Werk & Studie alle pijlers

Ongelijkheid collega’s

16-09-2020 17:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan mijn baan gekomen via de teamleider. Er was veel onrust in het team toentertijd. Ik was eerst afgewezen (op een niet eerlijke manier ze zeiden dat ze veel sollicitanten hadden wat dus niet zo was) en later via die teamleider een sollicitatie en toch aangenomen. Een paar oude collega’s wilde mij niet maar de hoge baas Heeft het er toch doorgedrukt. Ik heb geen goed contact met de oude collega’s gehad die gelukkig allemaal weg zijn. De reden door de teamleider. Ik kon goed met hem opschieten alles weer opgestart, nieuwe start etc. Nieuwe collega’s aangenomen en nu kom ik erachter dat 2 nieuwe meteen een vast contract hebben gehad en veel werkzaamheden doen die ik eigenlijk deed. Ik voelde al dat er iets was, voelde me niet erg gewenst door anderen, maar dit doet me echt wat. Ik heb letterlijk puin staan ruimen en alles weer opnieuw gestart. Ik heb mezelf bewezen en kreeg pas na een jaar een vast contract. Wat moet ik doen? Teamleider erop aanspreken ik erger me op dit moment dood aan hem.
Je niet zo aanstellen.

Je bent jaloers omdat jij 'pas' na een jaar een vast contract kreeg?
Alle reacties Link kopieren
Het is soms wat het is.
Maar eh, je hebt je vaste contract nu toch?...
Je klinkt afgunstig. Jij hebt toch ook een vast contract? Het zijn roerige tijden, je werkgever kan ook gedacht hebben ik geef ze een vast contract als blijk van vertrouwen.
Wat moet ik doen? Gewoon je werk.
Alle reacties Link kopieren
Get a life! Je klinkt als indd als een misgunner. Wees eens blij voor hen..wie weet trek jij t dan ook aan...
Alle reacties Link kopieren
Als het gaat om de werkzaamheden kun je aan je teamleider vragen hoe het zit omdat hij dat werk ook doet.

De nieuwe collega’s hebben beter onderhandelt dat hun gelijk een vast contract hebben gehad. Daar heb je niets over te zeggen. Als je echt iets wil zeggen dan kun je zeggen dat je teleurgesteld ben dat jij dat destijds niet kreeg
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
16-09-2020 18:19
Wat moet ik doen? Gewoon je werk.
Jaaaa,echt he...WERKEN.

Moet soms zo lachen om jou reacties 🙈@Gizz
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je je niet gewaardeerd voelt in je baan. Hoe (on)terecht dat ook mag zijn, als het aan je vreet dan zou ik lekker op zoek gaan naar een andere baan. Eentje waar de sfeer beter is en je je wel gewaardeerd voelt. Moet je alleen wel bereid zijn om je vaste contract in te leveren. Ik heb het gedaan, weg gaan op een plek waar ik me niet thuis voelde, en het was de beste beslissing ooit!

Ps; als je je er wel lekker voelt zou ik het laten gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet helemaal, er zijn ná jou nieuwe collega's aangenomen en die hebben meteen een vast contract gekregen en ze hebben nu werk van jou over genomen, begrijp ik het zo goed?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp was u eerst afgewezen (terwijl er helemaal niet zoveel sollicitanten waren, dus ze vonden u blijkbaar niet goed) maar was u goede maatjes met de teamleider ofzo?

En de oude collega's die u niet zagen zitten, zijn weg omdat ze niet met de teamleider overweg konden?

Het klinkt alsof carrières bij uw werkgever afhangen van persoonlijke relaties en minder van prestaties.

Ik zou niet weten wat u daartegen doen kunt.
Mijn advies zou zijn: ga geen ruzie maken.
En zoek werk anders als u de situatie niet leuk vindt.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
TO was goede maatjes, nu niet meer nu vind ze hem/haar ook strontvervelend. Net als de oude collega's, die waren ook stom. En degenen die haar eerst niet hebben aangenomen.

Allemaal stom.
Dat zal toch wel gewoon te maken hebben met de WAB? Met de invoering daarvan (in 2019) is het voor werknemers aantrekkelijker geworden om mensen in vaste dienst te nemen omdat ze gemakkelijker te ontslaan zijn en tegelijkertijd is het ontslaan van flexpersoneel duurder geworden.

https://www.businessinsider.nl/flexwet- ... t-ontslag/

Beetje kinderachtig om daar je nieuwe collega's op aan te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dan solliciteer je toch elders?

En probeer je daar bij de baas op een goed blaadje te komen staan?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dus met de oude collega's klikte het niet (en met de nieuwe ook niet zo omdat zij gelijk een vast contract kregen en jij niet ? )En de teamleider ook al niet meer. Niet echt een fijne werksfeer. JIJ voelt je niet gewenst ,ik zou eens goed bedenken wààr het probleem ligt. Succes.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Je klinkt als een spookrijder, het ligt aan iedereen, behalve jou.
Als de sfeer zo ruk is had ik allang weggeweest.
Verder kan een contracten systeem marktafhankelijk grillig zijn. Bij mijn vorige baan kreeg ik na 3 seizoenen een vast contract, dat was toen gebruikelijk. Daarna kreeg men ook weleens na 1 of 2 seizoenen een vast contract omdat er meer mensen snel nodig waren.
Prettig voor die mensen want het heeft ook weleens 7,8 of zelfs 9 seizoenen geduurd voordat er weer werd uitgedeeld. So be it.
Bij mijn huidige baan kreeg ik na proeftijd ook een vast contract itt sommige collega's die een paar jaar eerder via een uzb waren binnen gekomen en daar jaren op hebben moeten wachten en zelfs eerst opnieuw moesten solliciteren op hun eigen baan. Die zullen dat ook wel zuur hebben gevonden. Het is wat het is.
stimpy77 schreef:
16-09-2020 18:35
Je klinkt als een spookrijder, het ligt aan iedereen, behalve jou.
Als de sfeer zo ruk is had ik allang weggeweest.
Verder kan een contracten systeem marktafhankelijk grillig zijn. Bij mijn vorige baan kreeg ik na 3 seizoenen een vast contract, dat was toen gebruikelijk. Daarna kreeg men ook weleens na 1 of 2 seizoenen een vast contract omdat er meer mensen snel nodig waren.
Prettig voor die mensen want het heeft ook weleens 7,8 of zelfs 9 seizoenen geduurd voordat er weer werd uitgedeeld. So be it.
Bij mijn huidige baan kreeg ik na proeftijd ook een vast contract itt sommige collega's die een paar jaar eerder via een uzb waren binnen gekomen en daar jaren op hebben moeten wachten en zelfs eerst opnieuw moesten solliciteren op hun eigen baan. Die zullen dat ook wel zuur hebben gevonden. Het is wat het is.
Precies. Ik kreeg mijn vaste aanstelling een paar jaar geleden, in een periode dat 'vast' een heel vies woord was binnen het bedrijf en alleen maar doordat men bij HR niet uit zijn doppen had gekeken en mij per ongeluk een vierde contract had aangeboden, Dat werd nog een heel drama, tot op directieniveau aan toe en huilbuien van collega's die dat mazzeltje niet hadden gehad en iedere twee jaar voor een half jaar werden weggebonjourd. Twee jaar later voer er (onder invloed van die WAB waarschijnlijk) ineens een frisse wind door de organisatie en werden de vaste contracten als warme broodjes uitgedeeld. Doe je allemaal geen reet aan.
Alle reacties Link kopieren
De tijd kan je niet terug draaien en je hebt gewoon salaris gehad voor je werk.

Wat voor genoeg doening zoek je dan nog?

Je contract met terugwerkende kracht om zetten naar vast maakt geen enkele verschil...wat is nou eigenlijk jouw belang om hier zo over te piekeren? Wat levert het je op behalve frustraties?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
To indien er zoveel conflicten vooraf gaan aan je aanstelling moet je er dan uberhaupt wel willen werken?

Daar je er wel werkt en e.a. hebt geaccepteerd: op welk punt kun je gewoon tevreden zijn en eens een streep zetten onder allerlei conflicten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zes maanden geleden zeker?
Alle reacties Link kopieren
Snap de verwarring ik heb heel goed contact met de nieuwe collega’s begrijp me niet verkeerd. De baan is super leuk en zo ook mijn nieuwe collega’s, alleen merk ik dat ik achter dingen kom die dus niet eerlijk zijn gegaan. Wat mijn teamleider niet heeft verteld. Hij zegt altijd 1 lijn trekken iedereen is gelijk geen onderscheid. En dan toch die ongelijkheid dat de anderen wel meteen een vast contract krijgen. Is het jaloezie. Denk het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. Ik merk dat de ongelijkheid erg meespeelt.
De oude collega’s hebben letterlijk ruzie gehad met hem en daar heb ik me zeker niet ingemengd. Ik ken trouwens deze oude collega’s al 10 jaar omdat ik eerst voor een andere organisatie werkte waarbij we veel contact hadden
Maar wat wil je nu hiermee dan?
Room85 schreef:
16-09-2020 19:07
Snap de verwarring ik heb heel goed contact met de nieuwe collega’s begrijp me niet verkeerd. De baan is super leuk en zo ook mijn nieuwe collega’s, alleen merk ik dat ik achter dingen kom die dus niet eerlijk zijn gegaan. Wat mijn teamleider niet heeft verteld. Hij zegt altijd 1 lijn trekken iedereen is gelijk geen onderscheid. En dan toch die ongelijkheid dat de anderen wel meteen een vast contract krijgen. Is het jaloezie. Denk het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet. Ik merk dat de ongelijkheid erg meespeelt.
De oude collega’s hebben letterlijk ruzie gehad met hem en daar heb ik me zeker niet ingemengd. Ik ken trouwens deze oude collega’s al 10 jaar omdat ik eerst voor een andere organisatie werkte waarbij we veel contact hadden
Bekijk dat linkje over de WAB nou eens voor je verder blaat over ongelijkheid en oneerlijkheid en boehoeh.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-09-2020 18:29
Dat zal toch wel gewoon te maken hebben met de WAB? Met de invoering daarvan (in 2019) is het voor werknemers aantrekkelijker geworden om mensen in vaste dienst te nemen omdat ze gemakkelijker te ontslaan zijn en tegelijkertijd is het ontslaan van flexpersoneel duurder geworden.

https://www.businessinsider.nl/flexwet- ... t-ontslag/

Beetje kinderachtig om daar je nieuwe collega's op aan te kijken.
Inderdaad, de regels zijn onlangs veranderd waardoor het veel goedkoper geworden is om mensen direct een vast contract te geven. Dat doen ze bij ons nu ook. Je vult dus zelf allerlei zaken in, die je helemaal niet weet.

Beste TO, ben je wel vaker zo wantrouwend? Dat lijkt mij echt niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe collega’s aangenomen en nu kom ik erachter dat 2 nieuwe meteen een vast contract hebben gehad en veel werkzaamheden doen die ik eigenlijk deed. Ik voelde al dat er iets was, voelde me niet erg gewenst door anderen, maar dit doet me echt wat. Ik heb letterlijk puin staan ruimen en alles weer opnieuw gestart. Ik heb mezelf bewezen en kreeg pas na een jaar een vast contract. Wat moet ik doen? Teamleider erop aanspreken ik erger me op dit moment dood aan hem.

Volgens mij zit hier de crux. Dat met dat vast contract is namelijk flinke onzin (ander tijden, andere onderhandelingen). Dat met die werkzaamheden, dat kun je gewoon bespreken. De rest lijkt me meer een gevoeligheid die in jou zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven