Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 27)

28-09-2020 16:09 3015 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 33 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 998.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 113.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel kunstig TsumTsum dat je nog steeds de topic opener bent :)
Alle reacties Link kopieren
Zijn we weer!


Zoals ik net al in het andere topic zei: ik had me vergist en alleen naar de aantallen in de kliniek gekeken, niet inclusief de IC. Met 660 huidige opnames zou de 1000 dit weekend al veel aannemelijker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nu al! Okee, ik kopieer even mijn laatste post:

Op Nu.nl staat nu

"Naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag mogen alleen nog maar noodzakelijke reizen worden gemaakt. "

Het "van" is ervan af gehaald, en dat is alweer een stuk logischer en redelijker. Alsnog heel erg vervelend voor de grensgemeentes (maar controle zal er niet zijn als het over zwemlessen etc gaat, lijkt me) maar ze sluiten in elk geval geen 2 miljoen mensen op in de stad op deze manier.
en ook knap van ons allen dat we telkens netjes wachten tot TsumTsum het nieuwe topic opent haha.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Dank aan Tsum Tsum !
Alle reacties Link kopieren
Quote vorige topic:
AnAppleADay schreef:
28-09-2020 16:08
Ah excuses, ik keek alleen naar de kliniek.
Inclusief IC is het al 660, dan klinkt het al een stuk aannemelijker inderdaad.
Dat wilde ik net gaan typen. De toename in opnames did vandaag gemeld is, is 43 (15 ic, 28 daarbuiten). Ik weet niet of we ondertussen alweer kunnen merken dat er op maandag een dip in de meldingen zit, maar zeker als dat zo is, zit het er dik ik dat Gommers gelijk heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier maar weer verder...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
28-09-2020 16:14
Quote vorige topic:


Dat wilde ik net gaan typen. De toename in opnames did vandaag gemeld is, is 43 (15 ic, 28 daarbuiten). Ik weet niet of we ondertussen alweer kunnen merken dat er op maandag een dip in de meldingen zit, maar zeker als dat zo is, zit het er dik ik dat Gommers gelijk heeft.
Gommers was ook tijdens de eerste golf nu niet bepaald mr positivo, en zijn voorspellingen zijn gelukkig nooit uitgekomen. We duimen maar dat dat nu ook zo is.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
28-09-2020 16:12
Nu al! Okee, ik kopieer even mijn laatste post:

Op Nu.nl staat nu

"Naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag mogen alleen nog maar noodzakelijke reizen worden gemaakt. "

Het "van" is ervan af gehaald, en dat is alweer een stuk logischer en redelijker. Alsnog heel erg vervelend voor de grensgemeentes (maar controle zal er niet zijn als het over zwemlessen etc gaat, lijkt me) maar ze sluiten in elk geval geen 2 miljoen mensen op in de stad op deze manier.
Dat lijkt me toch wel de bedoeling, dat mensen ook zoveel mogelijk in hun stad blijven.
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe cijfers zijn al verwerkt op het Dashboard.
Drenthe is nu ook flink donker aan het worden, oa door 33 besmettingen in gemeente Emmen
Reusel-de Mierden nog steeds hoogste aantal per inwonertal. Kermissen mogen dus ook wel weer in de ban
rosadebree schreef:
28-09-2020 16:15
Gommers was ook tijdens de eerste golf nu niet bepaald mr positivo, en zijn voorspellingen zijn gelukkig nooit uitgekomen. We duimen maar dat dat nu ook zo is.
Bijzonder wel dat er gisteren een stukje van Gommers stond dat er veel betere behandelmethodes op de IC zijn en dat hij geen angst wil zaaien maar nu staat er dat hij waarschuwt voor 700 patiënten op IC en strenge maatregelen wil.
Alle reacties Link kopieren
Dank, Tsum!
Stel je het eigenlijk op prijs om de topicopener te zijn, of maakt het je niet uit?
Ik twijfelde of ik de boel zou kopiëren en een nieuwe zou beginnen, maar wilde je niet voor de voeten lopen.
nounou
-Rosings- schreef:
28-09-2020 16:10
Ik vind het wel kunstig TsumTsum dat je nog steeds de topic opener bent :)
Ja ik had het ook niet verwacht.. gelukkig is het meeste gewoon even kopiëren & plakken :)
Alle reacties Link kopieren
ik hoop echt dat de maatregelen niet te lang duren, als de kantine dicht moet blijven, vrees ik een kort leven voor de vereniging hier.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
28-09-2020 16:15
Gommers was ook tijdens de eerste golf nu niet bepaald mr positivo, en zijn voorspellingen zijn gelukkig nooit uitgekomen. We duimen maar dat dat nu ook zo is.
Er worden verschillende scenario's berekend. Van meest positieve tot worst case scenario. Daarvoor worden heelveel getallen gebruikt, Florence heeft dat weleens uitgelegd. Dat Gommers uitgaat van een slecht scenario is logisch, beter dan van een te positief scenario.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
rosadebree schreef:
28-09-2020 16:12
Nu al! Okee, ik kopieer even mijn laatste post:

Op Nu.nl staat nu

"Naar Amsterdam, Rotterdam en Den Haag mogen alleen nog maar noodzakelijke reizen worden gemaakt. "

Het "van" is ervan af gehaald, en dat is alweer een stuk logischer en redelijker. Alsnog heel erg vervelend voor de grensgemeentes (maar controle zal er niet zijn als het over zwemlessen etc gaat, lijkt me) maar ze sluiten in elk geval geen 2 miljoen mensen op in de stad op deze manier.
Maar we willen toch niet dat die brandhaarden vanuit de grote steden hun vertier in de provincie komen zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
28-09-2020 16:15
Dat lijkt me toch wel de bedoeling, dat mensen ook zoveel mogelijk in hun stad blijven.
Ja echt, laten we elkaar hier lekker allemaal besmetten tussen de bakstenen en het beton, ipv gezonde dingen te doen zoals de natuur in...
Super idee idd
tryagain2020 schreef:
28-09-2020 16:13
en ook knap van ons allen dat we telkens netjes wachten tot TsumTsum het nieuwe topic opent haha.

Hier zijn ze tenminste gedisciplineerd. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-09-2020 16:19
Maar we willen toch niet dat die brandhaarden vanuit de grote steden hun vertier in de provincie komen zoeken?
Ook hier wonen mensen die zich aan de regels houden en die dus geen 'brandhaard' zijn, hoor. Mensen die misschien best eens in het weekend een frisse neus willen halen in een natuurgebied. We sloten de Brabanders in maart toch ook niet op in Brabant?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook al maanden weer op kantoor. We rouleren wel qua bezetting, dus zorgen ervoor dat er nooit teveel mensen in 1 ruimte zijn. Verder verplichten wij niemand om op kantoor te werken. Degenen die hier zijn, zijn hier dus uit vrije keus. 2 collega's hebben hier voor gekozen, de rest is allemaal weer op kantoor, al dan niet gedeeltelijk.
We zorgen er met elkaar voor dat het werkbaar is. Hebben een goed systeem voor keuken en toiletgebruik.
Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als dit straks ingetrokken wordt omdat werkgever anders misschien een boete boven het hoofd hangt.
Zazamaenade schreef:
28-09-2020 16:18
Dank, Tsum!
Stel je het eigenlijk op prijs om de topicopener te zijn, of maakt het je niet uit?
Ik twijfelde of ik de boel zou kopiëren en een nieuwe zou beginnen, maar wilde je niet voor de voeten lopen.
Het maakt mij niet uit wie de topic steeds opent maar ik denk dat iedereen het zo'n beetje gewend is dat ik het doe :hihi:

Ik ben benieuwd naar de persconferentie vanavond. Las al wel dat horeca dicht moet om 22:00 en dat men denkt aan de uitbreiding van de mondkapjes plicht. Ik ben nu zowiezo van plan om in winkels enzo een mondkapje te dragen omdat ik dat toch wat prettiger vind nu het weer aan het oplaaien is. Voor de horeca vind ik het wel jammer. Niet dat ik daar nu gebruik van maak maar ik gun het die ondernemers zo dat ze gewoon kunnen blijven bestaan en niet omvallen. Maar als steeds minder mensen zich aan de regels houden en de horeca medewerkers niet steeds politie agent willen spelen dan moet er iets gebeuren... Ik zie het hier ook bij vlagen fout gaan. Dat groepjes mensen toch de stoelen en tafels bij elkaar schuiven om gezellig bij elkaar te gaan zitten. Of net doen alsof ze een huishouden zijn terwijl dat niet zo is.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 28-09-2020 16:26
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-09-2020 16:19
Maar we willen toch niet dat die brandhaarden vanuit de grote steden hun vertier in de provincie komen zoeken?
Het toch om veel meer dan "vertier"? Wat denk je van een afspraak in een ziekenhuis in een grote stad?
Op bezoek bij je zieke moeder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven