Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Theater / poppodium bezoek?

16-09-2020 22:39 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met een kennis zou ik in april naar een concert gaan, dat hadden we al kaartjes voor. Dat concert is verschoven naar binnenkort.

Ergens vind ik het toch een beetje spannend om met meerdere mensen in één ruimte te zitten. Ik werk vanuit huis en boodschappen deed ik al online. In winkels kom ik niet vaak en een restaurant heb ik ook in geen maanden van binnen gezien.

Er kunnen volgens mij geen ramen open in die zaal. Maar wel worden alle maatregelen in acht genomen, zoals zitplaatsen op anderhalve meter afstand, een gesloten bar etc. En het zullen waarschijnlijk ook geen 100 personen zijn, ik verwacht er hooguit 50 (gezien het vorige concert van dezelfde artiest).

Ik behoor overigens niet tot een risico groep, maar personen uit mijn omgeving wel.

Wat vinden jullie? Maak ik me voor niets druk en zal ik gewoon weer eens een avond uit gaan? Zijn jullie al weer naar een theater, museum of poppodium geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen weekend voor het eerst weer gegaan en ik vond het allemaal heel erg goed geregeld. We konden de hele tijd voldoende afstand houden tot andere mensen.

Bij binnenkomst moesten we onze handen desinfecteren, dan de looproute volgen naar de aangewezen tafel. Aan tafel kwam iemand van de bediening, konden we een drankje bestellen en die meenemen de zaal in. Er was geen pauze en na afloop was er een medewerker die aangaf welke rij de zaal mocht verlaten.

Als ik jou was zou ik dus lekker gaan genieten van een avondje uit!
Alle reacties Link kopieren
Ah bedankt voor je reactie banaantjee! Nu je het zo beschrijft, kan ik me er een beter beeld van vormen, dat stelt zeker gerust 😊
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
16-09-2020 22:49
Ah bedankt voor je reactie banaantjee! Nu je het zo beschrijft, kan ik me er een beter beeld van vormen, dat stelt zeker gerust 😊
Graag gedaan! Ik was ook blij dat ik van tevoren een beetje wist hoe het ging.
Misschien heeft het theater waar jij heen gaat ook wel een uitgebreide beschrijving op de site staan?
Alle reacties Link kopieren
Banaantjee schreef:
16-09-2020 22:54
Graag gedaan! Ik was ook blij dat ik van tevoren een beetje wist hoe het ging.
Misschien heeft het theater waar jij heen gaat ook wel een uitgebreide beschrijving op de site staan?
Ja heel fijn. Er staat wel een goede opsomming van alle maatregelen op de site, maar niet zo beeldend als jij het beschreef. Alle beetjes info helpen (mijn hoofd is soms nogal van de doemscenario’s ;) )
Alle reacties Link kopieren
Ik denk juist wel goed voor je om te gaan. Ik zou sowieso als ik jou was wat meer naar drukkere plaatsen gaan (volgens de maatregelen dan) Je kan erg snel wennen aan thuis zijn en angst ontwikkelen om weer dingen op te pakken.

Misschien voor het concert nog eens een drankje doen op een terras het weer is er goed voor zodat de stap niet in 1 keer te groot is. En sluit jezelf minder op echt hoor dat is ook niet goed voor je. De kans dat je daar (psychische) klachten door ontwikkeld is groter dan het krijgen van corona zolang je je aan de maatregelen houdt.

Overigens heb ik zelf juist 3 weken terug opgetreden met mijn theatergroep voor een groep van rond de 70 mensen en dat was echt goed geregeld. Stoelen met voldoende afstand, bij de bar max 1 persoon per gezelschap, niet staan (dus geen staande ovatie bv) en blijven zitten tot het einde. Er liepen ook mensen van de zaal rond om bezoekers op de maatregelen te wijzen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Theater: zoveel ruimte om je heen. Rustiger dan de supermarkt. Gaan!
Ja je maakt je voor niets druk. Je moet toch ergens dood aan gaan? En geloof me, als het je tijd is dan ga je toch wel, of je je nou wel of niet aan de Corona regels houdt. Relax .....
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
16-09-2020 23:21
Ik denk juist wel goed voor je om te gaan. Ik zou sowieso als ik jou was wat meer naar drukkere plaatsen gaan (volgens de maatregelen dan) Je kan erg snel wennen aan thuis zijn en angst ontwikkelen om weer dingen op te pakken.

Misschien voor het concert nog eens een drankje doen op een terras het weer is er goed voor zodat de stap niet in 1 keer te groot is. En sluit jezelf minder op echt hoor dat is ook niet goed voor je. De kans dat je daar (psychische) klachten door ontwikkeld is groter dan het krijgen van corona zolang je je aan de maatregelen houdt.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens weer in bioscopen, musea en kerk geweest, was allemaal goed geregeld.

Ik kan me voorstellen dat het best een stap is als je een half jaar vooral thuis bent gebleven, maar ik denk dat het wel goed is om die stap nu te zetten. En probeer het anders eerst uit op een terras. Gewoon één drankje :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Onlangs naar een kkein klassiek concert geweest.
Was prima geregeld qua zitruimte.
In de pauze werden er pakjes drinken uitgedeeld zodat er geen opstopping bij de bar zou ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Met mondmasker op je neus - zeker vooraf, achteraf en tijdens pauzes - en eigen drank mee zou ik het overwegen.

Maar ik zou niet "gezellig" in de rij aan de drank gaan staan en ook kijken hoe druk het aan de entree is. Als daar 50 man tegelijk naar binnen wil ... laat maar zitten dan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
17-09-2020 00:20
Met mondmasker op je neus - zeker vooraf, achteraf en tijdens pauzes - en eigen drank mee zou ik het overwegen.
Want het virus houdt zich aan bepaalde tijden? Waar baseer je dit in hemelsnaam op?

TO, ik zou lekker gaan. Ik ben in musea geweest en uit eten gedurende onze vakantie. Was prima geregeld allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Gaan. Je moet toch een keer dit soort dingen gaan oppakken. Als je niet gaat en zo gewend bent geraakt aan het thuisblijven kan je daar in het ergste geval een angst van oplopen. Angst voor grote groepen, drukke plekken etc. Het is goed geregeld en de afstand valt juist op die plekken goed te hanteren. Ik vind het in ieder geval veiliger dan de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen een mondkapje op doet, net zoals in t vliegtuig en openbaar vervoer, zou je zelfs de 1,50 regel kunnen laten vervallen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al enkele van dat soort dingen gedaan, en vond het opvallend relaxed.
Minder drukte, geen geduw ofzo
De zaal is lekker snel leeg etc.
Er zijn echt voordelen aan.

je hebt een zitplaats (maakt dansen lastig :) ) maar best fijn. En in sommige gevallen kun je ook vast drankjes vooraf regelen.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de reacties! Ik geef jullie gelijk hoor, dat ik op moet passen voor angst. Eigenlijk kan ik vanaf jongs af aan niet tegen mensenmassa’s, dus in die zin zijn de corona maatregelen juist wel gunstig. Ik ben ook bewust wel weer winkels en het OV in gegaan om mezelf niet teveel op te sluiten.

Een drankje vooraf doen op een terras vind ik ook een goed idee, maar ik denk dat het dan al te laat/koud is.

En inderdaad een gemiddelde supermarkt is erger (ik ben er nog een paar keer geweest) qua mensen die vlak bij je gaan staan.

Wissewis zo’n vaart zal het niet lopen hoor. Er is buiten ruimte genoeg om afstand te houden, mocht er in het begin een rij zijn. Vooraf krijgt iedereen een drankje, de bar is dicht.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2020 08:24
Ik heb nu al enkele van dat soort dingen gedaan, en vond het opvallend relaxed.
Minder drukte, geen geduw ofzo
De zaal is lekker snel leeg etc.
Er zijn echt voordelen aan.

je hebt een zitplaats (maakt dansen lastig :) ) maar best fijn. En in sommige gevallen kun je ook vast drankjes vooraf regelen.
Eigenlijk vind ik een zitplaats juist wel fijn :) En die rust lijkt me ook heel fijn, al was dat bij het vorige optreden van deze artiest ook al zo gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
17-09-2020 00:20
Met mondmasker op je neus - zeker vooraf, achteraf en tijdens pauzes - en eigen drank mee zou ik het overwegen.

Maar ik zou niet "gezellig" in de rij aan de drank gaan staan en ook kijken hoe druk het aan de entree is. Als daar 50 man tegelijk naar binnen wil ... laat maar zitten dan.
jij bent vast niet (zeker niet in NL) bij zo'n voorstelling geweest?
want wat je zegt, slaat echt nergens op
Alle reacties Link kopieren
Inktlijn schreef:
17-09-2020 08:39
Eigenlijk vind ik een zitplaats juist wel fijn :) En die rust lijkt me ook heel fijn, al was dat bij het vorige optreden van deze artiest ook al zo gelukkig.
Ik vond het echt een prima ervaring. Wel wat kort.
wat je vaak ziet, is dat een artiest twee voorstellingen op een avond heeft, dus 2x een uur. waar je anders zeker 1,5 a 2 uur muziek krijgt per concert
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
16-09-2020 23:36
Ja je maakt je voor niets druk. Je moet toch ergens dood aan gaan? En geloof me, als het je tijd is dan ga je toch wel, of je je nou wel of niet aan de Corona regels houdt. Relax .....
Haha, tja om heel eerlijk te zijn ben ik eerder bang voor lange termijn gevolgen van Corona. Ik ken iemand die restklachten heeft na een fikse longontsteking, niet fijn :(

Daarnaast ben ik als freelancer vrij zuinig om mijn gezondheid, door een chronische ziekte mis ik elke maand al zo’n 3-4 dagen aan werk.

Maar ik besef ook wel dat de meeste mensen gelukkig slechts lichte klachten hebben en er weer goed bovenop komen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2020 08:47
Ik vond het echt een prima ervaring. Wel wat kort.
wat je vaak ziet, is dat een artiest twee voorstellingen op een avond heeft, dus 2x een uur. waar je anders zeker 1,5 a 2 uur muziek krijgt per concert
Ah, dat zou ook verklaren waarom het vrij laat begint. Maar goed, 1-1,5 uur muziek is beter dan geen muziek 🙂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven