Lijf & Lijn alle pijlers

BMR en Samsumg health app

19-09-2020 22:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Gewoon even een vraag. Mischien een stomme, maar ik snap het even niet.

Ik heb wat problemen met mijn beweging (best veel) daardoor met mijn platte billen 😆 (eerder topic) en waarschijnlijk te weinig eten in verhouding met wat ik beweeg. Heb trouwens absoluut geen eetstoornis!

Ik heb de Samsung heallth app, en die schijnt best accuraat te zijn, heb ik op internet gelezen.
Ik loop best veel, en daarom vind ik het wel interessant om te weten hoe veel ik loop, hoeveel ik verbruik, etc.

Maar ik kan nergens vinden wat die app nu gebruikt, ik heb mijn lengte, beweging en gewicht netjes ingevuld ooit.

Vandaag had ik bijvoorbeeld 26538 stappen, 21,6 km. Volgens de app 1126 calorieën verbrand. Waar is dat op gebaseerd?

Het maakt me niet zoveel uit, maar vraag me wel af waar de verandde calorieën volgens die app vandaan komen. Zou deze uitgaan van BMR en het optellen, of uitgaan van mijn lengte en gewicht?

Alvast bedankt voor jullie inzichten, reacties!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
De verbrandde calorieën zijn als het goed is ook gebaseerd op je gewicht enzo maar het lijkt mij wel erg veel.

Je BMR is wat je minimaal aan calorieën nodig hebt ook al lig je de hele dag in bed. Je kan beter je TDEE uitrekenen dat is BMR+ je activiteiten: https://tdeecalculator.net/

Je je BMR wordt ook berekent op basis van lengte en gewicht. Hoe zwaarder je bent hoe hoger je BMR want het kost je lichaam ook energie om je gewicht bij zich te dragen.

Maar stel je BMR is 1600 daarvan heb je er volgens de app 1126 verbrand door te wandelen, dan heeft je lichaam nog maar 474 netto calorieën over voor de rest. Je zou dat eigenlijk weer moeten aanvullen tot 1600 door meer te gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-09-2020 23:38
De verbrandde calorieën zijn als het goed is ook gebaseerd op je gewicht enzo maar het lijkt mij wel erg veel.

Je BMR is wat je minimaal aan calorieën nodig hebt ook al lig je de hele dag in bed. Je kan beter je TDEE uitrekenen dat is BMR+ je activiteiten: https://tdeecalculator.net/

Je je BMR wordt ook berekent op basis van lengte en gewicht. Hoe zwaarder je bent hoe hoger je BMR want het kost je lichaam ook energie om je gewicht bij zich te dragen.

Maar stel je BMR is 1600 daarvan heb je er volgens de app 1126 verbrand door te wandelen, dan heeft je lichaam nog maar 474 netto calorieën over voor de rest. Je zou dat eigenlijk weer moeten aanvullen tot 1600 door meer te gaan eten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
20-09-2020 00:16
dank voor je antwoord!
-bladora- wijzigde dit bericht op 20-09-2020 08:43
0.52% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
ok, dan moet ik gaan aanvullen. 1600 vind ik best veeel. Nu heb ik vanavond 3 wijntjes gehad. Dat is best veel. Daar word ik anders slaperig van!
-bladora- wijzigde dit bericht op 20-09-2020 08:24
0.34% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Bewegingen tegen de zwaartekracht in bepalen hoeveel energie er nodig is (buiten het normale stofwisselen). Normaal word je tegen de aarde gedrukt. Alles wat daar tegenin gaat kost spierkracht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een rust BMR van 1600 cals betekent dat je die verbrandt als je niks doet, het is je basis die je nodig hebt om je lijf stationair te laten draaien zeg maar. 26.000 stappen daarbovenop is echt heel veel, en je eet waarschijnlijk dus lang niet voldoende. Als het goed is zal daarmee je totale calorie verbruik voor het etmaal boven de 2500 a 3000 uitkomen.

Heb je nog iets gedaan met de tips uit je andere topic over die platte billen? Bijzonder ook dat je expliciet meent te moeten vermelden dat je geen eetstoornis hebt TO gezien dit je tweede onderwerp is dat hieraan gerelateerd is in korte tijd. Ik zou toch even bij mezelf te rade gaan hierover.

NB die wijntjes leveren alleen lege calorieën, geen voedingsstoffen, mineralen, eiwitten en vitaminen, die heb je wel nodig als je serieus zou zijn met je voornemen om gezond wat aan te zetten.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-09-2020 23:38

Maar stel je BMR is 1600 daarvan heb je er volgens de app 1126 verbrand door te wandelen, dan heeft je lichaam nog maar 474 netto calorieën over voor de rest. Je zou dat eigenlijk weer moeten aanvullen tot 1600 door meer te gaan eten.
:bonk:
Sorry, dit slaat echt compleet nergens op. ‘Aanvullen tot 1600’ - die 1600 heb je al nodig ZONDER enige beweging. TO moet aanvullen tot haar volledige gebruik over het etmaal en dat is dus ruim meer can 1600
Alle reacties Link kopieren
Bij veel dieren zie je dat de stuwkracht achter zit en de voorpoten ondersteunen en richten de bewegingen. Daarom zijn die achterste spieren, die hammen en biefstukken, ook zo ontwikkeld. Bij een kangoeroe, een kikker en een vlo zie je dat heel duidelijk. Die dieren verrichten topprestaties met hun sprongen. Als jij een vleziger achterwerk wil hebben (en ik vraag me af waarom iemand dat zou willen) dan moet je langdurig en intensief een voorbeeld nemen aan de bewegingen die die genoemde beesten maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rastan, bedankt voor je antwoord, en ik begrijp je opmerking mbt de eetstoornis. Ik ben juist nu met deze app bezig om inzicht te krijgen in wat ik verbrand en eet. Want ik eet echt veel te weinig en verbrand veel te veel blijkt wel.

Dat van die wijntjes was een grapje omdat ik onnodig quotte. Snap dat die niet aanzetten op de juiste manier :).

Mijn BMR is overigens 2165 zegt een website https://tdeecalculator.net/result.php?s ... t=1.55&f=2 Als die verbrandde calorieën van de app daar nog bijkomen moet ik echt anders gaan denken en anders gaan eten.
-bladora- wijzigde dit bericht op 20-09-2020 08:51
0.48% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-09-2020 08:09
Bij veel dieren zie je dat de stuwkracht achter zit en de voorpoten ondersteunen en richten de bewegingen. Daarom zijn die achterste spieren, die hammen en biefstukken, ook zo ontwikkeld. Bij een kangoeroe, een kikker en een vlo zie je dat heel duidelijk. Die dieren verrichten topprestaties met hun sprongen. Als jij een vleziger achterwerk wil hebben (en ik vraag me af waarom iemand dat zou willen) dan moet je langdurig en intensief een voorbeeld nemen aan de bewegingen die die genoemde beesten maken.
Grappig dat je je dat af vraagt. Mooie billen wil iedereen toch? Anyhow, daar ging het nu eigenlijk niet over. Meer over het verbranden of niet van calorieën en een app daarvoor gebruiken.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
20-09-2020 08:42
Rastan, bedankt voor je antwoord, en ik begrijp je opmerking mbt de eetstoornis. Ik ben juist nu met deze app bezig om inzicht te krijgen in wat ik verbrand en eet. Want ik eet echt veel te weinig en verbrand veel te veel blijkt wel.

Dat van die wijntjes was een grapje omdat ik onnodig quotte. Snap dat die niet aanzetten op de juiste manier :).

Mijn BMR is overigens 2165 zegt een website https://tdeecalculator.net/result.php?s ... t=1.55&f=2 Als die verbrandde calorieën van de app daar nog bijkomen moet ik echt anders gaan denken en anders gaan eten.
Neeeneeenee dat is geen BMR, maar “maintenance calories” ofwel het aantal calorieen dat je tot je zou moeten nemen om niet aan te komen of af te vallen. Je lichaamsbeweging zit hier in. Maar ik denk dat je je hoeveelheid exercise hebt onderschat. En zou het getal maintenance voor jou hoger kunnen liggen, Als je serieus bent met je billen kweken moet je daar bovenop nog eten, als het niet lukt tijdens maaltijden dan tussendoor. Niet omdat je het lekker vindt maar omdat het functioneel is. Noten. Kipfilet. Kwark. Tonijn. En train.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
20-09-2020 08:42
Rastan, bedankt voor je antwoord, en ik begrijp je opmerking mbt de eetstoornis. Ik ben juist nu met deze app bezig om inzicht te krijgen in wat ik verbrand en eet. Want ik eet echt veel te weinig en verbrand veel te veel blijkt wel.

Dat van die wijntjes was een grapje omdat ik onnodig quotte. Snap dat die niet aanzetten op de juiste manier :).

Mijn BMR is overigens 2165 zegt een website https://tdeecalculator.net/result.php?s ... t=1.55&f=2 Als die verbrandde calorieën van de app daar nog bijkomen moet ik echt anders gaan denken en anders gaan eten.


Ho, je maakt hier een grote fout, je beweging is in die 2165 al meegenomen. Je BMR staat op 1397, dat scheelt toch aanzienlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ok verschillende meningen dus..
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
20-09-2020 09:33
Ok verschillende meningen dus..

Nee heeft niks met mening te maken, dat staat bij de berekening vermeld. BMR = Basaal Metabolic Rate = Wat je lichaam verbrandt als je heel de dag geen vin zou verroeren.
rastan schreef:
20-09-2020 08:06
:bonk:
Sorry, dit slaat echt compleet nergens op. ‘Aanvullen tot 1600’ - die 1600 heb je al nodig ZONDER enige beweging. TO moet aanvullen tot haar volledige gebruik over het etmaal en dat is dus ruim meer can 1600
Oja dat was ik even vergeten maar het principe van aanvullen blijft hetzelfde als je zoveel beweegt want dan houd je lichaam te weinig over voor de rest.

En ja de BMR die ik als voorbeeld nam kan te hoog zijn.
En als je een stevige kont wilt dan zou je die spieren extra moeten trainen door o.a squats enzo. Je zou daarvoor naar de sportschool kunnen gaan voor advies of op YouTube een programma kunnen volgen dat zich voornamelijk richt op bilspieren. Maar ook dan moet je meer gaan eten (voor spieropbouw heb je vooral eiwitten nodig) want anders heeft je lichaam niet voldoende energie voor je spieren.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
20-09-2020 09:33
Ok verschillende meningen dus..
Nee hoor. Dezelfde meningen.
Als je moeite hebt om aan je calorieën doel te komen zou je kunnen beginnen met bijvoorbeeld volle melk of volle yoghurt in plaats van halfvol of mager.
Misschien een extra plakje beleg op je boterham, een extra stuk fruit.

Mocht je ongezond willen in een pizza van domino's zitten er al minstens 1000 en bij een big Mac menu ook zo'n beetje geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, een topic openen en vervolgens ziek worden is niet echt handig voor het reageren. Meer eten zal ik gewoon gaan moeten doen blijkbaar. Ik vind dat niet persé lastig, maar ik eet altijd gewoon waar ik op dat moment behoefte aan heb. Dus er zal even een knop om moeten.

Bedankt voor de reacties iig!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven