Welke all in one printer?

15-09-2020 10:03 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen krijgen vanaf dit jaar opdrachten als werkstukken, boekverslagen, spreekbeurten noem maar op. En wij hebben geen printer, maar dat lijkt mij wel erg handig voor dit soort dingen.
Maar er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wensen:
all in one
makkelijk te installeren
verbinding via wifi
max 150 euro

Wat raden jullie aan? Welke hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hp, regelmatig verkoopt kruidvat ze. Een goede printer heb je al wel voor 40 euro.

Zijn niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
15-09-2020 10:07
Ik heb een hp, regelmatig verkoopt kruidvat ze. Een goede printer heb je al wel voor 40 euro.

Zijn niet zo duur.

ja maar ja maar... wélke HP. ik zie daar er ook zoveel van.
Ik zou voor een laserprinter gaan. De inkjetprinters zijn leuk en goedkoop. Maar ze slurpen echt bizar veel inkt en die is niet goedkoop.


Ik heb beiden thuis en ik baal echt dat ik voor beneden een kleine all in one van Epson hebt staan, zelfs met hervulde inktpatronen van 123 inkt kost het eigenlijk als nog een godsvermorgen.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig 2 weken terug een nieuwe printer gekocht.
Een Canon. Rechtstreeks bij Canon besteld want overal uitverkocht.
Kosten: 153 euro
Type Pixma TS8350

Tot nu toe erg tevreden.
Hij is snel.
En hij kan dubbelzijdig printen zonder dat je zelf het papier er weer in moet stoppen. Dat doet hij zelf.
Alleen heb je daar iets dikker papier voor nodig, anders schijnt het door.

Ik ben er alleen nog niet achter wat de cartridges kosten.
Ik kon nog goedkope cartridges bij ons in de stad kopen, waarschijnlijk is hij nog te nieuw dacht de man in de winkel.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
https://www.coolblue.nl/printers/all-in-one-printers/hp ms heb je wat aan deze link? ik heb ook een hp all in one,de 2540, al een paar jaar naar volle tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren
@Bartjes, bedankt!
Dat is deze, toch?

https://www.amazon.de/Tintenstrahldruck ... 8424377435
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
15-09-2020 10:14
https://www.coolblue.nl/printers/all-in-one-printers/hp ms heb je wat aan deze link? ik heb ook een hp all in one,de 2540, al een paar jaar naar volle tevredenheid.
bedankt! Ik zie dat de HP envy overal op 1 staat, maar ik wil ook nog even mij verdiepen in de laserprinter.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
15-09-2020 10:15
@Bartjes, bedankt!
Dat is deze, toch?

https://www.amazon.de/Tintenstrahldruck ... 8424377435
Ja, klopt!
Alle reacties Link kopieren
Bij de printers is de inkt vaak bepalender in de prijs dan de kosten van de printer zelf. En als je dan weer een tijdje niet print is de inkt weer uitgedroogd, altijd gedoe.
Ik ben zelf tot nu toe erg tevreden over de Epson Ecotank (2750, maar weet niet of die nog te koop is). Zit standaard veel inkt bij, en de inkt werkt niet met speciale cartridges maar met navulflesjes.
Alle reacties Link kopieren
canon ben ik geen fan van, mijn vriend heeft er 1 en de cartridges zijn in B merk idd moeilijk te krijgen. de cartridges van canon zelf zijn schreeuwend duur, kun je net zo goed een compleet nieuwe printer kopen..
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
15-09-2020 10:21
Bij de printers is de inkt vaak bepalender in de prijs dan de kosten van de printer zelf. En als je dan weer een tijdje niet print is de inkt weer uitgedroogd, altijd gedoe.
Ik ben zelf tot nu toe erg tevreden over de Epson Ecotank (2750, maar weet niet of die nog te koop is). Zit standaard veel inkt bij, en de inkt werkt niet met speciale cartridges maar met navulflesjes.

Ik heb m gevonden, gaat het bijvullen makkelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerder all in ones van Canon. Uitstekende printkwaliteit. Maar altijd gedonder:
- inktpatronen in razende vaart leeg.
- ook met zwart/wit printen had je kleurencartridges nodig.
- vaak paper jams.
- regelmatig "interne hardware fouten" die weer weg zijn als je de printer aan en uit zet.
- regelmatig was de wifi verbinding weg en moest het ding opnieuw geïnstalleerd worden. Dan bedoel ik zowel de printer intallatie in het wifi netwerk (dus moet je weer het wifi password aangeven) als op de computers die het ding gebruikten.
Beetje vervelend als je elke keer dat iemand wat wil printen weer IT technicus moet spelen.

De eerste hield het rond de 3 jaar uit en had toen een kapotte printkop. die niet meer te bestellen was.
De tweede hield het wederom rond de 3 jaar uit, maar genereerde ook nog eens ontzettend veel irritatie. Het ding is uiteindelijk geëindigd in de achtertuin na een mislukte vliegles.
Daarvoor nog wat Lexmarks en HP's van voor het all in one tijdperk. Ook dat waren attention hookers, qua inktpatronen. Die dingen kunnen er gewoon niet goed tegen als je ze niet heel regelmatig gebruikt. En dat komt toch voor. Soms in het begin van het schooljaar is er aardig wat werk, maar het ding kan ook wel eens een maand niet gebruikt worden.

Ik heb toen op aanraden van IT vriendjes een kleurenlaser gekocht (zij zorgen zelf altijd dat ze een oude laserprinter van het werk kunnen "erven"). Kostte rond de 350-400 EUR (eigenlijk maar 2x zoveel als een all in one inktjet) voor small office.

Dat ding werkt wel gewoon storingsvrij. En dan bedoel ik. 1x configureren in het netwerk en daarna nooit meer naar om hoeven kijken (ja, tenzij je aan je thuisnetwerk gaat zitten klooien). Apple Airprint werkt ook. En nog fijner. Als je de printer uit hebt staan en je zet em aan, dan duikt ie vrijwel direct weer op in het netwerk. Ik heb nu na die 3 jaar nog niks hoeven bijvullen (alleen papier). We hebben hier inderdaad ook vaak dingen voor de kinderen, thuis administratie en soms wat dingetjes voor werk of de studie van mijn vriendin.

Kortom: eenmalig duurder, maar het is gedimensioneerd op "small office" en dan moet je qua mechaniek toch wel een paar pakken a4 papier per maand erdoor kunnen draaien zonder storingen.

Succes met je overwegingen. Laat je niet door een gladde verkoper van de media markt het eerste de beste intkjet prul verkopen.

PS. 1) Wellicht heel saai, maar je hebt ook instap Brother laserprinters van iets over de 100 EUR. Weliswaar zwart/wit en geen fotopapier. Maar wel gewoon betrouwbaar. En de inkt (eigenlijk toner: een soort poeder) voor laserprinters droogt niet uit en gaat heel lang mee. Dus bedenk je nog eens heel goed of je echt kleuren nodig hebt. En zoals gezegd: kleurenlasers printers heb je ook, maar zeker niet voor 150 EUR.
2) Voor 40 EUR heb je iets dat als je geluk hebt nog wel een paar jaar werkt, maar dan zijn de inktpatronen echt duurder dan de printer. Printers worden vaak verkocht met kleine cartridgjes. Zodat je al snel gedwongen wordt om vaak dure nieuwe inkpatronen te kopen. Daar zit de winst van de fabrikanten. Ergens moeten ze aan verdienen. Weggeefprinters voor 40 EUR zijn alleen winstgevend vanwege de verkoop van patronen. En eigenlijk alleen de moeite waard als je die printer maar een paar keer gebruikt en vollere cartridges anders had laten uitdrogen.
Vaak hebben inktjetprinters een prima afdrukkwaliteit. Maar ze zijn duur in gebruik.
kastella wijzigde dit bericht op 15-09-2020 10:36
Reden: toevoeging
18.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
15-09-2020 10:23
Ik heb m gevonden, gaat het bijvullen makkelijk?
Ik heb hem tot nu toe alleen hoeven vullen toen ik hem kocht (1.5 jaar geleden). Ik vond dat prima gaan, niet geknoeid ofzo. Wel even voorzichtig doen natuurlijk en een wc papiertje erbij houden voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
@kastella klinkt goed! dat is ongeveer wat ik wilde lezen

Ik twijfel nu tussen een laserprinter of de Epson EcoTank
VGM1980 schreef:
15-09-2020 10:16
bedankt! Ik zie dat de HP envy overal op 1 staat, maar ik wil ook nog even mij verdiepen in de laserprinter.
Ik lees even mee, ik had m'n oog laten vallen op de Brother HL-L2310D, een simpele en goedkope zwart-wit laserprinter. Kan alleen niet scannen en dat zou ook wel handig zijn.

Inkjet ben ik ook helemaal klaar mee, wat een gedoe iedere keer!
Als je een HP neemt dan kan je voor een prikkie per maand lid worden van de HP inkttoestand en krijg je automatisch steeds inkt toegestuurd. Er zijn verschillende abonnementen.

HP is gewoon goed, ongeacht het type, dus als je een middenklassertje neemt zit je altijd goed.


Laserprinters printen vaak heel lelijk omdat het nogal wat voeten in de aarde heeft om hem goed af te stellen.
Cateautje schreef:
15-09-2020 10:37
Als je een HP neemt dan kan je voor een prikkie per maand lid worden van de HP inkttoestand en krijg je automatisch steeds inkt toegestuurd. Er zijn verschillende abonnementen.

HP is gewoon goed, ongeacht het type, dus als je een middenklassertje neemt zit je altijd goed.


Laserprinters printen vaak heel lelijk omdat het nogal wat voeten in de aarde heeft om hem goed af te stellen.
Echt niet.

En het is niet moeilijk en ze printen prima.
Alle reacties Link kopieren
ik wil sowieso dat ie ook kleur kan printen, vanwege de werkstukken voor school


Wat is jullie ervaring qua printwerk? Cateautje zegt dat laser vaak lelijk/flets is?
Ik heb beiden. En ze printen beide prima.

Maar ik heb ook dat ik niet zwart kan printen als er een kleur op is, de inkt is zo op en de goedkopere merkloze cartriges zijn nog steeds veel geld. Echt een werkstuk uit printen en de vollere goedkopere cartriges zijn ook zo leeg. Is niet aan te slepen.

Ik gebruik hem nu eigenlijk alleen nog maar voor een bepaalde hobby waarbij laser niet gebruikt kan worden en inktjetprintjes wel.

Als je af en toe print is een all in one inkjet best oke. Maar eerlijk, ga voor de laser ( en nee zo moeilijk is instellen nu ook weer niet) als je meerdere keren per maand wat wil gaan printen. Of je kinderen voor school enz.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niet perse goedkoop te zijn, hoor. Als ie maar goed (en zuinig) is en je er mooie schoolwerken mee kan afdrukken. Ik denk dat ik toch ga voor een kleuren laserprinter :-)
Bedankt voor al jullie tips en aan en afraders.
VGM1980 schreef:
15-09-2020 10:42
ik wil sowieso dat ie ook kleur kan printen, vanwege de werkstukken voor school


Wat is jullie ervaring qua printwerk? Cateautje zegt dat laser vaak lelijk/flets is?
Dit zijn de inktprijzen van HP.

https://instantink.hpconnected.com/nl/nl/l/
Wij hebben een oude laserprinter voor de praktische printjes (in de praktijk 95% van de dingen die we printen), die print prima en kan me de laatste keer dat hij toner nodig hd niet herinneren. En voor scannen en kleurenprints hebben we een brother all-in-one. En scannen doet die laatste prima maar er is regelmatig gedoe over inkt :roll: Ben blij dat we die niet als enige hebben.

Beide kunnen trouwens wel zonder al teveel gedoe dubbelzijdig, dat is wel echt een praktische functie. En wil prima met gewoon een pak papier van de Action.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens dat laserprinters niet zo mooi kleuren kunnen printen als inktjets. Lastig te beschrijven, maar de kleuren zijn inderdaad wat flets. Niet echt lelijk, maar als je het als decoratie aan de muur wil hangen in een lijstje, dan voldoen fotoprints met een inktjet vaak beter. Ook als je een werkstuk hebt waarbij grafische kwaliteit belangrijk is. Maar als het werk is met veel tekst en hier en daar een illustratie dan is het weer minder belangrijk, want tekst doet een laser uitstekend.

Als je nu echt wat speciaals moet uitprinten kan je ook nog naar de printshop. Nadat je dat thuis al minstens 10x een concept hebt uitgeprint. En voor 99% van het andere werk voldoet het gewoon uitstekend. Misschien niet leuk voor laatste momentwerk.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
15-09-2020 10:48
Het hoeft niet perse goedkoop te zijn, hoor. Als ie maar goed (en zuinig) is en je er mooie schoolwerken mee kan afdrukken. Ik denk dat ik toch ga voor een kleuren laserprinter :-)
Bedankt voor al jullie tips en aan en afraders.
Misschien heb je een kleurenlaserprinter op het werk? Dan kun je kijken wat je voor kwaliteit krijgt als je een pagina uit een tijdschrift print of kopieert. Dat geeft dan een redelijke indicatie van wat je kan verwachten. Het is gewoon minder goed dan fotokwaliteit. Maar de vraag is: vind je dat nodig (zelfs voor wat je mooi schoolwerk zou noemen)? Ik zou zeggen: mijn kinderen doen het er maar mee en als ze echt beter willen, dan maar de copyshop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven