Mobiel zitbad

21-10-2020 21:27 91 berichten
Een tijdje geleden las ik hier op het forum over de tubble en na googlen las ik veel enthousiaste reviews. Op zich lijkt het mij heerlijk maar voor mij tegelijkertijd ook weer niet handig vanwege het formaat en bij het leeglopen wordt de vloer nat dus ik moet ergens heen met het bad (te kleine badkamer om het even ergens tegen aan te zetten) wat zou betekenen dat ik de tubble elke keer moet schoonspoelen, afdrogen, verder laten opdrogen, lucht eruit, opvouwen, enz. En dit lijkt mij best een gedoe.
Nu lees ik in het 'wat heb je jezelf gegund' topic toch weer enthousiaste reacties dus ben gaan googlen op mobiel zitbad en ik kom er een aantal tegen die voor mij handiger zouden zijn dan de tubble ivm de maat.

Wie heeft er ook een mobiel zitbad zoiets als de Bath bucket. Ik lees veel goede reviews ondanks dat het een zitbad is lijkt het toch comfortabel te zijn volgens de gebruikers, ook mensen die wat langer zijn zijn enthousiast. Ik kan mij er eerlijk gezegd niet zo veel bij voorstellen, maar goed de reviews liegen niet.

Wie heeft een mobiel zitbad, met of zonder klep. Ben je er blij mee, is het comfy of zeg je doe maar de tubble niet :-)
PietjeBello schreef:
21-10-2020 22:27
Ik heb ook een niet-opvouwbare plastic. Met zitje dus. Dat wist ik niet trouwens, zag ik pas toen ik hem kreeg.

Joekel van een ding trouwens. Je moet wel ruimte hebben om hem neer te zetten. :proud: Maar voor mij is hij die €50 zeker waard. Alhoewel die tubble vast nog veel lekkerder zit.

92 x 63 cm toch. Dat is toch niet zo groot.

Ze zijn er ook van 70 cm. Ik ben verbaasd....https://youtu.be/ko8kSWp4Ps8

En deze lijkt ook best te doen https://youtu.be/SJe4IAO9OyE


Die van sanitairwinkel ziet er handig uit maar te onhandig denk ik voor mijn badkamer.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 23:01
2.40% gewijzigd
ursulabuffay schreef:
21-10-2020 22:02
Ik heb hem zonder klep. Ik las ook iets over een zitje, dat heeft die van mij niet. Er zitten wel een soort van ribbeltjes waar je je voeten neerzet en een glad ovaal voor je kont. Ik zit er graag in als ik het koud heb, het is zo fijn dat ik dan tot mijn nek in het warme water zit. Ik vind het niet opgepropt zitten, langere tijd is ook comfortabel. Ik zit er wel eens een uur in.

Heb jij dan niet de bath bucket? Of zijn er meerdere modellen zonder/met kussen?
1.79m en 60 kg. Blij met de bath Bucket, al moet het seizoen voor ons nog beginnen. Vorige winter heeft mij zoon van (toen) 9 jaar er regelmatig heerlijk een luisterboek in zitten luisteren voor het slapen. Ik weet niet of hij dat deze winter weer wil; hij is nu meer van het douchen.

Wij wonen in een heel slecht geïsoleerd huis (100 jaar oud huurhuis met enkel glas etc). De badkamer is in de winter echt niet warm te krijgen en douchen is dan een behoorlijke straf (ook dunne leidingen dus maar een relatief dunne waterstraal). Dan is een teil vol heet water echt een verademing om door en door warm te worden.

Hij staat nu eigenlijk al driekwart jaar op zijn zijkant: er is net genoeg ruimte om er gewoon naast te staan onder de douche; wij hebben geen douchecabine maar gewoon een hele kleine badkamer waar aan 1 kant een douchegordijn hangt; daarachter zit dus de douche.

In theorie zou je hem met de hittegolf in de tuin kunnen zetten; dan kan je er juist in afkoelen. Daarna kan het water dan bij de planten. Wij hadden die behoefte niet, maar hebben met de hitte wel de bathbucket onder de douche geschoven om het douche water te kunnen hergebruiken voor de tuin. Dan dus geen zeep gebruiken.
ursulabuffay schreef:
21-10-2020 22:06
Ik zie dat er verschillende zijn, ik heb echt zo'n plastic kuip, niet zo'n opvouwbare in een opklapbaar rek.


Lees nu deze reactie, verschillende modellen dus.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 23:05
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook het eerder genoemde bad van bol, van €50 (bath bucket). Ik vind het heerlijk. Ben 174 en 75 kg, geen enkel probleem. Ik gebruik hem zeker 2 x per week. Heb een losse plank erop liggen als ik een serie wil kijken bijv.
Ik vind het formaat juist kalmerend, een soort warme veilige cocon waar je een tijdje in wegkruipt. In een heel kleine badkamer is het wel een sta-in-de-weg. Als ik hem niet gebruik staat ie op een van z'n korte zijden. Dat gaat prima.
katinke wijzigde dit bericht op 21-10-2020 23:04
2.49% gewijzigd
blijmetmij schreef:
21-10-2020 22:59
1.79m en 60 kg. Blij met de bath Bucket, al moet het seizoen voor ons nog beginnen. Vorige winter heeft mij zoon van (toen) 9 jaar er regelmatig heerlijk een luisterboek in zitten luisteren voor het slapen. Ik weet niet of hij dat deze winter weer wil; hij is nu meer van het douchen.

Wij wonen in een heel slecht geïsoleerd huis (100 jaar oud huurhuis met enkel glas etc). De badkamer is in de winter echt niet warm te krijgen en douchen is dan een behoorlijke straf (ook dunne leidingen dus maar een relatief dunne waterstraal). Dan is een teil vol heet water echt een verademing om door en door warm te worden.

Hij staat nu eigenlijk al driekwart jaar op zijn zijkant: er is net genoeg ruimte om er gewoon naast te staan onder de douche; wij hebben geen douchecabine maar gewoon een hele kleine badkamer waar aan 1 kant een douchegordijn hangt; daarachter zit dus de douche.

In theorie zou je hem met de hittegolf in de tuin kunnen zetten; dan kan je er juist in afkoelen. Daarna kan het water dan bij de planten. Wij hadden die behoefte niet, maar hebben met de hitte wel de bathbucket onder de douche geschoven om het douche water te kunnen hergebruiken voor de tuin. Dan dus geen zeep gebruiken.

Nog een enthousiasteling 😁
Idd een goede tip
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik vind het ook heel handig om iets te kunnen wassen/uitspoelen dat niet in de wasmachine kan. Rugzak bijv. Of laatst een poppenwagen van de kringloop. Iets even op kunnen frissen.
katinke schreef:
21-10-2020 23:08
Oh, en ik vind het ook heel handig om iets te kunnen wassen/uitspoelen dat niet in de wasmachine kan. Rugzak bijv. Of laatst een poppenwagen van de kringloop. Iets even op kunnen frissen.


Ook handig. Hier geen kleine kinderen maar wel een uitkomst idd voor lego, barbies en ander speelgoed. Goede reden om deze aan te schaffen, desnoods als excuus aan jezelf om het ding te kopen ;-)

Maar terug naar het comfort als zitbad, ik lees idd positieve berichten en ik neig naar bestellen van deze https://www.bol.com/nl/p/zitbad-badkuip ... 004594361/
omdat deze ook makkelijk op te bergen is.
Nadeel is denk ik wel dat het langer duurt voor het droog is tov de bath bucket die makkelijier droog te maken is zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
Zo iets? (geintje)

Afbeelding
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
21-10-2020 23:43
Zo iets? (geintje)

Afbeelding
Haha zie ginds komt de stoomboot.....


Nou ik zet mijn schoen vast klaar https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... .jpg_.webp
Alle reacties Link kopieren
Wat mij een nadeel lijkt van degene die je op het oog hebt is dat ie te slap lijkt om tegen de rand te leunen. Dan moet je rechtop blijven zitten. Dat zou bij behoorlijk ten koste gaan van de mate van ontspannen. Juist dat lome leunen is zo fijn! Maar wellicht is dat persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nu eens serieus alles gelezen, er gaat een wereld voor me open. Ik overweeg het nu ook! Lijkt me heerlijk voor vermoeide spieren of koude winterdagen. Alhoewel ik me in een normaal ligbad na 5 minuten verveel, maar ik vind die lighouding ook niet comfortabel, ik glij altijd onderuit en ik gebruikte toen nog papieren boeken en dat vond ik zo onhandig. Maar Netflix bestond toen ook nog niet. Al jaren niet geprobeerd.

Mij lijkt die bath bucket lekkerder om in te hangen, die lijkt wat steviger zodat je echt ontspannen kunt hangen met je rug. Aan de mensen die hem hebben: klopt dat? En hoe hard / comfortabel is de bodem? Krijg je geen slapende kont na 10 minuten?

Opbergruimte is bij mij ook wel een punt. Aan het plafond hangen in mijn berghok?

Die opblaasbare lijkt dan handiger omdat je die klein kan maken, maar zit je dan gewoon op de keiharde badkamervloer met alleen een laagje polyesterstof ertussen? En als je gaan leunen / hangen met je rug, gaat dat dan wel goed, of kiept 'ie dan om of loopt er veel water uit?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
katinke schreef:
21-10-2020 23:56
Wat mij een nadeel lijkt van degene die je op het oog hebt is dat ie te slap lijkt om tegen de rand te leunen. Dan moet je rechtop blijven zitten. Dat zou bij behoorlijk ten koste gaan van de mate van ontspannen. Juist dat lome leunen is zo fijn! Maar wellicht is dat persoonlijk.
Ja dat leek mij ook. Nu vind ik wel dit filmpje van een groter formaat (85 cm) waar de mensen best wel tegen die zijkant lijken te leunen. https://youtu.be/5Xlu6HxKH6s
You can never have too many hats, gloves and shoes
katinke schreef:
21-10-2020 23:56
Wat mij een nadeel lijkt van degene die je op het oog hebt is dat ie te slap lijkt om tegen de rand te leunen. Dan moet je rechtop blijven zitten. Dat zou bij behoorlijk ten koste gaan van de mate van ontspannen. Juist dat lome leunen is zo fijn! Maar wellicht is dat persoonlijk.


Dat is ook weer waar. Zit ook op YT te kijken naar soortgelijke en toch ook goede reviews.
Dit soort tips vind ik wel fijn natuurlijk.

Ik google nog ff verder.
patsy--stone schreef:
22-10-2020 00:09
Nu eens serieus alles gelezen, er gaat een wereld voor me open. Ik overweeg het nu ook! Lijkt me heerlijk voor vermoeide spieren of koude winterdagen. Alhoewel ik me in een normaal ligbad na 5 minuten verveel, maar ik vind die lighouding ook niet comfortabel, ik glij altijd onderuit en ik gebruikte toen nog papieren boeken en dat vond ik zo onhandig. Maar Netflix bestond toen ook nog niet. Al jaren niet geprobeerd.

Mij lijkt die bath bucket lekkerder om in te hangen, die lijkt wat steviger zodat je echt ontspannen kunt hangen met je rug. Aan de mensen die hem hebben: klopt dat? En hoe hard / comfortabel is de bodem? Krijg je geen slapende kont na 10 minuten?

Opbergruimte is bij mij ook wel een punt. Aan het plafond hangen in mijn berghok?

Die opblaasbare lijkt dan handiger omdat je die klein kan maken, maar zit je dan gewoon op de keiharde badkamervloer met alleen een laagje polyesterstof ertussen? En als je gaan leunen / hangen met je rug, gaat dat dan wel goed, of kiept 'ie dan om of loopt er veel water uit?


Ja leuk he. Voor comfortabel zitten kun je ook gewoon een los kussentje kopen. Zit idd ook in over die zijkanten van die ronde opvouwbare baden. Maar had in een andere post een yt filmoje geplaatst waarbij het er toch echt comfortabel uiitziet. Waar deze Blue Tub te koop is weet ik niet.
ik heb in ieder geval nog geen nadelen gelezen over die opvouwbare en zou het liefst voor een opvouwbare gaan, is ook niet te groot en desnoods gebruik ik het als wasmand :-). Gooi ik de wasmand die ik nu heb eruit. Ik verzamel mijn vuile goed altijd in waszakken (voorsoorteren) dus het bad blijft schoon.
https://youtu.be/ko8kSWp4Ps8
katinke schreef:
21-10-2020 23:56
Wat mij een nadeel lijkt van degene die je op het oog hebt is dat ie te slap lijkt om tegen de rand te leunen. Dan moet je rechtop blijven zitten. Dat zou bij behoorlijk ten koste gaan van de mate van ontspannen. Juist dat lome leunen is zo fijn! Maar wellicht is dat persoonlijk.
Dat dacht ik ook maar dat is dus totaal niet zo. Het is hard plastic. Althans, degene die ik heb. Met een speciale inkeping waar je hoofd past.
Renee* schreef:
21-10-2020 23:33
Ook handig. Hier geen kleine kinderen maar wel een uitkomst idd voor lego, barbies en ander speelgoed. Goede reden om deze aan te schaffen, desnoods als excuus aan jezelf om het ding te kopen ;-)

Maar terug naar het comfort als zitbad, ik lees idd positieve berichten en ik neig naar bestellen van deze https://www.bol.com/nl/p/zitbad-badkuip ... 004594361/
omdat deze ook makkelijk op te bergen is.
Nadeel is denk ik wel dat het langer duurt voor het droog is tov de bath bucket die makkelijier droog te maken is zo te zien.
Als je deze overweegt dan zou ik gewoon een speciekuip bij de karwei halen voor 10 euro.
Ik had er een als student :)
Het past maar je kunt er niet lekker in hangen en een boekje lezen. Ik zou gaan voor een grotere.
Een speciekuip van een beetje formaat is ook nog best prijzig. Scheelt niet echt veel met de opvouwbadjes zoals hierboven. Behalve die ik heb geplaatst die is idd aan de prijs. Ik ga nog ff googlen.
Ik denk dat een opvouwbare minder handig zou zijn in onze situatie omdat alles hier zo koud is. Dan droogt hij niet goed op, en zou hij van binnen schimmelig kunnen worden. Dus dan laat je hem toch maar uitgeklapt staan.

Enige voordeel is dat we hem in een warmer seizoen zouden kunnen wegleggen.

Maar die hard plastic Bath Bucket die wij hebben (200 l inhoud), kan je nog een stukje verplaatsen terwijl er water in zit; handig als hij toch teveel het doucheputje blokkeert (wat je merkt als je hem leeg laat lopen, maar het water nergens heen kan).

Ik denk dat een harde ook makkelijker schoon maakt.
Soms, in de zomer, staat het douchewater er een tijdje in voordat iemand het even met een gieter de tuin in gooit (als het dus heel droog weer is), en dan zakt er allemaal viezigheid naar de bodem. Dat moet je dan echt even met een borstel schrobben. In de winter laten we hem meteen leeglopen, maar dan kan hij wel vettig worden van de badolie. Dus het is wel fijn als je hem af en toe goed kan boenen .
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 21-11-2020 10:27
0.00% gewijzigd
blijmetmij schreef:
22-10-2020 09:36
Ik denk dat een opvouwbare minder handig zou zijn in onze situatie omdat alles hier zo koud is. Dan droogt hij niet goed op, en zou hij van binnen schimmelig kunnen worden. Dus dan laat je hem toch maar uitgeklapt staan.

Enige voordeel is dat we hem in een warmer seizoen zouden kunnen wegleggen.

Maar die hard plastic Bath Bucket die wij hebben (200 l inhoud), kan je nog een stukje verplaatsen terwijl er water in zit; handig als hij toch teveel het doucheputje blokkeert (wat je merkt als je hem leeg laat lopen, maar het water nergens heen kan).

Ik denk dat een harde ook makkelijker schoon maakt.
Soms, in de zomer, staat het douchewater er een tijdje in voordat iemand het even met een gieter de tuin in gooit (als het dus heel droog weer is), en dan zakt er allemaal viezigheid naar de bodem. Dat moet je dan echt even met een borstel schrobben. In de winter laten we hem meteen leeglopen, maar dan kan hij wel vettig worden van de badolie. Dus het is wel fijn als je hem af en toe goed kan boenen .

Ja dat schoonmaken daar had ik al eerder over gepost. Dat is bij de Bath Bucket idd wel handiger dan bij een plastic bad. Maar het wordt bij mij echt een sta in de weg. En ik denk dat het een ergernis wordt. Ik heb CV en goede MV in de badkamer dus wat opdrogen betreft zou het geen probleem moeten zijn. Ik neem het mee in de overweging hoor 😉.
Dank je komkommerig, nog iemand die er blij mee is.
Komkommerig schreef:
22-10-2020 09:52
....
Er zit een slang bij voor de afvoer maar ik merk wel dat die nu vaker losschiet dan in het begin, het plastic wordt wat slapper. Aan het bad zelf is geen enkele slijtage af te zien.
Die slang is hier helemaal gemangeld en gekreukeld (is harmonica model maar ik krijg hem nu niet meer ingevouwen helaas). Is dun spul dus als er iemand op gaat staan, blijf je dat wel zien.

Er is wel een prima oplossing voor het los schieten van de slang:
Ik doe een haarelastiekje dubbel om het pijpje dat uit het bad komt. Dan schuif ik de slang over het pijpje; het uiteinde zit dan tegen het elastiekje aan, maar het pijpje maakt op die plek een hoek: het elastiekje zit haaks op de slang. Dan pak ik 1 lusje van het dubbele elastiekje en schuif dat om de rand van de slang. Dan maakt het elastiekje als het ware een 8-je tussen het pijpje dat uit je bad komt, en het deel waar de slang om zit (in een hoek van 90 graden). Door die hoek schiet het elastiekje niet los.
Ik heb plek gevonden 😄😄 voor de Bath Bucket. Mijn kledingkast is megagroot en 70 cm diep, dat ding past er makkelijk in onder het hanggedeelte. Het is helemaal leeg daar. Dat ik daar nu pas op kom.
Dan gooi ik daar mijn gebruikte handdoeken in, heeft het gelijk een functie 😁.

Ga even kijken met of zonder deksel want ik denk dat met deksel het water wel beter op temperatuur blijft. Of blijft het water redelijk op temperatuur, ook zonder deksel?

Deze is denk ik veel handiger schoon te maken dan die opvouwbare, hoewel ik zat te denken dat die opvouwbare misschien ook in mijn wasmachine zou passen.

Patsy heb jij al besloten om er een te kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven