Werk & Studie alle pijlers

Hond mee naar werk

25-09-2020 18:10 288 berichten
Hoi,

Ik ben benieuwd wie zijn/haar hond mee naar werk neemt. Vooral benieuwd naar niet huiselijke werkomgevingen zoals bijv buiten (manege, strand) of iets anders. Wat voor werkomgeving is het, welk ras hond heb je, lopen er veel klanten/kinderen rond, hoe heb je je hond of werk er op voorbereid?
Zouden er bepaalde rassen beter geschikt voor zijn?
S7rin schreef:
26-09-2020 20:33
Ik heb af en toe nachtmerries dat ik per ongeluk mijn kat mee heb genomen naar mijn werk. Niks stress verminderends aan ;)
Ik heb dat kreng een keer per ongeluk bijna meegenomen. Had zich mijn rugtas in gewurmd en het brood alvast opgevreten.
Eggo schreef:
26-09-2020 20:43
Helemaal mee eens! Maar hondeneigenaren zijn daar allemaal stekeblind voor en vinden dat omdat zij het leuk vinden iedereen het maar leuk moet vinden. Innemende wezens? Ze stinken en zijn of onopgevoed of van die slaafse hijgende beesten. Dat constante gepiep en gehijg brrrr.
Allemaal? Goh.
-Darkside- schreef:
26-09-2020 20:50
Allemaal? Goh.
Degenen die ik tegenkom wanneer ik aangeef geen zin te hebben in hun hond wel ja. Hij doet niks. Ach het is maar een beestje. Allemaal best maar ik wil geen neus in mijn kruis en gepiep en gejank en die geur ik word echt onpasselijk van hondenlucht en dat fabeltje een hond stinkt niet komt ook altijd uit de mond van een hondenliefhebber. Ik neem mijn kind ook niet mee naar mijn werk en als iemand kinderen niet leuk vind dikke prima we zijn niet allemaal hetzelfde. Maar dring het een ander niet op. Afijn. Iets met te vaak in natuurgebieden of strandjes geweest waar ondanks een losloop verbod mensen massaal hun hond laten rondrennen.
Eggo schreef:
26-09-2020 20:53
Degenen die ik tegenkom wanneer ik aangeef geen zin te hebben in hun hond wel ja. Hij doet niks. Ach het is maar een beestje. Allemaal best maar ik wil geen neus in mijn kruis en gepiep en gejank en die geur ik word echt onpasselijk van hondenlucht en dat fabeltje een hond stinkt niet komt ook altijd uit de mond van een hondenliefhebber. Ik neem mijn kind ook niet mee naar mijn werk en als iemand kinderen niet leuk vind dikke prima we zijn niet allemaal hetzelfde. Maar dring het een ander niet op. Afijn. Iets met te vaak in natuurgebieden of strandjes geweest waar ondanks een losloop verbod mensen massaal hun hond laten rondrennen.
Nou rustig maar, het zit je wel hoog.

Maar nee, niet alle hondeneigenaren zijn zo.
-Darkside- schreef:
26-09-2020 20:54
Nou rustig maar, het zit je wel hoog.

Maar nee, niet alle hondeneigenaren zijn zo.
Ik verduidelijkte toch al dat alle hondeneigenaren van honden waar ik overlast ervaar zo zijn als ik aangeef er niet van gediend te zijn? En ja het zit me hoog. Mijn moeder komt niet eens langs als dat stinkbeest niet mee mag. En ze sleept m ook mee naar haar werk want anders zit ie te lang alleen. Neem dan geen hond.
:there:
iones schreef:
26-09-2020 17:30
Ik ook. Maar mijn honden ruiken dus niet. Ik had laatst een hondje die dat wel deed. Maar door andere voeding en behandeling is dat verdwenen.



Zie je wel dat mensen die bang zijn voor honden, er een hekel aan hebben?
Angst werkt intolerantie in de hand.

Ga weg met mensen die een hekel hebben aan honden.....
Hoe weet je nou dat andere mensen je hond niet ruiken?

Oh dus ik moet weg van je? Waarheen?
Oh ja "hij doet niks". Pfft.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
26-09-2020 20:58
Ik verduidelijkte toch al dat alle hondeneigenaren van honden waar ik overlast ervaar zo zijn als ik aangeef er niet van gediend te zijn? En ja het zit me hoog. Mijn moeder komt niet eens langs als dat stinkbeest niet mee mag. En ze sleept m ook mee naar haar werk want anders zit ie te lang alleen. Neem dan geen hond.
Waarom “neem dan geen hond”? Klinkt alsof je moeder er wel blij mee is namelijk. Jij baalt, dat is niet haar probleem.
Ik heb niet veel met honden, dus ze zouden van mij ook thuis mogen blijven. Je moet ze toch altijd aandacht geven (of eigenlijk baasje aandacht geven via de hond), inderdaad die neus in je kruis, het gehijg (waarom niet rustig ademen?), onrustige geblaf om niets, stinkbekkies, krassende poten op je schoot, gelik op je handen, etc. Mijn types zijn het niet (hoewel ik echt een dierenvriend ben en ze vanzelfsprekend het beste wens ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-09-2020 21:48
Oh ja "hij doet niks". Pfft.
Wij hadden vroeger een poedeltje. Komt de dokter voor mijn vader, hondje loopt rond. Dokter kijkt zeer wantrouwig naar dat beestje. O zegt pa, "hij doet niets hoor". Antwoord van de dokter: "je moest eens weten hoeveel mensen ik op mijn spreekuur krijg, door een hond die echt niets doet"
Ik had al niets met honden voordat dat beestje bij ons kwam, en het heeft ook niets veranderd. Ik zou dus ook niet blij zijn met hond op mijn werk.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
26-09-2020 20:43
Ik heb dat kreng een keer per ongeluk bijna meegenomen. Had zich mijn rugtas in gewurmd en het brood alvast opgevreten.
:rolling: :rofl:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-09-2020 21:48
Oh ja "hij doet niks". Pfft.
Nee, maar ik wel. Ik ben gevaarlijk voor honden dus houd ze maar uit mijn buurt.
Ik zou graag een hond op het werk hebben. Ik heb zelf geen hond en wil er ook geen een, maar op het werk lijkt mij het een fijne afleiding. Op mijn stageplek hadden we het wel, dan ging je bij een overleg samen met de hond een stuk door het bos wandelen. Geweldig was dat en leverde veel productievere gesprekken op.
Aviendha schreef:
25-09-2020 18:17
Bij ons hebben veel mensen honden, waaronder de baas. En die gaan regelmatig mee naar kantoor. Staat ook in de vacatures en er wordt gevraagd of je allergisch bent tijdens het sollicitatiegesprek. "Want dan is ons gesprek bij dezen beëindigd." :hihi:
Geweldig! Hier zou ik willen werken.

Ik neem mijn hond ook heel af en toe mee. Iedereen vindt het altijd leuk als ik hem meeneem, en dan beginnen ze over dat ze een vaste hond op het werk willen. Maar dat is gewoon niet praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
26-09-2020 18:56
Dat vind ik echt zo'n onzin gedachte van hondeneigenaren
Ik mag hopen dat je op je honden let, zeker tijdens het wandelen. Er zijn nou eenmaal mensen die niks van honden moeten hebben!
Ik let op mijn honden tijdens het wandelen en ik laat ze anderen niet ongevraagd benaderen. Maar een beetje tolerantie van de andere kant zou de wereld beter maken.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
26-09-2020 20:43
Helemaal mee eens! Maar hondeneigenaren zijn daar allemaal stekeblind voor en vinden dat omdat zij het leuk vinden iedereen het maar leuk moet vinden. Innemende wezens? Ze stinken en zijn of onopgevoed of van die slaafse hijgende beesten. Dat constante gepiep en gehijg brrrr.
Ik denk dat je even aan zelfreflectie moet doen. Want je bent zelf ook behoorlijk onopgevoed, zo bevooroordeeld als je nu doet. MIjn honden hijgen niet, zijn niet slaafs want ze mogen van mij zichzelf zijn. Ik vraag niet veel van ze: ze moeten bij me komen als ik roep, zodat ik ze weg kan houden van andere mensen die daar niet om vragen, en vooral weg kan houden van onaangename intolerante mensen zoals jij.

Honden zijn wel degelijk innemend. Maar met je ogen op slot zie je dat natuurlijk niet. Je kunt niet oordelen over iets waar je niet bekend mee bent, behalve van op een afstand.
Eggo schreef:
26-09-2020 20:58
Mijn moeder komt niet eens langs als dat stinkbeest niet mee mag. En ze sleept m ook mee naar haar werk want anders zit ie te lang alleen. Neem dan geen hond.
Ik denk dat ze veel meer aan die hond heeft dan aan jou. Die hond is altijd bij haar, en jij hebt maar beperkt tijd. Kennelijk heb je er geen bezwaar tegen dat ze alleen zit? Die hond is goed voor haar, maar jij bent niet eens in staat om dat te begrijpen. Om te zien wat die hond voor jouw moeder doet, wat die hond voor haar betekent. Je bent gewoon egoistisch.
captain_hindsight schreef:
26-09-2020 21:47
Hoe weet je nou dat andere mensen je hond niet ruiken?

Oh dus ik moet weg van je? Waarheen?
Hoe ik dat weet? Daar kom je maar op één manier achter: door het te VRAGEN. Heel expliciet. Het antwoord luidt dan "Nee". Ik vraag dat bij voorkeur aan mensen die zelf geen hond hebben.

Het leven kan zo eenvoudig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Honden zijn wel degelijk innemend. Maar met je ogen op slot zie je dat natuurlijk niet. Je kunt niet oordelen over iets waar je niet bekend mee bent, behalve van op een afstand.

Vind jij. Dat is geen wetmatigheid hé...Ik vind niets innemends aan honden. Hier geen begrip voor kunnen opbrengen is ook behoorlijk intolerant, niet ?
Een hond mee brengen naar het werk vind ik zeer ongepast. Als iemand ervoor kiest om een huisdier te hebben, hun keuze, maar laat het ook thuis daarom heet het ook een huisdier. En van die uitspraken , ja maar “iedereen vindt het leuk”...Aan de reacties hier zie je toch wel dat je het bijna niet mag zeggen dat je een hond helemaal niet leuk vindt. Want dan heb je je ogen op slot zitten...

Ik irriteer me aan elke hond: ofwel stinkt hij, komt er kwijl uit, slobbert hij water op, blaft hij, komt hij snuffelen of likken, andere aandacht vragen, luisteren ze niet...er zijn redelijk goed opgevoede exemplaren bij...maar innemend, nee het spijt me.
Maar uiteraard mogen mensen honden hebben, ik zal proberen in een grote boog rond te lopen, maar dwing me niet ze leuk te vinden, dwing me niet er dicht bij in de buurt te moeten komen, houd je als hondeneigenaar aan regels (vastgelijnd waar moet, niet in een horeca-aangelegenheid (ook zoiets vies), poep opruimen ...ook langs bermen,...En zeg niet steeds als hondeneigenaar “hij doet niets hoor, hij wil alleen maar spelen” ....geef je hond gewoon geen kans om dicht bij andere mensen te komen, tenzij ze zelf het contact opzoeken of laten blijken het wel leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oeps het quoten liep wat verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
JapjapII schreef:
27-09-2020 13:23
Honden zijn wel degelijk innemend. Maar met je ogen op slot zie je dat natuurlijk niet. Je kunt niet oordelen over iets waar je niet bekend mee bent, behalve van op een afstand.

Vind jij. Dat is geen wetmatigheid hé...Ik vind niets innemends aan honden. Hier geen begrip voor kunnen opbrengen is ook behoorlijk intolerant, niet ?
Een hond mee brengen naar het werk vind ik zeer ongepast. Als iemand ervoor kiest om een huisdier te hebben, hun keuze, maar laat het ook thuis daarom heet het ook een huisdier. En van die uitspraken , ja maar “iedereen vindt het leuk”...Aan de reacties hier zie je toch wel dat je het bijna niet mag zeggen dat je een hond helemaal niet leuk vindt. Want dan heb je je ogen op slot zitten...

Ik irriteer me aan elke hond: ofwel stinkt hij, komt er kwijl uit, slobbert hij water op, blaft hij, komt hij snuffelen of likken, andere aandacht vragen, luisteren ze niet...er zijn redelijk goed opgevoede exemplaren bij...maar innemend, nee het spijt me.
Maar uiteraard mogen mensen honden hebben, ik zal proberen in een grote boog rond te lopen, maar dwing me niet ze leuk te vinden, dwing me niet er dicht bij in de buurt te moeten komen, houd je als hondeneigenaar aan regels (vastgelijnd waar moet, niet in een horeca-aangelegenheid (ook zoiets vies), poep opruimen ...ook langs bermen,...En zeg niet steeds als hondeneigenaar “hij doet niets hoor, hij wil alleen maar spelen” ....geef je hond gewoon geen kans om dicht bij andere mensen te komen, tenzij ze zelf het contact opzoeken of laten blijken het wel leuk te vinden.
+1
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
27-09-2020 07:46
Nee, maar ik wel. Ik ben gevaarlijk voor honden dus houd ze maar uit mijn buurt.
Ik ben gevaarlijk voor mensen die gevaarlijk zijn voor honden. :-D

Ik heb heus wel begrip voor het feit dat iemand niets met honden heeft.
Maar sommige zijn zo intolerant naar honden, zoals iemand die haar moeder niet eens begrijpt omdat die haar hond niet te veel alleen wil laten, omdat ze die hond niet tolereert want ze meent dat hij stinkt. Eerlijk gezegd geloof ik zo iemand niet op zijn woord dat die hond werkelijk stinkt. Ik proef te veel vooringenomenheid in haar woorden.

Mensen die zeggen dat alle honden stinken, zwammen uit hun nek. Ze zeggen dat omdat ze een pesthekel aan honden hebben. Niet alle honden stinken, een hond hoort niet te stinken.
Zelf hou ik ook niet van een duidelijk aanwezige hondenlucht. Dus zeg niet dat ik er aan gewend ben, want dat ben ik niet.
En noem mij niet intolerant, ik ben hier niet degene die een pesthekel aan iets heeft. Dat zijn die hondenhaters hier.
iones wijzigde dit bericht op 27-09-2020 16:32
65.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier in de straat/buurt zijn er ook honden die er op los blaffen. Als ze stil zijn is het heerlijk, maar komt er iets of iemand langs of is er ergens lawaai slaan ze aan.
Misschien wel 100 keer per dag..
En ja, het is dan misschien wel opvoeding. Maar het is schijtirritant!

Ik maak me vast niet geliefd door dit te zeggen, maar ik ben voor de blafband!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het meestal wel leuk als er een hond is. Ik houd wel van honden, maar ben wel selectief. Net als met mensen eigenlijk.

In het dorp zit een zaak waar ze een leuk hondje hebben en die gaat meestal mee naar de winkel. Als mijn vriend daar spijkerbroeken gaat kopen ga ik mee voor het hondje. Ze is zo lief.

Mijn zwager en schoonzus hebben 2 honden. De ene vind ik lief en leuk, de ander helemaal niks. Veel te wild, te groot en heeft me al een paar keer open gekrabbeld met zijn nagels. Mijn stiefdochter heeft een Jack Russell, ik houd niet van die honden. Maar van dit beestje heb je geen last, die is oud en doof. Heeft af en toe zijn gekke 5 minuten en dat is echt hilarisch.

Maar ik ben en blijf toch echt een kattenmens.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
27-09-2020 16:21
Hier in de straat/buurt zijn er ook honden die er op los blaffen. Als ze stil zijn is het heerlijk, maar komt er iets of iemand langs of is er ergens lawaai slaan ze aan.
Misschien wel 100 keer per dag..
En ja, het is dan misschien wel opvoeding. Maar het is schijtirritant!

Ik maak me vast niet geliefd door dit te zeggen, maar ik ben voor de blafband!
Doe die eigenaren maar een stroomband om, op volle stroom. Want dat zijn degenen die fout zijn, niet de honden.

Ik snap dat het schijt irritant is dat die honden steeds blaffen. Maar die honden zijn te veel alleen, en/of ze vervelen zich.
Veel te veel mensen met honden die veruit onvoldoende met hun hond ondernemen. Een hond is méér dan een meubelstuk, het is een levend wezen dat prikkels nodig heeft, waarmee actief iets ondernomen moet worden.
Als dat niet gebeurt, raakt een hond eenzaam of gefrustreerd en dat kan hij op één manier uiten: door te blaffen. Met een anti blafband wordt ook dat ontnomen. Pure dierenmishandeling, hoewel de slappe nederlandse wet dat niet erkent. Daarom wordt ook niets ondernomen tegen blaffende honden.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik liep een keer bij een fietsenmaker naar binnen, komt er meteen een herder op me af die aan mijn kruis wilde snuffelen en ik kwam er gewoon niet vanaf, hij achtervolgde mij de hele zaak door. (Ik was even bang dat er een verborgen camera hing... :facepalm: want het was vast een komische vertoning.)
De eigenaresse van de zaak en van de hond vond het overigens wel vervelend. Maar hond wilde niet echt goed luisteren.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven