Kwaaak! Samen het huishouden doen.

15-10-2020 10:59 85 berichten
Voor iedereen die in een relatie zit waarbij de huishoudelijke taken oneerlijk worden verdeeld, lees dit mooie prentenboek (een ouwetje, maar heel mooi):

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... l/kwaaak-/

Samenvatting:
Er was eens een eend die pech had,
omdat hij 'n aartsluie boer als baas had.
De eend deed het werk.
De boer kwam haast nooit uit zijn bed.

De andere boerderijdieren vinden dat op den duur toch oneerlijk en steken hun koppen bij elkaar om de boer te verjagen, zijn bed wordt hup! op z'n kop gezet en de dieren verjagen hem en daarna doen ze samen het werk.

Als ik met het huishouden bezig ben, en mijn man doet niet mee terwijl ik dat wel op prijs zo stellen, hoef ik alleen maar "Kwaaak!" te zeggen om hem in beweging te krijgen. :lol:

Mijn zoon moet ik hem nog eens voorlezen, denk ik, die mag nog wat actiever worden... :whip:
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, op deze manier dingen oplossen, het past meer bij mijn 5 jarige dan bij mijn man. Vind ik.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Dit is waarom ik een man heb gezocht die uit zich zelf het huishouden doet. Wij doen het gewoon samen, ieder de helft. En als dat in het begin al niet zo was, dan exit.

Ik heb geen zin om een relatie te hebben met een kleuter. Wil een volwassen vent.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
15-10-2020 11:04
Dit is waarom ik een man heb gezocht die uit zich zelf het huishouden doet. Wij doen het gewoon samen, ieder de helft. En als dat in het begin al niet zo was, dan exit.

Ik heb geen zin om een relatie te hebben met een kleuter. Wil een volwassen vent.
En als hij het dan toch niet helemaal door heeft: "Schatje, kan jij even stofzuigen ajb?"
Chocolade, altijd goed!
Ik vind het inderdaad wel het niveau van een kleuter (of een luie puber) als je niet zelf in beweging komt, maar ik kom zo vaak hier draadjes tegen van niet-meewerkende partners...

Overigens gaat het twee kanten op, als ik zelf te lui ben om overeind te komen, zegt mijn man "Kwaaak". Hebben jullie altijd zin in het huishouden dan?
TheeMetChocolade schreef:
15-10-2020 11:06
En als hij het dan toch niet helemaal door heeft: "Schatje, kan jij even stofzuigen ajb?"
Kwaaak is beduidend korter en dan hoef ik zelf niet te verzinnen wat er allemaal moet gebeuren. Gelukkig ziet mijn man dat zelf wel, misschien moeten er nog meer prentenboekjes komen voor mensen die dat niet doorhebben. :idee:
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
15-10-2020 11:09
Hebben jullie altijd zin in het huishouden dan?
Joh, ik ben een lui huiswijf. Er zitten hier heus mensen die mijn huis niet zouden trekken.
Ik denk vooral aan de weerstand. Ik heb dus nooit zin in het huishouden maar maak me er ook een stuk minder druk om dan sommige anderen.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
15-10-2020 11:01
Oh jeetje, op deze manier dingen oplossen, het past meer bij mijn 5 jarige dan bij mijn man. Vind ik.
Joh, met een kwinkslag is het prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik zou het knap irritant vinden als ik even met een kop thee op de bank zit, en ik gesommeerd wordt met een kwaaaak, om wat te gaan doen. Iedereen vlamt op zijn eigen momenten.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk
Poeszie schreef:
15-10-2020 11:23
Zo, ik zou het knap irritant vinden als ik even met een kop thee op de bank zit, en ik gesommeerd wordt met een kwaaaak, om wat te gaan doen. Iedereen vlamt op zijn eigen momenten.
Dat inderdaad. Niks vervelender dan mee moeten doen met een ander die opeens op dat moment de geest heeft gekregen en lekker fanatiek bezig is.
Als mijn man Kwaaak! tegen me gaat doen mag hij alles zelf schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge, wat neemt iedereen die kwaak serieus.
Niemand die een huisdingetje heeft?
Dit is waarom je grapjes binnen het gezin altijd slecht aan anderen uit kunt leggen. Ik snap zo’n kwaaak wel, maar voor de buitenstaander klinkt het toch raar.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
15-10-2020 11:23
Zo, ik zou het knap irritant vinden als ik even met een kop thee op de bank zit, en ik gesommeerd wordt met een kwaaaak, om wat te gaan doen. Iedereen vlamt op zijn eigen momenten.
moord en doodslag zou dat hier worden. beide kanten op trouwens
En doooooor!
PoezzinBoots schreef:
15-10-2020 11:47
Als mijn man Kwaaak! tegen me gaat doen mag hij alles zelf schoonmaken.
Lijkt me meteen een goed doel. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen ?
Alle reacties Link kopieren
en als hij wil neuken, loeit hij naar je?
ipv "wil je ook een kopje thee", fluit je op je vingers?
Luci_Morgenster schreef:
15-10-2020 12:00
Lijkt me meteen een goed doel. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen ?

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er wel mee lachen, maar ik heb best een flauwe humor...
zolang jullie er beiden de humor van inzien en dat voor jullie werkt, prima toch.
Het is soms moeilijk om niet te verzanden in gezeur of discussies, dus als dit daar een mooie oplossing voor is, leuk toch.

Voor mezelf heb ik door de jaren gemerkt dat elke nieuwe fase in ons leven weer even balans zoeken was, wie wat doet, maar dat is elke keer gelukt en lukt ook steeds sneller.

En af en toe schiet de ene in een kramp wanneer de ander daar geen zin in heeft, ja, dat is zo, dat is soms vervelend, maar we kunnen dat allebei ook wel plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-10-2020 12:07
en als hij wil neuken, loeit hij naar je?
ipv "wil je ook een kopje thee", fluit je op je vingers?
Dit dus!
Chocolade, altijd goed!
Wat een vreemd topic.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
15-10-2020 11:23
Zo, ik zou het knap irritant vinden als ik even met een kop thee op de bank zit, en ik gesommeerd wordt met een kwaaaak, om wat te gaan doen. Iedereen vlamt op zijn eigen momenten.

Zó mee eens!
Wij hebben de taken redelijk 50/50 verdeeld. Dus een ieder kan dit op zijn eigen (vlam)moment doen.
Mijn man heeft heel soms wel eens de neiging om te gaan kwaken ;-D als hij aan de slag gaat, maar dat heeft dan niets met het huishouden te maken, of verzaken van mijn kant, maar alles met niet lekker in zijn vel zitten. En dan laat ik hem kwaken. ;-D
Als mijn vriendin op die manier met mij gaat communiceren krijgt ze 1 waarschuwing en daarna help ik haar... met het pakken van haar koffers.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-10-2020 12:45
Als mijn vriendin op die manier met mij gaat communiceren krijgt ze 1 waarschuwing en daarna help ik haar... met het pakken van haar koffers.

Een waarschuwing? Want jouw vriendin is óók een 2-jarige? Klinkt alsof jullie dan juist prima op één lijn zitten.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Tjonge jonge wat een opgewonden standjes, ik zou echt het boek aanraden omdat het over vriendschap gaat en elkaar helpen wanneer de ander dat nodig heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven