe positie zit dat je dus niet eens hoeft te werken.

En waar maak je je nu precies zorgen om?
Ja, dat is wel even een domper. Maar aan de andere kant: als jij nu werk had dat nodig was om rond te komen was het nog veel vervelender geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wat rottig!

Hopelijk normaliseert de wereld snel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wow , ik ben kennelijk niet up to date genoeg , ik had werkelijk geen idee dat er al 130 basisscholen dicht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben echt een beetje naïef denk ik. Ik had helemaal niet in de gaten dat er al weer basisscholen dicht waren. Is het vanwege de vele zieke leerkrachten?
Als de basisschool van mijn kinderen weer dicht zal gaan, dan moet ik ook wel even weer schakelen ja. Hier moet het dan naast de baan de we allebei hebben. Vooral voor de kinderen zelf ook vervelend. Het verplicht aan je schoolwerk thuis en je vriendjes minder zien.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
12-09-2020 15:52
Wow , ik ben kennelijk niet up to date genoeg , ik had werkelijk geen idee dat er al 130 basisscholen dicht zijn.
Ik ook niet.
Waarom zijn ze dicht gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
12-09-2020 15:52
Wow , ik ben kennelijk niet up to date genoeg , ik had werkelijk geen idee dat er al 130 basisscholen dicht zijn.
Haha ik ben mosterd en gelukkig niet de enige!
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
12-09-2020 15:52
Wow , ik ben kennelijk niet up to date genoeg , ik had werkelijk geen idee dat er al 130 basisscholen dicht zijn.
Ik ook niet terwijl ik het nieuws echt wel volg o_o
Alle reacties Link kopieren
Scholen die dicht gaan, doen dat toch maar voor een paar dagen?
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
12-09-2020 15:52
Wow , ik ben kennelijk niet up to date genoeg , ik had werkelijk geen idee dat er al 130 basisscholen dicht zijn.
Ben wel benieuwd naar de bron hiervan.
Ik had dit ook gemist, en met een klein rondje Google kan ik er ook niks over vinden...
Alle reacties Link kopieren
Als ik een rondje Google, zie ik alleen scholen die 1 of 2 dagen dicht blijven tot bijvoorbeeld de testresultaten van de docenten bekend zijn. Hoe lang is de school van jouw kind van plan de deuren te sluiten? Of woon je niet in NL?
Alle reacties Link kopieren
Even eerlijk; je mag best balen, maar je zeurt ook wel een beetje.
Je zit in de luxe positie dat je zelf niet werkt, en dat je dus niet hoeft thuiswerken mét kinderen zoals vele ouders. Dus ik begrijp niet zo goed wat nu precies je probleem is.
piepp wijzigde dit bericht op 12-09-2020 16:00
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan met mijn beperkte google capaciteiten niet terugvinden dat er überhaupt basisscholen gesloten zijn?
Alle reacties Link kopieren
Manar wat is je bron voor het sluiten van de 130 basisscholen?
Alle reacties Link kopieren
En waarom moet JIJ hier weer alleen voor opdraaien?
Waar zit pa in 't verhaal?

Ik zou duidelijk maken dat hij ook maar zorgt dat ie 1 of 2 dagen per week kan thuiswerken, ouderschapsverlof neemt, zijn uren op 4 dagen draait, ... en er is voor zijn kinderen.

Zodat jij werk kan zoeken voor 2 dagen per week.

Aan een depressieve vrouw die al veel te lang thuis opgesloten zit heeft hij straks ook niks.
wissewis wijzigde dit bericht op 12-09-2020 16:02
5.36% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
soliver schreef:
12-09-2020 16:00
Manar wat is je bron voor het sluiten van de 130 basisscholen?

Wat is haar bron voor het sluiten van de school van haar kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Het verbaasd mij niet. Hier lees je ook dat mensen hun kind verkouden naar school sturen Ipv thuishouden, omdat het lastig is qua werk of omdat hun kind anders school mist. Maar een school sluiten heeft veel meer consequenties en treft iedereen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3497641 ... oronavirus


Ik woon gewoon in NL. De school is vanaf donderdag dicht en blijft komende week dicht. Er is niet bekend wanneer hij weer opengaat. Er is een corona uitbraak geweest vd week.
Alle reacties Link kopieren
Onze school heeft de helft van de leerlingen naar huis moeten sturen vanwege leerkrachten met klachten. Testen kan pas over twee dagen.
Ook veel leerlingen met een snotneus die thuis zitten.

Mijn collega's die thuis zitten geven geïmproviseerde lessen online. De leerlingen die thuis zitten volgen de juf in de klas via meet.

Wat een gedoe. En dan is de herfst nog niet begonnen.
Ik maak me voor het eerst dit jaar zorgen over de groei van de leerlingen.
Alle reacties Link kopieren
Zit niet zo te stoken. Er staat GETROFFEN, niet GESLOTEN.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
12-09-2020 16:03
Onze school heeft de helft van de leerlingen naar huis moeten sturen vanwege leerkrachten met klachten. Testen kan pas over twee dagen.
Ook veel leerlingen met een snotneus die thuis zitten.

Mijn collega's die thuis zitten geven geïmproviseerde lessen online. De leerlingen die thuis zitten volgen de juf in de klas via meet.

Wat een gedoe. En dan is de herfst nog niet begonnen.
Ik maak me voor het eerst dit jaar zorgen over de groei van de leerlingen.
Ik denk dat het alleen wat houdbaarder wordt als mensen hun kinderen met klachten ook daadwerkelijk gaan thuishouden. Dat is ook zeer rot en belastend. Maar scholen die sluiten geeft nog veel meer gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Manar schreef:
12-09-2020 16:03
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3497641 ... oronavirus


Ik woon gewoon in NL. De school is vanaf donderdag dicht en blijft komende week dicht. Er is niet bekend wanneer hij weer opengaat. Er is een corona uitbraak geweest vd week.
Dat er 130 scholen zijn waar één of meerdere coronagevallen zijn (geweest) betekend niet dat er momenteel 130 scholen zijn die dicht zijn vanwege Corona.....
Alle reacties Link kopieren
Koffiepot schreef:
12-09-2020 16:07
Dat er 130 scholen zijn waar één of meerdere coronagevallen zijn (geweest) betekend niet dat er momenteel 130 scholen zijn die dicht zijn vanwege Corona.....
Maakt het uit of er 130 scholen (half)dicht zijn of 13?

Feit blijft dat de school van opstartster haar oudste kind dicht is.
En dat dat stomvervelend is.


Ik snap wel dat als bijvoorbeeld de helft van de leerkrachten thuis zit én de helft van de kinderen ze de boel dan maar gewoon helemaal dichtgooien, kwestie van niet nog meer besmettingen te hebben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Welk land woon je TO?
Want ook ik heb ook nergens berichten gehoord van basisscholen die helemaal dicht gaan.

Edit: rondje googlen levert wel wat nieuws.
https://coronalocator.knack.com/
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven