Uit elkaar - waar naar toe?

21-10-2020 20:53 153 berichten
Hee. 'K twijfel al een poosje over mijn relatie. We hebben een kindje samen en overwegen toch uitelkaar te gaan. Hebben nog niet lang geleden een huis gekocht en verbouwd.
Wat als we uitelkaar gaan... Waar kan ik dan heen?!. Heb nog een moeder, maar hier wil ik liever niet voor langere tijd heen. Zelf werk ik parttime en kan max 170.000 lenen in mijn eentje. K heb 10.000 spaargeld ongeveer. Paniek.... Waar haal ik mn eigen plekje voor mij en mn kind vandaan😱.
Hoe doen anderen dit die in deze situatie zitten??

Ben trouwens echt een doemdenker! Word spontaan depri en wanhopig van dit alles. Bang dat mijn leven een puinzooi word. Zo erg dat k soms denk om van deze aardbol te verdwijnen :cry:
anoniem_394240 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:13
14.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sta je ergens in geschreven voor huurhuizen?
Heeft t huis overwaarde als t verkocht wordt?
where ever you go, go with your heart
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Toevallig pas een topic gestart, over een man en ex die noodgedwongen nog onder een dak wonen. Is dat een optie voor de time being? Wat zou jij het liefst willen?
Als je niet op straat staat met je kindje dan rustig op zoek gaan naar een plekje. Of de situatie waarin je zit is zo onhoudbaar dat je acuut moet vertrekken, maar dat is lastig op te maken uit je bericht. Het klinkt half paniekerig en dan lees ik 10.0000 spaargeld en een hypotheek (?) die je voor 170.000 kan afsluiten en valt het denk ik wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat wanneer jij met de zorg van de kleine zit je ex misschien wat makkelijker ergens kan verblijven terwijl jij dan uiteraard de vaste lasten betaalt van de huidige koopwoning.

Met de krapte op de woningmarkt weet ik niet hoe snel je andere woonruimte zal kunnen huren. Tenzij jullie de huidige woning verkopen en er bovenop de 170.000 die kan lenen een mooie overwaarde komt?
yeauheauheau wijzigde dit bericht op 21-10-2020 21:01
0.26% gewijzigd
Skawa schreef:
21-10-2020 20:56
Sta je ergens in geschreven voor huurhuizen?
Heeft t huis overwaarde als t verkocht wordt?
Helaas niet ingeschreven! Niet veel overwaarde
Yeauheauheau schreef:
21-10-2020 21:00
Denk dat wanneer jij met de zorg van de kleine zit je ex misschien wat makkelijker ergens kan verblijven terwijl jij dan uiteraard de vaste lasten betaalt van de huidige koopwoning.

Met de krapte op de woningmarkt weet ik niet hoe snel je andere woonruimte zal kunnen huren. Tenzij jullie de huidige woning verkopen en er bovenop de 170.000 die kan lenen een mooie overwaarde komt?
Helaas zijn de vaste lasten van de huidige woning te hoog om 1 van beiden in te kunnen blijven wonen. :-(
Newstart20 schreef:
21-10-2020 20:56
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Toevallig pas een topic gestart, over een man en ex die noodgedwongen nog onder een dak wonen. Is dat een optie voor de time being? Wat zou jij het liefst willen?
Ieder elkaars eigen weg ipv noodgedwongen nog samen onder een dak te blijven. Dat is voor niemand goed ben ik bang
Kroonprinses schreef:
21-10-2020 21:00
Als je niet op straat staat met je kindje dan rustig op zoek gaan naar een plekje. Of de situatie waarin je zit is zo onhoudbaar dat je acuut moet vertrekken, maar dat is lastig op te maken uit je bericht. Het klinkt half paniekerig en dan lees ik 10.0000 spaargeld en een hypotheek (?) die je voor 170.000 kan afsluiten en valt het denk ik wel mee.
Vind je 10000 spaargeld veel dan? Vind het best weinig als ik een huis moet gaan zoeken en alles wat daarbij komt kijken
Huren. Veel starters, waaronder ikzelf, zitten in hetzelfde schuitje.
En waarom moet jij weg?
Carpe-diem93 schreef:
21-10-2020 21:04
Vind je 10000 spaargeld veel dan? Vind het best weinig als ik een huis moet gaan zoeken en alles wat daarbij komt kijken

Het is niet veel maar je kan er een start mee maken. Waarom kunnen jullie niet onder één dak wonen tot er wat gevonden is? Je situatie klinkt acuut maar misschien valt het mee?
Als je 170k kan lenen dan kun je ook best in de vrije sector huren denk ik? Of ben ik dan heel optimistisch?
defyinggravity schreef:
21-10-2020 21:08
Huren. Veel starters, waaronder ikzelf, zitten in hetzelfde schuitje.
Jep de huisprijzen zijn echt hoog.
Huurwoningen zijn hier moeilijk te vinden, en erg duur... Met mijn 1900 inkomen is dit lastig te bekostigen
gizzmo-returns schreef:
21-10-2020 21:09
En waarom moet jij weg?
Das een goede...
gizzmo-returns schreef:
21-10-2020 21:09
En waarom moet jij weg?

Ze moeten allebei weg, zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je 10.000 spaargeld hebt, er zijn mensen die niks hebben wanneer ze een woning krijgen.

Je kan dat geld ook gebruiken voor de vaste lasten van de huidige koopwoning, kan je zeker nog een jaar wonen als je ook een deel van je salaris gebruikt.
RikM schreef:
21-10-2020 21:12
Ze moeten allebei weg, zo te lezen.
Maar totdat het huis is verkocht toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Voor 170 k kan je een leuk flatje kopen (ja ook hier in de randstad). Je sleept de helft vd inboedel mee en met je spaargeld richt je de rest in.
ik geef mn bek ook maar een douw
gizzmo-returns schreef:
21-10-2020 21:13
Maar totdat het huis is verkocht toch niet?

Ja oké, maar waar moet hij heen dan? Hij zit met hetzelfde probleem toch? En je zit met dubbele lasten hè, want de kosten van de huidige woning lopen ook gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Ja sorry, scheiden is armoe lijden.
ik geef mn bek ook maar een douw
RikM schreef:
21-10-2020 21:14
Ja oké, maar waar moet hij heen dan? Hij zit met hetzelfde probleem toch? En je zit met dubbele lasten hè, want de kosten van de huidige woning lopen ook gewoon door.
Als to de zorg voor kind op zich neemt lijkt mij dat zij zo lang mogelijk daar blijft.
Alle reacties Link kopieren
Inschrijven en woning gaan zoeken. Gewoon via een makelaar een huurwoning proberen te vinden? Je staat toch ook niet direct op straat lijkt mij, natuurlijk wil je daarna allebei weg maar je hebt nog steeds een huis nu. 10k is toch best prima, hier kan je echt wel meubels van kopen, ook zal je neem ik aan de spullen onderverdelen waardoor je dus de helft nodig hebt. En daarnaast heb je natuurlijk de mogelijkheid om op marktplaats bijv te kopen en op te knappen. En zijn er tegenwoordig veel leuke budget zaken als HM home, Zara home en sostregrene waarmee je ook echt weel een leuke inrichting kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Is er iets onoverkomelijks gebeurd? Met een jong kind en net een verhuizing/verbouwing achter de kiezen heb je twee van de allergrootste stress veroorzakers op rij binnen een relatie gehad. Als er geen dringende aanwijsbare reden is om uit elkaar te gaan dan zou het zomaar de moeite waard kunnen zijn om duizend van die tienduizend euro te investeren in een oppas, hotelletjes, sky dive middagen etc. Kan hij van zijn duizend euro een fijne relatietherapeut voor jullie regelen en wie weet leven jullie dan nog lang en gelukkig onder één dak samen met jullie kindje.
Madeliefjees schreef:
21-10-2020 21:15
Ja sorry, scheiden is armoe lijden.
Ja dit is zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven