Coronavirus COVID-19 alle pijlers

feestende tieners thuis

19-10-2020 14:35 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat de cafeetjes en discotheken gesloten zijn is heel vervelend vooral voor tieners. Toen de regels een paar maanden terug werden afgeschaald maar de discotheken nog niet open gingen zag je het aantal feestjes thuis toenemen. Ook mijn tiener ging regelmatig naar thuisfeestjes maar af en toe was ons huis ook aan de beurt om de feestlocatie te zijn.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Als mijn kind bij anderen thuis mag komen drinken / chillen voelt het voor ons alsof we geen nee kunnen zeggen als ze een keer bij ons willen zitten. We delen dit ongemak dan maar met de andere ouders. We hebben wel de regels alleen in het weekend, alleen een paar vrienden uitnodigen, alles weer opruimen na afloop en niet vóór 23 uur want dan willen we zelf in de kamer zitten en lekker Netflix kijken of wat dan ook.

Omdat de slaapkamer van onze zoon aan de slaapkamer van onze oudere buren grenst moet het feestende gezelschap in de huiskamer zitten want anders houden ze de buren wakker tot laat in de nacht.

Op dit soort feestjes wordt vooral veel alcohol gedronken en staat de muziek te hard.
Mijn tiener is boven de 18 maar ik weet niet of ze dat allemaal zijn, ik wil er ook niet te moeilijk over doen dat er alcohol wordt gedronken want als je weet dat je kind naar dit soort feestjes gaat dan weet je dat ze ook zullen drinken maar de hoeveelheid drank is wel waar ik van schrik.

Ik zou graag eens van andere ouders horen of ze dit ook hebben thuis en wat ze ervan vinden. Ik gun de kids hun pleziertjes maar het voelt toch niet fijn als de huiskamer waar onze mooie spullen staan af en toe als bruin café wordt gebruikt waar dan midden in de nacht de jongelui dronken de deur uit gaan.
Dit is niet serieus toch?
Alle reacties Link kopieren
PinkDress schreef:
19-10-2020 14:39
Dit is niet serieus toch?
Dat vroeg ik me ook al af.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Komen er maximaal drie gasten? Ik zou wel willen dat ze zich aan de regels houden, geen overlast veroorzaken, en verder is een meerderjarig kind wat mij betreft vrij in doen en laten (niet roken in huis, geen drugs in huis en tuin, dat soort vanzelfsprekendheden in acht nemend).
Waarom laat je dit toe?
Oh, dat gebeurt écht wel hoor.
Ik vind het overigens niet goed in mijn huis, maar genoeg andere ouders wel.
Susan schreef:
19-10-2020 14:40
Dat vroeg ik me ook al af.
Ik ook :zzz:
Alle reacties Link kopieren
TO, jij en je kind(eren) zijn PRECIES de reden dat de Corona aantallen weer stijgen en de regels aangescherpt zijn. Ga je schamen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Sherry'tje teveel op, denk ik...
Nou ja.. dat dus..
:sarcastic:

Deze OP roept zoveel vragen op, dat ik het maar opgeef.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga ik hiermee om? Niet.
Er worden hier geen thuisfeestjes gegeven en mijn 22 en 18- jarige gaan er ook niet heen als ze uitgenodigd worden.
Hooguit even bij elkaar op bezoek. Met 1,5 meter ertussen, maximaal 2 vrienden en géén alcohol.
Dat vinden ze overigens zelf ook niet meer dan logisch in deze Coronatijden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is wel serieus en nee niet meer dan 3 gasten.

Maar omdat dit ook bij de anderen thuis wordt toegelaten willen wij niet de spelbrekers zijn waar het niet thuis mag en dat er dan wordt gezegd tegen mijn zoon jij hoeft niet meer te komen want we mogen ook nooit bij jou thuis.

Ik ga er vanuit dat de andere ouders het ook niet het pleziertje van de week vinden
Is het werkelijk zo moeilijk om 4 tieners knullen van 18, waaronder je eigen zoon, te vragen zich iets beschaafder te gedragen en iets minder te drinken?
Alle reacties Link kopieren
Diezelfde kinderen zitten de hele week met 30 man in een klas van 8 bij 8 meter, zonder mondkapje. En ja, ieder uur met andere kinderen in verband met het vakkenpakket. Op een gemiddelde dag zit mijn tiener met zo'n 100 verschillende tieners hutje mutje op elkaar. Als ze dan in het weekend even dicht bij elkaar zitten, maakt dan echt niet veel meer uit.
Alle reacties Link kopieren
mijn 16jarige heeft 2 vaste vriendinnen, waar ze thuiskomt, en die bij haar thuiskomen
al vanaf maart
verder spreken ze wel wat "buiten" af met anderen
lilalinda wijzigde dit bericht op 19-10-2020 14:51
0.66% gewijzigd
Sherry750106 schreef:
19-10-2020 14:45
Ja dit is wel serieus en nee niet meer dan 3 gasten.

Maar omdat dit ook bij de anderen thuis wordt toegelaten willen wij niet de spelbrekers zijn waar het niet thuis mag en dat er dan wordt gezegd tegen mijn zoon jij hoeft niet meer te komen want we mogen ook nooit bij jou thuis.

Ik ga er vanuit dat de andere ouders het ook niet het pleziertje van de week vinden
Ik ken godzijdank niemand in mijn omgeving (inclusief mijn kinderen) die dit doen. Hoe kun je het verzinnen. Na elf uur een groep zuipende tieners met keiharde muziek in je huis, in tijde van corona. Het komt niet bij ze (of bij jullie als ouders) om dit gewoon niet te doen?
Alle reacties Link kopieren
Sherry750106 schreef:
19-10-2020 14:45

Maar omdat dit ook bij de anderen thuis wordt toegelaten willen wij niet de spelbrekers zijn waar het niet thuis mag en dat er dan wordt gezegd tegen mijn zoon jij hoeft niet meer te komen want we mogen ook nooit bij jou thuis.

Nou en? Dan zijn het geen echte vrienden.Komt hij ook wel weer overheen.
Beter alleen thuis dan corona oplopen en het aan jullie doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Serieus?? NIET DOEN...!!
Zucht...
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
19-10-2020 14:49
Is het werkelijk zo moeilijk om 4 tieners knullen van 18, waaronder je eigen zoon, te vragen zich iets beschaafder te gedragen en iets minder te drinken?
of nou ja.. niet minder drinken maar zich gewoon een beetje minder luidruchtig te gedragen?

Ik zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Sherry750106 schreef:
19-10-2020 14:45
Ja dit is wel serieus en nee niet meer dan 3 gasten.

Maar omdat dit ook bij de anderen thuis wordt toegelaten willen wij niet de spelbrekers zijn waar het niet thuis mag en dat er dan wordt gezegd tegen mijn zoon jij hoeft niet meer te komen want we mogen ook nooit bij jou thuis.

Ik ga er vanuit dat de andere ouders het ook niet het pleziertje van de week vinden
Dat is opvoeden toch? Een soort constante staat van spelbreker zijn?

Jouw huis, jouw regels. En hopelijk zijn die complementair aan die van het kabinet op dit moment. Dus max 3 gasten, 1,5 meter van elkaar zoals de landelijke regels zijn, en als jij geen harde muziek wil (wat een goed uitgangspunt is met buren), en geen of matig alcohol, dan is het klaar toch?

Anders gaat íe maar op zichzelf wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al blij dat hij niet stiekem naar van die grote illegale feesten gaat en in de zomer was de groep ook vaak buiten bij een kinder speeltuintje waar de jeugd dan in de avond verzamelt Maar nu het weer kouder wordt waren wij afgelopen weekend voor het eerst sinds tijden weer aan de beurt
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt triest, zeker in coronatijd. En mensen maar afvragen waarom Corona steeds toeneemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met een stukje opvoeding.
Wauw.
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Sherry750106 schreef:
19-10-2020 14:53
Ik ben al blij dat hij niet stiekem naar van die grote illegale feesten gaat en in de zomer was de groep ook vaak buiten bij een kinder speeltuintje waar de jeugd dan in de avond verzamelt Maar nu het weer kouder wordt waren wij afgelopen weekend voor het eerst sinds tijden weer aan de beurt
wat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven