Gezondheid alle pijlers

Stel je vragen over welzijn [kennispartnership Etos]

24-09-2020 09:45 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op donderdag 24 september vindt er hier op het VIVA Forum wederom een kennispartnership plaats, dit keer in samenwerking met Etos. In dit topic kun je de hele dag jouw vragen stellen over je goed voelen.

Het liefst wil je elke dag lekker in je vel zitten. En door corona realiseer je je waarschijnlijk nog meer hoe belangrijk het is om je goed te voelen. Je goed voelen is een optelsom van verschillende elementen. Voeding speelt een rol. Beweging en gezondheid. Maar ook uiterlijke verzorging en balans.

Kun je wel wat hulp gebruiken om lekkerder in je vel te zitten en heb je vragen over gezondheid, innerlijke balans, voeding, uiterlijk of beweging? Vragen zoals:
  • Hoe kan ik mijn nachtrust verbeteren?
  • Welke supplementen kan ik slikken voor een betere weerstand?
  • Welke tips hebben jullie voor een actievere levensstijl?
  • Hoe houd ik mijn mond gezond?
Stel je vraag aan de Voel Je Goed-Expert en maak kans op een Voel Je Goed-Pakket t.w.v. €65,56.

Vriendelijke groet,

Etos, CM VIVA en Moderators Viva

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Blikje2018 schreef:
24-09-2020 11:29
Ik heb een vraag over Hielspoor. Ik heb hier al enige tijd last van en dat in combinatie met een staand beroep.
Zooltjes enz heb ik al, heb je misschien nog tips om van deze vervelende klacht af te komen?
Goedemorgen,

Etos verkoopt helaas alleen zooltjes hiervoor. Let daarnaast op een goede houding en het dragen van de juiste schoenen. Voor andere adviezen moet ik je echt doorverwijzen naar een arts of therapeut.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Alle reacties Link kopieren
elling381 schreef:
24-09-2020 11:35
Ik ben bijna dertig en heb nog steeds last van een vette onzuivere huid en hoofdhuid. Ik heb al van alles geprobeerd: minder vaak wassen, verschillende shampoos (zelfs voor droog haar), droogshampoo, allerlei crèmes, agressieve middelen en ook hele milde, maar niks helpt....
Vooral mijn haar is een doorn in mijn oog. Ik probeer het nu om de dag te wassen, maar op dag twee ruik ik mijn eigen haar en jeukt mijn hoofdhuid. Krabben probeer ik niet te doen, maar valt niet mee. Ik word er moedeloos van, hebben jullie een gouden tip?
Goedemorgen,

Onderstaand nog een aantal aanvullende tips:
- Gebruik inderdaad geen agressieve shampoos, maar gebruik shampoos vrij van parfum en parabenen.
- Gebruik niet teveel shampoo
- Douche niet te heet, warmte stimuleert namelijk de aanmaak van talg.
- Zit zo min mogelijk aan je haar
- Drink veel water
- Gebruik geen fohn of stijltang

Probeer dit een aantal weken, mocht het niet beter worden dan zou ik toch een bezoekje brengen aan de huisarts.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 11:37
Goedemiddag,

Je kunt extra vitamine D nemen, deze vitamine neem je op via de zon en mis je dus tijdens de winter. Een multi vitamine met een hogere dosering vitamine B kan ook helpen bij vermoeidheid. Laat wel van te voren even bij de huisarts je vitamine gehalte prikken, zodat je geen overdoseringen binnen krijgt. Ook is het goed om een slaapritme te krijgen, zodat je deze in de winter en zomer hebt. Ga dus op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden weer op, voor zover dit mogelijk is.

Liefs,

Etos

Vitamine D helpt niet tegen vermoeidheid. Vitamine D is voor je botten en spieren goed, maar vermoeidheid is volgens jullie eigen site geen symptoom van een tekort aan vitamine D: https://www.etos.nl/advies/vitamines/vitamine-d-tekort/
elling381 schreef:
24-09-2020 11:35
Ik ben bijna dertig en heb nog steeds last van een vette onzuivere huid en hoofdhuid. Ik heb al van alles geprobeerd: minder vaak wassen, verschillende shampoos (zelfs voor droog haar), droogshampoo, allerlei crèmes, agressieve middelen en ook hele milde, maar niks helpt....
Vooral mijn haar is een doorn in mijn oog. Ik probeer het nu om de dag te wassen, maar op dag twee ruik ik mijn eigen haar en jeukt mijn hoofdhuid. Krabben probeer ik niet te doen, maar valt niet mee. Ik word er moedeloos van, hebben jullie een gouden tip?


Heb je de huisarts al eens gevraagd om te kijken? Het kan zijn dat je een schimmelinfectie op je hoofdhuid heb: https://www.thuisarts.nl/hoofdschimmel/ ... fdschimmel
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
24-09-2020 11:36
Wat zit daar in dan, als het de honger kan stillen?
Goedemiddag,

Dit verschilt per product. Als voorbeeld eiwitshakes. Eiwitshakes zijn geschikt als tussendoortje als je gewicht wilt verliezen. Een eiwitshake bevat namelijk relatief weinig calorieën (ongeveer 100-130 calorieën). Bovendien geven eiwitten je langer een verzadigd gevoel. Gebruik een eiwitshake niet als maaltijdvervanger. Zo loop je namelijk het risico onvoldoende voedingsstoffen binnen te krijgen.

Ideaalgewicht van Bional gebruikt Glucomannen die geven je een verzadigd gevoel.

Zo zijn er verschillende producten met verschillende ingredienten.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Marana schreef:
24-09-2020 11:57
Vitamine D helpt niet tegen vermoeidheid. Vitamine D is voor je botten en spieren goed, maar vermoeidheid is volgens jullie eigen site geen symptoom van een tekort aan vitamine D: https://www.etos.nl/advies/vitamines/vitamine-d-tekort/
Klopt

Vitamine D hangt niet samen met klachten als vermoeidheid, duizeligheid en u niet lekker voelen

Bron: https://www.thuisarts.nl/vitamine-d
Alle reacties Link kopieren
Wanneer komt Etos weer met een actie om de volle spaarkaart in te wisselen voor een dag naar de sauna?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
24-09-2020 11:57
Vitamine D helpt niet tegen vermoeidheid. Vitamine D is voor je botten en spieren goed, maar vermoeidheid is volgens jullie eigen site geen symptoom van een tekort aan vitamine D: https://www.etos.nl/advies/vitamines/vitamine-d-tekort/
Goedemiddag,

Dat klopt, maar je hebt in de winter vaak wel een tekort van deze vitamine. Er zijn wel wetenschappelijke onderzoeken die een verband aanwijzen tussen vitamine D en psychische klachten. Vandaar ook wel mijn verzoek om eerst langs de huisarts te gaan en een check te doen op het vitamine gehalte.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Leekje schreef:
24-09-2020 12:00
Klopt

Vitamine D hangt niet samen met klachten als vermoeidheid, duizeligheid en u niet lekker voelen

Bron: https://www.thuisarts.nl/vitamine-d
Maar een ernstig/chronisch tekort aan vitamine d wel.

Ik neem even aan dat mijn ichaam, de HA en de internist het beter weten dan een website met amper info of een Etosdame.

Daarom ga naar de huisarts. Ipv advies te vragen aan zo'n beperkte site of de drogist.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 24-09-2020 12:12
10.05% gewijzigd
Je kan je weerstand niet verbeteren door het slikken van dure supplementen. Het enige goede advies is gezond en gevarieerd eten, regelmatig bewegen, stress vermijden en een goede nachtrust. Wat een belachelijk gedoe dit
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 11:18
Goedemorgen,

Er zijn een aantal tips, meestal is het dan ook zo dat je slechter in slaap komt, klopt dat?
- Een beker warme melk nemen voor het slapengaan bijvoorbeeld, of even in een warm bad of onder de douche.
- Cafeïne kan ook een invloed hierop hebben, doe dus rustig aan met koffie, thee enz.
- Zorg voor een donkere, niet te warme slaapkamer.
- Ook acupunctuur kan helpen tegen slaap problemen.
- Ga op tijd naar bed, dat helpt ook vaak om 's ochtends frisser wakker te worden.
- Zet een klein lampje naast je bed en als je wekker gaat doe dan dit lampje aan. Als het namelijk donker is maak je automatisch meer melatonine aan.
- Wat soms nog helpt is een slaapdagboek bijhouden voor 2 weken. Zo kun je erachter komen of je misschien iets specifieks hebt gegeten of bepaalde medicatie op een specifiek tijdstip in hebt genomen.

Liefs,

Etos
[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 24-09-2020 12:29
Reden: negatief forumgedrag
0.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
24-09-2020 12:10
Wanneer komt Etos weer met een actie om de volle spaarkaart in te wisselen voor een dag naar de sauna?
Goedemiddag,

We zijn momenteel druk bezig met acties voor de volle spaarkaart. Hou dus zeker de website of mail in de gaten!

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Luci_Morgenster schreef:
24-09-2020 12:11
Maar een ernstig/chronisch tekort aan vitamine d wel.

Ik neem even aan dat mijn ichaam, de HA en de internist het beter weten dan een website met amper info of een Etosdame.
Thuisarts is gebaseerd op de NHG standaarden die jouw huisarts gebruikt.
Wordt ook naar verwezen voor meer informatie door huisartsen.

Etos is een heel ander verhaal.
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 11:37
Goedemiddag,

Je kunt extra vitamine D nemen, deze vitamine neem je op via de zon en mis je dus tijdens de winter. Een multi vitamine met een hogere dosering vitamine B kan ook helpen bij vermoeidheid. Laat wel van te voren even bij de huisarts je vitamine gehalte prikken, zodat je geen overdoseringen binnen krijgt. Ook is het goed om een slaapritme te krijgen, zodat je deze in de winter en zomer hebt. Ga dus op vaste tijden naar bed en sta op vaste tijden weer op, voor zover dit mogelijk is.

Liefs,

Etos
ja want de huisarts prikt bloed op doorverwijzing van de online drogist?
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 12:10
Goedemiddag,

Dat klopt, maar je hebt in de winter vaak wel een tekort van deze vitamine. Er zijn wel wetenschappelijke onderzoeken die een verband aanwijzen tussen vitamine D en psychische klachten. Vandaar ook wel mijn verzoek om eerst langs de huisarts te gaan en een check te doen op het vitamine gehalte.

Liefs,

Etos


Ja het is verstandig om in de winter vitamine D te gebruiken (sterker nog, alle vrouwen van boven de 50 doen er goed aan om het dagelijks in te nemen, niet alleen in de winter). Dat doe je voor je botten.
Maar de vraag ging over 'minder energie in de winter'. En dan is je antwoord 'check je vitamines bij de huisarts' prima, maar het deel over vitamine D niet. Jouw antwoord sloot niet aan bij de vraag.
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 12:10
Goedemiddag,

Dat klopt, maar je hebt in de winter vaak wel een tekort van deze vitamine. Er zijn wel wetenschappelijke onderzoeken die een verband aanwijzen tussen vitamine D en psychische klachten. Vandaar ook wel mijn verzoek om eerst langs de huisarts te gaan en een check te doen op het vitamine gehalte.

Liefs,

Etos
Huh? Welke psychische ziekten krijg je door een tekort aan vitamine D? Heb je daar een bron van?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-09-2020 12:15
Huh? Welke psychische ziekten krijg je door een tekort aan vitamine D? Heb je daar een bron van?
Goedemiddag,

Alle informatie is terug te vinden op Etos.nl. De informatie die je op onze website vindt is samen met Solvo groep opgesteld. Etos heeft de Solvo Groep overgenomen en zij zijn eigenaar van onder andere gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-09-2020 12:11
Je kan je weerstand niet verbeteren door het slikken van dure supplementen. Het enige goede advies is gezond en gevarieerd eten, regelmatig bewegen, stress vermijden en een goede nachtrust. Wat een belachelijk gedoe dit
Goedemiddag,

Gezond eten, gevarieerd eten, regelmatig bewegen, stress vermijden en een goede nachtrust zijn inderdaad het allerbelangrijkst. Supplementen zijn slechts een aanvulling hierop.

Liefs,

Etos
Voel je goed!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook nog tips voor een zere nek? Doordat ik nog steeds thuis aan het werk ben heb ik veel klachten!
EtosVoelJeGoedExpert schreef: ↑24-09-2020 11:30
Goedemorgen,

Gezond eten en sporten is het belangrijkste. Een afslankproduct is een hulpmiddel. Deze stilt de honger of zorgt voor een snellere verbranding.

Liefs,

Etos
Theamuts schreef:
24-09-2020 11:36
Wat zit daar in dan, als het de honger kan stillen?
Alle reacties Link kopieren
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 12:23
Goedemiddag,

Alle informatie is terug te vinden op Etos.nl. De informatie die je op onze website vindt is samen met Solvo groep opgesteld. Etos heeft de Solvo Groep overgenomen en zij zijn eigenaar van onder andere gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl.

Liefs,

Etos
lijkt me goede onafhankelijke info dan :sarcastic:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat een schandalig topic, Community Manager!!
Alle reacties Link kopieren
EtosVoelJeGoedExpert schreef:
24-09-2020 12:23
Goedemiddag,

Alle informatie is terug te vinden op Etos.nl. De informatie die je op onze website vindt is samen met Solvo groep opgesteld. Etos heeft de Solvo Groep overgenomen en zij zijn eigenaar van onder andere gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl.

Liefs,

Etos
Wacht even. Zeg je nu eigenlijk hier dat al die sites eigendom zijn van Etos? En daarmee dus niet onafhankelijk en wel onbetrouwbaar?

Ik herzie mijn mening, toch wel goed dat dit soort dingen op het forum komen te staan. Bedankt voor de info! Nu snap ik trouwens nog beter waarom mijn dokter niet naar gezondheidsplein verwijst.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
24-09-2020 12:39
Wat een schandalig topic, Community Manager!!
Eens.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Zero0Sugar0 schreef:
24-09-2020 12:29
Heb je ook nog tips voor een zere nek? Doordat ik nog steeds thuis aan het werk ben heb ik veel klachten!
Goedemiddag,

BIj het thuis werken is vooral de houding achter je laptop belangrijk. Zet je laptop op een verhoging zodat het scherm op ooghoogte staat. Een stapel boeken of tijdschriften is ook prima. Zorg daarnaast dat je in een actieve houding zit, dus zo min mogelijk tegen de rugleuning aan.

Mocht je al klachten hebben is het goed om de spieren te masseren. Mocht het niet over gaan dan kun je contact opnemen met een fysiotherapeut.

Liefs,

Etos
Voel je goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven