hotelkamer: laat jij wel eens eten bezorgen?

21-09-2020 02:11 174 berichten
Ik kom zo weinig in hotels, dat ik gewoon de "etiquetten" niet ken. Vaak is het hele idee van een hotel dat je daar vooral slaapt, en buiten de deur gaat eten (of in hun eigen restaurant ofzo). Maar als je gewoon lekker iets op je kamer wil opeten (wat ze ook in het restaurant niet verkopen), kan je dan eten halen of laten bezorgen, of zou je dat alleen mogen in een studio of appartement ofzo, waar meer keukenfaciliteit bij zit?

Ik moet misschien komende 2 nachten naar een hotel omdat mijn zoon ineens paniekgedachten kreeg bij het kamp waar hij straks heen moet. Het is 1,5 uur rijden van huis, en de kans bestaat dat hij de hele dag wel mee wil doen, maar daar absoluut niet wil slapen. Dus ik overweeg om maar vast een hotelkamer te boeken voor die 2 nachtjes, zodat ik op loopafstand zit en hem 'savonds kan ophalen en de volgende ochtend voor het ontbijt weer aflever. Dan is hij er alleen bij voor het slapen, en moet ik verder mijn eigen eten regelen enzo. Ik heb dan geen zin om alleen de stad in te gaan, zeker niet met corona nu. En ik vind het hotel duur genoeg; ik hoef niet steeds de horeca in.

Een goedkoper alternatief is 2 nachten in ons kleine bijzettentje gaan slapen op een camping ergens in de buurt, maar dan heb ik wel heel weinig comfort... Die hotelkamer is lekker dichtbij enzo, en nog "relatief" betaalbaar. Dus ik ga niet voor een studio ofzo. Airbnb was ook niet echt veel voordeliger, en dan zit je in iemands huis. Vind ik ook erg ongezellig... Dus wat doe ik dan met mijn eetmomenten zonder de mensen van het hotel voor hun hoofd te stoten?
Gewoon eten bestellen via thuisbezorgd ofzo hoor!
Ik nam regelmatig gewoon eten mee naar m'n hotelkamer. In het buitenland zelfs een paar keer gehad dat er een supermarktje zat in het hotel en zelfs een klein keukentje met magnetron op de gang.

Er heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd dat 't niet mocht terwijl ze het wel gewoon op tafel zagen liggen of in de minibar.

Kortom gewoon eten mee nemen. Ik raad wel aan om iets te nemen wat niet te overheersend ruikt tenzij je een raam open kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je dit als oplossing hebt bedacht.

Lijkt me geen probleem. Zelf nooit gedaan met thuisbezorgd maar wel met zakken chips ect en niemand die daar moeilijk om deed.
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet iets via AirBnb boeken met kook-gelegenheid of toch minstens een koelkast en mini-tafel?

Lijkt mij zo onhandig qua levering "hotel X - kamer Y".
Een zak chips is 1 zaak, maar een hele pizza vind ik wat anders.

Of de supermarkt in en sushi of een maaltijd-salade?
(Vergeet dan wel geen setje - of 2 als zoon mee-eet - bestek mee te nemen van thuis.)

Denk je ook aan brood of iets voor 's middags?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Thuisbezorgd bezorgde voor corona ook op een patiëntenkamer in het ziekenhuis dus ik zie niet in waarom het in een hotel niet zou kunnen. Wel komen ze de ene keer wel de afdeling op en een andere keer moet het beneden bij de receptie opgehaald worden.

Zit er geen afhaalchinees, -pizzeria, visboer of snackbar in de buurt? Of haal bij de supermarkt een maaltijdsalade of neem die zelf van huis mee.
Natuurlijk kan dat. Veel hotels hebben daarvoor zelfs roomservice, maar iets laten bezorgen kan ook. En ik nam meestal ook zelf wat mee voor het ontbijt, als dat niet inbegrepen was in de kamerprijs. Als je een koelkastje op de kamer hebt is dat ideaal.
Je bent dit nu aan het regelen, maar informeer eens op school of er toevallig niet meer kinderen zijn die niet willen/durven overnachten op de kamplocatie. Bij ons was er altijd wel een klein clubje wat opgehaald werd en de volgende dag weer werd teruggebracht. De kinderen sliepen heerlijk in hun eigen bed en gingen vrolijk terug de volgende dag.

Is dat niet mogelijk dan zoon ophalen als het bedtijd is en brengen voor het ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf iets meenemen kan, dat is geen enkel probleem.
Thuisbezorgd laten komen is wel tegen de etiquette. Tenzij er folders van bezorgdiensten op de kamer liggen of nadrukkelijk wordt aangegeven dat het mag.
Heb ik in NL nog nooit meegemaakt trouwens. Wel het omgekeerde, dat op de kamer een papier lag waarop stond: thuisbezorgd is voor thuís. Logisch toch, de receptie heeft wel wat beters te doen dan pizzabezorgers ontvangen. Bovendien wil je dat toch niet hebben, dat er allerlei bezorgers door je hotel banjeren. Of rondhangen in de lobby.
impala wijzigde dit bericht op 21-09-2020 06:16
5.41% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
21-09-2020 05:54
Natuurlijk kan dat. Veel hotels hebben daarvoor zelfs roomservice, maar iets laten bezorgen kan ook. En ik nam meestal ook zelf wat mee voor het ontbijt, als dat niet inbegrepen was in de kamerprijs. Als je een koelkastje op de kamer hebt is dat ideaal.
Roomservice is natuurlijk een heel ander verhaal. Dat is een service van het hotel zelf, door eigen personeel en je betaalt er ook voor.
.
Alle reacties Link kopieren
Thuisbezorgd kan echt niet zoals impala al schrijft. Bij een B& B vaak wel maar bij een hotel niet.

Wat ik wel eens deed was een poke bowl of dergelijke buiten de deur eten, gewoon afhalen en en fijn plekje buiten zoeken om te eten. Je hoeft geen horeca op te zoeken muts het droog is, gewoon een bankje in een (stads)park.

Mocht het slecht weer zijn koop je een maaltijdsalade bij de supermarkt en eet je die op je kamer.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
21-09-2020 06:19
Thuisbezorgd kan echt niet zoals impala al schrijft. Bij een B& B vaak wel maar bij een hotel niet.

Wat ik wel eens deed was een poke bowl of dergelijke buiten de deur eten, gewoon afhalen en en fijn plekje buiten zoeken om te eten. Je hoeft geen horeca op te zoeken muts het droog is, gewoon een bankje in een (stads)park.

Mocht het slecht weer zijn koop je een maaltijdsalade bij de supermarkt en eet je die op je kamer.
Een pokebowl zou ik wel gewoon meenemen naar mijn kamer hoor. Maar geen Indiaas bijvoorbeeld. De volgende gast wil niet dat zijn kamer meurt naar rook, maar ook niet naar curry of knoflook of pizza.
impala wijzigde dit bericht op 21-09-2020 06:31
0.28% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
21-09-2020 06:25
Een pokebowl van zou ik wel gewoon meenemen naar mijn kamer hoor. Maar geen Indiaas bijvoorbeeld. De volgende gast wil niet dat zijn kamer meurt naar rook, maar ook niet naar curry of knoflook of pizza.
Ik vind het ook prima kunnen op de kamer maar vind het juist veel leuker om ergens op een bankje te gaan zitten. Kost niets extra's, beetje mensen kijken van de stad genieten.... Beter dan alleen maar op je kamer hangen.
Dat je de receptie er niet mee lastig valt, dat vind ik logisch.

Maar dan pak je het buiten aan. De pizzakoerier komt ook naar parkeerplek x bij hotel y of ingang bos het hertenkamp.
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
21-09-2020 06:34
Dat je de receptie er niet mee lastig valt, dat vind ik logisch.

Maar dan pak je het buiten aan. De pizzakoerier komt ook naar parkeerplek x bij hotel y of ingang bos het hertenkamp.
Dat zou misschien nog kunnen, maar ik vind dat zelf wel een beetje raar. Het is geen drugsdealer.
Je zou dan in elk geval vooraf moeten betalen, want je gaat natuurlijk niet op straat staan afrekenen.
.
Kan prima!

Heb in 1 hotel gezeten waar restaurant onder zat maar toen in Corona tijd gesloten was. Wel afhalen. Dus besteld en opgehaald en op mijn kamer opgegeten.

En ander hotel ook in Corona tijd ook besteld en laten bezorgen. Tijd afgesproken zodat ik beneden bij de hoofdingang stond, en afgerkend en eten mee naar de kamer. Ook geen probleem.

Dus snap niet waarom het niet zou kunnen? Vergeet alleen geen bord en bestek mee te nemen (of wegwerp)

Of je zou zelf wat kunnen afhalen en meenemen naar je kamer.

Zelfde met ontbijt, soms heb ik overnachtingen zonder ontbijt. Dan neem ik zelf wat mee of haal wat in supermarkt ter plekke.
impala schreef:
21-09-2020 06:38
Dat zou misschien nog kunnen, maar ik vind dat zelf wel een beetje raar. Het is geen drugsdealer.
Je zou dan in elk geval vooraf moeten betalen, want je gaat natuurlijk niet op straat staan afrekenen.
Waarom niet? Ik bestel ook afhaal in het park bijvoorbeeld. En tegenwoordig kun je alles met iDeal of creditcard betalen. En al heb je alleen contant geld zou het me echt aan mijn reet roesten wat anderen daarvan vinden.

Ik heb niet zoveel met dat ‘kan echt niet’. Je huurt daar een kamer, zolang je er anderen niet mee lastig valt lekker doen waar je zin in hebt zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Naadje32 schreef:
21-09-2020 06:43
Kan prima!

Heb in 1 hotel gezeten waar restaurant onder zat maar toen in Corona tijd gesloten was. Wel afhalen. Dus besteld en opgehaald en op mijn kamer opgegeten.

En ander hotel ook in Corona tijd ook besteld en laten bezorgen. Tijd afgesproken zodat ik beneden bij de hoofdingang stond, en afgerkend en eten mee naar de kamer. Ook geen probleem.

Dus snap niet waarom het niet zou kunnen? Vergeet alleen geen bord en bestek mee te nemen (of wegwerp)

Of je zou zelf wat kunnen afhalen en meenemen naar je kamer.

Zelfde met ontbijt, soms heb ik overnachtingen zonder ontbijt. Dan neem ik zelf wat mee of haal wat in supermarkt ter plekke.
Dit vind ik ook niet kunnen. Dat wil je gewoon niet hebben voor de deur van je hotel, dat er brommertjes voor komen rijden en er transacties gedaan worden. Dat staat nogal aso. Maar het hangt er ook een beetje vanaf wat voor hotel het is.
impala wijzigde dit bericht op 21-09-2020 06:50
3.32% gewijzigd
.
impala schreef:
21-09-2020 06:38
Dat zou misschien nog kunnen, maar ik vind dat zelf wel een beetje raar. Het is geen drugsdealer.
Je zou dan in elk geval vooraf moeten betalen, want je gaat natuurlijk niet op straat staan afrekenen.
Je betaalt toch bijna alle bezorgdiensten vooraf tegenwoordig. Er wordt zo vaak bezorgd in het park (boom 3 na de fontein) vooral op een mooie dag, dat niemand daar nog raar van opkijkt. En het in ontvangst nemen van een dampende pizzadoos voor een hotel lijkt me overduidelijk geen drugsdeal. Of een hele amateuristische.
impala schreef:
21-09-2020 06:47
Dit vind ik ook niet kunnen. Dat wil je gewoon niet hebben voor de deur van je hotel, dat er brommertjes voor komen rijden en er transacties gedaan worden. Dat staat nogal aso.
Uit welk jaar kom jij? Het gaat om pizza/een salade/een pokebowl. Niet om coke.

Al geloof ik dat dat laatste genoeg gebeurt juist in hotels door zakenmannetjes.

Net als prostituees op de kamer laten komen.
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
21-09-2020 06:49
Uit welk jaar kom jij? Het gaat om pizza/een salade/een pokebowl. Niet om coke.

Al geloof ik dat dat laatste genoeg gebeurt juist in hotels door zakenmannetjes.

Net als prostituees op de kamer laten komen.
Dat het gebeurt, wil niet zeggen dat het ok of beschaafd gedrag is. Maar je kunt natuurijk overal schijt of reetroest aan hebben, die mensen bestaan.
.
impala schreef:
21-09-2020 06:50
Dat het gebeurt, wil niet zeggen dat het ok of beschaafd gedrag is. Maar je kunt natuurijk overal schijt of reetroest aan hebben, die mensen bestaan.
Ik snap werkelijk waar niet wat er niet beschaafd zou zijn aan een pizza aannemen voor de deur van een hotel. Je valt er niemand mee lastig.

Leven en laten leven denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Je mag meestal geen kookplaatjes op je kamer of doerians eten. Dat weet ik wel. Dat laatste trok me ook niet aan, maar wat betreft het eerste was het een sport om toch iets te koken op de kamer. Noedels; instantsoep, eieren, e.d. was goed te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit echt heel regelmatig en is echt geen enkel probleem. Meestal haal ik iets af en neem dat mee naar de kamer. Maar ik heb ook wel eens een hotel uitgezocht op de roomservice.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde situatie gehad bij ons op kamp. Die moeder zat ook in een hotel.
Ik zou gewoon bij de AH een maaltijdsalade kopen en meenemen naar je kamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven