Mode & Beauty alle pijlers

Patch test haar verven, iemand?

21-09-2020 21:52 9 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs Just For Men beard verf gekocht (https://www.kruidvat.nl/j...in-haarkleuring/p/3702315.

De reviews op het internet lopen enorm uiteen. Voor sommigen is het een wondermiddel, de ander krijgt enorme allergische reacties op het product.

Mijn eerste vraag: zijn er vergelijkbare producten die minder schadelijke stoffen bevatten en dus geen allergische reacties oproepen?

Mijn tweede vraag: zijn er mensen die dit product eerder gebruikt hebben? Zo ja, volgens de handleiding moet je altijd 48 uur van te voren een patch test uitvoeren om te minimaliseren dat je een allergie hebt opgelopen voor 1 van de stoffen. Iemand die weet hoe je deze patch test uit moet voeren? In de handleiding staat dat je een klein beetje verf moet aanbrengen aan de binnenkant van je elleboog. Maar deze moet je niet wassen 48 uur? Ik weet dat dames ook vaak een patch test doen voordat zij hun haar verven dus ik ben benieuwd.

Bedankt alvast! :)
Alle reacties Link kopieren
sytrusze schreef:
21-09-2020 21:52
Iemand die weet hoe je deze patch test uit moet voeren? In de handleiding staat dat je een klein beetje verf moet aanbrengen aan de binnenkant van je elleboog. Maar deze moet je niet wassen 48 uur? Ik weet dat dames ook vaak een patch test doen voordat zij hun haar verven dus ik ben benieuwd.

De handleiding zegt toch al wat je moet doen? Even een klein beetje spul aanbrengen aan de binnenkant van je elleboog. Als je huid niet reageert, dan kun je in principe dus verder gaan naar de volgende ronde. In de regel zal je huid de eerstvolgende dag echt al wel een reactie vertonen als je allergisch bent.
Alle reacties Link kopieren
Eerste vraag: geen idee.

Tweede vraag: zoals Fitsspits beschrijft. Als je echt een heftige allergische reactie krijgt dan zie je dat binnen 24 uur al op je arm. Dan haal je 24 uur nog niet eens ben ik bang. Maar beter op een klein plekje op de arm dan op je gezicht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel ervaring met de gewone Just For Men voor hoofdhaar. Dat werkt heel snel en daardoor moeilijk te controleren. Ik zou naar de kapper gaan; daar gebruiken ze gewone verf dus geen spoedverf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Voor een PPD-allergie moet je er toch twee keer eerder mee in aanraking zijn geweest? Anders krijg je geen immuunreactie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-09-2020 22:45
Voor een allergie moet je er toch twee keer eerder mee in aanraking zijn geweest? Anders krijg je geen immuunreactie.
Geloof mij, je kunt echt van de allereerste keer dusdanig opzwellen dat het lijkt alsof je net een K1 gevecht hebt verloren...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik doe altijd een patch test bij mezelf behalve als ik het bij de kapper laat verven want dat lijkt me nogal lastig.

Nog nooit een reactie gehad op de patchtest maar bij sommige verf heb ik wel meer last van jeuk en schilfers dus die koop ik niet meer.

Een keer een natuurlijke haarverf gekocht en daar stond in de gebruiksaanwijzing dat je een pukje haar moest testen om te kijken of de kleur goed uitviel. Had ik niet gedaan want ik dacht hoe erg kan 't zijn. Nou erg... De kleur pakte heel anders uit.
Alle reacties Link kopieren
PPD zit in alle donkere haarverven en kan mega reacties geven. Tot IC aan toe.

Tegenwoordig bevatten sommige verven een nieuwe vorm van PPD, zoals Colourwell. Dan is de kans op een reactie kleiner.

Testen doe je door het ingesmeerde plekje af te dekken met een pleister. In principe moet het 48 uur droog blijven. Maar als je smeert direct na een douche en het dan droog houdt tot de volgende dag kom je een eind.

Bij elk soort reactie zou ik niet meer verven. Een tweede reactie is meestal heftiger dan een eerste.
Sorry, geen meldingen ontvangen van reacties op deze thread...bedankt voor de reacties anyway:

ippy schreef:
22-09-2020 08:26
Tegenwoordig bevatten sommige verven een nieuwe vorm van PPD, zoals Colourwell. Dan is de kans op een reactie kleiner.

Testen doe je door het ingesmeerde plekje af te dekken met een pleister. In principe moet het 48 uur droog blijven. Maar als je smeert direct na een douche en het dan droog houdt tot de volgende dag kom je een eind.

Conclusie uit jullie berichten is dus: verf zonder PDD bestaat niet, dus kans op een reactie zal met alle producten blijven. Oke duidelijk.

Hier de online bijsluiter van Just For Men @ippy: https://justformen.com/pub/media/pdf/JF ... _EngSp.pdf
Staat in dat je het niet mag wassen OF coveren met iets. Dus afdekken met pleister mag blijkbaar ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven