Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
13-09-2020 17:08
Waarom zou je een relatie willen met iemand die om de haverklap om niets ontploft?
Neenee, niet om niets. Om haar kleding! En soms om een appje.
Echt, wat is er toch mis met de mensen op deze pijler, wat slikken jullie allemaal ongelovelijk kutgedrag van je partners. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie al lang samen en ontploft hij steeds sneller of was hij altijd al licht ontvlambaar?
Bij het lezen van je verhaal denk ik: is hij misschien overspannen?
Uit wat je beschrijft, komt hij op mij wat overprikkeld over.
zakdoek schreef:
13-09-2020 17:13
Zijn jullie al lang samen en ontploft hij steeds sneller of was hij altijd al licht ontvlambaar?
Bij het lezen van je verhaal denk ik: is hij misschien overspannen?
Uit wat je beschrijft, komt hij op mij wat overprikkeld over.
Ja hoor.
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 17:11
Echt, wat is er toch mis met de mensen op deze pijler, wat slikken jullie allemaal ongelovelijk kutgedrag van je partners. Waarom?
Hij is zo lief.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 17:11
Echt, wat is er toch mis met de mensen op deze pijler, wat slikken jullie allemaal ongelovelijk kutgedrag van je partners. Waarom?
Hij heeft een gouden p*k.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
LīlyRose schreef:
13-09-2020 17:15
Hij is zo lief.
Gelukkig maar. ;)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Dumpen.
Lekker weggaan in plaats van op eieren gaan lopen bij zo'n kwal.
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 17:18
Dumpen.
Dit.

Tenzij je je nog minderwaardiger en ellendiger wil gaan voelen. Dan blijven.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Oei, dus jij bent als enige verantwoordelijk voor zijn ontploffingen... Dat is wat mij betreft een donkerrode vlag.
.
Alle reacties Link kopieren
snownow schreef:
13-09-2020 17:18
Lekker weggaan in plaats van op eieren gaan lopen bij zo'n kwal.
En vooral zorgen dat hij je nieuwe adres niet te pakken krijgt.

Want dit lijkt mij ook zo'n eikel die zin heeft om je nog een paar maanden te stalken als ie daar de kans toe heeft.


Want jij maakt het uit en niet hij en dus is hij op zijn pik getrapt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet goed. Hij geeft jouw de schuld van zijn gedrag, nee, hij is echt verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Ik geloof niet dat deze relatie je geluk gaat geven en ik geloof (nu al) niet dat deze relatie het gaat redden. Elke dag dat je nog in deze relatie zit is het opschuiven van het onvermijdelijk; dit hou je niet vol en de relatie zal stuk gaan. Waarom verdien jij geen lievere vriend?
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Serieus?? Lees dit nog eens terug alsof het niet door jou maar door een ander geschreven is.

Dit is toch debiel!? Ga weg! Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag en jij bent je al aan het aanpassen.
Ben je gelukkig met je leven waarin je nooit weet of je nu weer iets doet wat hem triggert? Op eieren lopen.
Echt wijs hem het gat van de deur met zijn onverantwoordelijk kuthouding
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Dus jij triggert hem. Lekker makkelijk, altijd de schuld aan jou. Eieren te hard of te zacht gekookt, ligt aan jou, pook a; zei hij de vorige keer dat hij ze liever hardgekookt eet, hij bedoelde echt niet zo hard gekookt.
En als zijn favo voetbalclub verliest is het omdat jij niet de juiste snacks hebt gehaald.
Maar zo zal je je eigen voorbeelden wel hebben, en ik ben bang dat je daar niet al te lang voor hoeft te zoeken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Heeft hij je weleens uitgescholden, lomp vastgepakt, o oeps sorry nu is je arm blauw omdat ik je toch wel hard vast greep?

Als dit niet al gebeurd is, is dat de volgende stap.
Als het wel al gebeurd is, is een blauw oog / gekneusde-gebroken rib / stamp in je (al dan niet zwangere) buik, de volgende stap.
En tot slot .... nog erger.

Meid doe jezelf een plezier en maak alsjeblieft dat je weg komt.
Dit is absoluut niet gezond en heeft absoluut niets, maar dan ook niets, met liefde te maken.
mandylion schreef:
13-09-2020 17:19
Oei, dus jij bent als enige verantwoordelijk voor zijn ontploffingen... Dat is wat mij betreft een donkerrode vlag.
Als hij ook wel eens wel eigen verantwoording benoemt dan is het geen rode vlag?
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Gigantische rode vlag, hoe kun je dat zelf niet zien?
Doe jezelf het beste (verlate) verjaardagscadeau en dump die zak hooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer bijna nooit op dit soort types maar vrouw, deze man is een gevaarlijke man. Ga alsjeblieft bij hem weg, misschien wel na overleg met iemand die je kan helpen dit veilig te doen. Hij lijkt tot van alles in staat.
Alle reacties Link kopieren
artesia schreef:
13-09-2020 16:44
Ofwel is je partner op kleuterniveau blijven steken ofwel is het een narcist eerste klas!
Een mix van beiden kan uiteraard ook.
Die snap ik niet. Kun je ook uitleggen wat een narcist precies is? En hoe je op basis van deze summiere informatie tot die diagnose bent gekomen?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-09-2020 17:15
Hij is zo lief.
En goed in bed.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wat doet hij dan als hij ontploft?

Hij klinkt alsof hij wel eens klappen kan gaan uitdelen.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
(-) Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Grapjas, hij oogst wat hij zaait, jou een vervelend gevoel geven, je mag jezelf niet zijn.
Houden van is hier ver te zoeken, zaadjes in rotsgrond, zonder water, komen echt niet tot bloei.
Wil jij met deze man verdorren?
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je met deze man?

Hij benadert alles heel negatief. Indien hij zou zeggen. Je zag er zo mooi uit afgelopen woensdag naar het werk. Ik wou dat je dat thuis of wanneer we uit gaan ook eens doet, dan komt het heel anders over.

Uiteten voor je verjaardag spreek je een paar dagen van te voren af en je gaat niet lopen dwingen met app terwijl je op je werk zit.

Het lijkt mij een type wat erg negatief in het leven staat zonder daar een reden voor te hebben. Ik zou niet met zo iemand willen omgaan.

Waarom jij wel?
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-09-2020 19:05
5.17% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven