Akwasi kondigt "Omroep Zwart" aan

22-09-2020 23:24 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een tijd waar bijna iedereen op eierschalen loopt, want men wil niet dat een woord verkeerd opgevat kan worden door mensen die overal racisme inzien, (of het woord misbruiken) kondigt Akwasi publieke "Omroep Zwart" aan.

Over de invulling van Omroep Zwart is weinig tot niets bekend, behalve dat je lid kan worden en iedereen gehoord word. Later deze week brengen ze meer naar buiten van hun plannen.

De initiatiefnemers van Omroep Zwart waren niet bereikbaar voor commentaar


Uit KvK gegevens blijkt Akwasi een van de bestuurders te zijn.

Waarom steeds weer onderscheid maken in een landje dat juist geen onderscheid wil maken?
Wat zou Akwasi er van vinden als bv Baudet, Wilders, of 'wie dan ook' een omroep met de naam 'Omroep Blank" zou aankondigen?

Ik vind dit onderscheid maken. Wat vind jij ervan ?


moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-11-2020 22:35
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Waarom steeds weer onderscheid maken in een landje dat juist geen onderscheid wil maken?
Wat zou Akwasi er van vinden als bv Baudet, Wilders, of 'wie dan ook' een omroep met de naam 'Omroep Blank" zou aankondigen?
Om dezelfde reden dat je ook niet alle lives matter’ gaat roepen bij een BLM demonstratie.
missie_m schreef:
22-09-2020 23:24

behalve dat je lid kan worden en iedereen gehoord word
Dit klinkt heel open.
Alle reacties Link kopieren
Alle omroepen komen voort uit de verzuiling: afkomst, religie of politieke kleur ligt aan de basis van alle omroepen.

Vindt het dan heel apart van TO om dan nu opeens te gaan zeuren over “onderscheid maken”. En te insinueren dat we geen onderscheid willen maken in dit land... het hele omroepbestel is daarop gebaseerd.

Nogal hypocriet van TO dus...
stampertje12 wijzigde dit bericht op 23-09-2020 00:15
48.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ervan vind?
Als er iemand is die ik níet boeiend en erg onaantrekkelijk vind om naar te kijken en/of luisteren is het hij wel.
Hij doet z’n ding maar en verder geef ik geen aandacht aan.

Volgende vraag! :-D
Geen prima, prima is geen goed.
kondigt is met een T
S-Meds schreef:
23-09-2020 00:08
kondigt is met een T

Dat was ook het enige wat ik wilde komen melden.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet maar, zit mij niet in de weg.
Alle reacties Link kopieren
Zeven omroepen mikken op een plek in het publieke bestel: ‘Een nieuwe beweging, niet zwart, niet wit, inclusief’
Vorige week sloot de aanmeldingstermijn voor nieuwe omroepen die vanaf 2022 toe willen treden tot de publieke omroep. Zeven aspirant-omroepen meldden zich. Daaronder zijn er twee die zich specifiek richten op moslims.

https://www.nd.nl/cultuur/media/981320/ ... iek-bestel
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oud nieuws.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Duurt niet lang meer of het omroepbestel wordt afgeschaft.
En als het alleen maar gaat over de zwarte bevolking in Nederland zullen er niet genoeg leden vergaard worden om het voor elkaar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
En dan is het toch wel vreemd dat er wel topics over Akwasi's potentiële omroepje geopend worden maar niet over Arnold Karskens' potentiële omroep die Haye van der Heyden wilde gebruiken om de Holocaust te ontkennen en pedoseksuelen een platform te geven.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
23-09-2020 00:50
En dan is het toch wel vreemd dat er wel topics over Akwasi's potentiële omroepje geopend worden maar niet over Arnold Karskens' potentiële omroep die Haye van der Heyden wilde gebruiken om de Holocaust te ontkennen en pedoseksuelen een platform te geven.
Daarom mocht HvdH ook niet meedoen met die omroep in spe. Er komt sowieso niks van terecht. Van beide initiatieven niet. Al zullen er best wat mensen lid gaan worden voor een tientje, dus het levert altijd wat op. Karskens vraagt trouwens maar 5 euro nog wat, zie ik nu.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het toch een vreselijk sneue man.
En iedereen die aan dat gepolariseer meedoet.
Alle reacties Link kopieren
Boeien...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waarom wil iemand die beweerd niet anders dan anderen behandeld te willen worden zich toch zo als apart en anders profileren.
Ik snap het niet.
Ik weet wel dat ik door alle heisa naar huidskleur ga kijken. Dat had ik eerder niet.
Nu denk ik bij een presentatrice bij een interview.. Heee, jij bent zwart, met geblondeerd haar. Bij de jaren hiervoor nog nooit nagedacht over haar huidskleur.
Nu vraag ik me af waar ze haar haar blondeert als je zo trots moet zijn op je zwarte roots. (pun intended)
Door dat gezeik over huidskleur zie ik nu idd verschil. Jammer.
strings-attached schreef:
23-09-2020 02:51
Waarom wil iemand die beweerd niet anders dan anderen behandeld te willen worden zich toch zo als apart en anders profileren.
Ik snap het niet.
Ik weet wel dat ik door alle heisa naar huidskleur ga kijken. Dat had ik eerder niet.
Nu denk ik bij een presentatrice bij een interview.. Heee, jij bent zwart, met geblondeerd haar. Bij de jaren hiervoor nog nooit nagedacht over haar huidskleur.
Nu vraag ik me af waar ze haar haar blondeert als je zo trots moet zijn op je zwarte roots. (pun intended)
Door dat gezeik over huidskleur zie ik nu idd verschil. Jammer.
Ik denk inderdaad dat een aparte omroep voor mensen die 'geen racisme' zagen totdat slachtoffers van racisme zo blijven aangeven, en ook nog eens hun haar verven, heel veel leden zou trekken.
Vooral grapjes over zwarte roots, blanke vla, zeurpieten, etc en opnoemen wat je allemaal niet meer mag zeggen zijn dan denk ik wel heel populair. En opnoemen van wie je niet eens wist dat ze getint waren.
Schreeuwende dj:
'Beyonce? Gisteren pas achter gekomen!'
Sidekick: ' whahahaaa neeeeee! Je lult! Ik ga het Googlen!'
Dj: 'ik lees de appjes voor, ik krijg heel veel binnen! Ruudjetuutje..'
Sidekick stikt van het lachen en herhaalt zes keer 'ruutjetuutje'
Dj: ' Ruudjetuutje dus, appt: nou, het is toch niet zo dat ze haar zwarte roots verbergt, kijk maar naar die....whahaha... UITGROEI'
Sidekick kan nog net piepend uitbrengen 'UITGROEI! ZWARTE ROOTS!'
'Nou Ruudjetuutje, jij krijgt een sleutelhanger, mijn hele dag is weer goed man man man'
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
23-09-2020 00:50
En dan is het toch wel vreemd dat er wel topics over Akwasi's potentiële omroepje geopend worden maar niet over Arnold Karskens' potentiële omroep die Haye van der Heyden wilde gebruiken om de Holocaust te ontkennen en pedoseksuelen een platform te geven.
Nou wat let je dan open jij daar toch een topic over?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
22-09-2020 23:54
Alle omroepen komen voort uit de verzuiling: afkomst, religie of politieke kleur ligt aan de basis van alle omroepen.
Dit dus.

Wat mij betreft waren de omroepen tig jaar geleden al afgeschaft, maar zolang we het met omroepen moeten doen, mag Akwasi prima omroep Zwart aankondigen, zelfs omroep zwart jong, omroep zwart 65+ of omroep zwart milieubewust.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
23-09-2020 00:26
Duurt niet lang meer of het omroepbestel wordt afgeschaft.
En als het alleen maar gaat over de zwarte bevolking in Nederland zullen er niet genoeg leden vergaard worden om het voor elkaar te krijgen.
Er is toch nog helemaal niet bekend wat zijn plannen zijn?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lang leve Spotify ! :cheer:

Mijn muziekwereld is dankzij Spotify echt een stuk groter geworden.

Bo Diddley, Miriam Makeba, Oscar D'Leon, Tino Rossi, Peggy Lee, Howard Keel, Nieuwegrond...

Geen radiozender meer nodig.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Akwasi is Ghanees voor "altijd aandacht vragen".
Love is the meaning of life
Ik heb hier maar één ding op te zeggen:

In een tijd dat iedereen op eierschalen loopt.

Wanneer gaan we nou in godshemelsnaam eens beseffen dat de maatschappij veel en veel en veel groter is dan Akwasi, Johan Derksen, een paar treurige twitteraars, een paar werkloze druktemakers op het viva forum.

Echt, we zijn met 17 miljoen+ mensen in Nederland. Het gaat je voorstellingsvermogen te buiten, maar daarvan loopt 90% niet op eierschalen. Die doen gewoon lekker hun ding, bemoeien zich niet met elke discussie, zitten niet op forums, kennen Akwasi van naam en dat hij ''iets met zwarte piet'' te maken had.

Dat is de maatschappij, niet die paar schreeuwers. Laten we alsjeblieft weer normaal gaan doen,
Mijn tv staat al jaren op zwart en dat gaat niet meer anders worden ook.
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
23-09-2020 07:52
Ik heb hier maar één ding op te zeggen:

In een tijd dat iedereen op eierschalen loopt.
Irritant, he ? Het is “ op eieren lopen “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven