Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 26)

20-09-2020 20:14 3372 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 30 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 950.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 98.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 20:28
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel., gaat hard.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gaat zeker snel. Een half jaar geleden was het Covidtopic zelf na 3 dagen al vol met 3000 of meer reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me bij zo'n nieuw topic altijd af wat er allemaal weer gebeurd is als het vol is en hoe we er dan voorstaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
:)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Geraldine schreef:
20-09-2020 20:20
Gaat zeker snel. Een half jaar geleden was het Covidtopic zelf na 3 dagen al vol met 3000 of meer reacties.
Ja dat was amper bij te houden zo snel ging het. Dan dacht je "nog 200 posts" en een uur later was het vol.
Het was toen allemaal nieuw. Nu is het veel meer discussie over alle bestaande maatregelen. Veel herhaling. Ik ben al een hele tijd uitgepraat over de 1, 5 m afstand, mondkapjes en de (niet)- noodzaak van die maatregelen.

Maar ik houd wel de nieuwe ontwikkeling bij en die lees je hier als eerste. Net als de cijfers. Handig!
Alle reacties Link kopieren
Bij het állereerste topic was dat toch nog niet? Volgens mij was er namelijk al een topic toen het alleen nog in Wuhan was. Toen was het niet zo actief als nu. Het was heel actief toen het eenmaal in Nederland was, of misschien al iets ervoor, toen het in Noord-Italië begon.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vind het fijn dat er hier goed gediscussieerd kan worden. Ja een hoop dingen zijn al besproken en worden herhaald. Maar ik heb zelf regelmatig ook vragen en alles kan ik ook niet onthouden. In het begin was ik erg bang voor dit topic en durfde het niet te lezen. Maar nu zie ik dat het erg informatief is en dat je hier goed kunt discussiëren. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn als je elkaars mening maar respecteert. Complot-en doemscenario topic's laat ik links liggen. Daar heb ik nog nooit gelezen en dat zal ik ook nooit doen...de horror,net als sommige discussies op face-book waarvan de toon mij niet aanstaat gepaard met scheldwoorden,man,man,man. Dat staat bij mij dan ook onder negeer.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier ook wel discussies/woordenwisselingen/irritaties die vaak terugkomen, maar het gaat er hier een stuk beter aan toe dan bijvoorbeeld op Facebook. Daar wil ik niet eens meer reageren op dingen die over corona gaan, mensen reageren zo primitief.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik belandde laatst op een fb pagina, waarbij ik niet wist wat ik las o_o
Een combinatie tussen boerenprotest/antivax/complottheorie corona. Er ging een wereld voor me open!

Dus ik vind de discussies hier ook weleens zinloos, maar gelukkig nooit dat niveau :@@:
Julus schreef:
20-09-2020 20:31
Het was toen allemaal nieuw. Nu is het veel meer discussie over alle bestaande maatregelen. Veel herhaling. Ik ben al een hele tijd uitgepraat over de 1, 5 m afstand, mondkapjes en de (niet)- noodzaak van die maatregelen.

Maar ik houd wel de nieuwe ontwikkeling bij en die lees je hier als eerste. Net als de cijfers. Handig!
De maatregelen evolueren, de wereld van COVID staat niet stil. De anderhalve meter van maart is niet dezelfde anderhalve meter in spetember bij wijze van spreken.
kadanz schreef:
20-09-2020 20:48
De maatregelen evolueren, de wereld van COVID staat niet stil. De anderhalve meter van maart is niet dezelfde anderhalve meter in spetember bij wijze van spreken.
Toch is die 1,5 m zo'n beetje de enige constante. Samen met handen wassen en niezen in je elleboog. Het is zo eenvoudig
Liara schreef:
20-09-2020 20:53
Toch is die 1,5 m zo'n beetje de enige constante. Samen met handen wassen en niezen in je elleboog. Het is zo eenvoudig
Nee. In het vliegtuig niet bijvoorbeeld. Daar is een mondkapje voor in de plaats gekomen. Die niet zouden moeten kunnen werken. Of misschien toch wel. Tussen kinderen onderling geldt 1.5m allang niet meer. Etc. Etc.

Het is continu in beweging.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 20:59
16.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat aan het eind van dit 26ste Corona-topic de besmettingscijfers weer sterk zijn teruggelopen.
En dat de testcapaciteit is vergroot zodat je met klachten snel getest kunt worden.
Een goedwerkend medicijn (naast de Dexamethason) zou ook welkom zijn, zodat er nog weer minder mensen op de IC komen. Wie weet slaat de Resveratrol wel aan.
Een vaccin lijkt me wat teveel gevraagd. Das nog iets te vroeg. ;-D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Susan schreef:
20-09-2020 20:43
Er zijn hier ook wel discussies/woordenwisselingen/irritaties die vaak terugkomen, maar het gaat er hier een stuk beter aan toe dan bijvoorbeeld op Facebook. Daar wil ik niet eens meer reageren op dingen die over corona gaan, mensen reageren zo primitief.
Daar heb je gelijk in. Zelf heb ik ook niet altijd tijd en zin om op alles in te gaan. En met primitieve mensen zoals op face-book valt niet mee te praten. Bij mij woont er een man in de buurt die paniek zaait of heeft gezaaid met doemscenario's,vreselijk. Die negeer ik gewoon. In het begin was ik zelf ook erg bang en soms heb ik nog van die momenten,maar dat is veel minder geworden. Het was ook allemaal nieuw. Praten erover helpt.
Alle reacties Link kopieren
Een vaccin denk ik ook nog niet, maar wat jij zegt inderdaad.

Ik denk dat ik toch een keer een selectie ga maken van teksten uit alle topics en in Word ga plakken, voor later.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
kadanz schreef:
20-09-2020 20:57
Nee. In het vliegtuig niet bijvoorbeeld. Daar is een mondkapje voor in de plaats gekomen. Die niet zouden moeten kunnen werken. Of misschien toch wel. Tussen kinderen onderling geldt 1.5m allang niet meer. Etc. Etc.

Het is continu in beweging.

Mja oké economisch belang weegt 't zwaarst natuurlijk. Anders hadden we nooit zo snel weer mogen vliegen. KLM kost al genoeg. Zo ook de mondkapjes in het OV, al zouden die volgens het rivm niet werken. De maatschappij moet toch een beetje doordraaien tenslotte.

Kinderen waren al nooit een probleem, totdat er maatschappelijke druk kwam om de scholen te sluiten.

Voor de rest van NL telt al een half jaar 1,5 meter afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
20-09-2020 21:02
Daar heb je gelijk in. Zelf heb ik ook niet altijd tijd en zin om op alles in te gaan. En met primitieve mensen zoals op face-book valt niet mee te praten. Bij mij woont er een man in de buurt die paniek zaait of heeft gezaaid met doemscenario's,vreselijk. Die negeer ik gewoon. In het begin was ik zelf ook erg bang en soms heb ik nog van die momenten,maar dat is veel minder geworden. Het was ook allemaal nieuw. Praten erover helpt.
Bij mij is het ook minder geworden. Ik ben ook berustender geworden, in het begin voelde ik zoveel machteloosheid. Ik weet nog dat ik gek werd toen Rutte in zijn speech zei dat het voorlopig niet weg zou gaan, het idee dat er echt nog lang geen zicht was op teruggaan naar normaal. Maar je gaat er dan toch in mee omdat je geen keus hebt. Ik denk nu ook vaak: we hebben er toch mooi maar een half jaar opzitten, dat is in elk geval maar achter de rug.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
HNT! :cheer2:
Susan schreef:
20-09-2020 21:05
Bij mij is het ook minder geworden. Ik ben ook berustender geworden, in het begin voelde ik zoveel machteloosheid. Ik weet nog dat ik gek werd toen Rutte in zijn speech zei dat het voorlopig niet weg zou gaan, het idee dat er echt nog lang geen zicht was op teruggaan naar normaal. Maar je gaat er dan toch in mee omdat je geen keus hebt. Ik denk nu ook vaak: we hebben er toch mooi maar een half jaar opzitten, dat is in elk geval maar achter de rug.
Ik dacht eerst echt: dit is een seizoensding. Vervelend, maar gaat weer over. Nu ben ik ook berustender, wat jij ook zegt. En we hebben er al meer dan een half jaar opzitten! Ik denk nog een half jaar en dan is er een vaccin.
Liara schreef:
20-09-2020 21:04
Mja oké economisch belang weegt 't zwaarst natuurlijk. Anders hadden we nooit zo snel weer mogen vliegen. KLM kost al genoeg.
Ik was heel bang voor al die mensen in dat vliegtuig en zag elke vlucht als een mogelijkheid tot superspreadevent. Oké, ik overdrijf iets, maar ik had echt meer besmettingen vanuit een vlucht verwacht. Ik heb nog niet gelezen dat mensen elkaar op een lange vlucht hebben besmet.
Het eerste topic is over 3 dagen alweer 8 maanden oud :O

De teksten van Florence kunnen het beste bewaard worden denk ik ( als reactie op iemand die wil knippen en plakken).
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 20-09-2020 21:13
1.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
20-09-2020 21:09
Ik dacht eerst echt: dit is een seizoensding. Vervelend, maar gaat weer over. Nu ben ik ook berustender, wat jij ook zegt. En we hebben er al meer dan een half jaar opzitten! Ik denk nog een half jaar en dan is er een vaccin.
Ik dacht als allereerste: dit is iets wat speelt in Wuhan. Vervelend, maar net als toen met SARS gaan wij dit niet hier merken.
Daarna dacht ik: het zal wel hier komen, maar dat zijn er dan een paar, die meteen in isolatie, en dan is het wel weer opgelost.
Daarna dat het iets zou worden zoals de Mexicaanse griep, vervelend, maar niet iets wat het dagelijks leven echt ontwricht.
Toen alles op slot ging dacht ik dat het een kwestie van weken zou worden. Hoe ik dacht dat het overging weet ik niet meer, maar ik werd echt doodsbang van het idee dat het wel eens langer zou kunnen gaan duren dan tot die 6 april die steeds genoemd werd.

En toen legde ik me er steeds meer bij neer dat het anders ging en dat we moeten afwachten.

Nu kan ik er redelijk goed mee omgaan, ik ben ook niet meer zo bang, het enige wat ik voor mezelf steeds hoop is dat de kinderen zo ongestoord mogelijk kunnen leven. Verder ben ik er de meeste dagen wel rustig onder. Ik denk ook dat er over een half jaar wel een vaccin is. Misschien nog niet hier, misschien nog niet voor iedereen, maar dat er iets klaar is, zal denk ik al heel veel schelen in hoe we het beleven. Dat er zicht is op een oplossing.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nandina* schreef:
20-09-2020 21:11
Ik was heel bang voor al die mensen in dat vliegtuig en zag elke vlucht als een mogelijkheid tot superspreadevent. Oké, ik overdrijf iets, maar ik had echt meer besmettingen vanuit een vlucht verwacht. Ik heb nog niet gelezen dat mensen elkaar op een lange vlucht hebben besmet.
Ik eerlijk gezegd ook, ik begreep echt niet waarom je mocht vliegen. Gelukkig is dat geen probleem gebleken, ik meen toch dankzij goede ventilatie? Des te beter zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven