Mode & Beauty alle pijlers

Tegenlicht: retouren 27-09-2020

27-09-2020 23:18 102 berichten
Zat net een aflevering te kijken van Tegenlicht dat over het retourneren van internetbestellingen gaat. Echt met vele duizenden per dag worden er artikelen geretourneerd en hier wordt ingegaan op wat er allemaal met die spullen gebeurt en daar ben ik echt een beetje van geschrokken.
Zelf retourneer ik maar zeer weinig, het moet echt niet passen of echt niet staan wil ik dat doen en ik bestel maar per artikel, nooit per bulk zodat er weer een hele stapel terug moet.

Hoe doen jullie dat, dat winkelen op het net? Bestel je 10 jurkjes om er 9 weer terug te zenden of bestel je ook alleen waarvan je zeker weet dat je het echt wilt?

Informatie over de aflevering: https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... ouren.html

Dit is de aflevering, voor de geïnteresseerden: https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... licht.html
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:21
7.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel bijna nooit en heb daarvan 1x in mijn leven iets geretourneerd.
Ik bestel altijd een hoop tegelijk als er verzendkosten betaald moeten worden en meestal ook in 2 maten en soms in 2 kleuren. Gemiddeld hou ik denk 1/3 van wat ik qua kleding bestel.
redbulletje schreef:
27-09-2020 23:20
Ik bestel altijd een hoop tegelijk als er verzendkosten betaald moeten worden en meestal ook in 2 maten en soms in 2 kleuren. Gemiddeld hou ik denk 1/3 van wat ik qua kleding bestel.
Dat betekent dat er 2/3 van wat je besteld wordt vernietigd. :|
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-09-2020 23:20
Ik bestel altijd een hoop tegelijk als er verzendkosten betaald moeten worden en meestal ook in 2 maten en soms in 2 kleuren. Gemiddeld hou ik denk 1/3 van wat ik qua kleding bestel.
Ik doe precies het zelfde.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-09-2020 23:20
Ik bestel altijd een hoop tegelijk als er verzendkosten betaald moeten worden en meestal ook in 2 maten en soms in 2 kleuren. Gemiddeld hou ik denk 1/3 van wat ik qua kleding bestel.
Ik hou 1/4 😊😊🤣
Cateautje schreef:
27-09-2020 23:22
Dat betekent dat er 2/3 van wat je besteld wordt vernietigd. :|
Dat is dan hun probleem als ze de moeite niet nemen om het aan de volgende klant te sturen.
Het maakt niet dat ik minder stuks bestel in elk geval, want ik wil kunnen passen en ook niet alles wat past bevalt me uiteindelijk in 't echt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-09-2020 23:22
Dat betekent dat er 2/3 van wat je besteld wordt vernietigd. :|
Niet overal hoor.
Ik heb toch wel eens mee gemaakt dat ik een artikel kreeg dat al eens uit de verpakking was geweest en was gepast.
En heb ook wel eens wat terug gestuurd maar kreeg later spijt omdat ik het toch wel graag had willen houden en kreeg toevallig precies het zelfde kledingstuk gestuurd als wat ik terug had gestuurd.
Blijf in jezelf geloven !
Cateautje schreef:
27-09-2020 23:22
Dat betekent dat er 2/3 van wat je besteld wordt vernietigd. :|
Het wordt toch niet allemaal vernietigd? Ik heb de uitzending met een half oog gezien en ik zag dat er ook retouren werden gecontroleerd en dan weer het verkoopproces ingingen.


Ik retourneer weinig . Ik weet welke maat ik moet hebben en welke kleuren goed zijn.
05-2019 schreef:
27-09-2020 23:27
Niet overal hoor.
Ik heb toch wel eens mee gemaakt dat ik een artikel kreeg dat al eens uit de verpakking was geweest en was gepast.
En heb ook wel eens wat terug gestuurd maar kreeg later spijt omdat ik het toch wel graag had willen houden en kreeg toevallig precies het zelfde kledingstuk gestuurd als wat ik terug had gestuurd.
Wehkamp doet dat, maar dat is één van de weinigen
-Darkside- schreef:
27-09-2020 23:28
Het wordt toch niet allemaal vernietigd? Ik heb de uitzending met een half oog gezien en ik zag dat er ook retouren werden gecontroleerd en dan weer het verkoopproces ingingen.


Ik retourneer weinig . Ik weet welke maat ik moet hebben en welke kleuren goed zijn.
Niet echt alles nee en niet overal, maar ik was toch best wel onder de indruk van die hal vol balen kleding en dat is maar één hal en alleen in dit land...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik ongeveer 80% van mijn bestellingen houd. Ik bestel eigenlijk alleen maar van merken die ik al ken. Ook heb ik de mazzel dat ik op sites als Zalando eigenlijk altijd dezelfde maat heb als het model. Ik ben alleen wat kleiner.

Er is 1 webshop waar ik al jaren bestel, Perfectly Basics. Zij meten elk individueel item op, dus elk kledingstuk heeft een eigen maattabel. Heel slim want ik heb nog nooit gehad dat iets niet paste.

Ik ga de aflevering zo even kijken. Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-09-2020 23:28
Wehkamp doet dat, maar dat is één van de weinigen
Volgens mij doen dat er wel meer.
En gaat het kledingstuk gewoon in een nieuwe zak en weer de verkoop in na controle.

Dat is mijn ervaring in ieder geval.
Ook bij schoenen
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week voor mijn dochter nog twee winterjassen besteld. 1 ging retour. Ik zag vandaag de uitzending ook, maar was vooral verbaasd in welke staat mensen zalen retourneren. Een gebruikte frietpan terugsturen? Gebruikte schoenen? Dat is toch idioot.
Ik heb nooit gedacht dat 1 zo’n winterjas niet nogmaals verkocht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel een probleem. Aflevering niet gekeken, maar zoiets is eerder in het nieuws geweest. Zou wel een overzicht willen zien van webwinkels die dit niet doen.

Zelf stuur ik ook regelmatig terug, voornamelijk i.v.m. te groot/te klein. Maar ik bestel weer niet zo vaak.
Ik probeer het altijd heel netjes terug te doen in de verpakking in de hoop dat het opnieuw verkocht wordt. Ik weet wel dat er een nieuw plastic enzo omheen gaat dan, maar hoop door het netjes te doen, het eerder door de 'controle' komt...
Het probleem is niet dat mensen retour sturen (dat is nu eenmaal een logisch gevolg van online bestellen: je kunt pas passen als je het in huis hebt), maar dat de bedrijven zelf de moeite van het opnieuw inpakken niet nemen.

Dit is het verschuiven van de schuldvraag: al die kleding wordt vernietigd omdat JIJ ze retour stuurt. Dat is niet zo.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 23:46
0.73% gewijzigd
Volgens mij gaat bonprix wel naar de volgende klant. Heb ook wel 'ns iets toegestuurd gekregen wat naar sigarettenrook rook in elk geval en die heb ik dus ook weer geretourneerd.
Gewoon opletten waar je koopt. En wat je koopt. Zat vernietigen retouren ook gelukkig niet.

En laat Amazon lekker links liggen. Dat is op alle vlakken een kutbedrijf.
Tiana_76 schreef:
27-09-2020 23:43
Het probleem is niet dat mensen retour sturen (dat is nu eenmaal een logisch gevolg van online bestellen: je kunt pas passen als je het in huis hebt), maar dat de bedrijven zelf de moeite van het opnieuw inpakken nemen.

Dit is het verschuiven van de schuldvraag: al die kleding wordt vernietigd omdat JIJ ze retour stuurt. Dat is niet zo.
Ook dat.
C⨀urage schreef:
27-09-2020 23:37
Ik vind dit wel een probleem. Aflevering niet gekeken, maar zoiets is eerder in het nieuws geweest. Zou wel een overzicht willen zien van webwinkels die dit niet doen.

Zelf stuur ik ook regelmatig terug, voornamelijk i.v.m. te groot/te klein. Maar ik bestel weer niet zo vaak.
Ik probeer het altijd heel netjes terug te doen in de verpakking in de hoop dat het opnieuw verkocht wordt. Ik weet wel dat er een nieuw plastic enzo omheen gaat dan, maar hoop door het netjes te doen, het eerder door de 'controle' komt...
Ik prop het gewoon in de zakjes. Kan helemaal niet vouwen en meestal zitten er ook nog allerlei rare vloeipapiertjes tussen. En ze moeten het toch in nieuwe zakjes doen dus dan zal het ook wel opnieuw gevouwen worden.
Luci_Morgenster schreef:
27-09-2020 23:45
Gewoon opletten waar je koopt. En wat je koopt. Zat vernietigen retouren ook gelukkig niet.

En laat Amazon lekker links liggen. Dat is op alle vlakken een kutbedrijf.
Ik bestel er artikelen die ik voorheen bij bol zou kopen. Scheelt zeker 10% in prijs.
redbulletje schreef:
27-09-2020 23:44
Volgens mij gaat bonprix wel naar de volgende klant. Heb ook wel 'ns iets toegestuurd gekregen wat naar sigarettenrook rook in elk geval en die heb ik dus ook weer geretourneerd.
Dat gebeurt ook weleens door de bezorger. Wij hadden een tijdje een bezorger van DHL die zware shag rookte (reed elke dag dampend door de straat). Alle pakketjes stonken ernaar.

Nu een andere bezorger en geen stinkende pakketjes meer.
Ik zit 't nu te kijken, maar ik vind het wel bizar dat mensen artikelen terugsturen die gebruikt en vuil zijn (vieze stofzuiger en frituurpan met vet er in) Snap niet dat die nog geld terug krijgen.
redbulletje schreef:
28-09-2020 00:04
Ik zit 't nu te kijken, maar ik vind het wel bizar dat mensen artikelen terugsturen die gebruikt en vuil zijn (vieze stofzuiger en frituurpan met vet er in) Snap niet dat die nog geld terug krijgen.
Mee eens. Gewoon laten dokken, plus administratiekosten voor het verwerken.
Tiana_76 schreef:
27-09-2020 23:47
Dat gebeurt ook weleens door de bezorger. Wij hadden een tijdje een bezorger van DHL die zware shag rookte (reed elke dag dampend door de straat). Alle pakketjes stonken ernaar.

Nu een andere bezorger en geen stinkende pakketjes meer.
Bij mij was het bij één kledingstuk in een pakketje met meerdere stuks. Toen ik dat zakje opentrok, kwam de stank me tegemoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven