2 miljoen dislikes!! film Cuties wat vinden jullie?

18-09-2020 15:25 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nog geen topic over de op Netflix uitgezonden film Cuties.

De film krijgt veel kritiek (wordt verkeerd begrepen?) zelfs vanuit ons vrije geëmancipeerde Nederland. 2 miljoen Dislikes!! op Youtube.

Er wordt opgeroepen tot het boycotten van Netflix.

Zie de trailer
https://www.youtube.com/watch?v=M0O7lLe4SmA&t=2s

Ik heb de film gezien en vind het echt niet schokkend. Het zijn gewoon jonge meisjes die bezig zijn met jonge meisjes dingen, in hun wijk is dat een danswedstrijd winnen. Een van die meisjes (hoofdrolspeelster) ligt daarnaast in de knoop met zichzelf door de cultuur van haar ouders (dat vind ik treuriger).

Mensen maken echt de meest extreme vergelijking.

Ik vind dat de film vooral duidelijk maakt hoe er van jongs af aan al naar meisjes en later vrouwen gekeken wordt. Ze moeten vooral niet vrij zijn met hun lichaam want dan maken ze het ongemakkelijk voor volwassen mannen (en daarmee ook weer vrouwen).

Mijn reactie in andere topic waar dit off topic ter sprake kwam.

Ik heb de film op Netflix gezien en vind die beelden echt niet schokkend, het is een kijkje in de wereld van jonge meisjes uit een bepaalde wijk. Wat ik wel schokkend vind is hoe er naar jonge meisjes gekeken wordt. Dat vind ik veel meer een probleem. Het probleem is dat mensen blijkbaar jonge meisjes niet los van seks kunnen zien. Meisjes moeten zich vooral niet vrij gedragen met hun lichaam, want oehh daar kunnen sommige volwassen mensen niet mee omgaan, worden ze ongemakkelijk van. Dat ligt toch echt bij jezelf denk ik dan.

Als meisje leer je al vroeg dat je je beentjes bij elkaar moet doen, je onderbroek niet zichtbaar mag zijn onder je jurkje. Zo irritant, droeg vroeger dan ook liever broeken.

Ik zie gewoon een kind dat met d'r kinderbillen schudt omdat ze dat op tv ziet in dansvideos van Rihanna, Beyonce, Taylor Swift en leuk nadoet. Ze willen gewoon een danswedstrijd winnen. Ze zijn zich ook niet echt bewust van hoe hun omgeving naar ze kijkt ze zijn kind.


Ben benieuwd naar jullie mening (met peiling).

Wat vind je van de film Cuties

Totaal aantal stemmen: 53

Ik ben een vrouw: moet kunnen het is onschuldig (43%)
Ik ben een man: moet kunnen het is onschuldig (4%)
Ik ben een vrouw: het hoort niet, is te sexy (25%)
Ik ben een man: het hoort niet, is te sexy (4%)
Ik ben een vrouw: kan er niet naar kijken / ongemakkelijk gevoel (11%)
Ik ben een man: ik kan er niet naar kijken / ongemakkelijk gevoel (2%)
Andere mening (11%)
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
De manier waaróp er gefilmd is, is niet oké. Ik begrijp de ophef wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de film zelf niet gezien, maar ik heb begrepen dat het grotendeels komt door de aankondiging van Netflix dat mensen een bepaald beeld van de film hebben, Netflix zou daar ook excuses voor hebben gemaakt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als het jongens waren geweest was het net zo goed ongepast.
Ik heb hem toevallig gisteren gezien. Had wel over ophef gelezen, maar had nog niet helemaal door dat het deze film was.

Vond het vooral een slechte film, maar dat misschien terzijde?

Er zaten wat ongemakkelijke scenes is, maar ophef, tja..

Ik vraag mij dan af, waar men bang voor is? Wat er op YouTube, TikTok, Insta en al die andere shit staat is vele malen erger, vaak gepromoot door volwassen en die weten dat ze jonge volgers hebben.

Laten die ouders eerst maar even hun kids monitoren op social media gedrag.

Film was een film met een moralistisch einde.
Als ik het op Twitter opzoek is de eerste hit iemand die vraagt of de makers de elektrische stoel kunnen krijgen. Gebaseerd op de trailer snap ik de ophef weer eens niet, beetje truttig
Alle reacties Link kopieren
Gevonden:

"Nog ingewikkelder wordt het als je de ophef rondom Cuties beter bekijkt. Heeft Netflix met een bewust sensationele, misplaatste marketingcampagne een film kapot gemaakt van een filmmaakster van kleur, die zichzelf heeft weten op te werken vanuit een achterstandswijk? Het bedrijf heeft de poster aangepast en excuses aangeboden: is dat genoeg?"

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b64cdea0/

In de recensie (vier sterren):

"‘Excuus voor de misleidende marketingcampagne’, zei Netflix; ‘Kijk eerst de film’, reageerde Doucouré. Maar nu die te zien is, blijkt het brandje niet geblust. Na de release klinkt het #cancelnetflix alleen maar luider. "

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b541c026/
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
18-09-2020 15:29
Ik heb de film zelf niet gezien, maar ik heb begrepen dat het grotendeels komt door de aankondiging van Netflix dat mensen een bepaald beeld van de film hebben, Netflix zou daar ook excuses voor hebben gemaakt.
Ik heb de film wel gezien en dat maakte het er niet bepaald beter op.
Waarom stoppen bij Netflix? Ik vind dat we het internet moeten cancellen.
Mumper :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-09-2020 15:36
Waarom stoppen bij Netflix? Ik vind dat we het internet moeten cancellen.
Dat ja, film niet gezien, trailer niet gezien. Maar op internet gebeuren er wel ergere dingen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte de ophef wel, maar idd, op TikTok zie ik veel bizarre dingen. Vriendinnetjes van mijn 10-jarige dochter die seksueel achtige dansjes doen en priveberichtjes op Insta krijgen van volwassen mannen. Het schijnt allemaal heel normaal te zijn. Mijn dochter mag iig nog niet op TikTok/Insta/Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Niets over gezien of gehoord.

Gaan ze verder dan de Akkemay's douchescène in "Schatjes" of Brooke Shields in de hele film "The Blue Lagoon"?

Volgens mij stond Danny de Munk ook in zijn blote billetjes in "Ciske de Rat".

Ik begrijp dat meiden nu allemaal als kwezels thuis moeten gaan zitten en knullen hun messen moeten slijpen alvorens ze à la drill rappers de straten onveilig gaan maken?

Wat waren de jaren '80 van de vorige eeuw toch overzichtelijk... Punkers, skinheads, atoombomdreiging en sex zonder condooms, want alle meiden wisten hoe de anticonceptiepil werkte. Aan condooms had je niets, die hielden geen schaamluizen tegen, ik geloof trouwens dat die diersoort inmiddels is uitgestorven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb nu alleen de trailer gezien en ik zie niks schokkends. Gewoon een film gericht op pubermeiden.
Alle reacties Link kopieren
Series als "Brugklas" vind ik wel verschrikkelijk, met 18plussers die voor 12jarigen zouden moeten doorgaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
18-09-2020 16:16
Niets over gezien of gehoord.

Gaan ze verder dan de Akkemay's douchescène in "Schatjes" of Brooke Shields in de hele film "The Blue Lagoon"?
Wat dacht je van die slet van een Pippi?

https://www.youtube.com/watch?v=a-c27IK ... Velthuizen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de film niet gezien, dus ik kan er geen mening over hebben. Dat is d NK ik ook het probleem van deze film. Dat veel mensen er een mening over hebben zonder de film gezien te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik laatst de film "Wij" heb gezien en die neukende tienerkutten en pikken wel schokkend vond. Leuke film voor oude mannetjes maar niet voor mij. Ik word oud...
Alle reacties Link kopieren
ik heb de trailler gezien maar ik zie nou niet het verband met seks?
Heb alleen de trailer gezien, ik zie niets schokkends, eerder een film waarin de wereld van pubers geschetst wordt met daarin allerlei maatschappelijk relevante issues.

Maar goed, alleen dus de trailer gezien.

Misschien heeft het te maken dat 'ze' in de VS (waar volgens mij de meeste backlash vandaan komt) alles seksualiseren, een naakt kind of naakte puber staat gelijk aan seks en wordt gelinkt aan pedo's.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
18-09-2020 16:29
Series als "Brugklas" vind ik wel verschrikkelijk, met 18plussers die voor 12jarigen zouden moeten doorgaan.
nee die kidss zijn echt 12, in spangas zijn ze 18
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
18-09-2020 16:48
Heb alleen de trailer gezien, ik zie niets schokkends, eerder een film waarin de wereld van pubers geschetst wordt met daarin allerlei maatschappelijk relevante issues.

Maar goed, alleen dus de trailer gezien.

Misschien heeft het te maken dat 'ze' in de VS (waar volgens mij de meeste backlash vandaan komt) alles seksualiseren, een naakt kind of naakte puber staat gelijk aan seks en wordt gelinkt aan pedo's.
Ja maar in de VS laten ze hun baby's en peuters ook in badpak lopen/met bikini topje aan. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij dit commentaar:

https://youtu.be/lGITudIVBE8

Voor hen die niet van linkjes houden: een video van youtuber/drama channel d’angelo wallace waarin hij de controverse rond deze film bespreekt.
Veel reacties, maar de meeste hebben de film dus niet gezien.

Het is niet fijn om te kijken naar 11 jarige meisjes die hun vinger in hun mond steken terwijl ze sensueel aan het bewegen zijn.
Man keek een seconden op mijn scherm en zei: 'wat kijk jij'?...

Hoe open minded ik ook ben. Het was gewoon een beetje unsettling.
Maar ik heb ergere dingen gezien in mijn leven.

Afgezien van het thema, was het gewoon niet zo'n goede film.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-09-2020 16:33
Wat dacht je van die slet van een Pippi?

https://www.youtube.com/watch?v=a-c27IK ... Velthuizen

Sjarretelletjes maken je toch nog geen slet?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven