Heb Jij Social-media?

16-09-2020 22:40 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het zien van de heftige documentaire op Netflix ( The Social dilemma) ben ik toch gaan nadenken.. ik ga al mijn Social-media accounts verwijderen. Ik ben er zo van geschrokken. Het is een verslaving en je wordt overal gevolgd. Ken jij het Blije gevoel als je een like krijgt of depressie als je ziet dat anderen een leuke vakantie of een nieuw huis hebben gekocht? Bizar. Ik moet er echt van bijkomen.

Sowieso wil ik Minder op mijn telefoon scrollen. Ik merk dat ik voor elk wisje wasje even Google. Zelf nadenken zit er niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Viva-account. Valt dat ook onder social media?
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Mijn facebook heeft voor mij een dagboekfunctie. Elke dag krijg je te zien wat je in andere jaren op die datum gepost hebt.
Daarnaast volg ik vooral mijn vrienden die in het buitenland wonen op 'n laagdrempelige manier.
En uiteraard heb ik mijn profiel niet openbaar staan.

Aan twitter/instagram en weet ik wat er tegenwoordig in is, doe ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik Google heel veel omdat ik dat heel handig vind.

Depressief van social media? Absoluut niet. Een blij gevoel bij een like? Nope.
Life is short. Eat dessert first.
Nee, ook nooit gehad.

Misschien moet je wisje wasje ook nog even googlen ;-)
Nee, niets. Nooit aan gedaan ook en nooit het gevoel gehad dat ik iets miste.
Ik heb een tijd geleden alles gewist maar ben toch weer aan instagram begonnen omdat ik langdurig thuis zat en me kapot verveelde. Alle overige dingen komen er niet meer in. En de nieuwe trends zoals snapchat destijds en nu tiktok laat ik ook feestelijk aan me voorbij gaan.
Sowieso staan mijn notificaties uit en google ik soms expres de bizarste dingen zodat de data die ze over me hebben wat ik zogenaamd allemaal briljant vind, voor geen snikkel klopt. Steunkousen, trapliften, kaaimannen, vliegvissen, rupsvoertuigen, monstertrucks, vlierbessen, parachutespringen....
Oh en ik vind het juist leuk als mijn facebookcontacten over 'n mooie reis of ander leuks uit hun leven posten.
En er worden niet alleen maar leuke dingen gedeeld; ook het overlijden van dierbaren komt helaas nogal 'ns aan bod.
Alle reacties Link kopieren
De likes kan me niets schelen.
Ik ben niet depri.
Op SM ben ik een paar keer per week, zeker NIET dagelijks.
Google is meer een wereldwijde encyclopedie geworden. Ik zie het niet als SM.
SM: Insta, FB, Tiktok (jongeren), YouTube vlogs.

Ik schrijf iig niet privé.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb een Instagram met vooral om mode te volgen, ik ben er niet op aan vrienden gelinkt. Dus of die op vakantie zijn of niet zie ik allemaal niet.

Dan zou ik misschien weer eens op mijn Facebook in moeten loggen, maar dat heb ik al jaren niet meer gedaan. Ik hoor in mijn omgeving niemand meer over Facebook, dus dat leeft niet meer zo dacht ik.

En een LinkedIn.

*wissewasje
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 17-09-2020 11:23
Reden: Zin klopte niet
4.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Facebook en Twitter. Beide lees ik alleen, ik post vrijwel nooit. Ik word zeker niet jaloers van andermans geluk. En omdat ik niks post, heb ik ook geen last van een tekort aan likes.

Ik kan wel verdrietig of boos worden van de ideeën en meningen die op sociale media langs komen. Als ik daar te lang in lees, ga ik soms geloven dat de hele samenleving zo is. Dus dan klik ik maar weer snel weg en probeer ik mij te realiseren dat de meeste mensen wél normale gesprekken met elkaar kunnen voeren en geen extreme ideeën of meningen er op na houden. Soms overweeg ik om deze reden om mijn accounts op te heffen. Maar the fear of missing out houdt me tot nu toe tegen. Ik denk wel dat het er binnenkort van komt, dus misschien moet ik die documentaire kijken als laatste zetje.
Alle reacties Link kopieren
Alleen dit en Pinterest. Heeeeerlijk rustig
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Twitter lees ik alleen via een krantenbericht omdat ik daar geen account van heb.

Pinterest is het enige wat ik echt leuk vind ik dit rijtje.
Leuke woonideeën, kleuren voor volwassenen ideeën etc.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou zeggen nee, maar ik heb LinkedIn. Telt dat?

Ik heb hier een account. Verder niets. Ooit wel een blauwe maandag fb gehad maar niet op naam en postte nooit wat . Maar dat heb ik iets van 2/3 jaar geleden gedelete.

Bevalt prima :)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Nee,dat heb ik niet.

Ik mis ook niets vind ik.

Ik kijk vooral op viva.
Ik gebruik allerlei sociale media, maar dat gaat niet gepaard met heel veel emoties.

Mensen of accounts die ergernis of zoiets opwekken, zet ik op mute of ontvolg ik. Doe ik hier op Viva ook.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 16-09-2020 23:32
2.95% gewijzigd
Jaja007 schreef:
16-09-2020 23:02
Twitter lees ik alleen via een krantenbericht omdat ik daar geen account van heb.

Pinterest is het enige wat ik echt leuk vind ik dit rijtje.
Leuke woonideeën, kleuren voor volwassenen ideeën etc.
Ik vind 't altijd zo irritant als ik iets google en dan op pinterest uit kom bij dingen die ik graag zou willen hebben, maar die nergens verkocht worden ;-D
Ik heb alleen Twitter, dat gebruik ik om bedrijven snel te benaderen (bijvoorbeeld webwinkels met een klacht of vraag). Haal het ook weer leeg als het is opgelost, dus meestal heb ik een leeg profiel zonder gegevens en foto's.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 23:05
Ik vind 't altijd zo irritant als ik iets google en dan op pinterest uit kom bij dingen die ik graag zou willen hebben, maar die nergens verkocht worden ;-D
Ik kom daar ook soms terecht, maar heb zelf geen pinterest, dus dan kan Ik er niet op klikken. Vervelend!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nee,helemaal niks. Wel facebook gehad, maar verwijderd na de rondgang van een legubere foto die ik niet had willen zien.
Ik begin er ook steeds meer een hekel aan te krijgen. Mn kinderen mogen het ook niet. Ik vind het geen leuke en ook geen veilige manier van communiceren.
doornroosje9 schreef:
16-09-2020 23:11
Ik kom daar ook soms terecht, maar heb zelf geen pinterest, dus dan kan Ik er niet op klikken. Vervelend!
ook dat idd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Instagram om mijn kinderen te volgen (klinkt nogal creepy maar een van de kinderen doet dat semi-professioneel). Facebook is tegenwoordig voor moeders, maar ik heb daar veel collega’s op (ook oude mensen).
Ik zei laatst tegen een kennis dat het zo leuk is dat haar pubers nog zo leuk mee willen wandelen, volgens de foto’s op FB. Zegt ze ‘die foto maak ik in de eerste vijf minuten, daarna begint het gechagrijn’.
Alle reacties Link kopieren
Kun je uitleggen waarom je er eerder niet over bent gaan nadenken?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 23:05
Ik vind 't altijd zo irritant als ik iets google en dan op pinterest uit kom bij dingen die ik graag zou willen hebben, maar die nergens verkocht worden ;-D
Haha...ja!! Heel herkenbaar. Dat is superirritant.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik dan een uitzondering? Ik post vrijwel elke dag wel over ons leven in het buitenland. En ik heb een geheim FB account met onderwerpen die niet iedereen aangaan. Ik krijg altijd veel leuke reacties van vrienden en familie, dat ik leuk schrijf en ze mijn verhalen interessant vinden. Het aantal likes maakt me niet uit, meestal zijn het toch wel dezelfde mensen die reageren.

Vervelende pagina's blokkeer ik meteen, dus ik krijg die erna niet meer te zien. Hetzelfde geldt voor advertenties die me niet aanspreken.
Je kunt ook aangeven in welke onderwerpen je wel of niet geinteresseerd bent, dan krijg je onderwerpen die je niet aanspreken niet meer te zien.

En groepen zijn voor mij echt een toegevoegde waarde. Ik vind straatfotografie bv erg leuk, dus van zo'n groep ben ik lid. Of een aantal kook- en reispagina's. Postings die ik interessant vind, sla ik op. Zo heb ik leuke collecties gesorteerd op onderwerp of reisdoel.

Ik merk dat mensen zich ergeren aan dingen in FB die gewoon geblokkeerd of uifgezet kunnen worden. Er zijn zo veel privacy instellingen, en mensen kijken hier niet goed naar. Net zoals dat berichten klakkoos gedeeld worden, zonder ff te checken of iets verjaard of een hoax is.

Sinds kort ben ik ook bezig met Instagram, maar ik zie wel veel dubbeling met FB.

Twitter lees ik alleen. Pinterest kijk ik weinig naar. LinkedIn check ik af en toe.

Op YouTube volg ik een aantal vloggers over onderwerpen die me interesseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven