Lijf & Lijn alle pijlers

5-10 kilo afvallen voor de kerst

07-10-2020 23:15 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee? Nog 78 dagen zegt mijn countdown-app en dan is het weer kerst! Dit jaar vast geen kolossale familiebijeenkomsten waarbij ik de show wil stelen (nog nooit gelukt overigens) maar een mooie jurk voor man is ook een goed doel! :flirting:

Ik ben op zoek naar dames die het leuk vinden om elkaar te motiveren om gezond te eten en te bewegen bijv. door leuke challenges (Zoveel mogelijk stappen, of gewichtsverlies of..?). Een appgroep lijkt me ook leuk zodat we elkaar goed kunnen steunen en elkaars stok kunnen zijn als dat nodig is. :high5:

Wie gaat samen met mij knallen voor de kerst? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Lijkt me leuk om mee te doen! Ik zou graag 5 kilo willen afvallen. Ben wel druk met sporten/stappenteller, maar op voeding letten vind ik nog wel lastig 😬
Ik doe graag mee! Ben de afgelopen maanden zo’n 12 kilo afgevallen maar wil er nog wel 5 kwijt. Oppakken na vakantie bleek de laatste twee weken lastig. Even geen zin om op te letten. Hopelijk is dit een stok achter de deur. Leuk initiatief!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!!! Ik zal mij morgen even wegen maar 10 kilo kwijt met de kerst zou zo fijn zijn!! Ik moet gewoon minder eten maar ja, dat lukt dus steeds niet. Een extra(dikke) stok achter de deur is voor mij wel nodig.
Alle reacties Link kopieren
Nog maar 78 dagen trouwens? Jeetje, dan moet het nu ook gaan gebeuren!
Goed initiatief. Ik heb (had) op zich niet kerst als doel. Maar het is wel mooi om dit tijdslimiet erop te zetten. Ik wil er 5 kg vanaf. Van 87 kilo naar 82 kilo. Ik denk dat dat een mooi verschil gaat maken. Ik ben nu sinds twee weken begonnen met strenger zijn en heb er een halve kilo af. Ik begon dus eigenlijk met 87,5.

Wat zijn jullie opletpuntjes? Voor mij is het alleen iets lekkers bij de koffie in het weekend (en niet zoals de afgelopen jaren elke dag dat koekje bij de koffie), niet meer elk weekend wijn drinken, minder broodbeleg op brood en vooral minder zoet beleg en iets minder koolhydraatrijk eten. Want daarvan heb ik begrepen dat dat nogal slecht is. Dus als ik wél iets met koolhydraten doe, dan vooral de volkoren variant. Ik hoop dat dit genoeg is om het te laten werken.
Snoesje83 schreef:
07-10-2020 23:55
Nog maar 78 dagen trouwens? Jeetje, dan moet het nu ook gaan gebeuren!
Yes :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk nog twee weken en dan is het Halloween en nog een maand en dan komt Sinterklaas.

Dus het wordt moeilijk, maar zet 'm op! Ik hoef trouwens alleen maar een balansdag te houden vandaag want ik zat op mijn max gewicht deze morgen. En dan maar hopen dat hij morgen aardiger getallen vermeldt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het ook proberen! Wil veel meer kwijt, maar dit zou een mooi begin zijn.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ooh ik wil ook wel meedoen!

Bij mij zou het mooi zijn als er ong 3 kilo afgaat. En ik heb niet perse als doel kerst. Maar ik merk dat een paar kilo echt wel net het verschil kan maken met hoe ik in mijn vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijd bezig maar het wil maar niet lukken...
Er hoeft 'maar' 3-4 kilo af. Daarna kan ik het hopelijk weer aanpakken zoals retrostar, met een balansdag of -week om bij te sturen.
Ik wil ook een paar kilo kwijt. En dat wil ik bereiken door minder te snaaien. Al 2 dagen niets meer gegeten na het avondeten :cheer2:
Eerst maar eens drie voor kerst, en dan volgend jaar nog eens 3.


Ik vind 10 kilo voor kerst overigens heel erg ambitieus. Niet gaan crashen he?
Alle reacties Link kopieren
dat is wel een heel ambitieus voornemen. Stel dat je nu 75 kilo weegt, dan wil je 10% van je lichaamsgewicht in 11 weken kwijt raken. Dat wordt crashen.

Of je moet heel erg veel overgewicht hebben. Of je moet echt een traject in gaan met voeding en lijfstijl drastisch gaan aanpassen en erbij gaan sporten.

Om teleurstelling te voorkomen en om het realistisch te maken zou ik mijn verwachtingen gaan aanpassen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
jaaa! ik wil mij wel aansluiten. 10 kilo vind ik wel veel voor kerst maar 5 moet lukken. 3 jaar geleden woog ik nog 69 kilo bij 1,71 maar ik ben bang dat ik nu ruim over de 85 zit.... ik wil naar de 75 en het zou iets eronder mogen maar met 75 zou ik blij zijn.
Ik heb me eerder aangesloten bij dit soort topics maar vaak komt dat de klad erin na een tijdje. ik hoop het nu beter vol te houden. De knop is wat eten betreft al 2 weken om. weinig koolhydraten en niet snoepen! en het lukt aardig. ik begin nu op het punt te komen dat snoep laten staan steeds minder moeite kost
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe graag mee. App groepje is ook prima voor mij. Wil 8 kilo in totaal kwijt. Maar 5 tot kerst zou een mooi streven zijn! :)

Ik ben begonnen met intermittent Fasten.
Ja, ik doe mee! Ik heb echt andere mensen nodig om me te helpen met afvallen, ik vind dat zo ontzettend moeilijk.
Vanochtend was mijn gewicht iig hetzelfde als de drie dagen ervoor. Dat zie ik so wie so wel. Dat ik in schokjes afval.

Ik ben het wel eens met de anderen: 10 kilo voor kerst is wel erg veel! Zou dan voor max 5 gaan en met Pasen nog eens 5 ofzo
Voor mijzelf wil ik er wel 10 kilo af hoor, maar zoals iemand zei: het ligt ook aan je startgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mee schrijven.
Ben eerder afgevallen van 89 naar 75, maar weer iets aangekomen. Weeg nu 79. Streefgewicht is 68. Maar voor kerst zou 73 al super mooi zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat goed! I'm in! Niet zozeer het gewicht maar ik merk dat ik uitdij :( Ik kon alles eten wat ik wilde maar nu ik de 40 nader niet meer blijkbaar. Ik heb ineens een bollend buikje. Bij mij is het vooral het snaaien. Als ik dat laat staan en (dus) beter gewone maaltijden eet is het vast al merkbaar. Zo simpel maar ook zo moeilijk. Na het avond eten niets meer snaaien zou een mooie 1e stap zijn. Mijn doel (dank!) voor deze 1e week is daarom : na het avond eten niet meer snoepen/ snacken op ma, di , woe en donderdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee! Ik wil er graag 10 kilo af. Maar voor de kerst zou 5 kilo minder al fijn zijn. Ik beweeg voldoende. Wandel iedere dag minstens 6km en ik ga daarnaast 3x per week hardlopen. Maar ik snoep en snaai echt veel te veel. En dan ook niet een snoepje of een rijstwafel of zo, maar halve (of hele... :-$ ) verpakkingen. Dat moet nu echt anders en met een groep is het hopelijk beter vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie een appgroep willen starten of gewoon vanaf hier met elkaar chatten? En een challenge klinkt ook leuk! Heeft iemand hier een leuk idee over?

Ik heb mij gewogen en ben nu 80,5. Ik ben niet zo lang dus ga er vanuit dat mijn gewicht snel naar beneden gaat. 10 kilo klinkt veel maar ik heb ook veel te veel overgewicht.....
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
08-10-2020 08:12
Ik wil ook een paar kilo kwijt. En dat wil ik bereiken door minder te snaaien. Al 2 dagen niets meer gegeten na het avondeten :cheer2:
Super, dat voel heerlijk he. Ik heb gisteren 1 dag gehad met niets meer snaaien en voel mij dan gelijk al gelukkiger.
Ik heb een BMI van 20, dus heb een gezond gewicht. Toch ben ik niet helemaal tevreden en wil ik echt gezonder eten/leven. 5 kilo afvallen is te veel, maar ongeveer 3 kilo is nog gezond. Mag ik ook meedoen?
Mag ik ook meedoen? Speciaal hiervoor aangemeld. Ik ben door ziekte en medicatie na mijn zwangerschap 18 kilo aangekomen. De eerste 8, 9 kilo kwamen er aan zonder dat ik daar iets aan kon doen, maar daarna dacht ik, maakt mij het toch allemaal uit nu. Nou. Uiteindelijk best wat :)

Ik heb nu best aardig overgewicht en nu ik me beter begin te voelen is het tijd mijn gezondheid een handje te helpen.

Ik weeg 81 bij 1.68. Mijn valkuil is denken na wat gegeten te hebben 'ach, nu is het toch al verpest' en dan lekker door te eten. Ik reageer niet goed op gluten en suiker, dus daar valt winst te behalen. En nu ik het weer beter kan, moet ik weer op pad. Ik zat anderhalf jaar ziek thuis en kon weinig, maar nu is de drempel vrij hoog weer te gaan wandelen en sporten. Excuses excuses!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven