Gezondheid alle pijlers

Stel je vragen over welzijn [kennispartnership Etos]

24-09-2020 09:45 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op donderdag 24 september vindt er hier op het VIVA Forum wederom een kennispartnership plaats, dit keer in samenwerking met Etos. In dit topic kun je de hele dag jouw vragen stellen over je goed voelen.

Het liefst wil je elke dag lekker in je vel zitten. En door corona realiseer je je waarschijnlijk nog meer hoe belangrijk het is om je goed te voelen. Je goed voelen is een optelsom van verschillende elementen. Voeding speelt een rol. Beweging en gezondheid. Maar ook uiterlijke verzorging en balans.

Kun je wel wat hulp gebruiken om lekkerder in je vel te zitten en heb je vragen over gezondheid, innerlijke balans, voeding, uiterlijk of beweging? Vragen zoals:
  • Hoe kan ik mijn nachtrust verbeteren?
  • Welke supplementen kan ik slikken voor een betere weerstand?
  • Welke tips hebben jullie voor een actievere levensstijl?
  • Hoe houd ik mijn mond gezond?
Stel je vraag aan de Voel Je Goed-Expert en maak kans op een Voel Je Goed-Pakket t.w.v. €65,56.

Vriendelijke groet,

Etos, CM VIVA en Moderators Viva

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 10:52
Reden: Offtopic
94.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een vraag over multivitamines. Wat gebeurt er met vitaminetabletten als ze over de datum zijn? Hoe lang daarna kun je ze nog gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 11:00
Reden: Offtopic
0.00% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
24-09-2020 10:41
Ik lees op jullie site dat jullie (nogal veel) afslankproducten verkopen: https://www.etos.nl/voeding/afslanken/
Slank je daar echt (blijvend) van af en zijn die producten wel gezond?
Goedemorgen,

Een afslankproduct is een hulpmiddel om het afslanken iets 'gemakkelijker' te maken. Het advies is wel om niet alleen een afslankproduct te gebruiken, maar dit te gebruiken naast de gezonde voeding en het sporten. Er zitten namelijk geen vitamines in deze producten. Stop je met afslankproducten en het gezonde eten bijvoorbeeld, dan is het geen garantie dat je niets meer aankomt. Dit heeft ook weer te maken met het gezond blijven eten en sporten. Hier moet een balans in gevonden worden, zodat het gewicht stabiel blijft. Gebruik je dus enkel alleen afslankproducten zonder gevarieerd eten ernaast dan is dit dus niet gezond.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
impala schreef:
24-09-2020 10:33
Wat heb je eigenlijk voor opleiding gehad als drogist, dat je hier als deskundige op gebied van voedingssupplementen wordt gepresenteerd?

Als ik een vraag stel aan mijn drogist, komt ie niet verder dan de bijsluiter voorlezen.

En als ik vragen heb over de gezondheid van mond, ga ik naar de mondhygiëniste of de tandarts.
Ik ben toevallig ook drogist, dus kan het je vertellen. Het is een opleiding van een jaar, bestaat uit 3 modules. 2x adviseren, 1x toezicht.

Bij adviseren leer je alles over zelfzorgklachten, adviesgesprekken, zelfzorgeneesmiddellen. Examen bestaat uit multiple choice vragen over werkzame stoffen, doseringen, bijwerkingen etc.

Bij toezicht leer je over wetgeving en het op orde houden van de administratie. Verder het begeleiden van assistent drogisten en verkoopsters.

Heb je het diploma gehaald dan moet je meerdere nascholingen per jaar volgen. Daarnaast word je geacht je kennis op peil te houden met vakbladen.

Elke drogisterij word gekeurd, inclusief mysteryshoppers. Kom je als filiaal door de keuring dan ben je gecertificeerd en krijg je een keurmerk. Vaak herkenbaar aan de sticker bij de voordeur.

In de praktijk zijn niet alle drogisterijen gecertificeerd.
GreenLadyFern schreef:
24-09-2020 10:57
Ik ben toevallig ook drogist, dus kan het je vertellen. Het is een opleiding van een jaar, bestaat uit 3 modules. 2x adviseren, 1x toezicht.

Bij adviseren leer je alles over zelfzorgklachten, adviesgesprekken, zelfzorgeneesmiddellen. Examen bestaat uit multiple choice vragen over werkzame stoffen, doseringen, bijwerkingen etc.

Bij toezicht leer je over wetgeving en het op orde houden van de administratie. Verder het begeleiden van assistent drogisten en verkoopsters.

Heb je het diploma gehaald dan moet je meerdere nascholingen per jaar volgen. Daarnaast word je geacht je kennis op peil te houden met vakbladen.

Elke drogisterij word gekeurd, inclusief mysteryshoppers. Kom je als filiaal door de keuring dan ben je gecertificeerd en krijg je een keurmerk. Vaak herkenbaar aan de sticker bij de voordeur.

In de praktijk zijn niet alle drogisterijen gecertificeerd.

Verschillende programma's over dit onderwerp (o.a. Radar, Kassa, Keuringsdienst van Waarde) doet toch het ergste vermoeden over de kennis van drogisten en toch zeker drogisterij-medewerkers).
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
24-09-2020 10:55
Ik heb wel een vraag over multivitamines. Wat gebeurt er met vitaminetabletten als ze over de datum zijn? Hoe lang daarna kun je ze nog gebruiken?
Goedemorgen,

De werking van de vitamines worden minder. Het advies is dus om ze niet meer te gebruiken na de houdbaarheidsdatum.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
herfstappeltaart schreef:
24-09-2020 10:59
Verschillende programma's over dit onderwerp (o.a. Radar, Kassa, Keuringsdienst van Waarde) doet toch het ergste vermoeden over de kennis van drogisten en toch zeker drogisterij-medewerkers).
Helemaal mee eens hoor, het peil is bij velen bedroevend laag, controle is slecht en de verantwoordelijkheid ligt meestal bij de drogist zelf om goed te kunnen presteren.
Alle reacties Link kopieren
Heeft de etos een product wat je onder pleisters kunt smeren bij overgevoeligheid voor pleisters?
Alle reacties Link kopieren
Hi, in de winter heb ik vaak minder energie dan in de lente en de zomer. Ik merk het nu al omdat de dagen weer korter worden. Gelukkig was het deze week nog mooi weer en doet de zon wonderen, maar heb je misschien een tip voor als de dagen echt weer korter worden?
Is er een product bekend wat hoofdluis kan voorkomen? Mijn dochter heeft ze regelmatig en ik dus ook :"-( .
Wat de ene aangeeft als product om hoofdluis de voorkomen, vindt de andere weer onzin.
Alle reacties Link kopieren
Braose schreef:
24-09-2020 10:27
Ik ben in de overgang en sindsdien is mijn slaapritme heel onregelmatig. Was echt een ochtendmens en stond zonder moeite altijd op hetzelfde tijdstip op. Maar sinds een jaar ongeveer lukt het me soms nauwelijks om wakker te worden. Tips?
Goedemorgen,

Er zijn een aantal tips, meestal is het dan ook zo dat je slechter in slaap komt, klopt dat?
- Een beker warme melk nemen voor het slapengaan bijvoorbeeld, of even in een warm bad of onder de douche.
- Cafeïne kan ook een invloed hierop hebben, doe dus rustig aan met koffie, thee enz.
- Zorg voor een donkere, niet te warme slaapkamer.
- Ook acupunctuur kan helpen tegen slaap problemen.
- Ga op tijd naar bed, dat helpt ook vaak om 's ochtends frisser wakker te worden.
- Zet een klein lampje naast je bed en als je wekker gaat doe dan dit lampje aan. Als het namelijk donker is maak je automatisch meer melatonine aan.
- Wat soms nog helpt is een slaapdagboek bijhouden voor 2 weken. Zo kun je erachter komen of je misschien iets specifieks hebt gegeten of bepaalde medicatie op een specifiek tijdstip in hebt genomen.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Alle reacties Link kopieren
Liefs?? :confused:
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 10:56
Goedemorgen,

Een afslankproduct is een hulpmiddel om het afslanken iets 'gemakkelijker' te maken. Het advies is wel om niet alleen een afslankproduct te gebruiken, maar dit te gebruiken naast de gezonde voeding en het sporten. Er zitten namelijk geen vitamines in deze producten. Stop je met afslankproducten en het gezonde eten bijvoorbeeld, dan is het geen garantie dat je niets meer aankomt. Dit heeft ook weer te maken met het gezond blijven eten en sporten. Hier moet een balans in gevonden worden, zodat het gewicht stabiel blijft. Gebruik je dus enkel alleen afslankproducten zonder gevarieerd eten ernaast dan is dit dus niet gezond.

Liefs,

Etos
Dus ze doen eigenlijk niets, en er zit ook niets in?
Van gezond eten en sporten val je namelijk sowieso af.
retrostar schreef:
24-09-2020 10:40
De lastigste kramp vind ik die in de hamstrings. Je gaat dan naar de wc en als je gaat zitten neem je juist de houding aan die de kramp uitlokt. Maar dan toch; ontspannen, iets anders doen, afleiden, wat rondwandelen, helpt me altijd.

Vind ik niet het beste advies, rondwandelen op de wc.
Alle reacties Link kopieren
Rainbow91 schreef:
24-09-2020 11:02
Heeft de etos een product wat je onder pleisters kunt smeren bij overgevoeligheid voor pleisters?
Goedemorgen,

Helaas niet. De pleisters voor de gevoelige huid kunnen vaak wel gedragen worden door mensen die overgevoelig zijn voor pleisters. Zie onderstaand de link naar de Etos pleisters. We hebben ze natuurlijk ook van andere merken.
https://www.etos.nl/producten/etos-sens ... 39331.html

Liefs,

Etos
Voel je goed!
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 11:18
Goedemorgen,

Er zijn een aantal tips, meestal is het dan ook zo dat je slechter in slaap komt, klopt dat?
- Een beker warme melk nemen voor het slapengaan bijvoorbeeld, of even in een warm bad of onder de douche.
- Cafeïne kan ook een invloed hierop hebben, doe dus rustig aan met koffie, thee enz.
- Zorg voor een donkere, niet te warme slaapkamer.
- Ook acupunctuur kan helpen tegen slaap problemen.
- Ga op tijd naar bed, dat helpt ook vaak om 's ochtends frisser wakker te worden.
- Zet een klein lampje naast je bed en als je wekker gaat doe dan dit lampje aan. Als het namelijk donker is maak je automatisch meer melatonine aan.
- Wat soms nog helpt is een slaapdagboek bijhouden voor 2 weken. Zo kun je erachter komen of je misschien iets specifieks hebt gegeten of bepaalde medicatie op een specifiek tijdstip in hebt genomen.

Liefs,

Etos

Uhm .. acupunctuur .. ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over Hielspoor. Ik heb hier al enige tijd last van en dat in combinatie met een staand beroep.
Zooltjes enz heb ik al, heb je misschien nog tips om van deze vervelende klacht af te komen?
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
24-09-2020 11:18
Dus ze doen eigenlijk niets, en er zit ook niets in?
Van gezond eten en sporten val je namelijk sowieso af.
Goedemorgen,

Gezond eten en sporten is het belangrijkste. Een afslankproduct is een hulpmiddel. Deze stilt de honger of zorgt voor een snellere verbranding.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Rainbow, mensen die dagelijks medische pleisters, bijv tegen pijn of alzheimer of overgangsklachten, gebruiken krijgen van artsen wel neussprays met corticosteroid voorgeschreven tegen die overgevoeligheid. Die spray je dan dus op de huid, niet in de neus.
Voor gewone pleisters is het wellicht overdreven om zo'n neusspray te vragen aan de huisarts, maar mocht je dagelijks pleisters moeten plakken dan zou ik dit wel vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna dertig en heb nog steeds last van een vette onzuivere huid en hoofdhuid. Ik heb al van alles geprobeerd: minder vaak wassen, verschillende shampoos (zelfs voor droog haar), droogshampoo, allerlei crèmes, agressieve middelen en ook hele milde, maar niks helpt....
Vooral mijn haar is een doorn in mijn oog. Ik probeer het nu om de dag te wassen, maar op dag twee ruik ik mijn eigen haar en jeukt mijn hoofdhuid. Krabben probeer ik niet te doen, maar valt niet mee. Ik word er moedeloos van, hebben jullie een gouden tip?
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 11:30
Goedemorgen,

Gezond eten en sporten is het belangrijkste. Een afslankproduct is een hulpmiddel. Deze stilt de honger of zorgt voor een snellere verbranding.

Liefs,

Etos
Wat zit daar in dan, als het de honger kan stillen?
Alle reacties Link kopieren
Pineapple123 schreef:
24-09-2020 11:16
Hi, in de winter heb ik vaak minder energie dan in de lente en de zomer. Ik merk het nu al omdat de dagen weer korter worden. Gelukkig was het deze week nog mooi weer en doet de zon wonderen, maar heb je misschien een tip voor als de dagen echt weer korter worden?
Goedemiddag,

Je kunt extra vitamine D nemen, deze vitamine neem je op via de zon en mis je dus tijdens de winter. Een multi vitamine met een hogere dosering vitamine B kan ook helpen bij vermoeidheid. Laat wel van te voren even bij de huisarts je vitamine gehalte prikken, zodat je geen overdoseringen binnen krijgt. Ook is het goed om een slaapritme te krijgen, zodat je deze in de winter en zomer hebt. Ga dus op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden weer op, voor zover dit mogelijk is.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Alle reacties Link kopieren
elling381 schreef:
24-09-2020 11:35
Ik ben bijna dertig en heb nog steeds last van een vette onzuivere huid en hoofdhuid. Ik heb al van alles geprobeerd: minder vaak wassen, verschillende shampoos (zelfs voor droog haar), droogshampoo, allerlei crèmes, agressieve middelen en ook hele milde, maar niks helpt....
Vooral mijn haar is een doorn in mijn oog. Ik probeer het nu om de dag te wassen, maar op dag twee ruik ik mijn eigen haar en jeukt mijn hoofdhuid. Krabben probeer ik niet te doen, maar valt niet mee. Ik word er moedeloos van, hebben jullie een gouden tip?
Doorzetten en nog minder vaak wassen. Hooguit 2x per week. Echt, je haar gaat daar aan wennen en wordt vanzelf minder snel vet.
Alle reacties Link kopieren
vroosje schreef:
24-09-2020 11:17
Is er een product bekend wat hoofdluis kan voorkomen? Mijn dochter heeft ze regelmatig en ik dus ook :"-( .
Wat de ene aangeeft als product om hoofdluis de voorkomen, vindt de andere weer onzin.
Goedemorgen,

Etos verkoopt inderdaad een preventieve spray tegen hoofdluis. We krijgen hier regelmatig positieve reacties op. Zie onderstaand de link.
https://www.etos.nl/producten/xt-luis-p ... 20390.html

Liefs,

Etos
Voel je goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven