Whats app aangemeld op andere locatie.

16-09-2020 15:06 24 berichten
Thuis op mijn Mac heb ik whats app aangemeld staan, maar gebruik ik niet dagelijks.

Nu krijg ik de laatste paar dagen steeds de melding dat ik aangemeld ben op een andere locatie en of ik op deze locatie aan wil melden.
In mijn whats app zie ik de aanmelding op mijn Mac terug, maar ook aanmeldingen op Windows. Ik weet zeker dat ik me nergens anders dan thuis heb aangemeld.

Iemand een idee hoe dit kan?
Dat heb ik ook maar sinds ik een nieuwe iPhone heb dus ik ging er vanuit dat het bij mij daaraan ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even uitloggen.

https://faq.whatsapp.com/general/accoun ... -accounts/
óu sont les neiges d'antan

merano schreef:
16-09-2020 15:17
Ik zou even uitloggen.

https://faq.whatsapp.com/general/accoun ... -accounts/
Dat heb ik gelijk gedaan.
Maar hoe kan dit? Als ik de oorzaak niet weet kan ik het namelijk ook niet voorkomen :)
Waarschijnlijk heeft iemand jouw wachtwoord en leest vanaf een ander apparaat jouw berichten mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iemand je wachtwoord heeft en op zijn Windows Computer jouw gesprekken meeleest
monalisalove schreef:
16-09-2020 15:28
Waarschijnlijk heeft iemand jouw wachtwoord en leest vanaf een ander apparaat jouw berichten mee.
Dat zou vrij bijzonder zijn. Hoe dan?
roermonddje schreef:
16-09-2020 15:33
Ik denk dat iemand je wachtwoord heeft en op zijn Windows Computer jouw gesprekken meeleest
Mobiel moet toch in de buurt zijn van computer om aan te kunnen melden? Of gaat dit dan over een app die nog anders werkt? Ik ken enkel de online versie van whatsapp op laptop/computer.
niloe schreef:
16-09-2020 15:46
Mobiel moet toch in de buurt zijn van computer om aan te kunnen melden? Of gaat dit dan over een app die nog anders werkt? Ik ken enkel de online versie van whatsapp op laptop/computer.
Het gebeurt sowieso niet op een legale manier.
LīlyRose schreef:
16-09-2020 15:50
Het gebeurt sowieso niet op een legale manier.
Hm. Dan weet ik het helemaal niet. Succes!
Alle reacties Link kopieren
niloe schreef:
16-09-2020 15:46
Mobiel moet toch in de buurt zijn van computer om aan te kunnen melden? Of gaat dit dan over een app die nog anders werkt? Ik ken enkel de online versie van whatsapp op laptop/computer.
Dat dacht ik ook maar dit werkt niet altijd zo geloof ik. Bij een vriendin die haar telefoon ergens was vergeten stond thuis op haar pc haar webwhatsapp open en kon ze het gewoon gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
16-09-2020 16:10
Dat dacht ik ook maar dit werkt niet altijd zo geloof ik. Bij een vriendin die haar telefoon ergens was vergeten stond thuis op haar pc haar webwhatsapp open en kon ze het gewoon gebruiken.
Maar dan moet je eerder zelf hebben aangemeld op een computer. Dit gaat via een QR-code en niet een wachtwoord.
¡Apagando las luces!
Ik heb het ook de laatste weken. Ik heb me iedere keer overal afgemeld. Ik dacht eerst dat het kwam door niet correct afsluiten van Whatsapp op mijn MacBook, maar dat is het niet. Niemand heeft mijn telefoon in handen gehad om de QR-code te kunnen scannen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem en inderdaad ook overal afgemeld, opnieuw aangemeld. Niemand anders heeft mijn telefoon gehad behalve ikzelf. Misschien is het een bug in WhatsApp web?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Gelukkig ben ik niet de enige.
Vast een bug dan inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch bang dat het niet om een bug gaat... Ik heb even gekeken in mijn WhatsApp account, maar zie dat ik daar nog 3-4 maanden terug kan in de historie. Dus het kan ook gewoon een oude vermelding zijn.

Ik zou in ieder geval hoe dan ook even mijn toegangscode op de telefoon veranderen. En, als je over een Android toestel beschikt: je kunt ook de app toegang beveiligen met een pincode of vingerafdruk. Misschien even een extra app beveiliging erop gooien? Kan nooit kwaad.

(of dat laatste ook op een iPhone kan weet ik overigens niet)
Het zijn recente meldingen. Ik krijg ook de melding dat ik ergens anders aangemeld sta en of ik op deze locatie aan wil melden als ik op mijn Mac inlog.

Niemand heeft toegang tot mijn telefoon en niemand weet mijn code.
Het zijn absoluut recente meldingen. Ik klik namelijk op mijn telefoon op overal afmelden en heb dan een paar dagen later op mijn MacBook toch weer dezelfde melding. En ben in de tussentijd nergens anders ingelogd. Niemand anders kan met mijn telefoon ergens ingelogd hebben in die tijd.
Is er iemand die interesse kan hebben in jouw app gedrag ? Er is spyware, dat gebruikt kan worden je app te hacken en degene kan simpel mee lezen.
Dat zou dan toevallig net in de laatste weken zo zijn bij LilyRose en Mavelle en sunshineandblueskies en mij. Terwijl wij allemaal voorheen dat niet hadden.
Het moet toch wel een bug zijn, en niet zoiets vergezochts als spyware.
Het zou een bug kunnen zijn, bij een vriendin van me was het een jaloerse partner. Ik geef alleen de mogelijkheden weer.
Partner is gelukkig niet jaloers en heeft sowieso de code niet :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier dezelfde ervaring de laatste weken. Ik negeer het maar.... Ik gok op een bug in Whatsapp. In de app zelf kan ik ook niet terugvinden welke andere locatie dat dan zou zijn...
Ok gelukkig dat er meerderen zijn die het hebben. Ik vond het ook al vreemd inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven