Napraat 2.0, deel 2 (zonder geklets)

23-09-2020 22:13 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-136-met-geklets/lis ... es/467944#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
04-10-2020 13:21
Of gebruik gewoon napraat
Ja precies, lijkt me een goed idee voor de volgende keer dat jullie elkaar willen aanspreken.
LīlyRose schreef:
04-10-2020 13:22
Ja precies, lijkt me een goed idee voor de volgende keer dat jullie elkaar willen aanspreken.
:bye:
Alle reacties Link kopieren
In het bantopic staat dat iemand een ban gekregen heeft voor Engels taalgebruik. Wat? Dan kan praktisch iedereen wel geband worden. Of mag dat alleen voor sommigen niet, en is bijvoorbeeld het Engelse motto van de forummer twee posts hiervoor wel ok?
(Oh oeps. Ok, mag dat eigenlijk wel?)
Eze schreef:
07-10-2020 00:40
In het bantopic staat dat iemand een ban gekregen heeft voor Engels taalgebruik. Wat? Dan kan praktisch iedereen wel geband worden. Of mag dat alleen voor sommigen niet, en is bijvoorbeeld het Engelse motto van de forummer twee posts hiervoor wel ok?
(Oh oeps. Ok, mag dat eigenlijk wel?)

Vraag het de mods. (Dat is een topic)
PoezzinBoots schreef:
07-10-2020 00:43
Vraag het de mods. (Dat is een topic)
Mods roepen toch altijd het napraat topic of vraag het de mods topic te gaan voor commentaar op beslissingen of discussies?

Dus als je het hier plaats wordt je alsnog weer doorverwezen?
en straks bij het vraag de mods topic weer hier naar toe verwezen?

Maar goed wel interessant van dat Engels. Volgens mij roept hier iedereen telkens wel iets in het Engels..
Wordt je daar echt om geband?

en ehm. stel je praat Engels, mag dat niet? bijzonder.
Abyss schreef:
07-10-2020 00:55
Mods roepen toch altijd het napraat topic of vraag het de mods topic te gaan voor commentaar op beslissingen of discussies?

Dus als je het hier plaats wordt je alsnog weer doorverwezen?
en straks bij het vraag de mods topic weer hier naar toe verwezen?

Maar goed wel interessant van dat Engels. Volgens mij roept hier iedereen telkens wel iets in het Engels..
Wordt je daar echt om geband?

en ehm. stel je praat Engels, mag dat niet? bijzonder.

Het is een beleidsvraag.
Maar goed. Het staat ook gewoon in huisregels.

o. Onnodig buitenlands taalgebruik

De voertaal op het Viva Forum is Nederlands. Het is niet toegestaan om reacties te plaatsen waarbij een andere taal de voertaal is.
PoezzinBoots schreef:
07-10-2020 01:20
Maar goed. Het staat ook gewoon in huisregels.

o. Onnodig buitenlands taalgebruik

De voertaal op het Viva Forum is Nederlands. Het is niet toegestaan om reacties te plaatsen waarbij een andere taal de voertaal is.
Vindt dit niet terug in banbeleid.

Staat zelfs niet onder een waarschuwing ( lichtste variant van overtreding). laat staan perma.
Eze schreef:
07-10-2020 00:40
In het bantopic staat dat iemand een ban gekregen heeft voor Engels taalgebruik. Wat? Dan kan praktisch iedereen wel geband worden. Of mag dat alleen voor sommigen niet, en is bijvoorbeeld het Engelse motto van de forummer twee posts hiervoor wel ok?
(Oh oeps. Ok, mag dat eigenlijk wel?)

Waar dan? Dat is toch al een poos geleden?
En iemand schreef laatst nog wel dat Viva engelstalig werd! Was weer een leugen zeker ;)

Vind de vraag wel passend hier, want als ze hem bij de mods had gesteld dan was er een hele grote kans dat forumleden die vraag zouden gaan beantwoorden.

Ik weet dat Chinees niet mag.
Maar was er ook geen topic waar men alleen Engels in sprak? Volgens mij ben ik die ooit tegen gekomen.

Het is wel allemaal streng geworden hier, en dan heb ik het niet eens specifiek over de mods.
Abyss schreef:
07-10-2020 01:26
Vindt dit niet terug in banbeleid.

Staat zelfs niet onder een waarschuwing ( lichtste variant van overtreding). laat staan perma.

Als je de huisregels schaadt kan dat een ban of waarschuwing opleveren. Lijkt me logisch.
Maar blijf vooral hier doorvragen ipv aan degenen die het weten; de mods.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
07-10-2020 01:26
Vindt dit niet terug in banbeleid.

Staat zelfs niet onder een waarschuwing ( lichtste variant van overtreding). laat staan perma.
Een perma klinkt zwaar. Maar ja, mogelijk is er voorgeschiedenis.
PoezzinBoots schreef:
07-10-2020 10:52
Als je de huisregels schaadt kan dat een ban of waarschuwing opleveren. Lijkt me logisch.
Maar blijf vooral hier doorvragen ipv aan degenen die het weten; de mods.
Wat doe je nou vervelend over dat ik hier iets schrijf?
ten eerste is dit het juiste topic voor zover ik weet,

en ten tweede was ik het niet die de vraag stelde. maar ookal was dat zo, so what. dit is een topic daarvoor.
Zoals ik Het-Groepje (niet de NP132ers) lees lijkt het net of ze vindt dat, omdat iemand haar prive gegevens ooit probeerde te achterhalen (was dat echt zo?) dat ze daarom nu ook andermans prive mag openbaren op wat voor manier dan ook.
Niq schreef:
07-10-2020 12:01
Zoals ik Het-Groepje (niet de NP132ers) lees lijkt het net of ze vindt dat, omdat iemand haar prive gegevens ooit probeerde te achterhalen (was dat echt zo?) dat ze daarom nu ook andermans prive mag openbaren op wat voor manier dan ook.
Wat gij niet wilt wat u geschiedt..
Daarom snap ik het ook niet.
Abyss schreef:
07-10-2020 11:57
Wat doe je nou vervelend over dat ik hier iets schrijf?
ten eerste is dit het juiste topic voor zover ik weet,

en ten tweede was ik het niet die de vraag stelde. maar ookal was dat zo, so what. dit is een topic daarvoor.

Jij reageerde op mij hé. Daar mag ik alleen instemmend op reageren? Doe normaal zeg.
PoezzinBoots schreef:
07-10-2020 12:17
Jij reageerde op mij hé. Daar mag ik alleen instemmend op reageren? Doe normaal zeg.
Heb het uiteraard over het tweede gedeelte van je antwoord,
over het feit dat ik het in een ander topic moet vragen.

Nogmaals, ik was het niet die het vroeg.
En nogmaals... dit is het juiste topic om over dit soort dingen te hebben.
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 07-10-2020 12:19
1.13% gewijzigd
Als je heen duidelijkheid wilt en alleen klagen over iets wat je niet begrijpt kan dat hier idd prima.
Wil je een helder antwoord op je onduidelijkheid zijn daar de mods voor.

Maar het is mij inmiddels helder dat het eerste de bedoeling is.
Ik ben hier weer weg.
Ik heb die hele Handwight nergens zien posten, misschien was het engelse spam. Terecht die perma!
misschien wel Engels racisme, wie weet
On the man.
Niq schreef:
07-10-2020 12:01
Zoals ik Het-Groepje (niet de NP132ers) lees lijkt het net of ze vindt dat, omdat iemand haar prive gegevens ooit probeerde te achterhalen (was dat echt zo?) dat ze daarom nu ook andermans prive mag openbaren op wat voor manier dan ook.
Nee, hoor. Niet 'iemand'. Maar betreffende forummer.


Probeer het nog eens, kan je vast nog wel beter dat gezuig.
Ja die betreffende forummers is toch iemand, of niet dan!
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Het Groepje heeft helemaal niets geplaatst. De persoon die iets plaatste, plaatste een link naar een nationaal nieuwsitem. Waarin een persoon die heel graag bekeken en gehoord wordt, zijn hele ‘privé’ uitkotst. Zoals voorheen ook op dit forum.

Het is niet zo dat iemand heeft gevraagd om NAW gegevens of deze heeft gedeeld. De link was te leggen doordat de persoon in kwestie ze zelf online heeft geslingerd.

Het is niet zo dat Ankie een forumfittie heeft met Patty en dat Patty vervolgens iedereen en zijn moeder een PB stuurt met daarin het adres van Ankie, het werkadres van Ankie, enz. na intensief gestalk.

Er zijn in het verleden wel hele rare engnekken op dit forum geweest die werkadressen achterhaalden, naw gegevens probeerden te achterhalen, mensen bedreigden via andere sociale media, enz. En als je dan leest dat zo’n creep weer actief is op het forum dan wil ik graag weten onder welke Nick indien bekend. Want daar ga ik irl en online graag met een grote boog omheen. En het is ook niet zo dat dit nog nooooooit op dit forum is gebeurd want met bepaalde kwetsbare forummers zijn er genoeg mensen die zo iemand waarschuwen voor bepaalde figuren met een tweede agenda. Gelukkig.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven