Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Keelpijn bij slikken

16-09-2020 06:18 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel zegt ben ik net wakker geworden met keelpijn bij het slikken. Het valt nog wel mee, maar twijfel of ik mij af moet melden op het werk en mij te laten testen.

De pijn zakt nu iets af tijdens het drinken en ben totaal niet verkouden of koortsig. Kan keelpijn bij covid horen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is keelpijn toch juist een symptoom van corona?
Even je werk bellen en overleggen. Ik neem aan dat je dan dus thuisblijft.
Helaas wel...even een kopje thee en dan beslissen? Misschien trekt t wel ga iets te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan bij corona passen. Heb je gisteren op de tocht gezeten (of geslapen)?
Ik zou het nog even aankijken en zo nodig jezelf laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Niet persee op de tocht gezeten of geslapen. Ik heb ook wel eens keelpijn van de pollen maar verder heb ik weinig hooikoorts klachten. Nu zo naar mijn ontbijt heb ik eigenlijk weinig last.

Ik heb besloten om straks om acht uur mijn leidinggevende in te lichten en even afwachten wat zij adviseert. Net met digid een afspraak proberen te maken voor een test maar er zijn geen locaties in mijn buurt.
Hier hetzelfde euvel. Ik heb sinds gisteren scherpe keelpijn. Kind was ook al verkouden thuis en bij man beginnen z’n holtes vol te lopen. Nu is het zo dat wij in deze periode vaak verkouden/ziek zijn.
Ik heb ook net gekeken voor een test, maar dat is op ruim 1 uur rijden. Niet echt motiverend.
Ik kijk nog even een ochtendje aan en ga anders wel bellen met de ggd, misschien is het aantal online te vergeven plekjes kleiner dan de werkelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
Ook met dit soort lichte corona gerelateerde klachten is het belangrijk om toch thuis te blijven en te laten testen.

Stel dat je het virus wel blijkt te hebben, vandaag en morgen nog vrolijk naar je werk gaat en boodschappen gaat doen etc, dan heb je zo weer 10 andere mensen besmet.
stippensokken schreef:
16-09-2020 06:54
Ook met dit soort lichte corona gerelateerde klachten is het belangrijk om toch thuis te blijven en te laten testen.

Stel dat je het virus wel blijkt te hebben, vandaag en morgen nog vrolijk naar je werk gaat en boodschappen gaat doen etc, dan heb je zo weer 10 andere mensen besmet.
O, maar ik was zeker niet van plan om op pad te gaan. Ik blijf thuis en als het na m’n ontbijt en kopje thee nog hetzelfde is ga ik bellen voor een test. Hopelijk kan een ggd medewerker nog ergens een plekje dichterbij vinden.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
16-09-2020 06:29
Ja dat kan bij corona passen. Heb je gisteren op de tocht gezeten (of geslapen)?
Ik zou het nog even aankijken en zo nodig jezelf laten testen.
Keelpijn door tocht?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk thuisblijven. Het mag; heerlijk toch? Het móet zelfs dus ik zou er een feestje van maken, voor zover het kan als je pijn hebt natuurlijk. :proud:

Ik zou iets heel lekkers gaan eten want het mág als je ziek bent. En binnenkort verdwijnt je smaak en reuk dus neem het ervan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
16-09-2020 07:21
Tuurlijk thuisblijven. Het mag; heerlijk toch? Het móet zelfs dus ik zou er een feestje van maken, voor zover het kan als je pijn hebt natuurlijk. :proud:

Ik zou iets heel lekkers gaan eten want het mág als je ziek bent. En binnenkort verdwijnt je smaak en reuk dus neem het ervan.
Ik bespeur enig cynisme? Ik snap je reactie in ieder geval niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-09-2020 07:00
O, maar ik was zeker niet van plan om op pad te gaan. Ik blijf thuis en als het na m’n ontbijt en kopje thee nog hetzelfde is ga ik bellen voor een test. Hopelijk kan een ggd medewerker nog ergens een plekje dichterbij vinden.
Hier vraagt de werkgever of je thuis kunt werken bij lichte klachten. Natuurlijk ook om te testen dat mag onder werktijd (dus je hoeft bij ons geen uur in te halen als je een uur weg moet ivm een test)
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-09-2020 07:24
Ik bespeur enig cynisme? Ik snap je reactie in ieder geval niet zo goed.
Nee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf ook al enige dagen keelpijn bii opstaan. Vorig jaar herfst/ winter ook hele winter gehad. Geen flauw idee hoe dat kan? Misschien te lage luchtvochtigheid op slaapkamer waardoor je slijmvliezen uitdrogen/ irriteren?
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-09-2020 07:24
Ik bespeur enig cynisme? Ik snap je reactie in ieder geval niet zo goed.
Wat valt er nou niet te begrijpen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb exact dezelfde klacht.
Ik heb corona.
Sjulia schreef:
16-09-2020 07:55
Wat valt er nou niet te begrijpen?
Tja, als iemand suggereert dat thuisblijven en testen een feestje is waar je vooral van moet genieten en iets lekkers moet eten, dan ligt dat gewoon ver van mijn belevingswereld af. Als het nog cynisch bedoeld was, dan kon ik het beter plaatsen, maar blijkbaar is het serieus bedoeld.

Maar weer terug in topic: heb zojuist in heel Nederland postcodes in zitten vullen, maar inmiddels lijken er nergens mee plekjes te zijn. Telefonisch is de ggd niet te bereiken. Ben benieuwd...
yukon schreef:
16-09-2020 08:08
Ik heb exact dezelfde klacht.
Ik heb corona.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-09-2020 08:18
Tja, als iemand suggereert dat thuisblijven en testen een feestje is waar je vooral van moet genieten en iets lekkers moet eten, dan ligt dat gewoon ver van mijn belevingswereld af. Als het nog cynisch bedoeld was, dan kon ik het beter plaatsen, maar blijkbaar is het serieus bedoeld.

Maar weer terug in topic: heb zojuist in heel Nederland postcodes in zitten vullen, maar inmiddels lijken er nergens mee plekjes te zijn. Telefonisch is de ggd niet te bereiken. Ben benieuwd...
Ja positiviteit lijkt idd niet aan jou besteed.
Sjulia schreef:
16-09-2020 08:21
Ja positiviteit lijkt idd niet aan jou besteed.
🤣😘
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-09-2020 08:18
Tja, als iemand suggereert dat thuisblijven en testen een feestje is waar je vooral van moet genieten en iets lekkers moet eten, dan ligt dat gewoon ver van mijn belevingswereld af. Als het nog cynisch bedoeld was, dan kon ik het beter plaatsen, maar blijkbaar is het serieus bedoeld.

Maar weer terug in topic: heb zojuist in heel Nederland postcodes in zitten vullen, maar inmiddels lijken er nergens mee plekjes te zijn. Telefonisch is de ggd niet te bereiken. Ben benieuwd...
Zo erg is het ook weer niet om vrij te hebben om wat keelpijn.
Alle reacties Link kopieren
yukon schreef:
16-09-2020 08:08
Ik heb exact dezelfde klacht.
Ik heb corona.
Ik heb dezelfde klacht, maar geen Corona. Als je het zeker wil weten bel de GGD en laat je testen
Alle reacties Link kopieren
Ik las ergens dat als je niet in de buurt kan, als je via de site meermaals laat zoeken er ineens hele andere plaatsen en tijden uit kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
16-09-2020 09:04
Ik las ergens dat als je niet in de buurt kan, als je via de site meermaals laat zoeken er ineens hele andere plaatsen en tijden uit kunnen komen.
Klopt, en een kwartiertje wachten helpt ook. Maar niettemin kreeg ik geen plekje in mijn woonplaats en ik mocht niet reizen met openbaar vervoer, dus ik heb gebeld met de GGD en toen konden ze wel een plekje vinden in mijn woonplaats, al gaf de site anders aan.
parbleumondieu schreef:
16-09-2020 08:53
Zo erg is het ook weer niet om vrij te hebben om wat keelpijn.
A, nu snap ik de opmerking 💡. Jullie veronderstellen dat iedereen die keelpijn heeft en thuisblijft ook direct vrij is. Ik werk thuis en ga me met keelpijn niet ziek melden. Ik werk dus gewoon door en ga me idd wel even laten testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven