Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Videoborrelen

20-09-2020 09:24 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van vrienden met wie ik gewoonlijk zou afspreken, krijg ik nu uitnodigingen om te videoborrelen of te videokoffiedrinken. :|

Videovergaderen is al erg genoeg. Maar wat is precies de lol van videoborrelen?
En wat is de meerwaarde van een schermpje en een slechte verbinding boven een gewoon telefoongesprek?
Of ben ik gewoon te oud hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Bellen doe je met 1.persoon en je ziet elkaar niet. Videobellen doe je met meerdere personen en is dus gezelliger. Hoewel ik het ook vermoeiender vind. Net als videovergaderen, stuk vermoeiender dan dat je elkaar live ziet. Je mist toch een deel non verbale communicatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond twee uurtjes cursus achter de laptop al ellendig.

Videoborrelen?
What's next, videoseks?

Ik sla over...

https://youtu.be/hO4BhXaMpxs
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je ziet elkaar weer eens omdat dat fysiek niet kan. Verbinding is geen probleem. Je kunt elkaar ook dingen laten zien (nieuwe schoenen, huisinrichting of hobby)
Wij spelen met vrienden online pub quiz en kletsen bij. Iedereen heeft 2 schermen: 1 met groepsgesprek, 1 met de online pubquiz.

Je moet niet met teveel mensen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu met de corona doen we dit met familieverjaardagen. Is uiteindelijk best wel lachen, in pyjama met eigen hapjes en drankje een uurtje lullen.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
20-09-2020 09:30
Bellen doe je met 1.persoon en je ziet elkaar niet. Videobellen doe je met meerdere personen en is dus gezelliger..
Op mijn telefoon kan je met meerdere mensen tegelijk bellen. Of dat gezelliger is... mwah.
Videoborrelen. Degenen die dat voorstellen naar mij toe zonder dat het een grap is zijn mijn vrienden niet meer. Ik heb een vrij lage tolerantie voor domheid. En sufheid. En dit is een combinatie van beiden op steroïden.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Nieuwe schoenen laten zien en spelletje doen. Dat vind ik wel argumenten vóór.
Mugske schreef:
20-09-2020 09:35
Je ziet elkaar weer eens omdat dat fysiek niet kan.
Hoezo kan dat fysiek niet? Het is heerlijk weer om lekker op een terrasje te zitten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je bent ook nergens toe verplicht hoor, gewoon lekker niet doen als je het niks vind.
Sommige mensen vinden het gewoon fijn om in verbinding te blijven met mensen die ze anders niet kunnen zien. En dit is een van de vele manieren. Waarom het dom en suf zou zijn begrijp ik niet, maar ieder zijn ding.
Alle reacties Link kopieren
wat een armoe
je kunt elkaar toch gewoon opzoeken? Je mag 6 personen uitnodigen, als je genoeg ruimte hebt. En het is nu nog best mooi weer, dan kun je buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik Facetime wel met vrienden maar altijd alleen 1 op 1, dat is prima. Ik houd sowieso niet van afspreken met meer dan 1 persoon maar zeker niet als het dan ook nog online is is het extra vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
20-09-2020 09:54
je kunt elkaar toch gewoon opzoeken? Je mag 6 personen uitnodigen, als je genoeg ruimte hebt. En het is nu nog best mooi weer, dan kun je buiten zitten.
Ja, vind ik ook, maar ik ben ook niet degene die het voorstelt. Maar ik begrijp het wel: we moeten met het OV om elkaar te treffen en dat is momenteel niet prettig. Ook woon ik in A’dam, niet de beste plek om af te spreken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-09-2020 09:51
wat een armoe
Wat precies?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook niet mijn ding. Bij een verjaardag praat je ook even met je buurman of buurvrouw, met een videocall is het altijd een groepsgesprek. Ik laat de borrels aan mij voorbij gaan en spreek dan inderdaad liever reallife af.
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
20-09-2020 09:47
Je bent ook nergens toe verplicht hoor, gewoon lekker niet doen als je het niks vind.
Sommige mensen vinden het gewoon fijn om in verbinding te blijven met mensen die ze anders niet kunnen zien. En dit is een van de vele manieren.
Ik vind het ook fijn contact te houden hoor. Ik trek alleen dat schermpje niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Nee! Echt niet!
Allen met eigen consumptie en een schaaltje chips voor een beeldschermpje ouwenelen onder het mom van 'gezellig'?!
Waarom niet gewoon afspreken en de regels in acht houden?!
Wat Linda ook zegt: 'Wat een armoe'.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-09-2020 09:44
Hoezo kan dat fysiek niet? Het is heerlijk weer om lekker op een terrasje te zitten hoor.
Te veel mensen en we wonen ver uit elkaar. In de avond digitaal afspreken kan als kinderen in bed liggen (anders nog meer mensen ook al tellen kinderen niet mee). Normaal spreken we elkaar niet ieder weekend, nu vaak wel.
Mugske schreef:
20-09-2020 10:20
Te veel mensen en we wonen ver uit elkaar. In de avond digitaal afspreken kan als kinderen in bed liggen (anders nog meer mensen ook al tellen kinderen niet mee). Normaal spreken we elkaar niet ieder weekend, nu vaak wel.
Hier is een idee: gewoon bellen, 1:1. Dat lijkt mij voor contact houden beter dan door elkaar heen lullen met 6 man via zoom.

Maar goed, mijn mening.

Ik heb gelukkig dichtbij genoeg mensen met wie ik gezellig ergens een terrasje kan pakken, of uit eten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat wel eens met sommige vriendinnen met wie afspreken lastig is, met een groepje van 4 of 5 bijvoorbeeld. Zo heb ik een groepje vriendinnen die ik al sinds de basisschool ken en waarvan er twee sinds een paar jaar in het buitenland wonen. Zo nu en dan doen we een “videoborrel” om toch nog eens met zijn allen af te kunnen spreken. En met anderen is het lastig om elkaar irl te zien en zo spreken we elkaar toch wat vaker. Natuurlijk is het minder leuk dan elkaar in het echt zien, maar ik vind het wel gezellig.

Gewoon bellen doe ik 1 op 1, videobellen vind ik met meerdere mensen leuker dan alleen elkaars stem horen.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
20-09-2020 10:11
Ik vind het ook fijn contact te houden hoor. Ik trek alleen dat schermpje niet goed.
Ik ben er zelf ook niet zo'n fan van (kan me er niet op concentreren) , maar helemaal in het begin van de corona tijd vond ik het wel fijn mijn vrienden even te kunnen zien. We wonen allemaal ver van elkaar vandaan, mondkapje in OV vond ik al helemaal niks en we zijn met veel meer dan 6.

Inmiddels is de leukigheid er wel vanaf, helemaal na 7 maanden thuiswerken en een paar uur Skype per dag. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het wel fijn/leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-09-2020 09:38
Videoborrelen. Degenen die dat voorstellen naar mij toe zonder dat het een grap is zijn mijn vrienden niet meer. Ik heb een vrij lage tolerantie voor domheid. En sufheid. En dit is een combinatie van beiden op steroïden.
Volkomen mee eens.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik videobel al jaren met mijn ouders/broers/zussen omdat zij aan de andere kant van de wereld wonen. Het is echt leuk omdat je dingen aan elkaar kunt laten zien. Zo van kijk dit eet ik vandaag, zie mijn nieuwe schoenen, mijn nieuwe haarstijl of nieuwe dingen in huis of tuin. Wij doen dit echt met plezier. Meestal een halfuurtje ofzo, je moet het niet te lang maken.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
20-09-2020 12:04
Ik videobel al jaren met mijn ouders/broers/zussen omdat zij aan de andere kant van de wereld wonen. Het is echt leuk omdat je dingen aan elkaar kunt laten zien. Zo van kijk dit eet ik vandaag, zie mijn nieuwe schoenen, mijn nieuwe haarstijl of nieuwe dingen in huis of tuin. Wij doen dit echt met plezier. Meestal een halfuurtje ofzo, je moet het niet te lang maken.
1 op 1 vind ik het prima
maar te vervanging van een avondje met een groep vrienden: absoluut waardeloos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven