Via Belgie

12-10-2020 22:44 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan maandag naar Zeeuws Vlaanderen (als alles meezit, moet de persconferentie nog afwachten) Vanuit onze woonplaats is het via Antwerpen 2 uur rijden. Nu staat er op de ene site dat dat mag, als je maar niet uitstapt, dus even tanken is uit den boze, op de andere site staat weer dat je een flinke boete riskeert. Als we door Nederland rijden is het 3 uur rijden. Nogal een verschil. Is België alleen voor doorreizen ook een no go?
"Boring conversation anyway"
Weet je zeker dat via Antwerpen sneller is? Daar staat vaak file. Zelf rij ik liever door de tunnel.
Ik zou ook via de tunnel rijden Antwerpen staat 9 van de 10 keer vast .
Ik zou gewoon via Nederland gaan, want bij Antwerpen heb ik nog nooit meegemaakt dat het rustig was. Volgens mij kan je wel door België reizen en hoef je dan ook niet in quarantaine als je door België reist en niet uitstapt. Maar pin me daar niet op vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor onze vakantie de app van buitenlandse zaken gedownload. Oh zo handig. Altijd up to date. Wij mochten 2 weken geleden nog gewoon door België heen rijden. Uitstappen mocht inderdaad niet.
Ik stel me voor dat je dan vanuit zuid Limburg komt of zo? Je mag inderdaad via België rijden zonder te stoppen (in elk geval in Antwerpen en zo niet). Pas als je langer dan 48 uur blijft moet je een passenger locator form invullen en zo.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier géén vakantie.

Hou dus rekening met files aan de Kennedy-tunnel - op de ring van A'pen - en aan de werken rond de E34 (stuk richting Oost-Vlaanderen).

En rij vooral niet tijdens 't spitsuur, want dan tel je er maar beter minstens een uur bij.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Gewoon over Antwerpen rijden.. staat meestal file dus hou daar wel rekening mee. Zorg gewoon dat je net voor of net na Antwerpen gaat tanken, dan hoef je ook niet uit te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
12-10-2020 23:08
Gewoon over Antwerpen rijden.. staat meestal file dus hou daar wel rekening mee. Zorg gewoon dat je net voor of net na Antwerpen gaat tanken, dan hoef je ook niet uit te stappen.
Antwerpen is nu ook weer niet zo reusachtig groot dat je hele tank benzine eraan gaat met eventjes over de ring te rijden :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
12-10-2020 23:08
Gewoon over Antwerpen rijden.. staat meestal file dus hou daar wel rekening mee. Zorg gewoon dat je net voor of net na Antwerpen gaat tanken, dan hoef je ook niet uit te stappen.
In principe mag tanken óók niet hè. Vraag me wel af wat er gebeurt bij pech onderweg.
vivapimpelmees schreef:
12-10-2020 23:21
In principe mag tanken óók niet hè. Vraag me wel af wat er gebeurt bij pech onderweg.
Ik schrijf toch ook dat ze dan niet in Antwerpen moet tanken.
Je kunt in de rest van Belgie prima tanken als Nederlander. Daar liggen geen beperkingen.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
12-10-2020 23:58
Ik schrijf toch ook dat ze dan niet in Antwerpen moet tanken.
Je kunt in de rest van Belgie prima tanken als Nederlander. Daar liggen geen beperkingen.
Ja hoor. Die beperkingen zijn voor heel België.
vivapimpelmees schreef:
13-10-2020 00:01
Ja hoor. Die beperkingen zijn voor heel België.
Heb je daar een bron van? Zo ver ik het weet is het dringend advies om niet te stoppen in Antwerpen of Brussel.
Ik heb vandaag nog getankt in Belgie, aangezien ik dicht bij de grens woon doe ik dat wel vaker.
Slushpup schreef:
13-10-2020 00:06
Heb je daar een bron van? Zo ver ik het weet is het dringend advies om niet te stoppen in Antwerpen of Brussel.
.
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... len-belgie

Het advies is niet stoppen in België en daarnaast 10 dagen quarantaine na terugkeer uit Antwerpen en zo.

Doorreizen is mogelijk, maar doe dit zonder tussenstops.
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
13-10-2020 00:06
Heb je daar een bron van? Zo ver ik het weet is het dringend advies om niet te stoppen in Antwerpen of Brussel.
Ik heb vandaag nog getankt in Belgie, aangezien ik dicht bij de grens woon doe ik dat wel vaker.
Wat ik al schreef... de BuZa app
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
13-10-2020 00:22
.
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... len-belgie

Het advies is niet stoppen in België en daarnaast 10 dagen quarantaine na terugkeer uit Antwerpen en zo.

Doorreizen is mogelijk, maar doe dit zonder tussenstops.
Er staat bij beperkingen doorreislanden niet stoppen in de stad Antwerpen, Brussels hoofdstedelijk gewest en de provincies Luik en Waals-Brabant. Voor de rest mag je wel stoppen en van even te tanken zal je geen corona oplopen als je daarna je handen goed ontsmet (denk ik he ^^)

Maar de Antwerpse Ring vermijden is nog de beste optie, daar is het altijd miserie.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
12-10-2020 23:21
In principe mag tanken óók niet hè. Vraag me wel af wat er gebeurt bij pech onderweg.
dit is de reden waarom wij kort geleden via NL gereden zijn toen we een uitvaart hadden in terneuzen. Tanken kun je plannen. autopech of een ongeluk of wat dan ook niet. en je zult nét zien...
En doooooor!
Ik zou voor de zekerheid gewoon een langere reistijd voor lief nemen en via Nederland gaan. Weet niet of je met kleine kinderen ook gaat, maar wat als er iemand in de auto moet plassen in België? Dan mag je er niet uit. Lijkt mij behoorlijk vervelend. Zeker als je bij Antwerpen vast staat, wat heel normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Waar kom je dan vandaan dat het via Antwerpen een uur korter is ondanks de eeuwige files rond Antwerpen? (Zelfs als ik naar Frankrijk rijd neem ik liever de omweg via Zeeland dan dat ik de Hel van Antwerpen en de Kwelling van de weg naar Gent moet nemen)
Overigens zou ik gewoon dat uurtje extra rijden, beter dan allerlei gezeik over wat wel en niet zou mogen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
13-10-2020 09:38
Waar kom je dan vandaan dat het via Antwerpen een uur korter is ondanks de eeuwige files rond Antwerpen?


Vanuit Zuid-Limburg neem ik aan.


Ik zou dat uurtje extra rijden TO. Niet leuk, maar wel verstandig. Lange pauze plannen ergens onderweg op een leuke plek.
Alle reacties Link kopieren
Wat Marana zegt zou ik ook doen. Anders: vlak voor de grens in NL plassen en tanken en dan gewoon lekker door België crossen.

Heel veel plezier!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
DeniseMK schreef:
13-10-2020 08:49
Ik zou voor de zekerheid gewoon een langere reistijd voor lief nemen en via Nederland gaan. Weet niet of je met kleine kinderen ook gaat, maar wat als er iemand in de auto moet plassen in België? Dan mag je er niet uit. Lijkt mij behoorlijk vervelend. Zeker als je bij Antwerpen vast staat, wat heel normaal is.
Overdrijven is ook een vak apart :-).

Echt niet op elke parking hier in BE staat controle om alle buitenlandse nummerplaten te scannen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
En bovendien is doorreizen niet verboden.. Toeristisch bezoek wel, maar dat is TO’s ritje niet.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 13-10-2020 18:51
2.06% gewijzigd
België is NU oranje dus.....alleen reizen als het noodzakelijk is en bij terugkomst in NL 10dgn quarantaine!
Alle reacties Link kopieren
Helaholalala schreef:
13-10-2020 18:50
België is NU oranje dus.....alleen reizen als het noodzakelijk is en bij terugkomst in NL 10dgn quarantaine!
Als je 3 minuten op een snelweg-parking stopt om te plassen of tanken en een mondmasker opzet moet je niet gelijk 10 dagen in quarantaine natuurlijk.

Het wordt wat anders als je hier een week op vakantie komt.


Maar rij gerust om over Terneuzen.
Dat is weer een auto minder op de baan hier :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven