Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-09-2020 09:55
Als ik niet kan slapen, ga ik even tegen m'n man aanliggen, dat helpt vaak Maar jullie mogen hem niet lenen :proud:
Op de één of andere manier word ik van hem rustig ofzo.
Haha 🤭 wel heel romantisch 🥰
Hier even een zwaai en (digitale) knuffel voor iedereen.
Ik voel me niet zo fit, had al een paar dagen wat vage hoofdpijn maar nu begin ik ook rillerig te worden. Ik zou met een vriend ergens naartoe gaan, en hij heeft geen rijbewijs. En ik wil fit genoeg zijn om te kunnen rijden dus dit gaat hem even niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik jammer voor je Kwebbeltje91. Compliment dat je zoveel zelfbeheersing hebt om het af te zeggen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-09-2020 09:55
EHR, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Nanku ook trouwens.
Zo'n psychedelische droom lijkt dan wel weer te horen bij CBD ;-D

Als ik niet kan slapen, ga ik even tegen m'n man aanliggen, dat helpt vaak Maar jullie mogen hem niet lenen :proud:
Op de één of andere manier word ik van hem rustig ofzo.
Als ik niet kan slapen komt het 7/10 keer juist door mijn vriend 😬. De 3/10 is door pijn
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

@ Severus, heftig :hug: sterkte

@ Kwebbel, balen zeg, geen leuk einde van je vakantie zo.
Hoop dat je snel weer opknapt. Misschien alvast een testafspraak maken voor de zekerheid?

@ Dreamer, lekker knus hoor :P
Ik ga er meestal maar uit als ik niet kan slapen......

@ Lientje, werk ze vanavond

@ Lise, als je mee leest :hug:
Fijne dag iedereen, geniet van de laatste mooie dagen :sun:
Alle reacties Link kopieren
EHB, jouw dochter is ook een vroege leerling dus 😊.
Hier zijn mijn drie jongsten altijd de jongsten in de klas.

De jongste van 8 is van eind oktober. De klasgenoot die voor haar jarig is, is van juli. Iedereen is dus verder al 9 of 10 en nu ook een elfjarige (zit met groep 6/7).

Dochter van 10 zit in groep 8, die heeft een klas overgeslagen. Overigens had ze nu ook al wel op het VO willen zitten 😬. Haar beste vriendin is 14.

Dochter van 12 zit nu in de eerste klas. Zij was ook de jongste op de basisschool.

Mijn oudste twee zaten op een montessorischool en daar zit je met meer leerjaren bij elkaar dus wel eens de oudste of jongsten in een klas geweest. Maar zoon hebben ze toen een jaar extra laten kleuteren, terwijl hij zich, achteraf bezien, gewoon stierlijk verveelde en daardoor als een tijger door de klas kroop. Net als mijn tienjarige is hij hoogbegaafd alleen is dat bij pas later onderkend. In het VO nog twee keer blijven zitten toen kon ie wel op een andere school over.

Balen van je nacht trouwens. Ik ben zelf nooit aan wietolie begonnen. Sta daar erg dubbel in.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Severus :hug:

Kwebbel, ook sterkte!

Ik gebruik ook cbd olie maar alleen in de ochtend. Afhankelijk van hoe ik me voel 5 à 7 druppels.
Die van de drogist deden niks bij mij dus ik ben na een tip hier op het forum de druppels van gyofm.nl gaan gebruiken ( mother nature finest) 10 %
Deze werken wel goed.
lientje69 wijzigde dit bericht op 19-09-2020 11:17
0.81% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste heeft ooit wietolie geprobeerd, maar dat hielp niet genoeg. Nu blowt hij en dat helpt wel. Ik sta daar ook dubbel in, maar als het helpt, dan helpt het.

Balen kwebbel, dat je je niet goed voelt. Maar een dagje rustig aan is dan vast beter.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte kwebbel!!

Blowen sta ik dus niet open voor Dreamer. Misschien door mijn opvoeding, maar heb er meteen een verkeerd beeld bij. Dus zelf zou ik het nooit proberen. Maarja als het bij de pijn helpt, snap ik het wel echt. Dus heel dubbel haha
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
19-09-2020 12:17
Sterkte kwebbel!!

Blowen sta ik dus niet open voor Dreamer. Misschien door mijn opvoeding, maar heb er meteen een verkeerd beeld bij. Dus zelf zou ik het nooit proberen. Maarja als het bij de pijn helpt, snap ik het wel echt. Dus heel dubbel haha

In mijn opvoeding was drugs ook echt not done. Toen ik jong was, blowden al mijn vrienden, behalve ik. Ik was er zelf ook echt op tegen. Ook mijn exen blowden, maar ikzelf beslist niet.

Maar oudste heeft er gewoon écht baat bij (was eerst zelf ook tegen blowen, totdat hij dit merkte) en sja, morfine hielp niet, maar is natuurlijk net zulke erge troep.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Kwebbel.

Geen ervaring met wietolie of blowen.

Ik heb een goede dag dus ga straks een stukje fietsen.
Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap, Kwebbeltje.

Ik ga op onderzoek naar eetbare bloemen en derg in het land.
Voor het eerst een totale onbekende groep vrouwen ontmoeten.

Fijne dag iederen.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
19-09-2020 13:45
Beterschap, Kwebbeltje.

Ik ga op onderzoek naar eetbare bloemen en derg in het land.
Voor het eerst een totale onbekende groep vrouwen ontmoeten.

Fijne dag iederen.
Veel plezier Hemke!
Bedankt allemaal.

Puck, ik wacht daar nog even mee. Ik heb verder geen klachten die die richting opwijzen. Ik heb geen koorts, hoest niet, heb geen keelpijn.
Alle reacties Link kopieren
Hemke en fladderrak, veel plezier!

Ik heb aan schoolverslagen gewerkt. Eten voor de avond gekookt en wassen gedraaid . Nu pak ik nog even een uur een boek voor ik ga werken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
19-09-2020 13:58
Bedankt allemaal.

Puck, ik wacht daar nog even mee. Ik heb verder geen klachten die die richting opwijzen. Ik heb geen koorts, hoest niet, heb geen keelpijn.
Ow beter dan, ik dacht omdat je zei rillerig te zijn dat je koorts had.
Omdat een testafspraak een paar dagen duurt voor je terecht kan beter dan alvast een afspraak maken.
Nu je geen koorts hebt ook niet echt nodig dan
Verkeerd begrepen sorry :)
-Puck schreef:
19-09-2020 14:03
Ow beter dan, ik dacht omdat je zei rillerig te zijn dat je koorts had.
Omdat een testafspraak een paar dagen duurt voor je terecht kan beter dan alvast een afspraak maken.
Nu je geen koorts hebt ook niet echt nodig dan
Verkeerd begrepen sorry :)
Klopt, ik was ook rillerig. Maar had geen koorts ;) Hoofdpijn is nu weer gezakt, is nog wel aanwezig maar het is te doen.
Net een wandeling gemaakt, als straks de zon hier achter het gebouw is, ga ik misschien even buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh I :love: september. Wat een heerlijk weer.

Echt genieten zo. Boek erbij.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-09-2020 12:35
In mijn opvoeding was drugs ook echt not done. Toen ik jong was, blowden al mijn vrienden, behalve ik. Ik was er zelf ook echt op tegen. Ook mijn exen blowden, maar ikzelf beslist niet.

Maar oudste heeft er gewoon écht baat bij (was eerst zelf ook tegen blowen, totdat hij dit merkte) en sja, morfine hielp niet, maar is natuurlijk net zulke erge troep.
Mijn oudste kreeg ritalin. Is ook later gaan blowen. Hij was eerst ook echt anti-drugs maar blowen is fijner voor hem dan concerta ivm de bijwerkingen daarvan (langwerkend ritalin). Maar je hebt blowen en blowen en hij sloeg door. Dat is ook de reden dat hij niet meer thuis kon wonen.

En mediwiet is ook nog weer anders dan gewone wiet. Ik ken een MS patiënt die daar enorm veel baat bij heeft.

Maar goed, ik vond het nooit goed dat zoon ging blowen en ik vind het ook nu niet oké. Maar in snap hem wel.
Zelf ooit een keer een blowtje geprobeerd maar werd er niet warm of koud van.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt wel wat je zegt Suzy en Dreamer..je hebt blowen en je hebt blowen. In sommige gevallen snap ik het ook echt hoor. Maar er zijn ook mensen die er misbruik van gaan maken en dat keur ik dan weer echt niet goed.

Wij zitten te wachten op onze vrienden. Komen er zo aan. Vind dat altijd zo vervelend want je kunt niks meer dus je zit letterlijk te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heerlijk ruim een uur gefietst. Wilde nog verder, maar ik had m'n accu niet genoeg opgeladen. Gelukkig heb ik niet gedacht van 'oooh, kan nog wel', want 100 voor m'n huis was de accu leeg :proud:
Was ook harde tegenwind, dus iets meer gebruik gemaakt van de ondersteuning.

Mijn oudste probeert volgens mij het blowen onder controle te houden, geen idee of dat lukt. Hij kwam stom genoeg voor bepaalde pijnstillers of mediwiet niet in aanmerking, want hij was te jong @( (was toen al wel 18)
Als je jong bent, heb je kennelijk geen chronische pijn, ook niet als je met je klachten al 4 jaar bij verschillende artsen loopt.

Leuk Hemke, nieuwe mensen ontmoeten en wat nieuws leren. :daisy:

zo, ik ga nu met een boek in de zon.
Kwam langs de weg 2 kisten met gratis boeken tegen. Heb me ingehouden en ze niet allemaal meegenomen ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er tijdens het fietsen ook achter dat ik allergisch ben voor droog gemaaid gras. Stro? Hooi? (aah, hóóikoorts) Eigenlijk wist k dat wel, want ooit enorme reactie gehad op helpen met inkuilen.

Suzy, ik vind dit weer ook heerlijk, maar heb het liever nét iets warmer. De wind is al best fris. En dat ik weet dat dit één van de laatste warme dagen zal zijn, maakt dat ik september helemaal niet zo fijn vind ;-))
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou zoals verwacht zijn onze vrienden te laat. Appen ze als ze al te laat zijn dat ze later komen. Iedere keer hetzelfde. Dat het een keer kan gebeuren, oké. Maar iedere keer ?? Vind het een beetje respectloos en heel irritant.
Wat irritant Nanku.. Wat je zegt, je zit er toch op te wachten. Daarom ga ik altijd zoveel mogelijk naar mensen heen (weet ik zeker dat ik op tijd ben ;) maar weet niet of dit voor jou/jullie haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-09-2020 15:47
Ik kwam er tijdens het fietsen ook achter dat ik allergisch ben voor droog gemaaid gras. Stro? Hooi? (aah, hóóikoorts) Eigenlijk wist k dat wel, want ooit enorme reactie gehad op helpen met inkuilen.

Suzy, ik vind dit weer ook heerlijk, maar heb het liever nét iets warmer. De wind is al best fris. En dat ik weet dat dit één van de laatste warme dagen zal zijn, maakt dat ik september helemaal niet zo fijn vind ;-))
Afgelopen jaren hebben we in oktober ook nog een warme week gehad. Hou dat vast!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven