Hoe kom je uit de friendzone?

18-10-2020 11:59 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even onder een ander nick, in verband met herkenbaarheid (mijn default nick is herleidbaar).

Eerste date: Terrasje, biertje, redelijk standaard, maar het was erg gezellig. Veel gelachen. Aan het eind direct afgesproken voor een tweede date. Dat was ongeveer 8 weken geleden.
Tweede date: Activiteit (karten, we zijn allebei gek op karten) met daarna ergens eten. Na het eten, tijdens een wandelingetje in het park, veel sparks en feromonen. Ze straalde helemaal en we hebben toen ook gezoend.
Derde date: We zouden een strandwandeling maken, maar eindigden in een stranttent, vanwege het slechte weer. Daar zegt ze dat ze mij wel leuk vindt, maar niet echt iets voelt. Dat ze mij wel erg bijzonder vindt en heel graag iets van een vriendschap wil. Tot zover duidelijk. Ge-friendzone-d. Hier is ook niks mis mee.

Maar nu komt het. Door omstandigheden komt er een vierde date.
Zij is heel enthousiast erover en appt mij "Yes, leuk, veel zin in". Alsof ze bang was dat het na de derde date zou stoppen.
Deze vierde date is op een avond aan de bar in een kroegje. Het is direct weer gezellig en ik voel aantrekkingskracht. Volgens mij ook van haar kant. Haar ogen beginnen weer te twinkelen als ik kort refereer aan de tweede date (hoe leuk die was). Ze kijkt me aan het eind van de avond verliefd aan, maar ik ben niet het type dat in een kroeg iemand gaat zoenen. Dus ik reken af en we lopen naar haar huis. Bij de deur knuffelen we weer en ik zoen op haar lippen. Ze lacht, maar geeft aan niet te willen tongzoenen.
Er komt, weer door omstandigheden, een vijfde date. Een kort koffie-momentje in de stad. We praten leuk. Bij het afscheid is weer die knuffel en de twinkeling in haar ogen, maar alleen zoenen op de lippen.

Tussendoor zijn er heel veel whatsappjes (minstens 20 per dag). Ook nu nog.

Wat moet ik hier nu mee? Ik kan 'wat ze zegt' niet rijmen met 'wat ze doet'. Het voelt alsof zij mij echt heel erg leuk vindt, maar in vuur en vlam wil staan ofzo wat ze nu niet is.

Is dit een "she is not that into you"? Of moet ik dit tijd geven.... (zij 'probeert' misschien die verliefdheid in haarzelf te triggeren)? Of moet ik juist 'toeslaan' met een alles-overdonderende move (bijv haar uitnodigen voor een weekend Vlieland of iets anders?)
Er zit weinig anders op dan het haar te vragen denk ik. Er is er maar één die weet wat zij denkt/voelt/wil.
Ik zou hier mee kappen en aangeven dat je verder gaat daten. Dan zal veel duidelijk worden.
Alle reacties Link kopieren
Ze vind je leuk maar niet leuk genoeg.
Het loopt niet soepel. Dat is geen goed teken.

Ik zou dus het laten voor wat het is, in plaats van moeite steken in iemand die niet helemaal overtuigd van jou is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bepaalde dingen door wishful thinking anders interpreteert dan hoe het bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze (nog) niet wil tongzoenen hoeft niet te betekenen dat ze je niet leuk vind. Vind het alleen wel gek dat ze eerst aangeeft vrienden te willen zijn maar jullie vervolgens wel nog een paar keer op date gaan. Dan klinkt het alsof ze je wel leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Je laat met je sollen... ik zou het afkappen en eerlijk vertellen waarom. Dan zie je vanzelf hoe ze reageert.
Of moet ik juist 'toeslaan' met een alles-overdonderende move (bijv haar uitnodigen voor een weekend Vlieland of iets anders?)

Nee. Ze was duidelijk een paar weken terug. Ze komt er vanzelf wel op terug. Of niet.
Alle reacties Link kopieren
Weet je heel zeker dat ze vrijgezel is ?
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Tot zover is ze duidelijk geweest in hoe zij erin staat. Daar moet je vooralsnog vanuit gaan, dat dat niet veranderd is.

Je omschrijft hoe zij naar je kijkt en doet als "verliefd, twinkeling in de ogen", maar dat is jouw interpretatie van de situatie. Abstract, en dus niet er se hoe de vork in de steel zit.
Ik krijg het idee dat ze je leuk vind als maatje en vriend, maar niet genoeg voelt om het verder dan dat te krijgen.

Zoals ze zelf al zei, dus. Vraag je af wat je daarmee wil, TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat ze zegt, klopt toch met wat ze doet? Ik lees veel interpretatie van jou over ‘verliefde blikken’, en dat was ná een avondje mét alcohol, dat kan weleens wat vertroebelen.

Zelf houd ik niet van opdringerige types die aan het ‘veroveren’ zijn. Als ik een leuke vent zie, wil ik graag de ruimte krijgen om initiatief te nemen.

Geef haar eens wat ruimte, dan wordt duidelijker wat ze van jou wil. Dat je zelfs een tactiek wilt uitdenken om haar te overdonderen, daar krijg ik het al benauwd van.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
18-10-2020 12:35
Weet je heel zeker dat ze vrijgezel is ?
Dat weet ik 100% zeker.
Alle reacties Link kopieren
Afhouden die handel
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je door omstandigheden ineens 3 dates extra krijgen?

Ik zou een stap terug nemen. Liefde moet uit zichzelf groeien. Als je je teveel zorgen moet maken en teveel nadenken wat de volgende stap is dan is het gewoon niet meant to be.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
18-10-2020 12:44
Geef haar eens wat ruimte, dan wordt duidelijker wat ze van jou wil. Dat je zelfs een tactiek wilt uitdenken om haar te overdonderen, daar krijg ik het al benauwd van.
Ga ik doen. Ik wil haar juist niet overdonderen (daarom check ik hier). Het was een open vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ze wacht tot ze iets beters tegen komt.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-10-2020 12:54
Ze wacht tot ze iets beters tegen komt.
En geniet ondertussen van de aandacht
Alle reacties Link kopieren
Vraag het haar gewoon. Geef aan dat je 5 hele leuke dates hebt gehad en dat je denkt / hoopt dat er meer in zit. Maar hoe denkt zij erover?

Een eenvoudige vraag die je vast wel kunt stellen in 1 van de 20 appjes die je per dag stuurt.
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
18-10-2020 12:30
Dat ze (nog) niet wil tongzoenen hoeft niet te betekenen dat ze je niet leuk vind. Vind het alleen wel gek dat ze eerst aangeeft vrienden te willen zijn maar jullie vervolgens wel nog een paar keer op date gaan. Dan klinkt het alsof ze je wel leuk vind.
Ziet zij het als date? Als in is dat woord genoemd in jullie gesprekken? Want anders denkt zij misschien dat ze gewoon koffie gaat drinken met een (goede) vriend.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
18-10-2020 13:02
Ziet zij het als date?
Het woord is als zodaning niet gebruikt. Maar trust me dat ze weet dat er lading zit op ontmoetingen.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-10-2020 12:54
Ze wacht tot ze iets beters tegen komt.
smulrol schreef:
18-10-2020 12:57
En geniet ondertussen van de aandacht
Hier ben ik ook bang voor. Maar dan dus afkappen?
Alle reacties Link kopieren
Daan75c schreef:
18-10-2020 13:08
Het woord is als zodaning niet gebruikt. Maar trust me dat ze weet dat er lading zit op ontmoetingen.
Wat is die lading?
Alle reacties Link kopieren
Daan75c schreef:
18-10-2020 13:09
Hier ben ik ook bang voor. Maar dan dus afkappen?
Die vraag is tegengesteld aan 'Wil je dat er met je gespeeld wordt?'.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je uit de friendzone?
Nooit.
Deze vrouw vindt je gewoon niet leuk genoeg. Afknappen, afstand bewaren en een leukere meid zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven