Zaak Demmink

15-03-2014 20:52 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgen meer mensen deze zaak?

Lees net dat Fred de Brouwer, de journalist van de Panorama die samen met Henk Krol in 2003 de eerste onthullingen deed ( maar uiteindelijk is gerectificeerd) is verongelukt in Thailand vandaag.

De zoveelste dood onder bijzondere omstandigheden. Hij zou volgende week in P&W verschijnen om te praten over de zaak.



Het wordt nu wel eng, zeker gezien de getuigenis afgelopen vrijdag in het proces in de zaak Demmink, van voormalig gevangenisdirecteur van Huet en zijn reden om zijn bevindingen vast te leggen bij een notaris: er zijn er wel meer omgevallen in deze zaak, aldus van Huet.



De achtergrond:

http://www.vn.nl/Archief/ ... leving/Demminkcontrol.htm

Wat vinden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
13-10-2020 07:00
Nee deze tekst heeft ze niet zelf verzonnen en is ook geen oud nieuws.

https://www.briefjevanjan.nl/aan-pieter-omtzigt-9/

Hier het gesprek met Erik de Vlieger vanaf 7 minuten gaat het over Buma die namens Rutte aan Pieter Omtzigt vroeg om te stoppen met kamervragen stellen over de zaak Demmink.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_3Eaa7z1gI

Mark Rutte liegt voortdurend, dat is zo, maar dat hij dit flikt is een schande. Ik hoop dat ooit dit Demmink-schandaal helemaal compleet boven water komt en dat men dan bij Rutte, Teeven, Opstelten en alle betrokken doofpot-collega's op de stoep staat met de woorden 'Waarom deed u niets'?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
In 1961, President Eisenhower warned:
‘We must also be alert to the equal and opposite danger that public policy could itself become the captive of a scientific-technological elite.’

Boy, does that ring true today.

Idd, Rutte liegt voortdurend.
Wij, de burgers, is ons € 1000,- beloofd.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ongelooflijk dat dit kan in een land als Nederland.... dit dossier.... en de omvang van deze doofpot.
Bizar en ongelooflijk dat zoveel mensen hier aan meewerken.
Miss-Pippilotta schreef:
16-10-2020 20:55
Ongelooflijk dat dit kan in een land als Nederland.... dit dossier.... en de omvang van deze doofpot.
Bizar en ongelooflijk dat zoveel mensen hier aan meewerken.

Waarom ga jij ervan uit dat dit verhaal inderdaad klopt, als ik vragen mag?

Zelf heb ik nog nooit in enige complottheorie geloofd en ik ga doorgaans uit van goede bedoelingen van de overheid, maar deze zaak :O

Ik heb ooit iets gehoord, uit een voor mij betrouwbare bron, waardoor ik echt ben gaan twijfelen over Demmink. Tegelijkertijd kan ik niet geloven dat er een doofpot van deze omvang zou zijn.

Vandaar dat ik me afvraag hoe mensen hier zo zeker over zijn. Ik kan me voorstellen dat je denkt “ja, zou heel goed kunnen, misschien is het zelfs waar”. Maar er zo zeker van zijn als jij hier bent?
Alle reacties Link kopieren
@Poppy_del_Rio

missie_m schreef:
07-06-2016 18:41
Als Demmink en de andere topambtenaren van Justitie géén verdachten zouden zijn, er niets mee te maken zouden hebben, dan zou Teeven toch blij mogen zijn om eindelijk te getuigen om de onschuld aan te kunnen tonen.



Stukje uit groot artikel:



mei 3, 2016

Revu Redactie

Tekst: Arthur Bijl



..........................................



..............................................



Ook Fred Teeven werd gehoord als getuige. Waarom hij?



‘Eind jaren negentig startte het ministerie van Justitie een strafrechtelijk onderzoek naar het Amsterdamse pedonetwerk. Dat gebeurde in het diepste geheim, vanwege de mogelijke betrokkenheid van enkele topambtenaren van justitie bij dit kindermisbruik. Bij dit zogenaamde Rolodex-onderzoek was toenmalig officier van justitie Fred Teeven betrokken. Het leverde echter geen resultaten op. Mogelijk omdat de verdachten op het ministerie al heel snel op de hoogte waren van het onderzoek.’





Kwam er nog nieuwe informatie uit de getuigenis van Teeven?



‘Teeven bevestigde dat er moet zijn gelekt uit dat onderzoek. In zijn ogen waren er meer mensen geïnformeerd dan had gemoeten. Mede daarom was hij zeer ontstemd over de afloop. Wat me wel opviel is dat Teeven wilde zeggen dat Demmink geen verdachte was in het onderzoek. Toen de advocaat van Bart van Well echter vroeg of Demmink helemaal niet in het onderzoek voorkwam, beriep Teeven zich op zijn zwijgplicht. En die vraag was juist een politieke bananenschil, want destijds heeft Ivo Opstelten als minister van Justitie tegen de Tweede Kamer gezegd dat Demmink op geen enkele wijze voorkwam in het Rolodex-onderzoek.’



...............................
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
16-10-2020 23:35
@Poppy_del_Rio

Ja, het zijn redenen tot argwaan, maar ik zie dit niet als onomstotelijk bewijs. Jij wel? Ben jij 100% overtuigd of vind je het alleen een aannemelijk verhaal?

Ik heb Jan Dijkgraaf totaal niet hoog zitten. Maar dit briefje van hem vind ik wel heel opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
16-10-2020 23:44
Ja, het zijn redenen tot argwaan, maar ik zie dit niet als onomstotelijk bewijs. Jij wel? Ben jij 100% overtuigd of vind je het alleen een aannemelijk verhaal?

Ik heb Jan Dijkgraaf totaal niet hoog zitten. Maar dit briefje van hem vind ik wel heel opmerkelijk.

Ik volg dit al langer, en ik wil niet voor rechter spelen, maar zoals ik al eerder schreef 'waarom stapt Fred Teeven naar de rechter om vooral niet te hoeven getuigen? Dat stinkt toch van hier tot Tokio.

En Fred Teeven en Ivo Opstelten hebben bewezen al eerder gelogen te hebben. Denk maar aan de bonnetjesaffaire, de bonnetjes waren zoek en daarom werd gezocht naar de bonnetjes maar de onderzoekers kregen stiekem de opdracht om te stoppen met zoeken.
En breek me de bek niet open over de leugens van oa Opstelten in de MH17 ramp.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
16-10-2020 23:57
Ik volg dit al langer, en ik wil niet voor rechter spelen, maar zoals ik al eerder schreef 'waarom stapt Fred Teeven naar de rechter om vooral niet te hoeven getuigen? Dat stinkt toch van hier tot Tokio.

En Fred Teeven en Ivo Opstelten hebben bewezen al eerder gelogen te hebben. Denk maar aan de bonnetjesaffaire, de bonnetjes waren zoek en daarom werd gezocht naar de bonnetjes maar de onderzoekers kregen stiekem de opdracht om te stoppen met zoeken.
En breek me de bek niet open over de leugens van oa Opstelten in de MH17 ramp.

Ik zit veel minder diep in de materie dan jij. Een belangrijke reden daarvoor is dat ik de meeste sites die over deze zaak berichten, wantrouw.

Wat mij dwarszit, is dat ik eigenlijk op zoek ben naar overtuigende argumenten dat er geen doofpot is, maar die niet kan vinden.
Poppy_del_Rio schreef:
16-10-2020 23:29
Waarom ga jij ervan uit dat dit verhaal inderdaad klopt, als ik vragen mag?

Zelf heb ik nog nooit in enige complottheorie geloofd en ik ga doorgaans uit van goede bedoelingen van de overheid, maar deze zaak :O

Ik heb ooit iets gehoord, uit een voor mij betrouwbare bron, waardoor ik echt ben gaan twijfelen over Demmink. Tegelijkertijd kan ik niet geloven dat er een doofpot van deze omvang zou zijn.

Vandaar dat ik me afvraag hoe mensen hier zo zeker over zijn. Ik kan me voorstellen dat je denkt “ja, zou heel goed kunnen, misschien is het zelfs waar”. Maar er zo zeker van zijn als jij hier bent?
Daar heb je gelijk in.
Het is niet bewezen, dus ik kan het niet zo stellig zeggen.
Sommige verhalen of bronnen zijn inderdaad ook niet enorm betrouwbaar.
Het zijn wel erg hardnekkige verhalen, over een zeer lange periode, en er zijn naar mijn idee mensen die de mond gesnoerd worden. Het hele zaakje stinkt gewoon net iets te hard.
Bijvoorbeeld door zoiets als een zaak waarbij er geruchten zijn dat een van de rechters in het verleden privécontact gehad heeft met Demmink. Die man ontkent dan dat hij Demmink kent. En later duikt er een foto op van de twee, die thuis is genomen. En zo zijn er meer rare/verdachte dingen. Iets teveel naar mijn idee.
Die zaak (“Lisa”) klonk overigens wel vergezocht, maar toch.

Maar je hebt gelijk, ik kan er ook niet meer van maken dan ‘voor mijn gevoel zou het waar kunnen zijn’.
Miss-Pippilotta schreef:
17-10-2020 13:22
Daar heb je gelijk in.
Het is niet bewezen, dus ik kan het niet zo stellig zeggen.
Sommige verhalen of bronnen zijn inderdaad ook niet enorm betrouwbaar.
Het zijn wel erg hardnekkige verhalen, over een zeer lange periode, en er zijn naar mijn idee mensen die de mond gesnoerd worden.

Naar mijn idee ook. Normaal gesproken kunnen complottheorieën vrij gemakkelijk worden ontkracht. Nu lukt dat niet, althans, ik heb zelf echt helemaal niets overtuigends kunnen vinden. Tegelijkertijd, als Demmink inderdaad onschuldig is, is het voor hem bijna onmogelijk om dat te bewijzen. Het is het gekonkel eromheen wat me het meest dwarszit.

Maar wat ik zei, een doofpot van deze omvang is voor mij eigenlijk niet voorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Deze chauffeur gaat dat niet voor tv vertellen, want dan is hij zelf ook de pineut, dan heeft hij toegezien bij een misdrijf.
Maar ik zag ooit een filmpje op tv van een andere chauffeur die wel vertelde dat het gebeurde.


https://youtu.be/SoYJBp2KaZE NL
7-4-2014 te gast bij Pauw en Witteman
Oud chauffeur Demmink bij Pauw en Witteman


En:
https://youtu.be/92bsxOrRKg4 NL
Interview met Hans Bakker - chauffeur Demmink van '92 - '96 van Joris Demmink
1 feb. 2014
....................
Hans Krol noemt tussen neus en lippen door nog dat Piet Heijn Donner - de toenmalig verantwoordelijke minister - iedereen verbood over de Demmink-zaak te spreken op straffe van ontslag. Dat mag toch wel een onthullende verklaring worden genoemd, omdat het bewijst dat er van bovenaf ingegrepen werd.
.................


Goeie documentaire:

https://youtu.be/fD_KakHLnKo Dossier Demmink
10 jul. 2020
.....Word er wel serieus onderzoek gedaan?....Er is nooit strafrechterlijk onderzoek gedaan....

Het lijkt een groot pedo-netwerk omdat ondanks zware aantijgingen geen onderzoek word gedaan, en nog steeds Demmink de hand boven het hoofd word gehouden.



Maarrrrr.......

https://youtu.be/4QhPg3no-RY NL
Pauw & Witteman - Henk Krol over Joris Demmink
23 apr. 2016

.....Tot nu toe is onderzoek nooit goed gebeurd.....
LOEP ME MAAR aub.
Poppy_del_Rio schreef:
17-10-2020 13:32
Naar mijn idee ook. Normaal gesproken kunnen complottheorieën vrij gemakkelijk worden ontkracht. Nu lukt dat niet, althans, ik heb zelf echt helemaal niets overtuigends kunnen vinden. Tegelijkertijd, als Demmink inderdaad onschuldig is, is het voor hem bijna onmogelijk om dat te bewijzen. Het is het gekonkel eromheen wat me het meest dwarszit.

Maar wat ik zei, een doofpot van deze omvang is voor mij eigenlijk niet voorstelbaar.
Tja.... laten we het hopen. Het is ook maar goed dat dat voor ons niet voor te stellen is, want het zou echt ziek zijn.
Maar het zijn wel hardnekkige geruchten en ‘toevalligheden’, over een lange periode en uit veel verschillende hoeken.

Maar ik weet het niet. We zullen het ook nooit echt weten, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
17-10-2020 18:13
Tja.... laten we het hopen. Het is ook maar goed dat dat voor ons niet voor te stellen is, want het zou echt ziek zijn.
Maar het zijn wel hardnekkige geruchten en ‘toevalligheden’, over een lange periode en uit veel verschillende hoeken.

Maar ik weet het niet. We zullen het ook nooit echt weten, denk ik.

Geruchten? Ik lees en hoor in die berichten dat men het heeft over 'ondanks zware aantijgingen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
MarianneDavids schreef:
15-03-2014 21:19
Er schijnt nog veel meer in die beerput te zitten maar er is inmiddels het een en ander van het world wide web verdwenen.



Edit, nog niet alles, google maar eens op Demmink en C, de rest volgt dan vanzelf, ook eeb brief van wijlen Oltmans.
Klopt.
jippie55 schreef:
15-03-2014 21:48
Nee, er zijn een aantal aangiftes verjaard maar aangeziend de geruchten al bijna 30 jaar de ronden doen er ook aangiftes zijn uit dit decennium is dus niet alles verjaard.

Het gaat ook met name om het grote geheel. Als de aantijgingen kloppen heeft er op het hoogste niveau in dit land een doofpotaffaire plaatsgevonden die zijn weerga niet kent.
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn idee ook. Normaal gesproken kunnen complottheorieën vrij gemakkelijk worden ontkracht. Nu lukt dat niet, althans, ik heb zelf echt helemaal niets overtuigends kunnen vinden. Tegelijkertijd, als Demmink inderdaad onschuldig is, is het voor hem bijna onmogelijk om dat te bewijzen. Het is het gekonkel eromheen wat me het meest dwarszit.

Maar wat ik zei, een doofpot van deze omvang is voor mij eigenlijk niet voorstelbaar.
precies.
Het zal mij niet verbazen als de lijnen, agenda's achter de schermen met elkaar verweven zijn vanwege de grote (mondiale) doofpot...
Die Epstein is ook zo eentje...
Dat is wat ik nu hardop denk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven