Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Rare vogels allemaal in dit programma.

De rijkste man verdient wel respect voor het opbouwen van alles vanaf niks, maar offert daar zijn gezinsleven voor op.

Dat armste gezin had eigenlijk tegen zichzelf beschermd moeten worden, want je weet gewoon van te voren dat heel twitter daar weer op los gaat. Ze zijn duidelijk niet de intelligentste mensen en hebben hulp nodig ipv veroordelingen.

Het gezin met veel kinderen waarbij de man vet veel verdient, maar die mag dan geen broodje eten in de kantine ? Maar zij wel alles bij de dure Appie bestellen en bezorgen ?

En dan de single moeder met de dochter die volle bak leent, maar thuis maar € 50 moet bijdragen. Moeder zegt dat dochter "rijker" is dan zij ... maar vergeet even dat een lening geen inkomen is ?

Ik mis een gezin erbij waar het er "gewoon" gemiddeld aan toe gaat - maar dat is vast geen interessante televisie natuurlijk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
En blijft het bij alleen maar kijken of krijgen ze ook nog advies.

Bij de single moeder was een budget coach dus dat was al iets. Raar dat zij haar inwonende dochter maar € 50-- liet bijdragen. Die moet echt eens even op de Nibudsite gaan kijken wat de norm is voor kostgeld.
Everything you see I owe to spaghetti!
Interessant programma!

Dat die dochter met bijna 1200 euro slechts 50 euro bijdraagt vind ik asociaal. Zeker omdat ze haar geld wel uitgeeft aan kleding en uitjes. Ze is 20 notabene. Ik zou me doodschamen als mijn moeder zo alle centen moet omdraaien en ik kost en inwoning voor 50 euro heb.
Ik vind het ook zeer interessant om te zien hoe mensen met geld omgaan.

Waar ik me iedere keer weer over verbaas in dit soort programma's is als mensen geen idee hebben hoeveel geld ze uit geven en waar het aan op gaat. Wij weten precies per maand hoeveel we overhouden.

Heet die oudste van de rijke famlie echt prinses?!
Bloemkoolroosje schreef:
24-09-2020 09:55
Interessant programma!

Dat die dochter met bijna 1200 euro slechts 50 euro bijdraagt vind ik asociaal. Zeker omdat ze haar geld wel uitgeeft aan kleding en uitjes. Ze is 20 notabene. Ik zou me doodschamen als mijn moeder zo alle centen moet omdraaien en ik kost en inwoning voor 50 euro heb.
Die dochter gaat later eenzelfde toekomst tegemoet.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
24-09-2020 10:23
Die dochter gaat later eenzelfde toekomst tegemoet.
Maximaal lenen om leuk te kunnen leven en sociale activiteiten te ondernemen :O
Als ik dat wist van mijn dochter, ging kostgeld meteen naar € 450. Dat zette ik dan apart om haar ooit terug te geven als ze wel weer normaal kon nadenken.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Het programma net ontdekt. Wel leuk om te volgen (via NPO-plus zelfs vooruit kijken). Die grote familie met 7 kinderen zouden ook in EHV kunnen passen.

Mwah, ik vind het sneu dat ze (uit zuinigheid) hun jongste kinderen geen verjaardagspartijtjes gunnen vanwege de kosten. Dat zei het ene zoontje ook, die vond het jammer dat zijn vriendjes wel een verjaardagspartijtje mochten geven en hij niet. Ma vond het ook irritant dat ze na een middag met vriendjes een ontploft huis moest opruimen. Zeg dan gewoon dat dat de reden is dat je geen kinderfeestje wilt geven, je kunt ook een kinderfeestje organiseren zonder hoge kosten.
Alle reacties Link kopieren
[quote=rumforviva post_id=31939140 time=1600899117 user_id=379789]
Niet de bedoeling? Daar zijn toch manieren voor om dat te voorkomen. Kijk, ik ben er zelf één van een tweeling die eigenlijk het laatste 3e kind had moeten zijn. Maar 7 kinderen kun je toch wel voorkomen.
[/quote

De bedoeling was helemaal geen kinderen, maar omdat het zo leuk was kwam er steeds eentje bij. De eerste was een verrassing de rest niet.
Ik ben als eerste verbaasd dat het een EO progamma is..

Mijn ideeën so far.

Single mam. Die heeft het echt niet heel slecht. 1750 + bij particulier+ 50 dochter. ( bizar weinig) en ze blijkt nog recht te hebben op 400 toeslagen.
Een budgetcoach is geen overbodige luxe. Ze heeft weinig benul van geld.
Geen onaardige vrouw. Dochter kan /moet ook maar bij budgetcoach lessen zitten. Kan geen kwaad.

Arme gezin. Kolere.. Geen idee dat hypotheek niet was betaald. Uhhh.. Hoe dan?
Nog wat boetes openstaan..
Een asiel aan huisdieren, roken,
Nou het beeld is weer geschept...
Alleen schuldsanering gaat deze mensen niet helpen. Langdurige budgetcoach.
Zien eigen aandeel nu nauwelijks en de verantwoordelijkheid nemen is ook nog een leerpuntje

Grote gezin:
Hebben het prima voorelkaar. Ze maken misschien niet steeds de keuzes die ik zou maken maar ze komen uit, wonen prima, eten verantwoord, hebben potjes en spaargeld.

Rijke familie.
Knap gedaan van met name de man.
Bij inrichting dacht ik wel ff... Zo zie je maar, smaak is niet te koop. Echt niet mijn smaak.
Hoop dat het hem lukt om minder te gaan werken. Denk dat dit voor hem echt lastig gaat worden. Is een soort verslaving lijkt het wel, steeds meer verdienen.
Met " maar" 80000 euro kun je ook rondkomen denk ik :P


Zelf leef ik al heel lang van bijstand. Geen schulden. Klein beetje geld voor noodgevallen. Rook niet, drink nauwelijks, heb wel een hond, nu 14 en wil na deze heel graag weer een hond. Ivm beweging, gezelschap.
Lessandmore, dat klopt ja, van die toeslagen bij die alleenstaande moeder. Het was mij alleen niet helemaal duidelijk of dat maandelijkse toeslagen zijn of dat ze dat jaarlijks terug kon krijgen van de belastingdienst.... Als dat maandelijks is dan is ze denk ik inderdaad behoorlijk geholpen.

Ze deed me trouwens enorm aan mezelf denken toen ze boodschappen ging doen hahaha! Ik loop ook altijd zo verloren door een supermarkt.
Bloemkoolroosje schreef:
24-09-2020 15:46
Lessandmore, dat klopt ja, van die toeslagen bij die alleenstaande moeder. Het was mij alleen niet helemaal duidelijk of dat maandelijkse toeslagen zijn of dat ze dat jaarlijks terug kon krijgen van de belastingdienst.... Als dat maandelijks is dan is ze denk ik inderdaad behoorlijk geholpen.

Ze deed me trouwens enorm aan mezelf denken toen ze boodschappen ging doen hahaha! Ik loop ook altijd zo verloren door een supermarkt.
Ik begreep maandelijks.
Maar buiten dat.
Ik moet het met 1750 doen incl dieetvergoeding.
En het is niet ruim maar het kan.

Ik doe boodschappen met een lijstje. Heb dus al een menu in mijn hoofd. Is het gehakt voor de pasta dan bv op en moet ik ter plekke iets anders verzinnen dan is efficiënt boodschappen doen ook per direct weg :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, ik zag het gisteravond ook, nu tenminste een programma met verschillende gezinnen en er worden ook doelen gesteld. Het arme gezin denkt misschien iets te makkelijk over schuldsanering, alsof je schulden maakt want die worden toch wel kwijtgescholden op den duur. Ook dat studerende meisje, maximaal lenen van ome Duo alsof het nooit terugbetaald hoeft te worden. Die rijke man stuurt op een hartinfarct aan, pas 37, hij lijkt veel ouder. Dat is het toch ook niet waard? De moeder van het grote gezin lijkt erg dominant, die man mag amper een kroketje voor zichzelf kopen!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip. Ook teruggekeken en al verder (ga daar niets over zeggen!). Mooi dat 4 verschillende gezinnen worden belicht.

Tja, dat arme gezin... Roken is nu nodig voor de stress. 1/3 van hun weekbudget! Zoveel huisdieren lijkt mij ook niet verstandig. Hoop echt dat dit gezin n.a.v. dit programma hulp krijgt of betere hulp van hun bewindvoerder.

Het boodschappenbudget bij het grote gezin vind ik wel erg veel. Als ik dit vergelijk en herleid met het aantal waar ons gezin uit bestaat, geven wij veel minder uit. Zij gaat voor gemak en hij krijgt op zijn donder dat hij in de kantine heeft gegeten. Typisch!

Het rijke gezin vind ik geweldig. Jeugdliefdes en zoveel opgebouwd. Komen sympathiek over.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dat ook wel ietwat tegenstrijdig. Al had die man gewoon brood mee, dus dan is die kantine uitgave wel een beetje zonde. Dat snap ik op zich wel. We weten niet wat ze daarover afgesproken hebben natuurlijk.
Ze geven idd wel veel uit aan boodschappen, maar het is ook een kijkje in de portemonnee he, geen bespaar programma . :$
Ze houden wel erg van lekker eten en tussendoortjes iig (ik volg ze op Instagram) maar ze probeert wel veel te bonus shoppen.
_melon schreef:
24-09-2020 17:07
Ik vond dat ook wel ietwat tegenstrijdig. Al had die man gewoon brood mee, dus dan is die kantine uitgave wel een beetje zonde. Dat snap ik op zich wel. We weten niet wat ze daarover afgesproken hebben natuurlijk.
Ze geven idd wel veel uit aan boodschappen, maar het is ook een kijkje in de portemonnee he, geen bespaar programma . :$
Ze houden wel erg van lekker eten en tussendoortjes iig (ik volg ze op Instagram) maar ze probeert wel veel te bonus shoppen.
Hoe heten ze op instagram? Ik kon ze niet vinden onder de familie naam.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
24-09-2020 17:20
Hoe heten ze op instagram? Ik kon ze niet vinden onder de familie naam.
@demammavan

en

@depappavan
Alle reacties Link kopieren
Dat grote gezin geeft 445 euro per week uit per week, dat is zo´n 1800 per maand. Man man man, wat een keuzes. Dat kan wel met de helft minder. Ook bij de Appie. Verder leuk gezin hoor, maar door daar een gedeelte van te sparen kun je je kinderen wellicht een beetje financieel op weg helpen anders dan alleen een rijbewijs.
Werkt die moeder van 7 kinderen wel? Ik heb het gemist.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
24-09-2020 20:20
Werkt die moeder van 7 kinderen wel? Ik heb het gemist.
Nee, zij heeft geen betaalde baan.

Of nouja. Ze is zo actief op Instagram en met bloggen dat dat heus niet niks oplevert.
_melon schreef:
24-09-2020 20:21
Nee, zij heeft geen betaalde baan.

Of nouja. Ze is zo actief op Instagram en met bloggen dat dat heus niet niks oplevert.
Nou ja, dan kan ze toch ook gewoon naar de Aldi rijden en kinderfeestjes organiseren? Vind ik een beetje flauw.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan gewoon bij de AH ook veel goedkoper online shoppen dan ze nu doet (Aldi is echt zo goedkoop niet meer tegenwoordig), maar schijnbaar is dat een keuze die ze gemaakt hebben.

Kinderfeestjes zitten pas in de volgende aflevering, die heb ik nog niet gezien. :)
Ze vieren in ieder geval hun verjaardagen ook niet met familie op de dag zelf (wel met het gezin), met familie vieren ze het 2x per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lessandmore schreef:
24-09-2020 15:22
Ik ben als eerste verbaasd dat het een EO progamma is..

Mijn ideeën so far.

Single mam. Die heeft het echt niet heel slecht. 1750 + bij particulier+ 50 dochter. ( bizar weinig) en ze blijkt nog recht te hebben op 400 toeslagen.
Een budgetcoach is geen overbodige luxe. Ze heeft weinig benul van geld.
Geen onaardige vrouw. Dochter kan /moet ook maar bij budgetcoach lessen zitten. Kan geen kwaad.

Arme gezin. Kolere.. Geen idee dat hypotheek niet was betaald. Uhhh.. Hoe dan?
Nog wat boetes openstaan..
Een asiel aan huisdieren, roken,
Nou het beeld is weer geschept...
Alleen schuldsanering gaat deze mensen niet helpen. Langdurige budgetcoach.
Zien eigen aandeel nu nauwelijks en de verantwoordelijkheid nemen is ook nog een leerpuntje

Grote gezin:
Hebben het prima voorelkaar. Ze maken misschien niet steeds de keuzes die ik zou maken maar ze komen uit, wonen prima, eten verantwoord, hebben potjes en spaargeld.

Rijke familie.
Knap gedaan van met name de man.
Bij inrichting dacht ik wel ff... Zo zie je maar, smaak is niet te koop. Echt niet mijn smaak.
Hoop dat het hem lukt om minder te gaan werken. Denk dat dit voor hem echt lastig gaat worden. Is een soort verslaving lijkt het wel, steeds meer verdienen.
Met " maar" 80000 euro kun je ook rondkomen denk ik :P


Zelf leef ik al heel lang van bijstand. Geen schulden. Klein beetje geld voor noodgevallen. Rook niet, drink nauwelijks, heb wel een hond, nu 14 en wil na deze heel graag weer een hond. Ivm beweging, gezelschap.
Dit snap ik ook niet, naar eigen zeggen heeft hij 20 miljoen, veel huurinkomsten en hij heeft eigenlijk geen leven.

Dat arme gezin had ook gedoe met onbetaalde bekeuringen den een auto die daarom in beslag genomen is. Want de bekeuringen kwamen nog op het oude adres.... ik ben net verhuisd en als je je netjes inschrijft bij het GBA wordt alles automatisch over gezet.
Alle reacties Link kopieren
TiumPerfectum schreef:
24-09-2020 20:38
Dit snap ik ook niet, naar eigen zeggen heeft hij 20 miljoen, veel huurinkomsten en hij heeft eigenlijk geen leven.

Dat arme gezin had ook gedoe met onbetaalde bekeuringen den een auto die daarom in beslag genomen is. Want de bekeuringen kwamen nog op het oude adres.... ik ben net verhuisd en als je je netjes inschrijft bij het GBA wordt alles automatisch over gezet.
Ja er was niks hun eigen schuld hoor, echt niet. ;-D

Over die rijke man, ik heb natuurlijk geen hotel en imperium aan huizen etc, maar als er zoveel huur binnen komt en dat hotel loopt goed, dan kan je toch iemand in dienst nemen om dat hotel (deels) te runnen? Ik denk bijna dat hij het niet uit handen wil of kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf best wel niet al te dom.

Maar toen deed Hotmail iets onverwachts. Ze splitsten mijn inbox in een ‘gewone’ inbox en in een ‘prioriteit’ inbox.
Nou en ik ben dus niet heel erg slim, dus ik had dat helemaal niet in de gaten. Eigenlijk keek ik alleen af en toe eens op die mail om te zien of er ook belangrijke mail tussen zit.
O, en áls er dan belangrijke mail tussen zit handel ik die gelijk af. Werkt al jaren zo.
Tot Hotmail dat met die mailboxsplitsing dus deed.
En ik ben dus niet slim, want ik merkte dat niet.

En toen kreeg ik een telefoontje dat ik de huur al drie maanden niet betaald had.
En ik ben dus dom, want dat had ik helemaal niet opgemerkt.

Ik heb het programma niet gezien, maar zo te lezen pas ik bij het type ‘arm en dom’. Altijd fijn om weer wat over jezelf te leren.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Maar had je dat geld dan ook allemaal uitgegeven? Ik denk dat een hypotheekbedrag toch al gauw een euro of 600 is, je moet toch merken dat je dat dan extra uitgeeft?
Ik heb trouwens niet gezegd dat het dom is, wel dat die mensen dus 7 maanden niet op hun rekening gekeken hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven