Leuke ideeën om te eten als er vrienden langskomen

19-09-2020 22:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wie weet er een leuk gerecht om te maken als er vrienden komen eten. Mag van alles zijn maar niet dat ik uren in de keuken sta als de vrienden er al zijn.
Ik benieuwd naar jullie ideeën!

Liefs
Ik vind een curry altijd geslaagd. Of een soort “rijst tafel” met allemaal hapjes.
Alle reacties Link kopieren
Pasta met 2 sauzen.

Saus kan je van tevoren maken.
Effe opwarmen terwijl de pasta kookt.


Ik hou ook wel van stifado (Grieks stoofvlees). Met groene boontjes en kritaraki (Griekse pasta) of puree.

Of moussaka.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind ovenschotels ideaal omdat je die van tevoren al klaar kunt maken en tijdens het bezoek dus niet zo druk bent. Daar kun je het zo makkelijk en moeilijk mee maken als je zelf wil.
Mexicaans. Met taco's en tortilla's en verschillende vullingen. Veel kan kant en klaar. Of kaasfondue met lekkere hapjes eromheen?
Alle reacties Link kopieren
Als het snel moet gaan of ik weinig zin heb in ingewikkeld is het hier trouwens ook wel af en toe fondue of gourmet.

Bak vlees halen, groente snijden, brood en sausjes voorzien, klaar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie leuke ideeën al!
Ninoea schreef:
19-09-2020 22:32
Ik vind ovenschotels ideaal omdat je die van tevoren al klaar kunt maken en tijdens het bezoek dus niet zo druk bent. Daar kun je het zo makkelijk en moeilijk mee maken als je zelf wil.

Dat heb ik met stoofpotten.
Alle reacties Link kopieren
Nacho's uit de oven
Alle reacties Link kopieren
Smulsteen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Blik erwtensoep.
En dan doe je er voor het persoonlijke tintje nog een extra rookworst bij.
Alle reacties Link kopieren
Zelf écht lekkere verse hamburgers maken. En dan de barbecue aansteken. Beste met zelfgesneden verse friet (maar die moet je dan minimaal dag van tevoren voorbakken, liefst ook nog invriezen om ze extra knapperig te krijgen).

Chili con carne met rijst/brood en salade

Tapas maken
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
19-09-2020 22:54
Blik erwtensoep.
En dan doe je er voor het persoonlijke tintje nog een extra rookworst bij.

ik zou de soep dan wel vers maken
met roggebrood erbij met spek
VGM1980 schreef:
19-09-2020 22:55
ik zou de soep dan wel vers maken


Blik is origineler.
Een hartige taart. Die kun je vooraf zover voorbereiden dat je 'm alleen nog af hoeft bakken terwijl ze er zijn.
Alle reacties Link kopieren
je kunt ook een captains' dinner doen.
grote schaal kapucijners op tafel en daar allerlei gerechten bij:
gehaktballetjes, uien gebakken , Amsterdams of zilver, piccalilly mosterd, bruin brood, gehaktballetjes.
en met google vind je wel meer ideeën
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Soto soep, kun je heel uitgebreid doen.
Alles uit de oven
Als je iemand kent met zo'n pizzaoventje zou dat kunnen.

Vooraf nacho's met kaas uit de oven en salsa erbij.
Na een opgeleukte bak roomijs. Gebroken bokkenpootjes erdoor, flurry attributen erover of Albert Heijn heeft nu van de mini Maltezers, in een pak bij de hagelslag. Slagroom erbij
Alle reacties Link kopieren
Een aantal pizzabodems halen en die dan aan tafel zelf maken. Iedereen doet er op wat hij/zij lekker vind. Pizza in de oven, kletsen.. Pizza eten, nieuwe pizza beleggen enz.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een uitgebreide kaasfondue (twee soorten) met garnituur (stokbrood, nacho's, diverse geblancheerde groentes, voorgekookte aardappeltjes/krieltjes e.d.) geserveerd met een of twee salades altijd geschikt voor 'het ultieme eten met vrienden'.
Je hebt er bovendien weinig werk van: het snijwerk kun je van te voren doen, de fondue zelf maken kost op zich ook weinig tijd.
Pasta pesto met cherrytomaten en gegrilde zalm.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een hartige taart doen. Of een paar verschillende met een salade, stokbrood en
kruidenboter.
nlies schreef:
19-09-2020 23:13
je kunt ook een captains' dinner doen.
grote schaal kapucijners op tafel en daar allerlei gerechten bij:
gehaktballetjes, uien gebakken , Amsterdams of zilver, piccalilly mosterd, bruin brood, gehaktballetjes.
en met google vind je wel meer ideeën
Dit lijkt me een enorm zware maaltijd en kapucijners vind niet iedereen lekker lijkt me. Maar goed, Misschien is dat mijn gebrek aan kennis van gerechten.

Ik ga vaak voor een ovengerecht of stoofvlees.
Vooraf stokbrood en dat luxe beleggen met bijvoorbeeld een combinatie van tomatentapenade en pata negra of een combinatie van vers gerookte zalm en ansjovis of een combinatie van olijventapenade en brie.
Afbeelding

Als hoofdgerecht Varkenshaas en croute voorbereiden en afbakken als de visite er is. Erbij salade en aardappeltjes.
Afbeelding

Toe ieder een bakje en in het midden van de tafel ijs, vers gesneden fruit, chocoladesaus, aardbeiensaus en slagroom, zodat ieder het toetje kan maken dat hij/zij lekker vindt.
Als ik eters krijg ga ik ook voor dingen die ik van te voren kan maken als stoofvlees of een quiche.
Scheelt me een hoop gestress :-D

Bijvoorbeeld: Vlaams stoofvlees met aardappelpuree en rode kool (de puree en rode kool in 1 ovenschotel van te voren maken en dan opwarmen in de oven waardoor de puree een korstje krijgt).
Eventueel als bijgerecht nog stoofpeertjes. Dit is wel een winters gerecht natuurlijk.

Prei- of andere quiche (hoeft alleen afgebakken te worden als de visite er is) met een lekkere salade erbij.


Witlof ham en kaas (ook alleen nog de oven in) met puree met korstje uit de oven.

Verder lees ik graag mee voor ideetjes. Enne, niet iedereen is een keukenprinses. Een beetje behapbaar qua kookvaardigheid lijkt me handig
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een soep maken. Chinese tomatensoep lust bijna iedereen wel.
Of iets aparters zoals broccolisoep met gerookte zalmsnippers (of spekjes), of mosterdsoep. Kunt dan nog stokbrood met diverse smeerseltjes erbij op tafel zetten en soepcroutons.
Wil je koud dan is een bordje met diverse gerookte vis ook lekker vind ik, kun je mooi opmaken en vantevoren doen.

Dan iets van geroosterde aardappels in de schil met knoflook, thijm uit de oven (of hier de Airfryer). Erbij varkenshaasje met stroganoffsaus. Die zou ik uit een stazakje kopen of ergens vers. Makkelijk en lekker.
Of ik zou zalm uit de oven maken met geitenkaas en honing erop. Ook erg lekker en geen omkijken naar.
Boontjes en een groene salade erbij. Niet te moeilijk doen.

En toe bijv. tiramisu, dat kan je mooi vantevoren maken. In een grote schaal zodat iedereen zelf kan opscheppen (evt nog bak ijs erbij) of in leuke kleine glaasjes doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven