De radicale islam,een tijdbom onder de Westerse samenleving?

21-10-2020 23:48 873 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag is weer actueel door de onthoofding van een leraar in Parijs
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/16/ma ... n-a4016351
Hij gaf les over de vrijheid van meningsuiting en liet spotprent van de profeet Mohammed zien.

Frankrijk kondigde harde maatregelen aan tegen geradicaliseerde moslims en sloot al een moskee.
Vandaag was de uitvaart waar de meeste journaals en actualiteiten programma's aandacht aan besteedde.

In Nieuwsuur en afgelopen week in Trouw cijfers over een groeiend deel van de moslims dat eigen religie belangrijker vind dan de Westerse samenleving.

Voor alle duidelijkheid, het zijn Franse onderzoeken maar ik vermoed dat Nederlandse cijfers niet heel anders zullen zijn.

AfbeeldingAfbeelding

Verontrust jullie dit ook?

TO trapt af:

Het afwijzen van de Westerse samenleving vind ik nog niet hetzelfde als radicaliseren en / of geweld gebruiken maar een gedeelte zal daar toe over gaan daarnaast vrees ik ideologische botsingen tussen de islam en de vrijheden van het westen.

Ik denk dat het uiteindelijk tot een burgeroorlog komt, de radicale islam gesteund door een deel van het Midden Oosten versus het Westen

De radicale islam is een tijdbom in onze samenleving

Totaal aantal stemmen: 190

Mee eens (79%)
Mee oneens (12%)
Ben er nog niet uit. (7%)
Anders, zie mijn toelichting (2%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de komende economische en financiële implosie dat probleem wel gaat oplossen als de historie zich herhaalt. Dan wordt het autochtonen tegen allochtonen. We gaan zien wie dat wint.
En nog eentje:
Syrische extremist vast voor dodelijke mesaanval op toeristen in Duitse stad
Een afgewezen asielzoeker uit Syrië is afgelopen nacht in Dresden aangehouden op verdenking van een mesaanval op twee Duitse toeristen, twee weken geleden. Een van hen bezweek aan zijn verwondingen. De verdachte was bij de veiligheidsdiensten in de deelstaat Saksen al langer bekend als een ‘gewelddadige extremist’, melden Duitse media.
Bron: https://www.ad.nl/buitenland/syrische-e ... ~a1ab4413/

Hoeveel hoofden moeten er nog rollen voor onze politiek eindelijk in actie schiet?
Als het zo doorgaat en deze cijfers blijven groeien dan zie ik het wel gebeuren dat Frankrijk het Islam tot een ongewenste geloof bombardeert met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat geradicaliseerde mensen altijd een risico zijn, ongeacht welke religie of overtuiging ze hebben.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-10-2020 00:15
Lijkt mij dat geradicaliseerde mensen altijd een risico zijn, ongeacht welke religie of overtuiging ze hebben.
Ja ik denk dat we meer moeten vrezen voor de 5G / Bill Gates / deep state gekkies.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bad063fd/

Vanavond wil ik praten over Samuel Paty, vermoord omdat hij besloten had zijn leerlingen te leren om burgers te worden’, zegt de Franse president Emmanuel Macron. ‘Samuel Paty werd vermoord omdat de islamisten onze toekomst willen en omdat ze weten dat ze die nooit zullen krijgen dankzij stille helden zoals hij.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
22-10-2020 00:17
Ja ik denk dat we meer moeten vrezen voor de 5G / Bill Gates / deep state gekkies.

Die kunnen zich niet bewapenen via het Midden Oosten, kan wel maar dan betalen ze het.
In Europa zijn die complotgekkies wel lastig maar hebben niet de aanhang en structuren van de radicale islam met moskeeën en buitenlandse contacten.

Maar zeer zeker een groep waar we nog van gaan horen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.com/amp/s/www.libera ... de_1803104

Nous continuerons ce combat pour la liberté et pour la raison, dont vous êtes désormais le visage, parce que nous vous le devons, parce qu'en France, professeur, les lumières ne s'éteignent jamais. Vive la République ! Vive la France !»,
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-10-2020 00:15
Lijkt mij dat geradicaliseerde mensen altijd een risico zijn, ongeacht welke religie of overtuiging ze hebben.

Mee eens
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-10-2020 00:01

Hoeveel hoofden moeten er nog rollen voor onze politiek eindelijk in actie schiet?

Dit is de cover van deze week...


Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het is niet alleen de radicale islam, het is de islam in zijn algemeenheid die niet verenigbaar is met de westerse cultuur en waarden.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-10-2020 00:15
Lijkt mij dat geradicaliseerde mensen altijd een risico zijn, ongeacht welke religie of overtuiging ze hebben.


En dit is precíes het gevaarlijke wegkijken en vergoeilijken waar links Nederland zich al decennia schuldig aan maakt, terwijl de rotting steeds groter wordt.
Hoeveel kelen zijn er de laatste 20 jaar doorgesneden en bomaanslagen gepleegd door aanhangers van de Zwarte Kousenkerk?
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
22-10-2020 01:39
En dit is precíes het gevaarlijke wegkijken en vergoeilijken waar links Nederland zich al decennia schuldig aan maakt, terwijl de rotting steeds groter wordt.
Hoeveel kelen zijn er de laatste 20 jaar doorgesneden en bomaanslagen gepleegd door aanhangers van de Zwarte Kousenkerk?

Hoezo wegkijken? Ik zeg toch nergens dat het niet erg is. Ik zeg letterlijk dat er een risico is!

Ik zou mensen van een zwarte kousen kerk niet geradicaliseerd noemen maar orthodox.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-10-2020 01:44
Hoezo wegkijken? Ik zeg toch nergens dat het niet erg is. Ik zeg letterlijk dat er een risico is!

Ik zou mensen van een zwarte kousen kerk niet geradicaliseerd noemen maar orthodox.
Omdat je er weer ‘ongeacht welke religie’ van maakt in plaats van gewoon te benoemen dat deze ellende specifiek met de Islam te maken heeft. Want zo is het nu eenmaal.
Het is hetzelfde als steeds zeggen ‘dit was een eenlingsactie’, ‘heeft niks met religie te maken’ etc etc
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
22-10-2020 01:48
Omdat je er weer ‘ongeacht welke religie’ van maakt in plaats van gewoon te benoemen dat deze ellende specifiek met de Islam te maken heeft. Want zo is het nu eenmaal.
Het is hetzelfde als steeds zeggen ‘dit was een eenlingsactie’, ‘heeft niks met religie te maken’ etc etc

Dat is helemaal niet hetzelfde want ook een eenlingactie kan religie gerelateerd zijn. Ik wilde gewoon aangeven dat doorgeslagen mensen altijd een risico zijn, maar blijkbaar kun jij niet hebben dat ik dat zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Daarom snap ik niet dat er zoveel Moslims het land en Europa worden binnengehaald.

Sinds de toestroom ervan is het terrorisme in ons vredige Europa begonnen. Oorlog in de straten van Dijon waar Moslims elkaar met wapens bestreden enz.

Ik vind het erg goed dat Polen, Hongarije, Oostenrijk de grenzen dichtgooide en weigerden de illegale vluchtelingen op te nemen. Ik vond het ook vreemd hoe deze landen door de linkse gekkies werden genoemd.

Hopelijk komt er qua politiek een geheel ander landsbestuur want als links zo doorgaat met alles verkloten vrees ik het ergste.
Alle reacties Link kopieren
Vanwege angst zullen mensen niet meer zeggen wat ze vinden, en ik ben er vrij lange tijd van uit gegaan dat met de toename van het percentage moslims de maatschappij steeds onvrijer zou worden, maar nu denk ik dat lang vóór die tijd China al grote delen van de wereld zal hebben opgekocht en dat niemand onder een dergelijk regime enige kans zal hebben te zeggen wat ze vinden. :proud:

Dus zo lost zich dat vanzelf op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Links zit al jaren in de oppositie.....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-10-2020 07:43
Vanwege angst zullen mensen niet meer zeggen wat ze vinden, en ik ben er vrij lange tijd van uit gegaan dat met de toename van het percentage moslims de maatschappij steeds onvrijer zou worden, maar nu denk ik dat lang vóór die tijd China al grote delen van de wereld zal hebben opgekocht en dat niemand onder een dergelijk regime enige kans zal hebben te zeggen wat ze vinden. :proud:

Dus zo lost zich dat vanzelf op.


Grappig, daar hadden we het van de week met onze puber nog over.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat de vrijheden die we verworven hebben in de jaren 70 en 80 van de vorige eeuw snel zullen verdwijnen.

Kijk naar een serie als The Handmaids Tale, waar vrouwen geen gezicht of stem meer mogen hebben...

Ik vind het helemaal niet ongeloofwaardig, m.u.v. die draagmoeders, want als ze zo milieuvriendelijk zijn, heb je niet méér kinderen nodig.

Vrouwen als Ayaan Hirsi Ali worden weggehoond uit Nederland, maar krijgen elders wel een stem. Zelfs Salman Rushdie staat achter haar.


https://charliehebdo.fr/2020/10/religio ... me-droite/

À propos d'Ayaan Hirsi Ali, Salman Rushdie a écrit : « Elle est, parmi les défenseurs de la liberté d'expression et de conscience, l'une des plus dignes, des plus intelligentes et des plus compatissantes en vie aujourd'hui, et pour cela elle est méprisée dans les communautés musulmanes du monde entier. » Cette penseuse et intellectuelle néerlando-américaine d'origine somalienne est admirée par les laïques et les athées, et vivement décriée par les fondamentalistes religieux, mais également par bien des féministes et des progressistes occidentaux, qui jugent son opposition à l'islam « offensante »
snoesje666 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 07:58
1.32% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
22-10-2020 01:32
Het is niet alleen de radicale islam, het is de islam in zijn algemeenheid die niet verenigbaar is met de westerse cultuur en waarden.
Daar hebben we het al. En meteen de discussie over de radicale islam om zeep geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
22-10-2020 01:32
Het is niet alleen de radicale islam, het is de islam in zijn algemeenheid die niet verenigbaar is met de westerse cultuur en waarden.

De cultuur van mijn omgeving is dat er niet gehokt wordt vóór het huwelijk en dat je geacht wordt vóór je 25ste ongerept vanuit je ouderlijk huis te trouwen en je met Gods zegen op het baren van een rijke kinderschaar richt.
Niet echt verenigbaar met "onze cultuur".

Toch heeft de buitenwereld er geen last van. Hoe de cultuur van hun binnenwereld eruit ziet, blijft binnen de eigen muren en ligt over het algemeen niet afgeslacht op straat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
rosanna08 schreef:
22-10-2020 07:45
Links zit al jaren in de oppositie.....
Inderdaad. Alles is steeds maar de schuld van links, maar VVD is al 10 jaar aan de macht, dat zit niet eens in de buurt van links.

Ik denk ook dat het extremisme binnen de islam gevaarlijk is, maar niet dat islam per definitie niet in onze samenleving zou passen. Vroeger dachten we ook dat de verschillende christelijke stromingen niet naast elkaar konden bestaan, maar na een reeks van oorlogen in Europa die ruim 100 jaar besloegen slaan we elkaar inmiddels de hersens niet meer in en bestaan we naast elkaar.

Ik denk dat maatschappijleer belangrijker moet worden op de basisschool, zodat we al vroeg kunnen leren hoe je met elkaar samenleeft en wat de normen en waarden van onze samenleving zijn, los van religie. Nu starten we hier veelal mee op de middelbare school, maar dan zijn de kindergeestjes al grotendeels gevormd.
Briefje van Jan over onze wegkijkpolitiek:
Meneer Rutte,

En ja hoor, daar kwamen jullie gisteren allemaal opeens.

De dag nadat presentatrice Fidan Ekiz op de Staatsomroep de alleszeggende stilte in politiek Den Haag na de islamitische moordaanslag op de Franse docent Samuel Paty had veroordeeld, kwamen jullie.

De Wegkijkers.

Vijf dagen te laat.

Eerst Wegkijker Kaag (D66), om 7.53 uur. “Vandaag eert Frankrijk Samuel Paty. Hij sprak met leerlingen over hun vrijheden. Het kostte hem zijn leven. Ik hoop dat geen enkele docent zich door deze brute daad beperkt voelt in het vak. De vrijheid van de leraar bewaken we samen. Vandaag eer ik die vrijheid.” Uiteraard geretweet door Wegkijker Jetten (D66).

Om 16.14 uur Wegkijker Klaver (GroenLinks). “Zo om 16.30u houden we net als de Nederlandse ambassade in Frankrijk een minuut stilte ter herinnering aan Samuel Paty. De leraar die in Frankrijk door een extremist is vermoord. Vandaag zijn we stil, maar we zullen nooit zwijgen tegen onrecht.”

En tenslotte, om 16.25 uur, u. Wegkijker Rutte (VVD). “Frankrijk herdenkt vandaag Samuel Paty die het slachtoffer werd van een afschuwelijke terreurdaad. De academische vrijheid kan en mag niet ingeperkt worden en veiligheid en het vrije woord mogen het nooit verliezen van onverdraagzaamheid. NL staat zij aan zij met het Franse volk.”

Tja.

Jullie hebben blijkbaar de buttkick van Fidan Ekiz óf vijf dagen tijd nodig gehad om jullie strategisch adviseurs een tekstje te laten fabriceren waarin één woord vooral niet mocht voorkomen: islam.

Terwijl het ging om een afgesneden hoofd en een Fatwah, kenmerkende modus operandi uit een barbaars geloof.

Jullie moeten je kapót schamen.

Gezondheid
En dan te bedenken dat uw Oostenrijkse ambtgenoot Sebastian Kurz meteen nadat duidelijk was dat in het bevriende Frankrijk een keurige docent aardrijkskunde en geschiedenis door een moslimterrorist was afgeslacht al een bericht de wereld instuurde.

Hij schreef: “Ik veroordeel de barbaarse islamitische terroristische aanslag in Frankrijk vandaag ten zeerste. Mijn condoleances gaan uit naar de familieleden van het slachtoffer en zijn volledige solidair met Frankrijk. We laten ons hierdoor niet intimideren en zullen ons Europese levensmodel blijven verdedigen.”

Kijk!

Dat kwam niet dagen te laat uit een clichérobot met verboden woorden op de harde schijf, maar rechtstreeks uit een mens, iemand met een hart.

Vanuit historisch perspectief klinkt het natuurlijk best een beetje raar, maar wat zóu ik u graag ruilen tegen die leider uit Oostenrijk.

Groet,

JanD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven