Voel me ongezien

21-09-2020 16:06 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op dit moment zit ik verdrietig op de bank. Ik heb drie weken vakantie gehad en vandaag was mijn eerste werkdag.
Eigenlijk "werk" ik niet echt, ik zit op een werkervaring plaats. Daar heb ik een inhoudelijke begeleider en nog een soort manager voor overige zaken. Veel meer mensen ken ik ook niet echt want corona en werkervaring plaats.

Ik kwam online en hoopte mijn inhoudelijk begeleider te spreken. Voor de fun, ik had gehoopt dat ik over mijn kleine vakantie kon vertellen en voor de inhoud. Wat ga ik nu doen/aan werken?

Maar de inhoudelijke begeleider stond niet online. Ik heb een bericht gestuurd en later nog een Whatsapp. Ik hoorde niets.

Nu voel ik me zo verdrietig. Zo'n gevoel dat niemand in je is geïnteresseerd.
Ik sprak online een meisje aan die ik ken en vroeg hoe haar vakantie was (zij was ook geweest) maar geen respons.


Nu stel ik me misschien wel heel erg aan. Maar dit is zo zuur. Mijn vriend gaat wel naar zijn werk, ziet collega's.. ik ben er best wel jaloers op. Mijn normale werk week zie ik alleen mijn inhoudelijk begeleider meer mensen zie ik niet. En dat komt nu zo bitter, naar binnen. Ik zou zo graag over mijn vakantie willen praten, smalltalk en alles. Maar nu zit ik de hele dag alleen. En dat voelt k*t.

Misschien zwelg ik in het zelfmedelijden, sorry. Maar dit is zo'n anticlimax voor me. Terwijl ik het had kunnen zien aankomen...
Maar toch baal ik. Heb de laptop eerder afgesloten, want ja, weet nu ook niet wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een mailtje sturen naar je begeleider om aan te geven dat je eerder bent uitgelogd aangezien je niet wist wat je taken waren en je haar niet kom bereiken.

De rest. Ik snap dat je je rot voelt maar voor veel kantoorwerkers is dat contact en koffiehoekprietpraat nu een gemis.

Je kan een bericht sturen maar weet natuurlijk niet wanneer het gelegen komt of dat iemand druk is met iets. Ik reageer daar momenteel ook weinig op eerlijk gezegd.
Als je begeleider niet online staat is ie misschien afwezig. Of in vergadering of druk met iets anders.

En praatjes voor de fun is online nu eenmaal niet zoals op het werk bij het koffie-apparaat. Voor praten over vakantie, smalltalk en alles zou ik echt iemand anders zoeken dan collega's online.
Hoe was je vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt :)
Jullie reacties helpen wel even relativeren.

Dat meisje die ik een bericht deed, reageerde wel op een eerder berichtje. En toen ineens niet meer. Dat kan natuurlijk, zij is ook aan het werk.

Helaas heb ik verder niet zo'n grote sociale kring, dus ik had "gehoopt" op wat aanspraak. Maar ja, werk is om te werken...
Dat weet ik ook wel, toch kwam het rauw op mijn dak.
Over mijn vakanties vertel ik op werk alleen op verzoek, nooit ongevraagd, de meeste mensen zitten niet op andermans vakantieavonturen te wachten. Mijn leidinggevende heeft er echt nog nooit naar gevraagd. Maar goed, da’s nogal een formeel type Fransman.

Maar je moet natuurlijk wel wat te doen hebben. Dus houd het zakelijk en ga daar meer achteraan. Misschien zelf een voorstel doen?

Eerlijk is eerlijk, als ik mensen het druk hebben, staan de taken voor de stagiair soms niet bovenaan de prioriteitenlijst. Ook omdat dat vaak ook weer rijd kost. Maar misschien kun je vragen of je begeleider misschien rond kan vragen of iemand iets te doen heeft?
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 21-09-2020 16:42
9.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahaha :D
Thanks!
Het was super leuk!

Mijn vriend en ik zijn last minute naar een veilig stukje buitenland gegaan. We hebben leuke dingen gedaan: MTB en hiken. Het was top! Ik ben ook dankbaar voor zo'n vakantie!
Alle reacties Link kopieren
@rumforviva

Ja dat ik ook. Mijn begeleider was ook op vakantie geweest en die had ik ook willen vragen hoe het was.

Ik ga morgen mijn begeleider stalken en dan komt dat wel goed :)

Ik ben geen stagiair. Ik ben op mijn oude werk ziek uitgevallen en met dit bouw ik weer uren op. Zodat ik hopelijk over een tijdje weer een betaalde baan heb :D
Alle reacties Link kopieren
Oh ik snap je wel hoor! Ik heb zelf een heel leuk team en we hebben het onderling altijd over elkaars plannen voor het weekend/vakantie etcetera. Er wordt ook altijd naar gevraagd bij elkaar. Ik vind het altijd heel belangrijk om het op werk met collega's ook heel gezellig te hebben en het lijkt me een stuk saaier als het alleen maar over werk zelf gaat. Ik zou hier dan ook niet tegen kunnen, dat niemand even vraagt hoe je vakantie was. Dat vragen wij onze stagiairs/werkstudenten etc ook. Toen iedereen nog volledig thuis werkte tijdens corona sprak ik ook nog regelmatig collega's zonder dat het werk gerelateerd was.

Nu scheelt het dat het een werkervaringsplek is: als je later ergens anders komt te werken, weet je in ieder geval dat je beter op zoek kan naar een bedrijf waar de sfeer wat meer open is!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te horen dat jou werk zo gezellig is! Wat jij beschrijft is precies wat ik mis!
Ja, ik wil wel werk zoeken waar er een gezellige sfeer hangt. Hopelijk lukt het!
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
21-09-2020 16:36
Bedankt :)
Jullie reacties helpen wel even relativeren.

Dat meisje die ik een bericht deed, reageerde wel op een eerder berichtje. En toen ineens niet meer. Dat kan natuurlijk, zij is ook aan het werk.

Helaas heb ik verder niet zo'n grote sociale kring, dus ik had "gehoopt" op wat aanspraak. Maar ja, werk is om te werken...
Dat weet ik ook wel, toch kwam het rauw op mijn dak.
Nou ja dat werk is om te werken en niet voor wat aanspraak is wat kort door de bocht.
Buiten dat het per bedrijf of afdeling al verschilt hoe men met elkaar omgaat maakt corona en het thuiswerken het gewoon lastiger.
De collega waar ik normaal zeker 3 dagen per week ff babbel bij het koffieapparaat? Daar maak ik nu 1x per week bewust een online afspraak van 10 min mee om even bij te praten.
Want ik merkte dat ik amper meer pauzes nam, langere dagen maakte en dus ook echt vereenzaamde. Dus ik snap je echt to, maar er iets actief aan doen is beter dan erin verzuipen!
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
21-09-2020 16:54
Nou ja dat werk is om te werken en niet voor wat aanspraak is wat kort door de bocht.
Ja dat klopt. Maar zo voelt het wel voor mij. Mijn inhoudelijk begeleider doet eigenlijk nauwelijks aan smalltalk. Ik vind het erg vervelend.

drominique schreef:
21-09-2020 16:54
Want ik merkte dat ik amper meer pauzes nam, langere dagen maakte en dus ook echt vereenzaamde. Dus ik snap je echt to, maar er iets actief aan doen is beter dan erin verzuipen!
Ja, dat besef ik me nu ook.
Ik herken het ook echt wel een beetje! Ik heb een hele poos thuis gezeten met thuiswerken. Al voor dat Corona begon, sinds september 2019 om precies te zijn. Ik werkte sindsdien thuis en héél even was het leuk. Tot ik er echt genoeg van kreeg. Ik zocht een andere baan maar werd nergens aangenomen met een hbo opleiding. Toen kwam Corona. Wat natuurlijk vreselijk is, en ik wens echt niemand die ziekte etc, maar ik voelde me iets meer gehoord. Ik was namelijk niet meer de enige die moest thuiswerken, ineens waren er heel veel mensen in hetzelfde schuitje voor mijn gevoel. In juni ben ik gelukkig ook aangenomen bij een nieuw bedrijf. Daar werk ik nu vanwege Corona maar 1 dag in de week op kantoor. Ook niet helemaal zoals ik zou willen, maar het is echt al véél beter dan eerst. Ik ben nog niet waar ik zou willen zijn, maar dat het voor mijn gevoel beter gaat, is al heel belangrijk.

Hopelijk voel je met mijn verhaal ook iets meer gehoord, omdat je zeker niet de enige bent.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
21-09-2020 17:07
maar ik voelde me iets meer gehoord. Ik was namelijk niet meer de enige die moest thuiswerken, ineens waren er heel veel mensen in hetzelfde schuitje voor mijn gevoel.

Hopelijk voel je met mijn verhaal ook iets meer gehoord, omdat je zeker niet de enige bent.
Ja, dat ja. Ik zat voor corona ook thuis. Toen mocht ik een paar maanden naar kantoor. En toen corona.
Helaas pakte ik het wat negatiever op dan jij. Ik dacht: wat zeikt iedereen over thuis zijn? Ik zat al eerder thuis. En nu weer. Voelde zo oneerlijk.

Je verhaal helpt zeker. Gedeelde smart is halve smart ;)
Bedankt! Ik wens je veel plezier in je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
en een online afspraak inplannen?
Gewoon in de agenda van je begeleider schieten? "bijpraten en overdracht Zomerkreeft en Baasje" morgenochtend van 9 tot 10
Zomerkreeft schreef:
21-09-2020 16:44
@rumforviva

Ja dat ik ook. Mijn begeleider was ook op vakantie geweest en die had ik ook willen vragen hoe het was.

Ik ga morgen mijn begeleider stalken en dan komt dat wel goed :)

Ik ben geen stagiair. Ik ben op mijn oude werk ziek uitgevallen en met dit bouw ik weer uren op. Zodat ik hopelijk over een tijdje weer een betaalde baan heb :D
Oh sorry, verkeerd begrepen. Nou, richt je dan vooral op jezelf zodat je weer lekker aan de slag kunt en schud dat gedoe met de vakantie van je af.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 21-09-2020 17:23
1.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 17:15
en een online afspraak inplannen?
Gewoon in de agenda van je begeleider schieten? "bijpraten en overdracht Zomerkreeft en Baasje" morgenochtend van 9 tot 10
Vanochtend om 9 uur gedaan voor 11 uur en daar reageerde de begeleider niet op. Dus heb ik de afspraak verplaatst naar morgen.
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
21-09-2020 16:39
Hahaha :D
Thanks!
Het was super leuk!

Mijn vriend en ik zijn last minute naar een veilig stukje buitenland gegaan. We hebben leuke dingen gedaan: MTB en hiken. Het was top! Ik ben ook dankbaar voor zo'n vakantie!
Klinkt leuk! In bergachtig gebied geweest?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
21-09-2020 17:23
Oh sorry, verkeerd begrepen. Nou, richt je dan vooral op jezelf zodat je weer lekker aan de slag kunt en schud dat gedoe met de vakantie van je af.
Maakt niet uit, ik had het niet geschreven :)
Ja, het gaat nu al stukken beter. Ik heb het al wat van me af gezet.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt heel gezellig zomerkreeft!
Misschien heb ik er overheen gelezen, wel gelezen dat je een kleine sociale kring hebt, maar heb je geen leuke vriendin waar je tegenaan kan beppen over oa je vakantie?
En anders daar aan gaan werken? Want zoals ik al zei, je klinkt leuk! :-D
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
21-09-2020 17:25
Klinkt leuk! In bergachtig gebied geweest?
Yes!
Om privacy durf ik het niet precies te zeggen. Maar het was er bergachtig en als bonus een mooi meertje!

Dan draai ik het maar om:
Als ik niet op werk kon kletsen dan maar hier :P

@Dianaf: heb jij vakantie gehad?

(Ik weet niet of ik iemand kan taggen, ben nieuw op het forum en zoek nog uit hoe alles moet)
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
21-09-2020 17:28
Je klinkt heel gezellig zomerkreeft!
Misschien heb ik er overheen gelezen, wel gelezen dat je een kleine sociale kring hebt, maar heb je geen leuke vriendin waar je tegenaan kan beppen over oa je vakantie?
En anders daar aan gaan werken? Want zoals ik al zei, je klinkt leuk! :-D
Dankjewel, dat is erg aardig van je! :D
Uhm ja ik zou vanavond samen gaan sporten met mijn enige vriendin. Maar ze was te laat met inschrijven... Dus dat is botte pech.

En ja, ik wil graag mijn sociale kring uitbreiden. Ik wou een cursus gaan doen, maar ja door corona gaat dat niet :(
Alle reacties Link kopieren
Oh Zomerkreeft ik snap je gevoel heel goed. Rationeel kun je nog zo goed snappen dat iemand druk is o.i.d., je voelt je gewoon toch onbelangrijk en dat is niet fijn. Zeker omdat je dan ook niet aan het werk kan, dan duurt de dag lang en voel je je rot.
Hopelijk kun je snel je begeleider spreken en ook weer lekker aan de slag. Ga je vanavond iets leuks doen om je gedachten te verzetten?
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
21-09-2020 17:33
Dankjewel, dat is erg aardig van je! :D
Uhm ja ik zou vanavond samen gaan sporten met mijn enige vriendin. Maar ze was te laat met inschrijven... Dus dat is botte pech.

En ja, ik wil graag mijn sociale kring uitbreiden. Ik wou een cursus gaan doen, maar ja door corona gaat dat niet :(
Meehhh
Wat voor sport doe je en wat voor cursus wilde je gaan doen?

En ik herken het wel een beetje hoor, zou soms ook graag een grotere sociale kring hebben maar vind niet zo gauw iemand écht leuk om échte dingen mee te delen, of ik gooi heel mijn ziel en zaligheid in een vriendschap terwijl de ander op de vlakte blijft :facepalm: :proud: en dat laat ik dan verwateren :byee:
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Miriammm schreef:
21-09-2020 17:33
Oh Zomerkreeft ik snap je gevoel heel goed. Rationeel kun je nog zo goed snappen dat iemand druk is o.i.d., je voelt je gewoon toch onbelangrijk en dat is niet fijn. Zeker omdat je dan ook niet aan het werk kan, dan duurt de dag lang en voel je je rot.
Hopelijk kun je snel je begeleider spreken en ook weer lekker aan de slag. Ga je vanavond iets leuks doen om je gedachten te verzetten?
Ja precies dat :) mooie verwoording met de dag die dan lang duurt. Dat was het ook.
Ik ga vanavond dus lekker sporten! Heb ik veel zin in!
Gelukkig is mijn vriend nu ook thuis. Nu samen koken en dan sporten :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven