Werk & Studie alle pijlers

aparte actie collega

16-09-2020 16:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben benieuwd hoe jullie in de volgende situatie zouden reageren...

op mijn werk zijn i.v.m. corona alle gebouwen gesloten, je kunt alleen met een chip naar binnen. We mogen vanwege de maatregelen hier (buitenland) 50% v.d. werktijd fysiek aanwezig zijn.
Ik heb een collega die 100% met ouderschapsverlof is, haar chip is daarom geblokkeerd. Daarnaast geeft zij borstvoeding en volgens de regels hier mogen zulke medewerkers maar 1 uur per week op eigen risico aanwezig zijn (voor hoogstnoodzakelijke dingen(, dit moeten zij vooraf aan hun direct leidinggevende vragen.
Collega wilde vorige week naar binnen om af te spreken met iemand van buiten de organisatie. Dit is ook niet toegestaan.
Collega appt mij met de vraag of ik de deur voor haar open wil doen. Ik heb netjes geantwoord dat ik daarvoor toestemming moet vragen bij mijn eigen leiddinggevende maar dat die dat sowieso niet zou toestaan. Voorgesteld dat ze haar afspraak ergens anders ontmoet of per video. Hierop geen antwoord gekregen.
Een dag later kom ik haar tegen bij de kleuterschool, haar dochter zit op dezelfde school. Onze dochters waren de laatste kinderen die moesten afgehaald. Zij stond met haar kind + twee overgebleven juffen bij het hek, mijn dochter speelde op het plein.
Na een begroeting begon ze meteen tegen mij (waar juf en kinderen bijstonden): ik wil je wat vragen, waarom kun je mij het gebouw niet binnenlaten? De regels nog eens netjes uitgelegd, ze beweerde dat ze dit allemaal niet wist (wat ik niet geloof, want we hadden het er eerder over gehad, de regels zijn allemaal op de website van het werk te vinden en zijn ook rondgestuurd per e-mail, die ze leest).

Achteraf was ik pisnijdig dat ze me zo ondervraagd had tijdens een prive moment en dat ik het niet sneller afkapte. De juffen vroegen zelfs of we ze konden gaan afsluiten op een zeker moment. Misschien dat ik daarom meer nog kwaad op mezelf ben dat ik in zo'n discussie verzeild raakte.

Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Wat valt hiervan te vinden? Je collega is blijkbaar niet erg snel van begrip en jij was blijkbaar niet erg kort van stof.
Einde.
Zit het je dwars?
Wel apart van jou, als een collega vraagt 'doe je even de deur open' dan laat je die toch niet buiten staan? Wat zij met die regels doet is haar verantwoordelijkheid
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat snel afkappen. Dat moet je met je leidinggevende afstemmen. Kom pietje we gaan naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij je prima hebt gehandhaafd en zij een verongelijkte kleuter is.

Als ze nog eens langs komt, zeg je gewoon dat je deze discussie al heel erg lang hebt gevoerd en het niet nog eens dunnetjes over wil gaan doen. En dan loop je weg.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het netjes allemaal nog eens uitgelegd. Volgende keer inderdaad afkappen en zeggen dat dit niet de plaats en tijd is om zoiets te bespreken. Maar zo erg is het toch ook niet.
Alle reacties Link kopieren
En pisnijdig omdat ze je ondervraagt is wel wat overdreven hoor. Ze snapte het blijkbaar niet, en je had het zoals je zelf al zegt, zelf ook eerder af kunnen kappen.

Sorry Sophie, dit zijn de regels, ik heb ze ook niet gemaakt.

Klaar.
" Daarnaast geeft zij borstvoeding en volgens de regels hier mogen zulke medewerkers maar 1 uur per week op eigen risico aanwezig zijn"

> wat zijn 'zulke'? Mensen die borstvoeding geven? Zijn dat jouw zaken?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-09-2020 16:16
Wel apart van jou, als een collega vraagt 'doe je even de deur open' dan laat je die toch niet buiten staan? Wat zij met die regels doet is haar verantwoordelijkheid
Nou nee. Want op TO haar chip zijn dan zomaar 2 mensen, waarvan 1 buiten de organisatie in het gebouw gekomen. En dat is dan TO haar verantwoordelijkheid, die wil ik ook niet dragen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-09-2020 16:18
" Daarnaast geeft zij borstvoeding en volgens de regels hier mogen zulke medewerkers maar 1 uur per week op eigen risico aanwezig zijn"

> wat zijn 'zulke'? Mensen die borstvoeding geven? Zijn dat jouw zaken?
Wel als de pas van collega is geblokkeerd en deze medewerker op haar pas naar binnen wil.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Het zat me wel dwars, ja. Dat komt ook doordat ik al een hele geschiedenis met deze collega heb met soortgelijke acties en irritaties. Ik heb verder niet veel met haar te maken en kan haar wel uit de weg gaan. Dus ik kan het beter ook maar later rusten.
Doreia* schreef:
16-09-2020 16:18
Nou nee. Want op TO haar chip zijn dan zomaar 2 mensen, waarvan 1 buiten de organisatie in het gebouw gekomen. En dat is dan TO haar verantwoordelijkheid, die wil ik ook niet dragen.
Oh, komt die ander dan op jouw chip te staan? Ik dacht aan zo'n pasje om een gebouw binnen te komen (ik ben de mijne in m'n eerste week kwijtgeraakt dus vraag 's avonds ook wel es iemand op te doen). Als TO er echt mee in de problemen komt dan snap ik het beter.
Alle reacties Link kopieren
lexis schreef:
16-09-2020 16:19
Het zat me wel dwars, ja. Dat komt ook doordat ik al een hele geschiedenis met deze collega heb met soortgelijke acties en irritaties. Ik heb verder niet veel met haar te maken en kan haar wel uit de weg gaan. Dus ik kan het beter ook maar later rusten.
Dat zou ik ook doen. Bedenk eventueel vast wat algemene afwimpelzinnen die je in elke situatie kunt oplepelen. Altijd handig. En verder niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat voor mensen binnenhalen zonder pasje zo ongeveer ontslag op staande voet. Je weet immers niet of die collega niet net zelf ontslagen is of zo. Of dat je iemand vaag denkt te herkennen, maar het is eigenlijk een externe schoonmaker.
Daar zou ik kort over zijn dus.
Alle reacties Link kopieren
@murmurr: ze stond niet voor de deur, ze appte mij 2 dagen van tevoren dat ze dan en dan naar binnen wou. ipv dat ze mij opbelde of op de app vroeg, hoezo kun je mij niet naar binnen laten, vroeg ze het dus dagen later op het schoolplein (boos).
die BV regel heb ik niet bedacht, die heeft het bedrijf bedacht. maar dat is inderdaad mijn zaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
16-09-2020 16:16
Wat valt hiervan te vinden? Je collega is blijkbaar niet erg snel van begrip en jij was blijkbaar niet erg kort van stof.
Einde.
Haha dit dus. Niet te druk om maken en een volgende keer ben je beter voorbereid om het meteen af te kappen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-09-2020 16:20
Oh, komt die ander dan op jouw chip te staan? Ik dacht aan zo'n pasje om een gebouw binnen te komen (ik ben de mijne in m'n eerste week kwijtgeraakt dus vraag 's avonds ook wel es iemand op te doen). Als TO er echt mee in de problemen komt dan snap ik het beter.
ze wou op een doordeweekse dag om 10 uur naar binnen. ze werkt in een ander gebouw met een andere leidinggevende. als ik haar binnen had gelaten, dan hadden zeker mensen dat gezien . bovendien loopt ze dan ineens op haar afdeling rond zonder het aangekondigd te hebben.
ze zei dat ze haar leidinggevende had gevraagd of ze ook een uur mocht komen en dat hij ja had gezegd. maar ze had dus geen afspraak met hem of iemand anders van haar afdeling gemaakt om haar binnen te laten.
Dan sta je gewoon in je recht lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-09-2020 16:16
Wel apart van jou, als een collega vraagt 'doe je even de deur open' dan laat je die toch niet buiten staan? Wat zij met die regels doet is haar verantwoordelijkheid
Maar wat je zelf doet is je eigen verantwoordelijkheid. Iemand binnen laten die niet binnen mag zonder toestemming van de leidinggevende is dus bedrijfsregels overtreden. Bij ons is dat ernstig en wordt je daar ook op aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
lexis schreef:
16-09-2020 16:25
ze wou op een doordeweekse dag om 10 uur naar binnen. ze werkt in een ander gebouw met een andere leidinggevende. als ik haar binnen had gelaten, dan hadden zeker mensen dat gezien . bovendien loopt ze dan ineens op haar afdeling rond zonder het aangekondigd te hebben.
ze zei dat ze haar leidinggevende had gevraagd of ze ook een uur mocht komen en dat hij ja had gezegd. maar ze had dus geen afspraak met hem of iemand anders van haar afdeling gemaakt om haar binnen te laten.
Je hebt het gewoon goed gedaan.
Dat zij dat niet kan hebben, is haar probleem.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
lexis schreef:
16-09-2020 16:25
. ze werkt in een ander gebouw met een andere leidinggevende.
Compleet jouw probleem niet dus..

Dat ze het zelf effe regelt naar haar collega of haar leidinggevende in het gebouw waar zij zelf werkt.
vind vooral jou raar.. meteen helemaal boos wtf, ze vraag gewoon iets blijkbaar was ze niet op de hoogte/vergeten/probeerde t toch nog...
lexis schreef:
16-09-2020 16:25
ze wou op een doordeweekse dag om 10 uur naar binnen. ze werkt in een ander gebouw met een andere leidinggevende. als ik haar binnen had gelaten, dan hadden zeker mensen dat gezien . bovendien loopt ze dan ineens op haar afdeling rond zonder het aangekondigd te hebben.
ze zei dat ze haar leidinggevende had gevraagd of ze ook een uur mocht komen en dat hij ja had gezegd. maar ze had dus geen afspraak met hem of iemand anders van haar afdeling gemaakt om haar binnen te laten.
Je hebt gelijk dat je haar niet naar binnen laat, maar ik vind jouw reactie ook behoorlijk heftig.
Pisnijdig? Ondervraagd tijdens een prive moment?
Gatinmijnsok schreef:
16-09-2020 16:17
Je hebt het netjes allemaal nog eens uitgelegd. Volgende keer inderdaad afkappen en zeggen dat dit niet de plaats en tijd is om zoiets te bespreken. Maar zo erg is het toch ook niet.
Ik snap niet waarom je zo uberstrikt bent, niet snapt dat niet iedereen altijd van alles op de hoogte is, en zo'n drama maakt om haar vraag erover.
Het gaat echt nergens over.
Niet iedereen weet alles wat jij weet, en niet iedereen is zo strikt. Het was niet dat ze yoga kwam doen, ze kwam haar werk uitvoeren op een manier waarop zij dat nodig vond. Het is niet aan jou om daar een oordeel over te hebben.
En ik zou me erg aangevallen voelen als ik een collega tegenkom en die zo aangebrand en vol lelijke aannames over mij zou reageren waar de juf bij is.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
16-09-2020 16:20
Dat zou ik ook doen. Bedenk eventueel vast wat algemene afwimpelzinnen die je in elke situatie kunt oplepelen. Altijd handig. En verder niet druk om maken.
Dit dus.
Je hebt het goed gedaan. Niet te streng voor jezelf. Ze komt over als een bokkige peuter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven