Activity tracker

19-09-2020 05:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met een goede activity tracker met hartslagmeting en gps?

Ik heb nu een fitbit one maar die registreerd enkel stappen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Waar wil je gps voor gebruiken? Ik heb een Garmin Vivoactive 4. Superblij mee, ik gebruik hem met wielrennen. Dacht hem voor navigeren te gaan gebruiken maar dat werkt niet zo lekker, want dat ding zit om je pols. Routetracking werkt echter perfect. Wel hebben ze echt om te janken servicedesk en laatst hadden ze een ransomware attack die lang duurde dus daardoor wel een beetje mijn twijfels of ze hun zaakjes op orde hebben. Het is ook een smartwatch, dat gebruik ik niet en de koppeling staat meestal uit tenzij ik een activiteit wil uploaden. Voor mij is Garmin het beste, omdat ik er ook andere Garmin apparatuur aan kan koppelen.

Naast Garmin is Polar ook een goed merk als het je vooral om de sportmogelijkheden gaat.
Alle reacties Link kopieren
Vrouw en kinderen hebben een Apple Watch, bevalt goed, maar is nog best prijzig. Zelf heb ik voor het sporten een Polar M430. Bevalt me heel goed! GPS is uiterst accuraat en ook hartslagfunctie werkt uitstekend. Ik heb ook een hartslagband voor over de borst, maar dat vind ik niet fijn met hardlopen. Daar krijg ik schuurplekken van. Met het horloge heb ik die band niet meer nodig. Nadeel van de Polar M430 is de batterytime. De hartslagmeter werkt op ledlicht en verbruikt daardoor best veel voor zo’n klein batterijtje. Ga je een paar uur sporten, dan moet je echt vertrekken met een vol opgeladen batterij.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hem ook gebruiken voor wielrennen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn M430 ook voor fietsen (mountainbiken). Ook in het bos werkt GPS zonder problemen. Thuis synchroniseer ik via Bluetooth de Polar met mijn telefoon en wordt de activiteit overgenomen in Strava. Voorheen gebruikte ik Strava voor fietsen en Runkeeper voor hardlopen. Helaas paired de M430 niet met Runkeeper dus houd ik mijn loopactiviteiten nu ook bij via Strava.
fitch wijzigde dit bericht op 19-09-2020 06:21
10.75% gewijzigd
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nu mn telefoon mee met strava. Dat werkt ook alleen mis ik de hartslag.
Ook met fitness en spinning van de winter wil ik wel graag een hartslagmeter maar zonder borstband.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
19-09-2020 06:20
Ik neem nu mn telefoon mee met strava. Dat werkt ook alleen mis ik de hartslag.
Ook met fitness en spinning van de winter wil ik wel graag een hartslagmeter maar zonder borstband.
Dan zou ik toch echt voor die borstband gaan. Die gebruik ik ook tijdens spinnen en dan heb ik geen problemen. Omdat je minder ‘stampt’ dan bij hardlopen omdat je vast zit aan je pedalen. Ik vind het naar om tijdens het spinnen de hartslag op je pols af te lezen. Mijn phone leg ik in de linker bidonhouder en m’n bidon in de rechter.

Bij ons op de sportschool kan de hartslagband ook pairen met het scherm naast de instructeur. Zo zie je je eigen hartslagpercentage, maar ook die van anderen (tenminste, als je een borstband draagt en ‘m gepaird hebt met de tablet van de sportschool). Maar dat was voor de Corona, nu spinnen we buiten op de parkeerplaats onder een tent. Da’s gaaf! :cheer:
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met mijn Apple Watch, maar er zijn natuurlijk nog veel andere goede.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
19-09-2020 06:30
Dan zou ik toch echt voor die borstband gaan. Die gebruik ik ook tijdens spinnen en dan heb ik geen problemen. Omdat je minder ‘stampt’ dan bij hardlopen omdat je vast zit aan je pedalen. Ik vind het naar om tijdens het spinnen de hartslag op je pols af te lezen. Mijn phone leg ik in de linker bidonhouder en m’n bidon in de rechter.

Bij ons op de sportschool kan de hartslagband ook pairen met het scherm naast de instructeur. Zo zie je je eigen hartslagpercentage, maar ook die van anderen (tenminste, als je een borstband draagt en ‘m gepaird hebt met de tablet van de sportschool). Maar dat was voor de Corona, nu spinnen we buiten op de parkeerplaats onder een tent. Da’s gaaf! :cheer:
Haha ga jij naar mijn sportschool? :proud:
Ik vind een hartslagband benauwend en zit niet lekker samen met n sportbh. Vandaar dat ik zonder wil.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
19-09-2020 06:20
Ik neem nu mn telefoon mee met strava. Dat werkt ook alleen mis ik de hartslag.
Ook met fitness en spinning van de winter wil ik wel graag een hartslagmeter maar zonder borstband.
Mijn horloge upload mijn ritten naar Strava. Strava zuigt batterij bij mijn telefoon, ik ben blij dat ik hem niet meer hoef te gebruiken voor ritten.
Apatura schreef:
19-09-2020 06:20
Ik neem nu mn telefoon mee met strava. Dat werkt ook alleen mis ik de hartslag.
Ook met fitness en spinning van de winter wil ik wel graag een hartslagmeter maar zonder borstband.
Mijn horloge upload mijn ritten naar Strava. Strava zuigt batterij bij mijn telefoon, ik ben blij dat ik hem niet meer hoef te gebruiken voor ritten.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
19-09-2020 06:10
Vrouw en kinderen hebben een Apple Watch, bevalt goed, maar is nog best prijzig. Zelf heb ik voor het sporten een Polar M430. Bevalt me heel goed! GPS is uiterst accuraat en ook hartslagfunctie werkt uitstekend. Ik heb ook een hartslagband voor over de borst, maar dat vind ik niet fijn met hardlopen. Daar krijg ik schuurplekken van. Met het horloge heb ik die band niet meer nodig. Nadeel van de Polar M430 is de batterytime. De hartslagmeter werkt op ledlicht en verbruikt daardoor best veel voor zo’n klein batterijtje. Ga je een paar uur sporten, dan moet je echt vertrekken met een vol opgeladen batterij.
Ik heb een Polar Vantage V Ik sport meerdere keren per week met GPS en hartslagmeter ( de hartslagmeter staat 24 aan) en mijn batterij gaat 5 dagen mee.

Het is alleen niet echt een stappen tellen. Alle activiteiten worden namelijk omgezet in stappen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.droidapp.nl/accessoires/xia ... -4-review/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
19-09-2020 07:13
Haha ga jij naar mijn sportschool? :proud:
Ik vind een hartslagband benauwend en zit niet lekker samen met n sportbh. Vandaar dat ik zonder wil.
Weet niet, ik zit bij de Pellikaan. :cheer2: Jij?

Met spinnen vaar ik blind op m’n hartslag. Ik vind het dan te lastig om steeds naar m’n pols te kijken. Dat beweegt te veel. Daarom liever het scherm of anders op m’n phone.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ik had een M430. Die beviel in principe heel erg goed, maar vond ik qua design toch wel een beetje lomp. Nu ook een Vantage V en die bevalt toch wel ietsje beter. Omdat het prijsverschil best groot is, hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je er mee wilt. Ben zelf ook totaal niet van de hartslagband, maar de hartslagmeter op de pols van zowel de M430 als de Vantage V werkt over het algemeen prima.
Alle reacties Link kopieren
fitch schreef:
20-09-2020 00:43
Weet niet, ik zit bij de Pellikaan. :cheer2: Jij?

Met spinnen vaar ik blind op m’n hartslag. Ik vind het dan te lastig om steeds naar m’n pols te kijken. Dat beweegt te veel. Daarom liever het scherm of anders op m’n phone.
Haha nee niet echt.

Eerder deed ik dat ook op hartslag. En eigenlijk wil ik dat wel weer.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
19-09-2020 07:05
Ik ben heel blij met mijn Apple Watch, maar er zijn natuurlijk nog veel andere goede.
Moet je dan niet meteen andere Apple producten hebben?

Dat beeld heb ik bij Apple een beetje
Alle reacties Link kopieren
Up

Iemand als ervaring met de fitbit versa 3?

Als ik dan iets nieuws koop is een mooie smartwatch wel een idee.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik, met de Versa 2. Die vind ik heel fijn. Houdt veel verschillende sporten bij incl. Spinning ;-) en veel functies en statistieken, fijne app. Accurate stappenteller en hartslagmeter (verschilde bij niet/nauwelijks van de borstband van Polar). Voordeel van de versa 3 is dat de GPS is ingebouwd en je dus je telefoon niet hoeft mee te nemen bij het fietsen of hardlopen. Wat mooier vormgegeven dan de Garmin, maar smaak is persoonlijk. Voordeliger dan de Applewatch. Nadelen, er schijnen wel eens serverproblemen te zijn bij Fitbit, heb ik hier gelezen. Maar zelf nooit ervaren en heb m nu een jaar. Niet alle functies werken icm Iphone : Alexa (logisch) en snel antwoorden op WhatsApp (houdt Apple tegen), heeft mij nooit gestoord overigens. Laatste ding: Fitbit is gekocht door Google en er zijn dus zorgen over wat er met je gegevens gebeurd (bron: nos) “ De toezichthouder in Brussel is bang dat de overname de dominante positie van Google in de online advertentiemarkt verder versterkt. Google zou de nieuwe data kunnen gebruiken voor het verder personaliseren van reclame.

"Deze data geven belangrijke inzichten in het leven en de gezondheidssituatie van de gebruiker", licht Eurocommissaris Margrethe Vestager ”
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven