Gezondheid alle pijlers

Stel je vragen over welzijn [kennispartnership Etos]

24-09-2020 09:45 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op donderdag 24 september vindt er hier op het VIVA Forum wederom een kennispartnership plaats, dit keer in samenwerking met Etos. In dit topic kun je de hele dag jouw vragen stellen over je goed voelen.

Het liefst wil je elke dag lekker in je vel zitten. En door corona realiseer je je waarschijnlijk nog meer hoe belangrijk het is om je goed te voelen. Je goed voelen is een optelsom van verschillende elementen. Voeding speelt een rol. Beweging en gezondheid. Maar ook uiterlijke verzorging en balans.

Kun je wel wat hulp gebruiken om lekkerder in je vel te zitten en heb je vragen over gezondheid, innerlijke balans, voeding, uiterlijk of beweging? Vragen zoals:
  • Hoe kan ik mijn nachtrust verbeteren?
  • Welke supplementen kan ik slikken voor een betere weerstand?
  • Welke tips hebben jullie voor een actievere levensstijl?
  • Hoe houd ik mijn mond gezond?
Stel je vraag aan de Voel Je Goed-Expert en maak kans op een Voel Je Goed-Pakket t.w.v. €65,56.

Vriendelijke groet,

Etos, CM VIVA en Moderators Viva

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Is dat voor mensen die geen google hebben of zo????
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Vandaag ben ik de hele dag aanwezig om jullie vragen, met betrekking tot je goed voelen, te beantwoorden. Ik ben al 5 jaar drogist voor Etos en zal al mijn ervaring gebruiken om jullie zo goed mogelijk te adviseren. Rare vragen bestaan niet. Ik hoor graag van jullie!

Liefs,

De Etos deskundige
Voel je goed!
Ik ga toch liever naar mijn huisarts als ik me niet goed voel.
Theamuts schreef:
24-09-2020 10:16
Ik ga toch liever naar mijn huisarts als ik me niet goed voel.
Nou inderdaad en anders is er altijd nog thuisarts.nl
Alle reacties Link kopieren
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 10:24
Reden: Offtopic
66.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie tips voor beenkrampen 's nachts (ben 8 maanden zwanger)?
Alle reacties Link kopieren
Medisch advies vragen mag hier toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Vitaminevraag.

Kun je beter een multivitamine of losse vitamines supplementeren? En waar moet je op letten als je vitamines koopt / hoe kies je de juiste vitamine / merk etc?
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Nee
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik ben in de overgang en sindsdien is mijn slaapritme heel onregelmatig. Was echt een ochtendmens en stond zonder moeite altijd op hetzelfde tijdstip op. Maar sinds een jaar ongeveer lukt het me soms nauwelijks om wakker te worden. Tips?
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
24-09-2020 09:47
Is dat voor mensen die geen google hebben of zo????
Nee dat is voor viva zodat ze weer een gesponsord artikel hebben.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je eigenlijk voor opleiding gehad als drogist, dat je hier als deskundige op gebied van voedingssupplementen wordt gepresenteerd?

Als ik een vraag stel aan mijn drogist, komt ie niet verder dan de bijsluiter voorlezen.

En als ik vragen heb over de gezondheid van mond, ga ik naar de mondhygiëniste of de tandarts.
impala wijzigde dit bericht op 24-09-2020 10:37
41.40% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Marja120291 schreef:
24-09-2020 10:23
Hebben jullie tips voor beenkrampen 's nachts (ben 8 maanden zwanger)?
Willens en wetens ontspannen helpt het beste, tenminste als de kramp niet door een voedingstekort of aandoening komt, maar dat laatste is zelden het geval.

Dat ontspannen kan een ware uitdaging zijn want de pijn maakt bang, en angst maakt gespannen. Maar dan tóch ontspannen, als je dat kan, helpt het beste.

En daarna de bloedsomloop herstellen door te bewegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Marja120291 schreef:
24-09-2020 10:23
Hebben jullie tips voor beenkrampen 's nachts (ben 8 maanden zwanger)?
Goedemorgen,

Dank voor je vraag! Er zijn een aantal tips tegen beenkrampen:
- Zorg voor genoeg ruimte in bed. Wanneer je voeten naar beneden wijzen kan dit de kramp verergeren.
- De spier rekken. Dit kan wat pijnlijk zijn, maar het trekt wel sneller weg daardoor.
- Een warme kruik tegen de plek waar je vaak kramp hebt, kan ook nog wel eens helpen. Let op! Doe nooit gekookt water in een kruik.
- Een kussentje onder je voeten/kuiten leggen zodat die wat hoger liggen.
- Genoeg drinken is ook belangrijk. Vochttekort kan ook kramp veroorzaken.
- Masseer de plek waar je kramp hebt.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Het lijkt me beter om adviezen over voedingssupplementen aan de huisarts te vragen.
Het is überhaupt niet verstandig vitaminepillen te slikken op eigen houtje, Drogisten willen verkopen, anders niks.
Hoe houd ik mijn mond gezond: vraag het de tandarts.
Sorry maar de drogist is de laatste waar ik op af zou gaan voor ècht advies.
Misschien voor de smaak van een bepaald dropje maar verder niet.
Beetje raar dit.
impala schreef:
24-09-2020 10:33
Wat heb je eigenlijk voor opleiding gehad als drogist, dat je hier als deskundige op gebied van voedingssupplementen wordt gepresenteerd?

Als ik een vraag stel aan mijn drogist, komt ie niet verder dan de bijsluiter voorlezen.

En als ik vragen heb over de gezondheid van mond, ga ik naar de mondhygiëniste of de tandarts.

Helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Marja120291 schreef:
24-09-2020 10:23
Hebben jullie tips voor beenkrampen 's nachts (ben 8 maanden zwanger)?

https://www.nutriciavoorjou.nl/zwangers ... in-kuiten/
Alle reacties Link kopieren
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 10:43
Reden: Offtopic
98.11% gewijzigd
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
De lastigste kramp vind ik die in de hamstrings. Je gaat dan naar de wc en als je gaat zitten neem je juist de houding aan die de kramp uitlokt. Maar dan toch; ontspannen, iets anders doen, afleiden, wat rondwandelen, helpt me altijd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik lees op jullie site dat jullie (nogal veel) afslankproducten verkopen: https://www.etos.nl/voeding/afslanken/
Slank je daar echt (blijvend) van af en zijn die producten wel gezond?
Theamuts schreef:
24-09-2020 10:41
Ik lees op jullie site dat jullie (nogal veel) afslankproducten verkopen: https://www.etos.nl/voeding/afslanken/
Slank je daar echt (blijvend) van af en zijn die producten wel gezond?

Nee
herfstappeltaart schreef:
24-09-2020 10:42
Nee
Hey, ben jij EtosVoelJeGoedExpert?
Je mag niet dubbelnicken!
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
24-09-2020 10:25
Vitaminevraag.

Kun je beter een multivitamine of losse vitamines supplementeren? En waar moet je op letten als je vitamines koopt / hoe kies je de juiste vitamine / merk etc?
Goedemorgen,

Dat hangt er helemaal vanaf waarvoor je het wilt gebruiken. Multi vitamines kun je gebruiken als aanvulling op je dagelijkse voeding. Losse vitamines worden vaak voor specifieke doeleinden gebruikt. Magnesium voor de spieren, Vitamine B bij vermoeidheid enz. Je kunt op verschillende punten letten als je vitamines koopt, dit is per persoon verschillend. De een wil graag een vloeibare variant en de ander liever een smelttablet. Zo zijn er verschillende varianten en is er altijd wel een variant die goed aansluit bij jouw wensen. Let er vooral op dat je niet zomaar allerlei losse vitamines koopt, je mag namelijk niet zomaar alles met elkaar combineren. Ook is het belangrijk dat als je klachten hebt eerst langs de huisarts te gaan en niet zomaar vitamines te kopen.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Theamuts schreef:
24-09-2020 10:45
Hey, ben jij EtosVoelJeGoedExpert?
Je mag niet dubbelnicken!
Gelukkig niet nee
:biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven