Reizen
alle pijlers
Elektrisch rijden en snelladen
maandag 21 september 2020 14:02
Voor mijn werk moet ik binnenkort ver rijden. Ik rijd dan voor het eerst met een elektrische deelauto. Op de plaats van bestemming is jammer genoeg geen laadpaal. Daarom wil ik op de terugweg gaan laden bij een snellaadpaal. Maar hoe weet ik nu waar die precies zitten? Ik kan op internet zat kaartjes vinden met locaties van laadpalen, maar ik heb geen idee welke regulier zijn en welke snelladen.
maandag 21 september 2020 14:16
maandag 21 september 2020 14:22
Dat zou kunnen, dat moet ik navragen. Maar kun je dan ook filteren op snellaadpalen?
maandag 21 september 2020 14:22
maandag 21 september 2020 14:23
Dank je voor de link.
maandag 21 september 2020 14:42
maandag 21 september 2020 14:44
En dan ga je ná je afspraak ergens 3 kwartier je staan te vervelen omdat die auto opgeladen moet worden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 21 september 2020 15:21
Op Google Maps (althans op mijn smartphone) kan ik op een laadpaal-icoon tikken. Dan zie ik het type (getal), het oplaadvermogen in kilowatt en het aantal.
Bijvoorbeeld: Type 2, 22,2 kW. Totaal 2.
Ik heb daar verder geen verstand van, omdat ik geen elektrische auto heb. Maar misschien zeggen jou het type en het vermogen wel iets.
World of Warcraft: Legion
maandag 21 september 2020 15:28
Die snellader op de terugweg is inderdaad om het laatste beetje sap te geven om thuis te komen. Ik heb dat ook wel gehad bij een werkafspraak net buiten mijn range. Bij de afspraak was geen mogelijkheid om te laden, dus dan inderdaad op de terugweg maar even een extra koffiepauze pakken en de auto bijladen. Na pakweg 15 min snelladen zat er weer voldoende sap in de batterij om thuis te komen.
Die 15 min wachten kan je natuurlijk vervelend vinden, maar eigenlijk valt dat wel mee. Met een elektrische auto rij je eigenlijk nooit meer om naar een tankstation. Ik kan hem gewoon laden op de oprit, dus die tijd bespaar je weer.
Ik neem wel aan, omdat TS schrijft dat het om een elektrische deelauto gaat, dat het ding op een vaste plek teruggeparkeerd moet worden en dat je dus niet elke laadpaal in de buurt kan uitkiezen.
Die 15 min wachten kan je natuurlijk vervelend vinden, maar eigenlijk valt dat wel mee. Met een elektrische auto rij je eigenlijk nooit meer om naar een tankstation. Ik kan hem gewoon laden op de oprit, dus die tijd bespaar je weer.
Ik neem wel aan, omdat TS schrijft dat het om een elektrische deelauto gaat, dat het ding op een vaste plek teruggeparkeerd moet worden en dat je dus niet elke laadpaal in de buurt kan uitkiezen.
maandag 21 september 2020 15:33
Dat is te ver, daar heb ik al naar gekeken. Ik heb ook zware spullen bij me, dus 45 minuten lopen is geen optie.dannas schreef: ↑21-09-2020 14:42In de Nextcharge app kan je per laadpaal zien hoe snel ze zijn.
Ik zoek vaak naar een laadpaal in de buurt en kijk dan of ik het laatste stukje kan lopen. Mijn man doet hetzelfde. Liever dat, dan onderweg een half uur ergens moeten laden. Dus dat zou je ook nog kunnen doen.
maandag 21 september 2020 15:35
Dank je Hans.hans66 schreef: ↑21-09-2020 15:21Op Google Maps (althans op mijn smartphone) kan ik op een laadpaal-icoon tikken. Dan zie ik het type (getal), het oplaadvermogen in kilowatt en het aantal.
Bijvoorbeeld: Type 2, 22,2 kW. Totaal 2.
Ik heb daar verder geen verstand van, omdat ik geen elektrische auto heb. Maar misschien zeggen jou het type en het vermogen wel iets.
maandag 21 september 2020 15:37
Dat laatste klopt. En dat ik een kwartier of 20 minuten moet wachten vind ik ook wel te overzien. Ga ik ff koffie drinken ofzo.kastella schreef: ↑21-09-2020 15:28Die snellader op de terugweg is inderdaad om het laatste beetje sap te geven om thuis te komen. Ik heb dat ook wel gehad bij een werkafspraak net buiten mijn range. Bij de afspraak was geen mogelijkheid om te laden, dus dan inderdaad op de terugweg maar even een extra koffiepauze pakken en de auto bijladen. Na pakweg 15 min snelladen zat er weer voldoende sap in de batterij om thuis te komen.
Die 15 min wachten kan je natuurlijk vervelend vinden, maar eigenlijk valt dat wel mee. Met een elektrische auto rij je eigenlijk nooit meer om naar een tankstation. Ik kan hem gewoon laden op de oprit, dus die tijd bespaar je weer.
Ik neem wel aan, omdat TS schrijft dat het om een elektrische deelauto gaat, dat het ding op een vaste plek teruggeparkeerd moet worden en dat je dus niet elke laadpaal in de buurt kan uitkiezen.