Excuus van Rutte

18-10-2020 12:51 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koning ging op vakantie en keerde na alle commotie een dag later terug.
Rutte heeft vandaag in een brief naar de 2e kamer geschreven:

Premier Mark Rutte heeft te laat beseft dat de vakantie van de koning en zijn gezin naar Griekenland ‘niet langer te rijmen was met de oplopende besmettingen en de aangescherpte maatregelen’. Zeker na de persconferentie van dinsdag 13 oktober had hij zich daarvan bewust moeten zijn, zegt Rutte in een brief die vanochtend aan de Tweede Kamer is gestuurd.

Net als de koning is Rutte zijn feeling met het volk kwijt. De bruiloft van Grapperhaus was ook gewoon okee, maar de rest van NL moet zich aan regels houden. Heel apart dat na dat debacle alle boetes opeens lager uitvallen en het strafblad weg is.

Nu is Rutte echt compleet ongeloofwaardig geworden.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:11
Rutte zou gewoon moeten zeggen: Ik heb het WA afgeraden als dat de waarheid is.
Tja. Maar dat MAG hij dus helemaal niet. Al zou hij het willen. Al moet hij zijn eigen reputatie schaden. De Koning gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:00
Prima dat je je daar niet druk om maakt, maar als onze PM oproept om binnen te blijven en niet de randen van de grenzen op te zoeken, dan kan hij niet met droge ogen WA wel lekker op vakantie laten gaan.
Overigens was WA deze zomer ook al 2 maanden op vakantie, dus dat hij er nodig tussenuit moest kan ik me niet voorstellen.

Lig je er ook niet meer wakker van als jouw ziekenhuisbed bezet is door iemand in de biblebelt die weigerde zich aan de regels te houden en Corona heeft opgelopen?
Dat jouw operatie van je pijnlijke knieën niet doorgaat omdat de ziekenhuizen de gewone zorg aan het afschalen zijn omdat ze ruimte moeten houden voor Corona patiënten?
Je hebt het tegen mij?
Ik blijf ook niet binnen, ga nu in mijn eentje (Corona proef ) wandelen.
Ik heb geen zorg nodig, en ook niemand anders in mijn omgeving, desondanks zorg ik ervoor dat ik afstand hou en niemand kan besmetten. Ik ging niet naar feestjes of horeca, werk thuis sinds maart.
Als je zelf op wachtlijst staat moet je eens kritisch naar het gedrag van jezelf, jekinderen en kleinkinderen kijken.
smulrol wijzigde dit bericht op 18-10-2020 13:15
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
18-10-2020 13:07
Je mag op reis dat heeft Rutte ook gezegd. Gewoon naar je vakantieadres, maar daar ter plekke blijf je op je adres en ga je niet verplaatsen. Je mag niet op reis naar code oranje gebieden. En nu klint vooral "hij wel en ik niet" dat vind ik als afgunst klinken. Maar dat is met alles wat de koning doet, er is altijd afgunst.

Ik ben het ermee eens dat het niet slim is wat hij heeft gedaan, maar het past wel binnen de regels.

Jammer dat er nu weer uren gedebatteerd gaat worden over dit uitstapje van de koning ipv het oplossen van de crisis. En alle andere zaken die zijn blijven liggen gedurende deze crisis.
En dat eten wat je op je vakantie adres eet, met het toiletpapier waar je je kont mee afveegt, vliegt magisch bij je vakantie adres naarbinnen?
WA zal niet zelf zijn boodschapjes doen, maar als jan met de pet in de super komt in het buitenland, daar toch toevallig Corona oploopt, waar neemt het dan mee terug naartoe?
Of als Jan met de pet per ongeluk toch stiekum Corona heeft, zonder verschijnselen, waar neemt hij het dan mee naartoe? Precies, naar zijn vakantie adresje waar hij eerst ff zijn krat boer en wijntjes met toiletpapier oppikt in de plaatselijke super. Met alle risico's van verspreiding.

Als je hier blijft, kan je hier ziek worden, maar je houdt het wel hier.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 13:15
En dat eten wat je op je vakantie adres eet, met het toiletpapier waar je je kont mee afveegt, vliegt magisch bij je vakantie adres naarbinnen?
WA zal niet zelf zijn boodschapjes doen, maar als jan met de pet in de super komt in het buitenland, daar toch toevallig Corona oploopt, waar neemt het dan mee terug naartoe?
Of als Jan met de pet per ongeluk toch stiekum Corona heeft, zonder verschijnselen, waar neemt hij het dan mee naartoe? Precies, naar zijn vakantie adresje waar hij eerst ff zijn krat boer en wijntjes met toiletpapier oppikt in de plaatselijke super. Met alle risico's van verspreiding.

Als je hier blijft, kan je hier ziek worden, maar je houdt het wel hier.
Sterker nog, hij heeft er een arsenaal aan personeel rondlopen wat uit meer dan 3 man bestaat hoor.... Wederom. Dat mag. Hij is de koning en hoeft zich niet aan de wet te houden.
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:22
Sterker nog, hij heeft er een arsenaal aan personeel rondlopen wat uit meer dan 3 man bestaat hoor.... Wederom. Dat mag. Hij is de koning en hoeft zich niet aan de wet te houden.
Jawel hij moet zich wel aan de wet houden. Maar dat van het niet reizen en niet meer dan drie mensen thuis op visite staat niet in de wet hoor.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-10-2020 13:14
Je hebt het tegen mij?
Ik blijf ook niet binnen, ga nu in mijn eentje (Corona proef ) wandelen.
Ik heb geen zorg nodig, en ook niemand anders in mijn omgeving, desondanks zorg ik ervoor dat ik afstand hou en niemand kan besmetten. Ik ging niet naar feestjes of horeca, werk thuis sinds maart.
Als je zelf op wachtlijst staat moet je eens kritisch naar het gedrag van jezelf, jekinderen en kleinkinderen kijken.
En hier neem ik echt aanstoot aan: lekker voor al die mensen die een ziekte of aandoening hebben (volkomen buiten hun schuld om).
God zei dank sta ik niet op een wachtlijst en ook niemand in mijn omgeving. Maar heb wel kennissen die in een chemotraject zitten voor borstkanker en nu bij elke chemokuur die ze in het zkh moeten ondergaan, bang zijn daar Corona op te lopen. Maar ik zal vragen ze kritisch naar hun gedrag te kijken.
Dichtbij ex-corona patiënten die doodsbang zijn weer een 2e keer die ellende op te lopen.
En daarom dus al 2 maanden weer thuiszitten en binnen blijven en niemand willen zien.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Dahlia74 schreef:
18-10-2020 13:00
Ik zou hetzelfde doen als de koning als ik een huis in het buitenland had, zeker in geel gebied. En velen huizenbezitters doen dat ook, ze hebben gelijk. Ik heb mij vooral verbaasd over hoe afgunstig veel mensen zijn.

Uiteindelijk is de koning ook gewoon maar een mens.
Nee dus. Hij is niet "gewoon maar een mens". Hij is ons staatshoofd. Dat komt met bepaalde verplichtingen, heel veel privileges, maar vooral ook met verantwoordelijkheden. Dus het goede voorbeeld geven, niet tegen (de geest van) de wet en adviezen van de regering ingaan. De grenzen opzoeken, dat doen wij als volk. Dat hoor je als staatshoofd niet te doen.

Ik krijg zowaar medelijden met Rutte. Je zult maar zo'n stijfkop ("het mag, en ik wil het, dus ik doe het. Wat boeit het mij hoe dat op het volk overkomt. Beeldvorming? Kammenieschelen.") tot in den treure moeten verdedigen.

Klopt het dat in het ergste geval - bij echt onaanvaardbaar gedrag van de koning - uiteindelijk het kabinet zou moeten aftreden?
smulrol schreef:
18-10-2020 13:14
Je hebt het tegen mij?
Ik blijf ook niet binnen, ga nu in mijn eentje (Corona proef ) wandelen.
Ik heb geen zorg nodig, en ook niemand anders in mijn omgeving, desondanks zorg ik ervoor dat ik afstand hou en niemand kan besmetten. Ik ging niet naar feestjes of horeca, werk thuis sinds maart.
Als je zelf op wachtlijst staat moet je eens kritisch naar het gedrag van jezelf, jekinderen en kleinkinderen kijken.
Hou eens op joh. Zo naar dit.
*Sally* schreef:
18-10-2020 13:25
Jawel hij moet zich wel aan de wet houden. Maar dat van het niet reizen en niet meer dan drie mensen thuis op visite staat niet in de wet hoor.
Is dat zo? Ik las gisteren (kan bron niet meer vinden) dat dat juist niet zo is. De koning kan niet vervolgd worden als hij zich niet aan de wet houdt. De premier is verantwoordelijk voor alles wat de koning doet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. De koning en zijn koningshuis kan nooit vervolgd worden. En staat dus boven de wet.
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:30
Klopt. De koning en zijn koningshuis kan nooit vervolgd worden. En staat dus boven de wet.
Bizar.
Alle reacties Link kopieren
“ Sinds 1848 staat in de Grondwet dat de Koning onschendbaar is en dat de ministers verantwoordelijk zijn. Dit wil zeggen dat de ministers verantwoording moeten afleggen aan het parlement over het beleid van de regering. De ministers zijn ook politiek verantwoordelijk voor de uitspraken en het handelen van de Koning.”
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:30
Klopt. De koning en zijn koningshuis kan nooit vervolgd worden. En staat dus boven de wet.

Alleen dit feitje maakt hem anders dan het volk. Dit is juist de reden dat hij het goede voorbeeld dient te geven.
Alle reacties Link kopieren
“ Het begrip ‘onschendbaar’ betekent sinds 1848 dat de koning gebonden is aan het recht en de wet en niet ‘boven de wet’ staat. In de Nederlandse staat is er echter geen orgaan dat dwingend gezag aan de koning kan opleggen. ”

Ofwel, hij kan alles doen en laten wat hij wil.
ik zou als ik Rutte was gewoon zeggen BEK HOUWE
-Livia- schreef:
18-10-2020 13:26
Nee dus. Hij is niet "gewoon maar een mens". Hij is ons staatshoofd. Dat komt met bepaalde verplichtingen, heel veel privileges, maar vooral ook met verantwoordelijkheden. Dus het goede voorbeeld geven, niet tegen (de geest van) de wet en adviezen van de regering ingaan. De grenzen opzoeken, dat doen wij als volk. Dat hoor je als staatshoofd niet te doen.

Ik krijg zowaar medelijden met Rutte. Je zult maar zo'n stijfkop ("het mag, en ik wil het, dus ik doe het. Wat boeit het mij hoe dat op het volk overkomt. Beeldvorming? Kammenieschelen.") tot in den treure moeten verdedigen.

Klopt het dat in het ergste geval - bij echt onaanvaardbaar gedrag van de koning - uiteindelijk het kabinet zou moeten aftreden?
hahahahaha dit! Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Vind het een hele domme aktie van W.A.
Maar ik denk dat Rutte wel meer aan zijn hoofd heeft dan de vakantie van een volwassen man.Ik vind hem daar niet verantwoordelijk voor.Ze hadden zelf moeten nadenken.....
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel wat een geneuzel zeg. Dat hij sorry moet zeggen voor een beslissing van twee volwassen mensen, die hoogstens misschien niet zo slim is omdat "hij geacht wordt solidair te zijn". Je zou bijna denken dat hij een schijt-aan-corona feest voor 100.000 man heeft georganiseerd.

En dan kan daar de komende week weer een aantal uur aan debat aan worden besteed door zijn mede politici met hun eigen agenda. Talkshows die weer gevuld kunnen worden om nog wat olie op het vuur te gooien.

Dan hopelijk is daarna iedereen er weer klaar mee, en kunnen we door met de belangrijke dingen in het leven
Alle reacties Link kopieren
Oh ik maak me er ook niet druk om hoor. De koning doet maar. Ik vind het hooguit rot voor Rutte. Een hoop wat minder intelligent volk zal meteen denken dat het Rutte’s schuld is. Dat hij de schuld op zich neemt maakt hem niet de schuldige. En de eerste die dit beter zou kunnen dan hij moet nog geboren worden. Alhoewel er een hele hoop mensen ‘denken’ het beter te weten. Het ‘doen’ is een tweede. Ik bedoel, ga er maar aan staan. Mijn baan zou het echt niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:00
Als minister president ben je verplicht de koning te allen tijde te beschermen. Daar teken je voor. Dus wellicht heeft Rutte hem wel degelijk gewezen op zijn onhandigheid en had WA er gewoon schijt aan. Want de koning mag zijn eigen beslissingen maken. Maakt niet uit, dan nog moet je de koning in bescherming nemen. En ookal wil je dat niet, de fouten die hij maakt opruimen en onder het tapijt schuiven. Echt niet meer van deze tijd.

Ik heb met Rutte te doen.

Het is de Koning die gewoon eens zijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen en excuses moet maken voor zijn enorme onhandigheden. Niet door Rutte zijn reet af laten vegen. De labbekak.
Daar ben ik het wel helemaal mee eens, had WA zelf maar zijn zegje laten doen op tv.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
18-10-2020 13:30
Klopt. De koning en zijn koningshuis kan nooit vervolgd worden. En staat dus boven de wet.
:nope: Apart.
MevrouwJack schreef:
18-10-2020 12:57
Ik heb sterk het vermoeden dat Rutte dit zegt om het Koninklijk Huis een beetje uit de wind te houden. Aanname natuurlijk en ik ben niet per se fan van Rutte, maar ik schat hem hoger in dan de koning wat 'feeling hebben met het volk' betreft.
Hij laat 't allemaal weer van z'n teflonrug afglijden. Sorry zeggen voor een eigen inschattingsfout kost minder energie dan jezelf (laat staan de koning) te moeten verdedigen.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-10-2020 13:14

Als je zelf op wachtlijst staat moet je eens kritisch naar het gedrag van jezelf, jekinderen en kleinkinderen kijken.
?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-10-2020 14:46
Hij laat 't allemaal weer van z'n teflonrug afglijden. Sorry zeggen voor een eigen inschattingsfout kost minder energie dan jezelf (laat staan de koning) te moeten verdedigen.
Wat moet hij dan anders doen? Bedoel je dat hij ook ervoor zou kunnen kiezen om de discussie aan te gaan, in de zin dat WA op zich geen regels heeft overtreden? Ik kan me voorstellen dat hij belangrijkere dingen te doen heeft.
Tjezus, wat vals
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
18-10-2020 12:51
De koning ging op vakantie en keerde na alle commotie een dag later terug.
Rutte heeft vandaag in een brief naar de 2e kamer geschreven:

Premier Mark Rutte heeft te laat beseft dat de vakantie van de koning en zijn gezin naar Griekenland ‘niet langer te rijmen was met de oplopende besmettingen en de aangescherpte maatregelen’. Zeker na de persconferentie van dinsdag 13 oktober had hij zich daarvan bewust moeten zijn, zegt Rutte in een brief die vanochtend aan de Tweede Kamer is gestuurd.

Net als de koning is Rutte zijn feeling met het volk kwijt. De bruiloft van Grapperhaus was ook gewoon okee, maar de rest van NL moet zich aan regels houden. Heel apart dat na dat debacle alle boetes opeens lager uitvallen en het strafblad weg is.

Nu is Rutte echt compleet ongeloofwaardig geworden.
Really??😂
Hij legt het hele land maatregelen op en zoek niet het randje op en bla bla, maar hij was even vergeten dat de koning dat wel doet.
Right.

Boeit mij niet dat mensen reizen naar geel gebied en van mij hadden ze lekker naar hun huis moeten gaan in hun vliegtuigje, maar ga niet zeggen dat je per ongeluk een verkeerde inschatting heb gemaakt. Bullshit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven