Wat geven jullie uit aan nieuw bed etc?

30-09-2020 22:51 74 berichten
We liggen nu in Ikea maar willen nu we de 40 zijn gepasseerd een keer een echt goed bed kopen plus matras plus dekbed..
Matras aan een stuk want zelfde gewicht.
180 bij 220 of 160 bij 220..
Twijfelen of we voor 160 of 180 zullen gaan...
Nu ws totaal voor 4500 exclusief beddengoed, dekbedden etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 1500 /1800 euro genoeg vinden.
4500 vind ik absurd veel.
Daar ga je echt niet ineens lekkerder door slapen.
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
30-09-2020 22:55
Ik zou 1500 /1800 euro genoeg vinden.
4500 vind ik absurd veel.
Daar ga je echt niet ineens lekkerder door slapen.
Zoooooow.... echt wel dat een duurder bed lekkerder slaapt!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Als je de ruimte hebt, zou ik zeker voor 180x220 gaan. Hoe ouder je wordt, hoe meer je aan ruimte gaat hechten.

Ik vind €4500,- veel te veel geld en lijkt me ook nergens voor nodig. Investeer in een goed matras - de rest is aankleding. Wij hebben iets van €1500 uitgegeven en liggen als koningen.
Ik kan een opgeknapte Auping van harte aanbevelen:
https://tomsmeenk.nl/tweedehands-auping/

Het matras hebben wij bij Beter Bed gekocht.

Over beide aankopen zijn wij erg tevreden.
Hooguit €1000,-. Vorig jaar een nieuw matras gekocht van €400,-. Van Ikea, ligt prima. En ons bed komt daar ook vandaan. Geen boxspring, gewoon een ombouw met lades eronder. Een heerlijk hoog bed. Maat, 160x200. Groter past niet in de kamer :)
Mijn ouders hebben wel dure m-line matrassen. Die liggen inmiddels op het logeerbed en de oude weer op hun eigen bed. Duur slaapt zeker niet altijd beter.
Alle reacties Link kopieren
Da's een gouden bed of zijn gouden lakens?

Ik ga uit van een afschrijving van 10 à 15 jaar - dat het bed meegaat - en dan vind ik 450 euro per jaar (lees: 30 per maand) een behoorlijke smak geld.




Vorige bed kostte hier 350 euro.

Ik hoop met 't volgende bed weer in die groot-orde te zitten.
(Al ga ik er niet dood van als het 500 euro is.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Toevallig van de week matrassen bij de Lidl besteld. Twee eenpersoonsmatrassen en een topper voor 279 euro. Deze kwamen als beste uit de test van de Consumentenbond.
Ben heel benieuwd hoe ze zullen liggen. Maar we gaan er sowieso op vooruit qua slaapcomfort want nu liggen we op een doorgezakte boxspring matras. Daar voel ik de veren zo doorheen steken 🙈
Met 2 personen zou ik minstens voor 1.80 breed gaan.

En een kwaliteits boxspring met 'n matras wat weer 'n jaar of 15 mee gaat. Dat kost wel 'n paar duizend idd.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe lees ik veel voorstanders van
goedkopere bedden. Wij hebben jaren een goedkopere boxspring gehad en wij hebben nu een bed van ongeveer 3000 euro. Hij is 2 meter bij 2 meter en elektrisch verstelbaar.
Ik ben er heel erg blij mee, matrassen met goede vering en een topper gekocht die past bij ons gewicht en slaapstijl. Ik merk echt verschil bij de goedkopere boxspring was het matras toch slapper geworden en het verschoof ook de hele tijd. Ook de ruimte zijn wij erg blij mee, ook fijn voor warmere nachten. Je spendeert echt veel tijd in bed, ik lees ook graag in bed.

Als je het elektrische weglaat kom je wel een paar honderd euro goedkoper uit dus daarop zou je dan weer kunnen besparen.
Alle reacties Link kopieren
Zit trouwens nu al heel de avond te zoeken naar een leuk, passend bij de rest dekbedovertrek. Zit ook zoveel prijsverschil in. Twijfel ook over wel of geen sprei
Ik vind het niet heel raar om serieus te investeren in een meubel waar je een derde van je tijd in doorbrengt.
Adelaide schreef:
30-09-2020 22:57
Als je de ruimte hebt, zou ik zeker voor 180x220 gaan. Hoe ouder je wordt, hoe meer je aan ruimte gaat hechten.

Ik vind €4500,- veel te veel geld en lijkt me ook nergens voor nodig. Investeer in een goed matras - de rest is aankleding. Wij hebben iets van €1500 uitgegeven en liggen als koningen.
Niet alleen een matras, ook de boxspring is van groot belang. Een lattenbodem vind ik zelf niet fijn slapen.
Alle reacties Link kopieren
Meid, als je het kan betalen waarom niet. Zou ik zeggen.
Maar wij liggen prima op een ikea bed met Ikea matrassen en een goede topper.
Ik hoef sowieso geen 10 jaar met een bed / matras te doen omdat ik dat ook gewoon een beetje viezig vind :-) Gewoon om de paar jaar een nieuwe matras / topper.
Alle reacties Link kopieren
Veel bedden getest, uiteindelijk op eentje rond de 2700 uitgekomen, weet niet meer exact de prijs. Boxspring van Eastborn. Auping zouden we uiteindelijk nog een stuk duurder mee uitkomen voor een beetje vergelijkbaar bed (boxspring vanaf prijzen kijken best goedkoop, maar dan heb je net niets). Swiss sense was het net niet voor ons. Bij de aankoop kregen we de kussens erbij en een vrij prijzig 4 seizoenen dekbed van texels schapenwol, wat is dat fantastisch spul. Wil nooit meer anders.
Alle reacties Link kopieren
@tinytiny misschien een beetje off topic maar wij zijn ook nog op zoek naar nieuwe dekbedden.
Waarom is texels schapenwol zo goed? Is het beter dan dons?
Tja, het is een beetje een vraag van “wat geef je aan een auto uit?”, daar kijkt iedereen anders tegenaan.

Wij hebben paar jaar geleden nog iets meer geïnvesteerd in een elektrisch verstelbare boxspring (Auping). En dat slaapt echt zo heerlijk, kan wat ons betreft geen IKEA (hadden we daarvoor, met lattenbodem ook) tegenop.

En als je de ruimte hebt zou ik lekker voor 1,80 gaan :) En elektrisch verstelbaar is wel makkelijk maar wat mij betreft geen noodzaak, dat scheelt ook aanzienlijk in de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Als je het kan betalen, lekker een bed van 180 doen en dan van een echt kwaliteitsmerk. Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn Auping-boxspring. Kostte bijna 3000 euro, veel geld maar het is het echt waard. Hij is 160, maar 180 lijkt me nog fijner.

O ja, elektrisch verstelbaar zou ik ook niet doen. Ons vorige bed had die mogelijkheid en dat was fors duurder dan de gewone variant. En we hebben er bijna nooit gebruik van gemaakt, echt zonde dus.
pingu wijzigde dit bericht op 30-09-2020 23:22
28.57% gewijzigd
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen raar bedrag, ik vind 1000 euro wat iemand riep juist absurd weinig.
Ik ga ongeveer hetzelfde uitgeven straks aan een bed van 200x210. Ik kom ook van een voordeliger bed en matras, al eens het matras toen vervangen voor een betere en duurdere, en ja, ik merkte echt verschil in slapen.

Waarom 160 trouwens en geen 180 als je het kwijt kan?
Alle reacties Link kopieren
@Fishie44 heb zelf altijd synthetisch gehad en vergeleken dat echt veel beter ademend (minder zweterig) en wel hele goede isolatie. In de zomer lig ik nog steeds onder het dunne dekbed, zonder het te heet te hebben en winter onder het dikke deel echt nooit meer koud gehad. Dons alleen ervaring mee gehad in vakantiehuisjes. Ik vond het nadeel daarvan dat de dons meestal een kant op zakt en als het wat goedkopere dons is, heb je nog weleens die uitstekende 'steeltjes' van de veren dat prikt. Heb je met wol geen last van.
Alle reacties Link kopieren
@tinytiny oke bedankt voor de uitleg!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar verhuisd en een nieuw bed gekocht. In ons vorige huis paste maar een bed van 140 breed in de slaapkamer, nu een grotere slaapkamer en gelijk voor 180 gegaan, wat fijn is dat! Dus als je de ruimte hebt, waarom kleiner?

Een boxspring en matras gekocht bij Beter Bed. Bij boxspring heb je bonellvering en pocketvering. Zelf voor de duurdere pocketvering gegaan met een matras uit hun gold serie die ik het lekkerste vond liggen.
Hun eerste prijs was €1800, dit heb ik naar beneden onderhandeld en voor €1400 en gratis dekbedovertrek meegenomen.

Meer dan €4000 vind ik overkill voor een bed. Ik vraag me af of je het echt merkt in slaapcomfort, of het bekende marketingtrucje, spendeer flink voor een product waar je 1/3e van je dag spendeert.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn de 40 ook ruim gepasseerd. Ik wist niet dat Ikea dan niet meer kon? Ook liggen wij heel knus op 140 cm samen. Ikea, ja. Het dekbed is 220x240, heerlijk slaapt dat zo.
TinyTiny schreef:
30-09-2020 23:23
@Fishie44 heb zelf altijd synthetisch gehad en vergeleken dat echt veel beter ademend (minder zweterig) en wel hele goede isolatie. In de zomer lig ik nog steeds onder het dunne dekbed, zonder het te heet te hebben en winter onder het dikke deel echt nooit meer koud gehad. Dons alleen ervaring mee gehad in vakantiehuisjes. Ik vond het nadeel daarvan dat de dons meestal een kant op zakt en als het wat goedkopere dons is, heb je nog weleens die uitstekende 'steeltjes' van de veren dat prikt. Heb je met wol geen last van.
Dat is ook geen dons maar veren ;-) En bij een goed donzen dekbed (of eigenlijk geldt dat natuurlijk voor alle vullingen) zakt de vulling niet naar één kant.

Ik wilde ivm allergieën eigenlijk weer een synthetisch dekbed, maar heb me door man en de verkoper laten ompraten voor dons. En moet eerlijk zeggen dat het heerlijk slaapt en heb er geen last van.
Absoluut elektrisch verstelbaar nemen. Beste optie op mijn bed. Ik heb een M-Line boxspring. Heerlijk bed en hoewel het logeerbed van Ikea prima ligt kan het echt niet voldoen aan het genot van mijn eigen bed. Voordeel van een goede boxspring vind ik dat je de topper kan vervangen en niet gelijk de volledige matras hoeft te vervangen, scheelt een hoop geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven