Time out relatie

18-10-2020 09:12 59 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar samen we hebben elkaar leren kennen in de kroeg.
Vanaf onze eerste date is het heel snel gegaan we hadden de dag nadat wel elkaar ontmoet hadden bij mij thuis afgesproken en sinds dien waren we elke dag samen.
Nu zijn er de laatste tijd steeds meer kleine irritaties waardoor we niet leuk tegen elkaar doen en dan slapen we allebei even thuis. Naar 2 dagen missen we elkaar dan en zoeken we elkaar weer op. Nu hebben we het hier over gehad en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit niet zo langer kan want dan barst de bom echt. We merken gewoon dat we te lang alleen zijn geweest en dat we gewoon gelijk te snel zijn gegaan waardoor we niet aan elkaar en aan het altijd samen zijn konden wennen. We hebben nu afgesproken om een time out te nemen van 3 weken dus even helemaal geen contact en elkaar niet zien en om dan over 3 weken weer af te spreken om te kijken of we verder gaan of dat we er een punt achter zetten. En als we dan toch besluiten verder te gaan met elkaar we niet weer in het oude patroon vallen en dus niet elke dag afspreken. Dit hebben we afgelopen maandag besloten en ik merk gewoon dat ik hem heel erg mis en het liefst contact met hem zoek maar dit niet doe omdat ik hoop dat hij mij dan ook kan missen. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met zo'n time out en of dit geholpen heeft of dat ik er gewoon beter een punt achter kan zetten.
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 11:55
Daar heb ik ook over nagedacht maar dat is het niet we matchen juist heel goed. We zijn wel verschillend maar vullen elkaar daardoor juist aan.
Waarom matchen jullie dan zo perfect dat het toch na een jaar al zo misloopt?

Probeer eens realistisch te zijn. Het hebben van een relatie is een keuze. Op wie je verliefd word een stuk minder. Maar verliefd zijn betekend niet dat je een relatie met iemand moet willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-10-2020 11:33
Heb je ook wel gelijk in. Het is net alsof er nooit strubbelingen mogen zijn, maar als je na een jaartje als zoveel irritaties hebt dat de enige oplossing is dat je elkaar drie weken niet ziet, dan denk ik echt niet dat dit het is.
Dat ben ik dan weer wel met je eens :)
Waarom hebben jullie gekozen voor die termijn van 3 weken? Waarom denk je dat je na 3 weken opnieuw kunt beginnen, en niet na 2 dagen, 10 dagen of na een maand?
Jullie zitten teveel op elkaars lip en je kunt niets doen door corona geef je aan. Heb je het gevoel dat als je samen bent je ook dingen samen moet doen? Of kun jij ook wel bijv een boek lezen bij hem thuis, terwijl hij achter zijn computer zit? Samen zijn maar iets voor jezelf doen dus.
eva-luna schreef:
18-10-2020 12:03
Zo werkt het toch niet?
Maak het juist weer leuk door elkaar de ruimte te gunnen en wat minder af te spreken. Maar die afspraken wel leuk te maken. In het weekend samen dingen doen en doordeweeks een keer samen eten of zoiets. Kijk eens hoe dat loopt.
Ik vind een time out iets voor als je echt niet meer samen kunt praten.
Als he dat binnen een jaar al niet meer kunt, zou ik er mee stoppen.
Dat is ook de bedoeling om na die 3 weken te doen maar we zijn nu zo bang dat het gevoel toch weer de overhand neemt waardoor we weer elke dag elkaar spreken. En nu hebben we allebei even de ruimte om er over na te denken.
Marana schreef:
18-10-2020 12:14
Waarom hebben jullie gekozen voor die termijn van 3 weken? Waarom denk je dat je na 3 weken opnieuw kunt beginnen, en niet na 2 dagen, 10 dagen of na een maand?
Jullie zitten teveel op elkaars lip en je kunt niets doen door corona geef je aan. Heb je het gevoel dat als je samen bent je ook dingen samen moet doen? Of kun jij ook wel bijv een boek lezen bij hem thuis, terwijl hij achter zijn computer zit? Samen zijn maar iets voor jezelf doen dus.
Ja dat kan ik zeker als ik bij hem ben.
Die termijn van 3 weken hebben we afgesproken omdat hij ook tijd nodig heeft om andere dingen op te lossen. Hij is 7 jaar alleen geweest en ineens was ik daar dat is gewoon heel erg wennen voor hem. Hij vind het moeilijk om zich te binden door dingen uit het verleden. Hij heeft ook een zoontje en de laatste relatie die die had was met de moeder van zijn zoontje en dat contact loopt niet bepaald vlekkeloos toen dat uit ging heeft ze hem ook echt letterlijk financieel leeg getrokken en hier is die nu wel bovenop. Sinds 3 maanden heeft die ook geen contact meer met zijn beste vriend waar die al 25 jaar mee bevriend is en ik merk soms gewoon dat die bang is om zich te binden en mij dan een soort van zich af duwt om niet te dichtbij te komen en weer gekwetst te worden in de toekomst daarom wil ik hem die 3 weken geven om ook daar over na te denken.
Michelle789 schreef:
18-10-2020 12:27
Ja dat kan ik zeker als ik bij hem ben.
Die termijn van 3 weken hebben we afgesproken omdat hij ook tijd nodig heeft om andere dingen op te lossen. Hij is 7 jaar alleen geweest en ineens was ik daar dat is gewoon heel erg wennen voor hem. Hij vind het moeilijk om zich te binden door dingen uit het verleden. Hij heeft ook een zoontje en de laatste relatie die die had was met de moeder van zijn zoontje en dat contact loopt niet bepaald vlekkeloos toen dat uit ging heeft ze hem ook echt letterlijk financieel leeg getrokken en hier is die nu wel bovenop. Sinds 3 maanden heeft die ook geen contact meer met zijn beste vriend waar die al 25 jaar mee bevriend is en ik merk soms gewoon dat die bang is om zich te binden en mij dan een soort van zich af duwt om niet te dichtbij te komen en weer gekwetst te worden in de toekomst daarom wil ik hem die 3 weken geven om ook daar over na te denken.
Dat is ook de irritatie die er speelt ik voel dan dat die afstand houd en daar wordt ik dan onzeker van en dit zeg ik dan en dan komen er weer twijfels
Michelle789 schreef:
18-10-2020 12:27
Ja dat kan ik zeker als ik bij hem ben.
Die termijn van 3 weken hebben we afgesproken omdat hij ook tijd nodig heeft om andere dingen op te lossen. Hij is 7 jaar alleen geweest en ineens was ik daar dat is gewoon heel erg wennen voor hem. Hij vind het moeilijk om zich te binden door dingen uit het verleden. Hij heeft ook een zoontje en de laatste relatie die die had was met de moeder van zijn zoontje en dat contact loopt niet bepaald vlekkeloos toen dat uit ging heeft ze hem ook echt letterlijk financieel leeg getrokken en hier is die nu wel bovenop. Sinds 3 maanden heeft die ook geen contact meer met zijn beste vriend waar die al 25 jaar mee bevriend is en ik merk soms gewoon dat die bang is om zich te binden en mij dan een soort van zich af duwt om niet te dichtbij te komen en weer gekwetst te worden in de toekomst daarom wil ik hem die 3 weken geven om ook daar over na te denken.

Goed teken dat je ook dingen voor jezelf kunt doen bij hem thuis.


Mijn andere vraag was meer: hoe kwamen jullie op 3 weken? Waarom denken jullie dat 3 weken genoeg is daarvoor? Waarom denk je dat 2 dagen of 1 week niet lang genoeg is, of een maand weer te lang?
Marana schreef:
18-10-2020 12:33
Goed teken dat je ook dingen voor jezelf kunt doen bij hem thuis.


Mijn andere vraag was meer: hoe kwamen jullie op 3 weken? Waarom denken jullie dat 3 weken genoeg is daarvoor? Waarom denk je dat 2 dagen of 1 week niet lang genoeg is, of een maand weer te lang?
Omdat we nu allebei gewoon heel emotioneel zijn en omdat we denken dat dat over 2 dagen of een week niet over is. En een maand is dan weer erg lang denken we omdat wel elkaar toch wel missen en ik niet maanden lang in twijfel willen zitten dus vandaar die 3 weken.
Alle reacties Link kopieren
Problemen oplossen in je relatie doe je samen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is een LAT relatie geen optie voor jullie?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Waarom spreek je niet 1 of 2 x per week een 'date night' af. Dus samen koken, eten, wandelen, sporten, film kijken en samen slapen en houdt het bij 2x per week.

Het is toch niet alles of niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat voor irritaties zijn er precies?
VelvetVolvo schreef:
18-10-2020 14:52
Wat voor irritaties zijn er precies?
Nou hij is heel lang alleen geweest en moet daarom heel erg wennen aan het feit dat die ineens zoveel met iemand is. De relatie met de moeder van zijn kind is op zijn zachtst gezegd ook niet op een leuke manier uit gegaan en hij heeft pas gebroken met zijn beste vriend. Als we dan het weekend bij elkaar zijn merk ik dat die ze ei niet kwijt kan zeg maar en dan gaat die een soort van geïrriteerd doen.
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 11:13
Ja maar die irritaties gaan we zeker bespreken maar even de ruimte om er allebei over na te denken vind ik belangrijk zodat we over 3 weken een soort van opnieuw kunnen beginnen. Ik ben gewoon bang dat als we nu doorgaan dmv een latrelatie dat die twijfel en irritaties in ons hoofd blijven zitten en we daarop verder gaan. Daarim even 3 weken rust elkaar missen en een frisse start waarbij we allebei los van elkaar hebben kunnen nadenken wat er anders moet om die irritaties te voorkomen
En dan nog begrijp ik niet als je allebei een huis hebt waarom je op 7 dagen per week op elkaars lip gaat zitten. Waarom moet een relatie zo traditioneel zijn? Omdat je perse moet samenwonen en dat leuk moet vinden omdat het zo hoort?

Ik denk dat een stap terug een betere oplossing had geweest dan een time out.
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 16:56
Nou hij is heel lang alleen geweest en moet daarom heel erg wennen aan het feit dat die ineens zoveel met iemand is. De relatie met de moeder van zijn kind is op zijn zachtst gezegd ook niet op een leuke manier uit gegaan en hij heeft pas gebroken met zijn beste vriend. Als we dan het weekend bij elkaar zijn merk ik dat die ze ei niet kwijt kan zeg maar en dan gaat die een soort van geïrriteerd doen.
Geef elkaar dan ruimte.
Michelle789 schreef:
18-10-2020 16:56
Nou hij is heel lang alleen geweest en moet daarom heel erg wennen aan het feit dat die ineens zoveel met iemand is. De relatie met de moeder van zijn kind is op zijn zachtst gezegd ook niet op een leuke manier uit gegaan en hij heeft pas gebroken met zijn beste vriend. Als we dan het weekend bij elkaar zijn merk ik dat die ze ei niet kwijt kan zeg maar en dan gaat die een soort van geïrriteerd doen.
En hij ziet zijn kind niet meer?
Ik vraag me ook af waarom jullie zo lang zijn doorgegaan met dat halve samenwonen terwijl het niet lekker liep.
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 17:06
En hij ziet zijn kind niet meer?
Ik vraag me ook af waarom jullie zo lang zijn doorgegaan met dat halve samenwonen terwijl het niet lekker liep.
Hij ziet ze kind nog die is er om het weekend.
We hebben ook afgesproken om het rustiger aan te doen. We hebben morgen avond afgesproken om te praten alleen waar ik bang voor ben en dat ga ik morgen ook tegen hem zeggen is hoe die dit in de toekomst ziet. Want voor altijd een lat relatie wil ik ook niet er moet wel een toekomst zijn en daar twijfel ik nu aan
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 17:17
Hij ziet ze kind nog die is er om het weekend.
We hebben ook afgesproken om het rustiger aan te doen. We hebben morgen avond afgesproken om te praten alleen waar ik bang voor ben en dat ga ik morgen ook tegen hem zeggen is hoe die dit in de toekomst ziet. Want voor altijd een lat relatie wil ik ook niet er moet wel een toekomst zijn en daar twijfel ik nu aan
Een toekomst waar jullie jezelf in forceren terwijl jouw vriend volgens mij nog allerlei dingen moet verwerken. Misschien is hij er nog niet klaar voor, voor de toekomst die jij ziet.

Waarom niet van elkaar genieten op de momenten dat je samen bent? Ook al zie je elkaar dan niet meer iedere dag.

Ben ook benieuwd welke tijd er zit tussen de verbroken relatie met zijn ex en jou.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij waarom heb je zo’n haast, komt dit door onzekerheid over hem?
Sjaantje37 schreef:
18-10-2020 17:31
Daarbij waarom heb je zo’n haast, komt dit door onzekerheid over hem?
Dat is 7 jaar geleden
Michelle789 schreef:
18-10-2020 17:17
Hij ziet ze kind nog die is er om het weekend.
We hebben ook afgesproken om het rustiger aan te doen. We hebben morgen avond afgesproken om te praten alleen waar ik bang voor ben en dat ga ik morgen ook tegen hem zeggen is hoe die dit in de toekomst ziet. Want voor altijd een lat relatie wil ik ook niet er moet wel een toekomst zijn en daar twijfel ik nu aan
Maar jullie waren toch elke dag samen? Hoop niet dat je hiermee dan bedoelt dat jij er ook altijd was als kind er was.
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 18:04
Maar jullie waren toch elke dag samen? Hoop niet dat je hiermee dan bedoelt dat jij er ook altijd was als kind er was.
Niet gelijk vanaf het begin maar daarna wel
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
18-10-2020 18:04
Maar jullie waren toch elke dag samen? Hoop niet dat je hiermee dan bedoelt dat jij er ook altijd was als kind er was.
Dat denk ik wel. Het verhaal van twee mensen die sneller dan het geluid gingen.
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 17:57
Dat is 7 jaar geleden
Maar waarom zo’n haast, jullie kennen elkaar pas een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Michelle789 schreef:
18-10-2020 17:57
Dat is 7 jaar geleden
Volgensmij lees je niet goed wat ze schrijft.

Ik weet overigens wel hoe dit gesprek gaat eindigen als je gaat vertellen wat je van plan bent.

Je komt enorm claimend over. Je kan hem beter voorstellen wat hier al door meerdere is verteld. Dat je voorlopig wil latten en dat ook gaan doen. Dat je wel op den duur wil samenwonen maar dat dat nu misschien niet handig is.

Overigens jij bent 31. Heb jij (nog) een eigen kinderwens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven