Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 29)

10-10-2020 23:15 3024 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 37 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 137.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28
Alle reacties Link kopieren
:jump:
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval stopt Nederland eerder met nertsenfokkerijen. Dat is een geluk bij een ongeluk.
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar eens dinsdag afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Minder dan een week......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
In Italië liep het in maart totaal uit de klauw, was er een militaristische lockdown en gaat het nu een stuk beter dan hier. Wat zegt dat? Niks natuurlijk. Wat wel wat zegt: de reguliere zorg hier is in direct gevaar. Dat zou ons bang moeten maken, maar nee. Wij willen plezier blijven beleven en er niks over horen. Tot wij zelf zorg nodig hebben voor een gescheurde enkelband of gebroken elleboog. En dan het personeel bedreigen dat we niet direct geholpen worden. "En waarom zijn er niet drie keer zoveel ziekenhuizen met drie keer zoveel personeel? En oh oh, wat is de zorgpremie hoog."
:@@:
Toen ik dit topic aan het updaten was dacht ik wel even van al 1 miljoen geregistreerde doden, hoeveel zouden dat er werkelijk zijn :(
Alle reacties Link kopieren
In andere landen wordt ook wel strenger opgetreden, daar kom je niet weg met een boete als je toch feestjes gaat houden.
Alle reacties Link kopieren
O nieuw topic al.
Life is short. Eat dessert first.
Je was er weer vlot bij Tsum :)
VGM1980 schreef:
10-10-2020 23:24
In andere landen wordt ook wel strenger opgetreden, daar kom je niet weg met een boete als je toch feestjes gaat houden.
Wat dan wel?
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
10-10-2020 23:21
In Italië liep het in maart totaal uit de klauw, was er een militaristische lockdown en gaat het nu een stuk beter dan hier. Wat zegt dat? Niks natuurlijk. Wat wel wat zegt: de reguliere zorg hier is in direct gevaar. Dat zou ons bang moeten maken, maar nee. Wij willen plezier blijven beleven en er niks over horen. Tot wij zelf zorg nodig hebben voor een gescheurde enkelband of gebroken elleboog. En dan het personeel bedreigen dat we niet direct geholpen worden. "En waarom zijn er niet drie keer zoveel ziekenhuizen met drie keer zoveel personeel? En oh oh, wat is de zorgpremie hoog."
:@@:
Ik had vorige week in een ander topic een discussie met iemand die bleef beweren dat er altijd genoeg ic-capaciteit was in maart en april.

Ik denk echt dat mensen ofwel geen idee hebben, ofwel snel vergeten, wat er allemaal moest gebeuren om alle Covid-19-patiënten te kunnen opnemen.

Dat de reguliere zorg bijna stil lag is denk ik langs heel veel mensen heen gegaan.

Als ik hier in dit topic lees dat mensen geen lockdown verwachten omdat het aantal ziekenhuisopnames nog relatief meevalt, dan verbaast het me ook weer, dat mensen blijkbaar denken dat het pas zorgelijk wordt als we dezelfde aantallen opnames hebben als in maart/april.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Volg 😬
Paling schreef:
10-10-2020 23:27
Wat dan wel?

Steniging. Werkt goed op afstand.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Oh nieuw topic. Dan hier ook nog maar even:

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=109
Even wat vrolijkers hoor want ik voel me ineens even heel down.
https://www.youtube.com/watch?v=e0-2XxgHIXk
https://www.youtube.com/watch?v=j28iE1oggyg

Zijn corona nummers over de lockdown en de regels. Vooral die laatste is lekker vrolijk al is de tekst niet vrolijk.
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
10-10-2020 23:32
Oh nieuw topic. Dan hier ook nog maar even:

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=109
Heerlijk hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dat ging snel met het vorige topic.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Solomio schreef:
10-10-2020 23:28
Ik had vorige week in een ander topic een discussie met iemand die bleef beweren dat er altijd genoeg ic-capaciteit was in maart en april.

Ik denk echt dat mensen ofwel geen idee hebben, ofwel snel vergeten, wat er allemaal moest gebeuren om alle Covid-19-patiënten te kunnen opnemen.

Dat de reguliere zorg bijna stil lag is denk ik langs heel veel mensen heen gegaan.

Als ik hier in dit topic lees dat mensen geen lockdown verwachten omdat het aantal ziekenhuisopnames nog relatief meevalt, dan verbaast het me ook weer, dat mensen blijkbaar denken dat het pas zorgelijk wordt als we dezelfde aantallen opnames hebben als in maart/april.
Dat niet, maar wel zitten wel echt heel, heel veel lager nu. Reden om alert te zijn, en wat mij betreft een andere weg in te slaan, maar echt niet genoeg voor een lockdown. Die heeft heel veel schade opgeleverd, en dan heb ik het niet alleen over economie. Ik denk dat dat het allerlaatste redmiddel zal zijn. Mensen hebben het zelfs over een totale lockdown, dat je je huis niet meer uit mag. Ik denk dat degenen die dat willen wel even mogen nadenken over de gevolgen voor heel veel kwetsbare kinderen en volwassenen drie hoog achter in de grote steden.
Lafae schreef:
10-10-2020 23:29
Steniging. Werkt goed op afstand.
:HA:
In Berlijn is de avondklok ingegaan.
tvp
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
10-10-2020 23:32
Heerlijk hè.
Zeker! Hoe meer werkende medicijnen hoe beter, toch?
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
10-10-2020 23:32
Oh nieuw topic. Dan hier ook nog maar even:

https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=109

Heb je ook het interview met de onderzoekster gezien? Het is een vrij beperkte toepassing die is onderzocht, in het ziekenhuis bij opname. Niet dat wat Elens en co bepleit (voorschrijven door de huisarts).
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven