Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijgerprintje2 schreef:
05-10-2020 10:13
De onvolmaakten is uit. Ik vond het echt een mooi boek. Sci-fi, maar niet heel onrealistisch ofzo. Ik kan me best voorstellen dat de toekomst er zo uit ziet. Heel boeiend, een aanrader.
Nu wachten tot er nieuwe boeken binnen zijn. Ik ben wel toe aan iets makkelijks. Kan iemand nog een mooie young adult aanraden? Een beetje een goede, niet zo'n zoetsappige ;)
weet niet of die makkelijk genoeg is maar de boeken van Markus Zuzak, waaronder de Boekendief. Zeker niet zoetsappig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijgerprintje2 schreef:
05-10-2020 10:13
De onvolmaakten is uit. Ik vond het echt een mooi boek. Sci-fi, maar niet heel onrealistisch ofzo. Ik kan me best voorstellen dat de toekomst er zo uit ziet. Heel boeiend, een aanrader.
Nu wachten tot er nieuwe boeken binnen zijn. Ik ben wel toe aan iets makkelijks. Kan iemand nog een mooie young adult aanraden? Een beetje een goede, niet zo'n zoetsappige ;)
Oeh, deze werd mij aangeraden door iemand. Is hij thiller/scifi achtig of zit er veel romantiek in?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
08-10-2020 11:14
Oeh, deze werd mij aangeraden door iemand. Is hij thiller/scifi achtig of zit er veel romantiek in?
Weinig romantiek, weinig thriller, meer SF. En het is echt een literaire roman.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
05-10-2020 10:26
weet niet of die makkelijk genoeg is maar de boeken van Markus Zuzak, waaronder de Boekendief. Zeker niet zoetsappig
Oh ja, daar lijkt iedereen wel enthousiast over te zijn. Goeie, ga hem reserveren!
Ik wilde ook De avond is ongemak gaan lezen, want daar heeft iedereen een mening over. Maar er is een wachtrij tot Sint Juttemis, dus dat zit er voorlopig nog niet in |-)
Mis ik daar wat aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu in 2 boeken tegelijk bezig, dat doe ik eigenlijk nooit maar het ene is een dun jeugdboek (Grenzeloos van Marlies Slegers ) en het andere is het Zen boek van Charley Lownoise.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb stil maar van Carla Kovach uit, vond het fijn wegwezen en ga de andere boeken uit deze serie zeker ook lezen als ze uit komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
lizenlotte schreef:
09-10-2020 10:20
Ik heb stil maar van Carla Kovach uit, vond het fijn wegwezen en ga de andere boeken uit deze serie zeker ook lezen als ze uit komen.
Erg mooi. Ik wacht ook op haar volgende boek. Dit heb je verdiend .lijkt mij ook weer prachtig .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo en ik zit er gelijk in.

Heeft iemand hier De dag dat de walvis kwam al gelezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijgerprintje2 schreef:
08-10-2020 15:35
Ik wilde ook De avond is ongemak gaan lezen, want daar heeft iedereen een mening over. Maar er is een wachtrij tot Sint Juttemis, dus dat zit er voorlopig nog niet in |-)
Mis ik daar wat aan?
Ik ben er in begonnen, het is goed geschreven. Ik kan alleen die ellende gewoon niet aan, ik kan echt niet goed tegen kinderleed, ook al is het (deels) fictief. Dus voor mij was het te veel ellende om nog voor mijn 'plezier' te lezen en daarom ben ik ermee gestopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een verstand op nul boek, is Cliffrock castle van Josephine Rombouts misschien wel wat. Een Nederlandse vrouw die in Schotland op een kasteel gaat werken. Voor de echte liefhebbers zijn er daarna nog 2 delen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
09-10-2020 21:13
Ik lees De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo en ik zit er gelijk in.
Nou, deze heb ik in 2 dagen uitgelezen. Ik vond het de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
09-10-2020 21:15
Ik ben er in begonnen, het is goed geschreven. Ik kan alleen die ellende gewoon niet aan, ik kan echt niet goed tegen kinderleed, ook al is het (deels) fictief. Dus voor mij was het te veel ellende om nog voor mijn 'plezier' te lezen en daarom ben ik ermee gestopt.
Oh nee, dan is het niks voor mij. Ik word altijd helemaal akelig van zielige kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Michel Faber - D - A tale of two worlds

Erg leuk! De letter d is plotseling verdwenen.
Iedereen praat zonder de d, in naambordjes e.d. zit geen d meer en niemand heeft het in de gaten behalve Dhikilo de heldin van het verhaal. Ze reist af naar een andere wereld - door een speciale deur en ja, die wereld is ook winters a la Narnia - om de d te redden.

Klinkt misschien niet super origineel, maar is erg leuk vond ik. En ik zag dus vooral dat het wat op Narnia lijkt, volgens bol.com is het een fijnzinnige ode aan Charles Dickens. Ik ken Dickens kennelijk niet goed genoeg om dat door te hebben. Dus als je Dickens beter kent, is het boek vast nog beter.

Ook leuk: de hoofdpersoon is een donker meisje. Ook weleens verfrissend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
En nu hopelijk echt nog maar 3 nachtjes slapen tot deel 3 uitkomt van Nevermoor. :jump:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Derde en laatste boek van de kleine bakkerij serie gelezen. Winter in de kleine bakkerij. Leuk maar vond de andere 2 delen net wat leuker maar fijn om de afsluiter gelezen te hebben.

Heb ook de serie van verkikkerd gelezen (lisette jonkman) las lekker weg, ook 3 delen.
Nu bezig met omkijken naar morgen van Wendy Brokers toevallig ook een derde boek van de 3.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
12-10-2020 21:08
Michel Faber - D - A tale of two worlds

Erg leuk! De letter d is plotseling verdwenen.
Iedereen praat zonder de d, in naambordjes e.d. zit geen d meer en niemand heeft het in de gaten behalve Dhikilo de heldin van het verhaal. Ze reist af naar een andere wereld - door een speciale deur en ja, die wereld is ook winters a la Narnia - om de d te redden.

Klinkt misschien niet super origineel, maar is erg leuk vond ik. En ik zag dus vooral dat het wat op Narnia lijkt, volgens bol.com is het een fijnzinnige ode aan Charles Dickens. Ik ken Dickens kennelijk niet goed genoeg om dat door te hebben. Dus als je Dickens beter kent, is het boek vast nog beter.

Ook leuk: de hoofdpersoon is een donker meisje. Ook weleens verfrissend.
Oh ja die zag ik ook liggen! Er ligt best wel weer veel leuks in de winkels.
tonkje schreef:
12-10-2020 21:11
En nu hopelijk echt nog maar 3 nachtjes slapen tot deel 3 uitkomt van Nevermoor. :jump:
Leuk! Weet jij of het boek alleen in het Engels of ook in het Nederlands uitkomt?
LilyAldrin schreef:
13-10-2020 11:37
Leuk! Weet jij of het boek alleen in het Engels of ook in het Nederlands uitkomt?
Zelf even op Google gekeken en op Bol is de Nederlandse versie beschikbaar vanaf 24-11
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
13-10-2020 11:39
Zelf even op Google gekeken en op Bol is de Nederlandse versie beschikbaar vanaf 24-11
Ik hoop dat het klopt. Want eerder dit jaar stond er op bol als datum april, en dat bleek helemaal niet te kloppen. :'( :'(
En ik had al om in de stemming te komen deel 1 en 2 herlezen. Geen straf natuurlijk, deze boeken kun je als je het mij vraagt niet vaak genoeg lezen, maar wel heel erg :'( toen deel 3 dus pas veel later uit bleek te komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
12-10-2020 21:11
En nu hopelijk echt nog maar 3 nachtjes slapen tot deel 3 uitkomt van Nevermoor. :jump:
Ik moet deel 2 nog lezen @(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey wat leuk, een nieuw boek van Michel Faber? Ik dacht dat hij gestopt was met schrijven.

Ik heb gelezen:

Solutions and Other Problems van Allie Brosh.
Afbeelding
Hardop gelachen en gehuild, soms tegelijk. Briljante combinatie van Paint en autobiografische verhalen, waarmee Brosh laat zien waar ze mee worstelt en hoe absurd het leven is. Hoofdstukken variëren van luchtig (over de hond of een emmer) tot adembenemend verdrietig (over het verlies van haar zus) tot hysterisch grappig (over dagdromen). Dikke aanrader.

The Ninth House van Leigh Bardugo. Murder mystery meets urban fantasy meets de academische wereld van Yale. Grimmig verhaal over jonge vrouw Alex, ex-drugsverslaafde, die een laatste kans op een respectabel leven krijgt als lid van een geheim genootschap van Yale. Haar taak: de andere geheime genootschappen monitoren die zich bezighouden met magische praktijken. Maar dan verdwijnt haar mentor en wordt er een moord gepleegd, en Alex vermoedt magische motieven.
Er zitten stevige horrorelementen in, maar het gaat vooral over macht, privilege, het verlangen naar controle. Meeslepend.
What a nuanced anxiety
tonkje schreef:
13-10-2020 13:18
Ik hoop dat het klopt. Want eerder dit jaar stond er op bol als datum april, en dat bleek helemaal niet te kloppen. :'( :'(
En ik had al om in de stemming te komen deel 1 en 2 herlezen. Geen straf natuurlijk, deze boeken kun je als je het mij vraagt niet vaak genoeg lezen, maar wel heel erg :'( toen deel 3 dus pas veel later uit bleek te komen.
Andere boekhandels hadden ook 24-11 staan, dus dat lijkt wel betrouwbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Het boek van vergeten woorden. Van Pip Williams, Mooi boek, aanrader
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
14-10-2020 10:00
Andere boekhandels hadden ook 24-11 staan, dus dat lijkt wel betrouwbaar
De Engelse versie is inmiddels beschikbaar op bol.com, maar helaas nog niet de ebook variant. :(
Hopelijk morgen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
was vanmiddag op de bieb om een gereserveerd boek op te halen, en heb toen maar gelijk een voorraadje meegenomen voor als de openingsuren weer veranderen. Samen met de online bieb moet het gaan lukken ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven