Gezondheid alle pijlers

Jeukend ooglid

17-10-2020 23:14 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al twee weken een geïrriteerd ooglid. Na twee weken smeren met Bepanthen (aangeraden door de huisarts toen ik dat eerder een keer had), werd het alleen maar erger. Ik had nog een dichte tube antischimmelzalf liggen, dus dat heb ik vanmorgen gesmeerd. En nu dus pijn en jeuk. Ik ga maandag wel naar de huisarts, maar denken jullie dat een schimmel aannemelijk is? Of toch eczeem?
Eczeem lijkt mij het meest aannemelijk.
Alle reacties Link kopieren
Vraag je hier nu om een diagnose?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
17-10-2020 23:16
Vraag je hier nu om een diagnose?
Nee, ik zei al dat ik naar de huisarts zou gaan. Ik denk ook dat het (toch) eczeem is, maar daar heb ik geen zalf voor in huis.
Saivash schreef:
17-10-2020 23:16
Vraag je hier nu om een diagnose?

Nee, wat het meest aannemelijk is.

Ik zou even stoppen met allerlei agressieve smeersels. Wat soms bij irritatie helpt is een zinkzalf achtig iets.
Of een vettige zalf (vaseline bijvoorbeeld) Heel dun laagje deppend aanbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook zeggen: stoppen met het smeren van crèmes en zalfjes totdat je weet wat het is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Waarom zou je zonder te weten of iets een schimmel is ergens schimmelzalf op smeren?
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 17-10-2020 23:45
1.82% gewijzigd
Je gaat toch niet zomaar antischimmelzalf op je oog smeren?
Ik heb last van onverklaarde (waarschijnlijk) allergische reacties (jeuk, roodheid, zwelling) en heb daar speciale oogcreme voor met cortisonen. Werkt als een tiet.
Begrijp niet helemaal waarom je uitgaat van schimmel.
rumforviva schreef:
17-10-2020 23:28
Waarom zou je zonder te weten of iets een schimmel ergens schimmelzalf op smeren?
En al helemaal op je oog.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
17-10-2020 23:28
Waarom zou je zonder te weten of iets een schimmel is ergens schimmelzalf op smeren?
En zeker niet op je ooglid.
Spoelen met kamillethee zou mijn tante zeggen.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
17-10-2020 23:39

Ik heb last van onverklaarde (waarschijnlijk) allergische reacties (jeuk, roodheid, zwelling) en heb daar speciale oogcreme voor met cortisonen. Werkt als een tiet.
Yes. Let wel op dat dit je huid dunner maakt, dus denk goed aan zonbescherming
Alle reacties Link kopieren
Misschien zitten er mijten (demodex) in de haarzakjes van je wimpers.

Demodicose; ik zal je een foto besparen.

Dit is niet als diagnose bedoeld; een arts kan het zo uitvinden. Onderzoekje van niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vroeger , kookten wij water , laten afkoelen en je oog schoonmaken
van buiten naar binnen

en niet gaan smeren tot de huisarts kijkt
Alle reacties Link kopieren
Even niets doen inderdaad. En uiteraard geen oogmake up, misschien ligt daar de oorzaak.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
18-10-2020 09:36
Even niets doen inderdaad. En uiteraard geen oogmake up, misschien ligt daar de oorzaak.
En wellicht ook “besmette” gebuikte oogmakeup weggooien, afhankelijk van wat de kwaal is.
Alle reacties Link kopieren
Nou lekker dan. Vanmorgen werd ik wakker met een volledig dik oog. Enige voordeel is dat de rimpels weg zijn. Het is overigens maar 1 oog. Ik heb dus vannacht niets gesmeerd, en zal het vandaag ook niet doen. Morgen naar de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven